חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מפיק מוסיקלי, מעבד מוסיקלי - הסבר על אנשי המפתח בעולם המוסיקה

מאת: אייל גלמוסיקה20/08/20111337 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כתיבת שיר והלחנה – ברוב המקרים בעולם מוסיקת הפופ והרוק, שיר נכתב ומולחן יחדיו. לעיתים ע"י הזמר, ולעיתים ע"י מקורבים או אנשי מקצוע אחרים. רוב היוצרים מספרים ששיר נכתב בדקות, ורוב הלהיטים בעולם הפופ נכתבו גם הם במספר דק'. האומנים באשר הם אוהבים לקרוא לזה, "המוזה". וכשהמוזה מגיעה אין דבר שיכול לעצור אותה. יש אומנים שדואגים מיד לגשת לכלי נגינה ו"להוציא" את השיר ברגע שהמוזה באה. יש אומנים שמחזיקים עימם צמוד טייפ-רקורדר ובאמצעותו מתעדים כל תו וכל מקצב. כמובן שיש את היוצרים הקלאסיים שמיד משכתבים לתווים,  אך השיר לבדו, שירה ונגינה על כלי בודד, לא תמיד מספיקים בכדי להפוך לשיר שיתנגן ביום מן הימים ברדיו.

במקרים רבים המעבד המוסיקלי והמפיק המוסיקלי יהיו אותו האיש. תפקיד המעבד המוסיקלי לתזמר כל כלי וכלי, ולהחליט אילו כלים ינגנו בשיר. המפיק המוסיקלי תפקידו הרבה יותר מורכב מזה. בראשית עליו להכיר את האומן בכדי לדעת כיצד למתג אותו. ז"א שיש חשיבה שיווקית מעבר לסתם הקלטה. החשיבה השיווקית תנחה את המפיק המוסיקלי לאורך כל הפרויקטים של אותו אומן, בכדי ליצור למאזין תמונה אחידה ואמינה. לאחר שהכיר את האומן וסגנונו, בחר מה אווירת השיר תיהיה, יבחר את הכלים שיתאימו לאופי השיר בצורה מושלמת. ברוב המקרים (ארה"ב לדוגמא) המפיק המוסיקלי לא מסיים את תפקידו ברגע שעיבד והפיק את השיר, אלא נכנס לחלק השלישי בפרויקט – המיקס. מכיוון שבדוגמא זו המפיק הוא גם האיש שיבצע את העריכות (מיקס) אז כמובן שהוא לקח את זה כבר בחשבון בתחילת הפרויקט כשבחר את סגנון השיר, תפקידי הכלים, הסאונד המיוחד אליו רצה להגיע,  והאווירה. כאשר אין מפיק מוסיקלי, אלא רק מעבד מוסיקלי, משהו חסר בפרויקט – ה"משהו" הייחודי לאומן – הסאונד, הסגנון או האווירה... מעבד מוסיקלי שולח את הפרויקט לטכנאי סאונד שיבצע עבודת מיקס לשיר, והטכנאי פועל כפי שהוא רואה את השיר. יש שאומרים שכאשר פרויקט עובר כמה ידיים הוא נשמע הרבה יותר טוב, כי דרושים כמה אוזניים וכמה ידיים בשביל לצאת לפעמים מהקופסא (הקופסא = ההרגל של המפיק המוסיקלי), ויש שיגידו שכך השיר נשמע מפוזר, ולא ממוקד באמירתו. זה שיקול של המפיק בפועל את מי לשכור.

הגענו למפיק בפועל. המפיק בפועל הוא הנציג מטעם חברת התקליטים שבחרה להשקיע בשיר זה, הוא האומן עצמו, אם בחר להפיק אלבום באופן עצמאי... לסיכום, המפיק בפועל הוא האיש שמוציא את כספו על הפרויקט. לאיש זה יש מילה כבדת משקל בהחלטותיו השיווקיות של המפיק המוסיקלי.

על קצה המזלג... בהצלחה לכולם בבחירת אנשי המקצוע שלכם!

בברכה, אייל גל - מגל הפקות 0547917152

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אייל גל

מאת: אייל גלבר ובת מצווה20/08/111019 צפיות
מתנה מקורית וסנטימנטלית העולה על כל מתנה חומרית אפשרית. מדובר שיר במתנה לכל אירוע ושמחה! כל אדם שחוגג יום הולדת, בר מצווה, בת מצווה, מתחתן או מתחתנת, משתחררים מהצבא, או מתגייסים... לכל אירוע שכזה יש מתנה מיוחדת וייחודית!

מאת: אייל גלמו"מ20/08/118612 צפיות
עסק ללא צליל המתנה הכולל קריינות מקצועית, מוסיקה ממתגת, לצערי נתפס באוזני הלקוח כעסק פחות רציני ומכובד. אנחנו בעולם בו השירות הפך לכלי שיווקי. אסור להתעלם מכך. הלקוח יודע שמגיע לו שירות טוב, וכצרכן לרוב הולך לקנות בחברה/ עסק שמעניקה לו הרגשה טובה, וזאת באמצעות השרות הטוב, וכוח האדם המסור.

מאמרים נוספים בנושא מוסיקה

מאת: רויטל ל מוסיקה02/12/204833 צפיות
אחת מצורות הבילוי הפופולריות בשנים האחרונות היא הקריוקי אשר מקורו במדינת יפן ופרושו "תזמורת ריקה". אנשים מסתבר מאוד אוהבים לשיר, ולכן כל אירוע בו תהיה הפעלה אקטיבית, כזו שהאורחים יוכלו להביע עצמם ולהתבטא בשירה, יהפוך למשהו מוצלח.

מאת: חיים נוימוסיקה12/08/205307 צפיות
הסינגל החדש של הזמרת והיוצרת יעלה אלישיב, CRAZY TIMES הוא מצמרר, מרגש ומבליט את יכולותיה הווקאליות והמוזיקליות. את השיר כתבה והלחינה יעלה בתקופת סגר הקורונה והוא כבר זכה לתהודה רבה בקרב מאזיניה וציבור נרחב.

מאת: חיים נוימוסיקה26/07/205312 צפיות
גם זה הגיע: המנון לקורונה, המגפה שנחתה על העולם, זוכה גם לשיר קליל וקצבי ולסינגל חדש של הזמר יהודה אברון.

מאת: אידובמוסיקה29/12/195956 צפיות
הייתה תקופה לפני הרבה מאוד זמן שראש-הממשלה שלנו, ביבי נתניהו, השתמש במשפט הבא בשביל להגדיל לעצמו את כמות המצביעים - לכל ילד יהיה מחשב בבית. ביבי השתמש במשפט הזה בתור כלי שכנוע. מכוון שהייתה תקופה שלא היה מחשב בכל כיס והגישה לאינטרנט הייתה מאוד מצומצמת. לעומת התקופה של היום שבו לכל ילד כבר יש גישה כמעט בלתי-מוגבלת בשביל לגלוש באינטרנט.

מאת: אידובמוסיקה13/12/193577 צפיות
אם היינו חיים עשור אחורה והייתם רוצים לבנות אולפן-הקלטות הייתם צריכים לעבוד כלכך הרבה שעות בשביל להקים את האולפן הכי פשוט. אבל היום, ההוצאה הכי יקרה שלכם כנראה תהיה מחשב ואם אתם קוראים את המאמר הזה אז אני מניח שיש לכם מחשב. במאמר הזה אני רוצה להסביר מה הם כוחם של פלגינים.

מאת: אידובמוסיקה09/12/193534 צפיות
כיום אנחנו חיים בתקופה שמאוד קל לשמוע שירים. בלחיצת כפתור אנחנו יכולים לשמוע איזה שיר שאנחנו רוצים או אלבום שלם מבלי לחשוב יותר מדי. אנחנו כלכך רגילים לשמוע שירים לפי בחירה שלא קיים אתר אחד, אלה כמה אתרים שתהליך הורדת שירים מיוטיוב או מכל אתר אחר היא מאוד פשוטה. למרות שאיכות השירים פחותה מזו של השירים שהופקו באלבום, אנחנו בתור צרכנים מעדיפים את הנוחות של לשמוע מתי שאנחנו רוצים מאשר לשמוע שירים באיכות גבוהה.

מאת: אידובמוסיקה02/12/193811 צפיות
מי מאיתנו לא שומע היום שירים דרך יוטיוב? היום הדרך המקובלת לשמוע שירים היא דרך שירות סטרימינג כלשהו כשהדרך הכי פופולרית היא מיוטיוב. אני נתקל בהרבה מקרים שבהן כל קבל עם ועדה מבקש ממני להסביר לו איך מורידים שירים מיוטיוב. בדר"כ אני גם שואל "למה צריך להוריד את השירים מיוטיוב? הרי מאוד נח וקל פשוט להיכנס ליוטיוב ואז לשמוע את השירים שאנחנו רוצים", התשובה הקבילה שאני מכבד היא דווקא מזמרים שרוצים להתאמן על שירים מסויימים אבל הם לא תמיד נמצאים במקום שהטלפון שלהם קולט וויפי (wifi) בשביל להפעיל יוטיוב...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica