חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סוגי פרקטים או מה זה בכלל למינציה?

סוגי פרקטים או מה זה בכלל למינציה?

רצפת פרקט היא בחירה עיצובית משמעותית, המוסיפה לבית מראה חם ויוקרתי. לבחירת סוג הפרקט השפעה רבה על המראה שיתקבל ועל האווירה בבית אבל גם על היבטים נוספים, כמו הבידוד (תרמי ומפני רעשים), המגע (של רגלינו היחפות), הנוחות, רמת התחזוקה שתדרש וכמובן גם על מצב הכיס.

כשמדברים על פרקטים, מדברים על שני סוגים עיקריים: פרקט מעץ טבעי ופרקט סינטטי (המכונה למינציה).

פרקטים טבעיים יכולים לבוא בשתי צורות עיקריות: 

פרקט עץ מלא - אין ספק שזהו "הדבר האמיתי", הנותן מראה וטקסטורה אותנטיים. הפרקט עשוי משכבת עץ  מאסיבית בעובי של 15-20 מ"מ ויכול להחזיק מעמד מאות שנים. בהתאמה, זהו פתרון יקר מאוד, מסורבל להתקנה וממש לא מתאים לכל אחד.

פרקטים דו / תלת שכבתיים - אלו הם פרקטים העשויים משתיים או שלוש שכבות, כאשר השכבות התחתונות אינן נראות לעין והן עשויות מעץ פשוט יחסית המודבק לרצפה, ואילו השכבה העליונה היא השכבה הדקורטיבית.

מדדים נוספים המגדירים את איכותם של פרקטים מעץ מלא הם סוג העץ (המשפיע על עמידות העץ ועל יופיו), גודל האריחים, עובי השכבה העליונה ומיון העץ (משתנה המסווג את איכות העץ לפי כמות העיניים שבו וגודלן).

פרקטים סינטטים (המכונים 'למינציה') הם הפרקטים הפופולריים ביותר בשנים האחרונות, בהיותם זולים ופרקטיים. גם איכותם של הפרקטים הסינטטיים השתפרה מאוד ומקדמי השחיקה שלהם גבוהים.
פרקט הלמינציה עשוי מעץ או משבבי עץ מודבקים, המצופים במעין פורמייקה דמויית עץ ומעליה שכבת גימור של לכה או פלסטיק. מתחת לאריחים מניחים שכבת ספוג מבודד, כדי למתן את ההד הנגרם בעת הדריכה על הפרקט. 

פרקט הלמיניציה גרם למהפכה בענף הפרקט, בכך שהפך את רצפות הפרקט, ממוצר מותרות שניתן למצוא רק בוילות פאר ובמשרדים יוקרתיים, למוצר שווה לכל כיס. בהקשר זה חשוב לזכור כי גם פרקטים סינטטיים אינם מיקשה אחת וגם הם נבדלים זה מזה באיכות ביופי ובמחיר. פרקטים סינטטיים באים במגוון צבעים טקסטורות ומרקמים. מבחינת איכות  - פרקטים סינטטיים נבדלים זה מזה בדרגת השחיקה, במידת העמידות בפני לחות ובעמידותם בפני אש וכן בשיטת ההרכבה.  

 



תגיות המאמר: פרקטים, פרקט


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בזאר צרעה- Carpet Center

שטיחים,פרקטים

http://www.bazar-tzora.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בזאר צרעה- carpet center

מאת: בזאר צרעה- carpet centerסטיילינג04/08/091526 צפיות
האסוציאציה הראשונה למשמע המילה 'טפטים' יכולה להעיד על גילו של השומע. אם גילך פחות מ-20, אין ספק שטפט עבורך הוא הרקע למחשב, לטלפון הנייד ולכל מכשיר טכנולוגי מקוסטם אישית אחר שעולה על הדעת, ושעבורו ניתן להוריד (ורצוי בחינם) טפטים מהרשת. אם יצא לך לעבור בשנות השבעים ועוד לזכור משם משהו, אין ספק שאחד הדברים שצרובים בזכרונך הם הטפטים.

מאת: בזאר צרעה- carpet centerסטיילינג04/08/091453 צפיות
הילדים שלנו חיים על הרצפה - בהתחלה הם זוחלים עליה, אחר-כך הם מתיישבים, בהמשך הם קמים ושואפים להגיע למעלה ככל שהם מצליחים, אבל שבים ונופלים אל הרצפה עשרות פעמים ביום. בהמשך הם פשוט מבלים עליה במשחקים - לבד או עם חברים, אוכלים עליה, רבים עליה וגם נרדמים עליה. ואנחנו? אנחנו הרי רוצים לרפד להם את החיים כמה שיותר ולכן שטיח הוא אביזר חובה לכל חדר ילדים המכבד את עצמו.

מאת: בזאר צרעה- carpet centerסטיילינג04/08/093975 צפיות
רוצים להעניק לבית שלכם מראה יוקרתי? רוצים להוסיף חום וצבע לחדר קודר? רוצים להגן על ילדיכם מקור הרצפה עליה הם יושבים שעות ארוכות בכל יום? אם עניתם "כן" לאחת מהשאלות האלו, וגם מאינספור סיבות אחרות, הבית שלכם צריך שטיח ואולי אפילו יותר מאחד. שטיחים נותנים הרגשה ביתית, מוסיפים יופי וטאץ' מושקע לכל חדר בו הם נמצאים ועוטפים אותנו בחום וברוך מפנק. והעלות? הרבה פחות ממה שחשבתם ובמיוחד היום - מי שיודע יכול לקנות שטיחים איכותיים ויפים במחירי מבצע.

מאת: בזאר צרעה- carpet centerסטיילינג04/08/091438 צפיות
שטיחים הם, בראש ובראשונה, פריט עיצובי מהמעלה הראשונה ויכולים לשנות את מראה החדר מן הקצה אל הקצה. לכן לא מפליא שלשטיחים, בדיוק כמו לבגדים, נעליים ורהיטים, יש אופנות מגמות וטרנדים. לצד שטיחים קלאסיים כמו שטיחים פרסיים, שטיחים סיניים ושטיחים אתניים אחרים כשטיחי קילים ושטיחים אפגאניים, השטיחים המודרניים מתחדשים מדי עונה ותמיד מצליחים להפתיע אותנו במרקמים, חומרים וסגנונות שלא הכרנו.

מאמרים נוספים בנושא סטיילינג

מאת: SEOMANסטיילינג16/05/161698 צפיות
עולם העיצוב השתכלל בשנים האחרונות אך דווקא לאחרונה החלו לשים דגש על המראה הטבעי שיחליף את האווירה היוקרתית שאנשים כל כך אהבו. הטרנד החדש שמשתלב עם עולם העיצוב והסטיילינג עשוי להפתיע אתכם לחלוטין.

מאת: אודי ביגסטיילינג21/03/152938 צפיות
ילדים זקוקים לביטחון. הם משוועים לו. אחד הדברים המקנים ביטחון הוא קביעות. הידיעה והתחושה כי דברים מוכרים ואהובים נמצאים תמיד במקום. אלמנט נוסף החשוב להקניית הביטחון הוא תחושת הילד כי יש לו חופש בחירה ובתוך כך שליטה על דברים. מכאן נובעת החשיבות לאפשר לילד לבחור, בין השאר, את השטיח המועדף אליו לחדר. מגוון עשיר של שטיחים לחדרי ילדים מעמיד את הילדים בפני שפע אפשרויות. שטיח לחדר ילדים הוא חלק בלתי נפרד מהפיכתו למתחם מוגן ושקט.

מאת: אודי ביגסטיילינג21/03/152380 צפיות
אין ספק כי שטיחים לסלון הם פריט עיצובי בולט ומרכזי בכל בית. הסלון מהווה את מתחם הכינוס והאירוח העיקרי והמרכזי בבית. טבעי שמושקע בו מאמץ עיצובי ובחירה מוקפדת של כל אחד מהפריטים בו. היצע מגוון ועשיר של סוגים, דגמים, צורות, גדלים, טקסטורות, צבעים ושילוביהם, אופני אריגות שונים הופכים את הבחירה לקלה מצד אחד וקשה מצד שני: העושר לא תמיד שמור לטובה, לא אחת הוא מערים קושי על הבוחרים הניצבים מול מבחר איכותי ומשובח של שטיחים.

מאת: לירןסטיילינג31/12/141744 צפיות
מחפשים אחר מוצרי זכוכית מרשימים לבית? מוצרי הזכוכית המרשימים בעיצובו של עופר שבירו ישדרגו את הבית- על כך במאמר הבא.

מאת: אודי ביגסטיילינג06/12/141886 צפיות
אם אתם אנשים שאוהבים סדר, אתם בוודאי יודעים כמה אי סדר עלול להשפיע לרעה על מצב הרוח והאווירה הכללית בבית. בית חייב להיות מקום מסודר יחסית, בו יש מקומות קבועים לכל החפצים ואנו יודעים איפה נמצא כל דבר אשר אנחנו מחפשים. סדר בבית הוא דבר חשוב מאוד ויכול לשנות את האווירה בבית לגמרי. למשל בבית מבולגן בו מצוי אי סדר, עלולים בני הבית להגיע למצב של חוסר שקט, חוסר ריכוז, עצבנות, חוסר יכולת ללמוד וכן הלאה. ולהפך- כאשר הבית מסודר נוכל למצוא שלוות נפש ורוגע וכן יכולת לימודית יותר טובה.

מאת: שני אוחנהסטיילינג24/10/142544 צפיות
חושבים על שיפוץ? תחשבו שוב. הכירו את המונח החדש בתחום העיצוב – הום סטיילינג, אשר מאפשר לשנות את מראה הבית וחדשו רק באמצעות הזזת אובייקטים בחלל ללא עבודות קבלן ושינוי הסגנון כולל התאמת הצבעוניות, הריהוט, הוילונות והשטיחים.

מאת: שני אוחנהסטיילינג24/10/142510 צפיות
חושבים על שיפוץ? תחשבו שוב. הכירו את המונח החדש בתחום העיצוב – הום סטיילינג, אשר מאפשר לשנות את מראה הבית וחדשו רק באמצעות הזזת אובייקטים בחלל ללא עבודות קבלן ושינוי הסגנון כולל התאמת הצבעוניות, הריהוט, הוילונות והשטיחים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica