חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ידועים בציבור

ידועים בציבור

על-פי הפסיקה, הכיר בית-המשפט, במקרים מסויימים, בזכויות שיתוף בנכסים של בני-זוג, גם אם הם אינם נשואים, אך חיים חיי-משפחה, כ"ידועים בציבור"; זאת, גם אם לא נחתם ביניהם הסכם ידועים בציבור או הסכם-ממון כלשהו.

 הקריטריונים להכרה כ"ידועים בציבור"

ישנם שני תנאים לקיומה של מערכת יחסים של "ידועים בציבור": האחד, חיי משפחה; והשני ניהול משק-בית משותף.

היסוד הראשון - מורכב מחיים אינטימיים כמו בין בעל ואשתו, המושתתים על אותו יחס של חיבה ואהבה, מסירות ונאמנות, המלמד שהם קשרו את גורלם זה בזו.

היסוד השני - ניהול משק בית משותף. לא סתם משק-בית משותף מתוך צורך אישי, נוחות, כדאיות כספית או סידור ענייני, אלא כפועל יוצא טבעי מחיי-המשפחה המשותפים, כנהוג וכמקובל בין בעל ואישה הדבקים אחד בשני בקשר של גורל-חיים.

תוצאות ההכרה כ"ידועים בציבור" - זכויות ידועה בציבור

אף לאחר שנקבע שבני-זוג חיים כידועים בציבור, אין בכך כדי להקנות לצד כלשהו, באופן אוטומטי, זכויות מלאות כשותף בכל נכסיו של בן-הזוג. על התובע להראות כי מנסיבות החיים המשותפים של בני-הזוג ניתן לבסס את ההנחה, שכוונתם המשותפת היתה לשיתוף בנכסים.

הנטל הרובץ על ידוע בציבור, הטוען לזכות לשיתוף בנכסי בן-זוגו, כבד יותר מן הנטל הרובץ בנסיבות דומות על בן-זוג נשוי. אצל בני-זוג ידועים בציבור, הקמתה של "חזקת שיתוף" – שלא הובאו ראיות לסתירתה - עשויה להעיד רק על שיתוף בנכסים המשמשים את בני-הזוג בחייהם היום-יומיים (דירת-המגורים, המכונית בה עושים שימוש וכיוצא-בכך), או בכאלה שנרכשו על-ידיהם במשותף. להחלת דין שיתוף על נכסים אחרים של מי מהם, ולו גם כאלה שנצברו על בתקופת החיים המשותפים, תידרש ראיה נוספת כלשהי, שתעיד על כוונת שיתוף בנכס המסויים.

בנסיבות מסויימות, יפסוק בית-המשפט לידועה בציבור, עם סיום הקשר הזוגי בין הצדדים, "דמי-שיקום", למשך תקופה מסויימת, שהם כמו דמי-מזונות להם זכאית אשה נשואה. כספים אלה אמורים לשמש את האשה בתקופה שלאחר הקשר, לאחר שבמהלך הקשר נתמכה כלכלית על-ידי בן-זוגה.

קריטריונים שונים להכרה בשיתוף בנכסים של בן-הזוג

להלן מספר קריטריונים, אשר בהתקיימותם, יכיר בית-המשפט בזכותו של ה"ידוע-בציבור" ברכושו של בן-זוגו:

1.    ניהול חשבון-בנק משותף;

2.     קשר זוגי ארוך טווח, רב-שנים;

 3.   הבאת ילדים משותפים;

 4.    קשר זוגי משמעותי ראשון - אם מדובר בצדדים שהתגרשו בעבר מבן-זוג אחר, ואם אף יש להם ילדים מאותו קשר, ייטה בית-המשפט שלא להכיר ברצונם של בני-הזוג לשתף האחד את השני בזכויותיהם;

 5.    לצדדים היתה מניעה דתית להתחתן - לעתים, קיימת מניעה חוקית או דתית להתחתן, והצדדים לא התחתנו על-אף רצונם לעשות כן. בנסיבות כאלה, ואם יוכח כי הצדדים רצו להתחתן אך היו מנועים מלעשות כן, ייטה בית-המשפט להחיל על הצדדים "חזקת שיתוף" בנכסים האחד של השני;

6.  וכמובן, הצדדים חיו וראו אחד את השני כבעל ואשה לכל דבר ועניין.

www.law-net.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד אורי שאבי, עורך דין דיני עבודה, עורך דין גירושין

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורי שאבי, עורך דין דיני עבודה, עורך דין גירושין


יחסי עובד מעביד, זכויותיו של פרילנסר כעובד שכיר

זכות שימוע בעבודה, מהן זכויות העובד

הרעת תנאים בעבודה. זכאות העובד לפיצויי פיטורין.

אלימות במשפחה. מה ניתן לעשות. מהן הסמכויות של בתי המשפט.

תקציר זכויות עובדים בישראל

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211507 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211301 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201617 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182013 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181579 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181684 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171797 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica