חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עורך דין גירושין

מאת: זאב פזדיני משפחה27/08/2011964 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תפקידו של עורך דין גירושין הנו, ראשית, לקבל ממכם את כל המידע על מערכת היחסים שלכם עם בני הזוג שלכם לרבות הסיבה לרצונכם להתגרש, אם אתם היוזמים, בהקשר זה יאמר שבמדינת ישראל ענייני נישואין ו גירושין מתבררים בבית הדין הרבני על פי הדין העברי וזה אומר שעל מנת להגיש תביעת גירושין יש לספק עילה מתאימה כגון בגידה, נטישה, אי קיום יחסי אישות, אלימות או עילות מוכרות אחרות.

בשלב הבא יסביר לכם עורך הדין את נושא מירוץ הסמכויות על פיו בנושאים הכרוכים בתביעת הגירושין שלכם, הערכאה שתדון היא הערכאה אשר אליה הוגשו התביעות לראשונה. לכלל זה מספר יוצאים מהכלל אשר לגביהם נדרשת הסכמת שני ההורים על מקום הדיון, כגון מזונות ילדים וכן עניינים נוספים אשר דורשים פוסט נפרד.

שני נושאים חשובים נוספים הנם חלוקת הרכוש ומשמורת הילדים. הרכוש יחולק בדרך כלל שווה בשווה בין בני הזוג עפ"י הוראות חוק יחסי ממון בין בני זוג וכך גם החובות. רכוש שהיה שייך לאחד מבני הזוג וכן רכוש שניתן במתנה או בירושה לאחד מבני הזוג במהלך הנישואין לא יאוזן (יחולק), בדרך כלל, אך כמובם שקיימים הרבה יוצאים מהכלל כגון דירת מגורים הרשומה על שם אחד מבני הזוג מלפני הנישואין אך המשכנתא שולמה ע"י שני בני הזוג. כמובן שקיימים הרבה מבחנים נוספים וכל מקרה נבחן לגופו.

לגבי משמורת הילדים, עפ"י הדין העברי, ילדים עד גיל 6 ישארו כמעט תמיד עם האם על פי "חזקת הגיל הרך" ומעטים המקרים בהם יוחלט להעבירם לחזקת האב. רצון הילד נקח בחשבון ככל שהוא בוגר יותר כך שהחל מגיל 12 עולה רמת ההתחשבות של בית המשפט בהעדפתו של הילד את אחד מהוריו כמשמורן.

נושא אחרון הוא מזונות. האשה זכאית למזונות מבעלה עד למועד ה גירושין בפועל עפ"י רמת החיים אשר היתה מורגלת בה, גם אם אינה עובדת. בית המשפט נוטה להתחשב במשכורתה של האישה בבואו לפסוק מזונות אלה.

מזונות הילדים ישולמו ע"י האב כחובה אבסולוטית עד גיל 15, זאת בכל הקשור לצרכיהם ההכרחיים כגון: הלבשה, הנעלה, מזון ומדור. לגבי צרכים נוספים (עודפים) כגון חוגים, טיולים, מתנות וכ"ו, בתשלום עבור צרכים אלה ישאו שני ההורים עפ"י הכנסתם. מגיל 15 עד גיל 18 החובה בתשלום מזונות ילדים היא "מדין צדקה", חובה זו חלה על האב והאם יחדיו בהתאם ליכולתם הכלכלית.

ראוי לציין שבדרך כלל בתי המשפט אינם עושים הפרדה בין סכומי המזונות שנפסקים לתקופות גיל שונות ופוסקים סכום קבוע למשך כל התקופה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עורך דין זאב פז הינו מומחה לדיני משפחה ו גירושין, בעל נסיון של מעל 16 שנה בתחום זה. 
משרדו של עו"ד זאב פז עוסק בכל הנושאים המרכיבים את תחום דיני המשפחה עם התמחות ספציפית בתחום ה גירושין
עו"ד זאב פז מנהל את פורום חלוקת רכוש ואיזון משאבים באתר LawGuide.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת זאב פז

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211503 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211298 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201613 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182009 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181577 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181680 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171794 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica