חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם כל אחד צריך ויזה לארה"ב

ישנן 36 מדינות אשר אזרחיהן אינם נדרשים לשאת ויזה לארה"ב באם ברצונם לבקר במדינה, וזאת מתוקף חתימה על הסכם ויתור בין ארצות הברית למדינה שלהם. תוקף השהייה המריבי הוא לשלושה חודשים, מעבר לכך יש להוציא ויזה. המדינות הכלולות ברשימה זו הן: אנדורה, הונגריה, ניו זילנד,אוסטרליה, איסלנד, נורבגיה, אוסטריה,  אירלנד, פורטוגל, בלגיה, איטליה, סן מרינו, ברוניי, יפן, סינגפור, צ'כיה, לטביה, סלובקיה, דנמרק, ליכטנשטיין, סלובניה, אסטוניה, ליטא, דרום קוריאה,פינלנד, לוקסמבורג, ספרד, צרפת, שוודיה, מלטה, גרמניה, שוויץ, מונקו, יוון, הולנד ובריטניה.

ב-12 לינואר 2009 נכנס תיקון לחוק ההגירה האמריקאי, המחייב את אזרחי מדינות אלו המעוניינים לבקר בארה"ב לעבור רישום דרך שירות ESTA  של מנהל ההגירה האמריקאי. ברישום האזרח מצהיר שבכוונתו להיכנס לארצות הברית רק בכדי לטייל ובנוסף הוא נשאל שאלות על פרטיים אישיים - השירות כרוך בתשלום של 14$.

בשדה התעופה לפני ההמראה לארה"ב תערך השוואה בין מחזיקי דרכון של אחת מהמדינות החברות בהסכם לבין טופס רישום ה-ESTA. במידה ותמצא אי התאמה לא יוכל הנוסע לעלות על הטיסה.

בכדי להתקבל לתוכנית ויתור ויזה, מדינה חייבת לעמוד במספר גורמי ביטחון ודרישות נוספות, כגון אכיפה מוגברת ושיתוף נתונים עם ארצות הברית ודיווח בזמן אמת על דרכונים שנגנבים או אובדים.

גורמים נוספים באם מדינה תיכלל בהסכם זה הוא מעבר לשימוש בדרכון ביומטרי, אחוז מסויים של שוהים בתוך ארצות הברית ועוד. מכלול של גורמים אלו הם המשפיעים באם אזרחי מדינה כזו או אחרת ידרשו להוציא ויזה לארה"ב או לאו.

ישנן מדינות שאינן כלולות בהסכם ויתור ויזה לארה"ב אך להן הסכם אחר עם ארצות הברית כדוגמת קנדה, אשר אזרחיה אינם צריכים ויזה לארה"ב לצורך כניסה למדינה, אזרחי מדינת ישראל מחוייבים לעומת זאת בויזה בכדי להיכנס לארצות הברית.

בשנות השמונים תוקפה של ויזה לארה"ב שהונפקה היה לכל החיים, אך החל מאמצע שנות התשעים המדיניות השתנתה ותוקפה המירבי של הויזה הוא 10 שנים, כך שכיום הויזות שהנופקו בשנות ה-80 אינן בתוקף.

תוקפה של הויזה מסמל את התאריך האחרון בו ניתן להגיע לארה"ב. בעת כניסתכם למדינה יראיין אתכם פקיד ההגירה והוא הסמכות להחליט באם תורשו להיכנס ומה משך השהייה המותר לכם.

מנהל ההגירה האמריקאי והממשל בארצות הברית מתייחסים לכל אדם המעוניין לבקר בארה"ב כאל מהגר לא חוקי פוטניצאלי. על כן כיום בכדי להוציא ויזה לארה"ב על מבקש הויזה להגיע לראיון אישי ולהוכיח על קשרים חזקים למדינה שלו, קשרים אישיים וכלכליים. ניתן להוכיח קשרים אלו באמצעות מסמכים ואישורים שונים כדוגמת, תלשוי שכר, חוזה שכירות, תדפיסי בנק, אישורי לימודים ועוד.

המלצת שגרירות ארצות הברית למעוניינים לבקר בה היא לא ליישם תוכניות שלא ניתנות לביטול עד אשר אין אישור על ויזה לארה"ב. הכוונה בכך היא לא להזמין כרטיסי טיסה, בתי מלון וכי"ב שכן כל בקשה לויזה נבדקת לגופו של עניין ואין בקשה אחת שזה לשנייה ולא תמיד בקשות לויזה מאושרות.

ישנן קהלי יעד שונים אשר זוכים לבדיקה יותר קפדנית מאחרות, לדוגמא בני מיעוטים, חיילים משחוררים טריים שזה עתה סיימו את שירותם הצבאי, אנשי בעלי רקע מקצועי מדעי או טכנולוגי.

מועמדים בקהלים אלו נדרש בדרך כלל זמן נוסף עד לקבלת החלטה בנושא. את המשך הטיפול בבקשתם מעבירים למנהל ההגירה בארצות הברית ושם תתקבל ההחלטה, על כן ההליך עלול להתארך עד לקבלת מתן התשובה, זמני ההמתנה עלולים להגיעה עד לכדי חודשים.

 



תגיות המאמר: ויזה לארהב


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון כהן

מאת: ירון כהןתיירות ונופש - כללי28/11/11962 צפיות
ארצות הברית תמיד היתה ותמיד תהיה חלומם של אנשים רבים להזדמנות לקבל חיים יותר טובים ועתיד טוב יותר.

מאת: ירון כהןתיירות ונופש - כללי08/09/112503 צפיות
השיקול באם מדינה נכללת בהסכם זה או לא תלויה במספר סיבות, ובינן שימוש בדרכון ביומטרי (אשר אינו בשימוש בישראל), אחוז השוהים ללא אשרה מתאימה (כגון עובד ללא אשרת עבודה) בשטח ארצות הברית, כל אלו משפיעים באם אזרחי אותה מדינה נדרשים להוציא ויזה לארה"ב.

מאת: ירון כהןצרכנות23/05/101564 צפיות
מצנן, לעומת זאת, מורכב ממניפה פנימית שסביבה מותקנות רפידות מים, הספוגות באופן תמידי במים קרים. סיבוב המניפה מבעד לרפידות גורם ליציאת האוויר החם דרך הרפידות המקוררות, וליציאת אויר רענן וצונן.

מאת: ירון כהןבידור ופנאי - כללי21/05/104466 צפיות
ימית 2000 הינו פארק המים המתקדם בישראל , שמידי יום מציפות אותו משפחות כדי לבלות ולהנות מהמתקנים של אותו פארק מים , פארק המים המדובר נמצא בעיר חולון אשר נמצאת באיזור המרכז , מיקום נהדר , בדרך כלל מזג אוויר חם שדורש אטרקציות מסוג זה וכמובן כי מתחשבים בצפון ובדרום באותה מידה .

מאת: ירון כהןתיירות ונופש - כללי14/04/102405 צפיות
אחת מאשרות הנסיעה המבוקשות ביותר בעולם כיום הינה ויזה לארה"ב. מכירים מישהו שלא מעוניין לבקר בארצות הברית? ארצות הברית היא מדינה ענקית, אפשר למצוא בה כל דבר בין אם מטרת הנסיעה שלכם היא לצורך טיול, עבודה או לימודים, על כן אין זה מפליא שהיא נקראת ארץ האפשרויות הבלתי נגמרות, ועל כן היא מושכת מדי שנה אליה מליוני תיירים מכל רחבי העולם, וגם תיירים מישראל.

מאת: ירון כהןאימון למערכות יחסים07/04/103340 צפיות
אז כן ריקודים יוסיפו לך המון בקרב הבחורות, אבל מה שאתם שוכחים שמי שיודע לרקוד טוב לאו דווקא יודע איך להתחיל עם בחורה בצורה הנכונה. אז תצא מהסרט שאתה צריך להיות רקדן המאה או מייקל ג'קסון, הריקודים הם רק תוספת! יש המון אנשים שמצליחים עם בחורות במועדונים ויודעים איך להתחיל עם בחורה מבלי לדעת תנועה אחת בריקוד. אז תצאו מהסרט שאתם צריכים להיות רקדנים!

מאת: ירון כהןתיירות ונופש - כללי17/03/102376 צפיות
מדי יום מגיעות אלפי בקשות מישראלים הדורשים ויזה לארה"ב, מרבית הבקשות מאושרות, וישנו חלק קטן שנדחה.

מאמרים נוספים בנושא תיירות ונופש - כללי

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי09/03/205111 צפיות
כולנו אוהבים לטייל בצפון, אשר הוא חבל ארץ יפיפייה, המשאיר לנו טעם של עוד, כאשר אנחנו מבקרים בו, משום שיש בו אינספור מסלולי טיול יפים ומרהיבים וחוויה בלתי נשכחת. המיוחד באזור הצפון הוא בעצם הנחלים שיש בו, אשר אזור זה מוצף בנחלים מרהיבים ובמסלולי טיול מרתקים. טיול ג'יפים בצפון הינה חוויה ייחודית, המתאימה גם למשפחות עם ילדים. ניתן לטייל בג'יפים עם ילדים, כמו כן ניתן גם לטייל כזוג, אך חשוב לדעת כי יש מסלולי ג'יפים המתאימים לכל ימות השנה ויש כאלו שניתן לראות דווקא בחורף,אז במאמר זה נבחן את העונה ה

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי09/03/204998 צפיות
טיולי ג'יפים מאפשרים לכם לחוות חוויה מעניינת במיוחד, וכך תוכלו להגיע אל מקומות נידחים בארץ ובעולם.

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי02/12/195457 צפיות
בישראל ישנה תרבות המעודדת צעידה בשטח ובמסלולים השונים הפרושים ברחבי הארץ, והאמת? בצדק. קשה למצוא מקומות אחרים בעולם שהנוף בהם מגוון כל כך, ולא בכדי היא מושכת אליה מאות אלפי תיירים מדי שנה. עם זאת, עבור הרבה מאד אנשים המעוניינים לבקר בטבע מסלולי ההליכה הללו אינה בהכרח מתאימה או אפשרית, אם בשל תנאי דרך קשים, אם בשל מצב בריאותי או מורכבות טכנית לערוך טיול למשפחה גדולה - וגם כמובן הרצון הפשוט לערוך טיול בטבע במסגרת שונה ומאתגרת בדרכה שלה. במיוחד במקרים בהם רוצים לגמוע שטח רב ולהכיר חלקים בארץ שלא הכ

מאת: yoni romתיירות ונופש - כללי22/10/195658 צפיות
איזו מזוודות מומלצות? בחירת המזוודה, תלויה במספר פרמטרים. לא משנה איזה סוג של מזוודה תבחרו - חשוב מאוד שלמזוודה, יהיה גלגלים. בין אם אתם זקוקים למזוודה לצורך טיול בארץ ובין אם אתם טסים לחו"ל, צריך שיהיה למזוודה גלגלים וידית אחיזה נוחה. אבל, עליכם לבחור מזוודה לפי כמות התכולה שתצטרכו, משקל וצבע.

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי06/03/196406 צפיות
ישראלים הם בהחלט עם שאוהב לטייל ברחבי העולם וגם בארץ, ומעידים על כך אינספור המסלולים שיש במדינה הקטנה שלנו. בימים בהם אתם לא צריכים לעבוד ואין לכם חובות אחרות, אחת הדרכים הטובות ביותר למצות את החופש היא באמצעות טיולים ברחבי הארץ, כמו טיולי ג'יפים בצפון, שיראו לכם את הנופים המרהיבים בחלקה הצפוני של ישראל.

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי04/12/182452 צפיות
אם חיפשתם בילוי מהנה קרוב לבית, בתוואי נסיעה נוח ומהיר ועם הבטחה להנאה מרבית בתוך פרק זמן של כמה שעות בודדות - תוכלו לסמן על כל אלה "וי" גדול, עם טיולי ג'יפים בגליל התחתון או אפילו רחוק מכך - בגליל העליון, בגלבוע או בגולן אם רק תרצו ותוכלו. למה טיולי ג'יפים, אתם שואלים? כי זו אולי האטרקציה שיכולה להתאים לכל סוג של מטייל, החל מגיל כמה שבועות ועד לגילאים מבוגרים (ומבוגרים מאד), והם יכולים להיות רגועים ורומנטיים לזוגות צעירים, או לחלופין אתגריים ומלאי אדרנלין למשפחות הרפתקניות או לקבוצות חברים שמחפ

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי05/08/181706 צפיות
בכל הנוגע אל רכישה של בקבוק מים חדש בעבורכם או בעבור בני המשפחה, דעו לכם כי אין מה לחשוב על העניין יתר על המידה. בסופו של יום זהו דבר שיהיה מאוד חיוני בעבורכם. בעזרתו של בקבוק מים יהיה ניתן לקבל גישה נוחה למדי לצריכה של מים ובכך בעצם תוכלו להיות בטוחים כי יתאפשר לכם לצרוך הרבה יותר מים מידי יום, דבר שללא ספק תרצו בו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica