חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שירים

מאת: shay krestalמוסיקה03/11/20111222 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לומר שישנם שירים ומוסיקה יצירתית במיוחד, לא יכול להצביע לנו על ז'אנר שהוא מהקטגוריה הזאת כי יש כמה וכמה ז'אנרים אך הוא יכול להצביע לנו מה לא נחשב כאמנות (בין בהלחנה, שירה או יצירה) ולדוגמא, מי שחי במדינת ישראל יודע עד כמה המוסיקה כאן הפכה לקיטשית וירודה, שירים מזרחיים וים תיכוניים לא ממש משדרים על אמינות בדבריהם, לא נותנים לנו סיפוק של הבנה והתעמקות בשיר (אלא אם מנסים לחשוב עד כמה אימבציל צריך להיות בכדי להאמין שהזמר שר את זה מהלב), בכול אופן אפשר למתוח ביקורות על שירים שונים ואם לא על כל שירים ומוסיקה מקטגורית המזרחית, לעניין –היו כאן זמנים טובים עם זמרים טובים; שלמה ארצי לדוגמא סיפק מוסיקה טהורה לחלוטין, זמר חדש שהביא את היצירה "כאב של לוחמים" בשם עידן עימדי הדהים אותנו במילותיו, חן אהרוני ששר את היצירה "לעבור את הפחד" גם ריתק את הקהילה האינטליגנטית כי קולו נבע מהעובדה שהוא שר באמת מליבו או שמילות השירה עושות את האפקט הזה לבד אך במקרה יש הסבר לכך ולשלל שירים, מוסיקה ומאמרי שירים המבהירים מדוע לעיתים נשמע קול הזמר כה מהלב בעת שירת שירים שונים.

שירים - הלב

אם נתמקד לדוגמא בשיר של חן אהרוני (לעבור את הפחד), נאמר שחן עצמו שר את השיר מבלי להתאמץ לשיר מליבו, אלא עשה פעולה פשוטה שהוא עושה תמיד "לשיר", השירים האלו או השיר הזה ספציפית, יוצר אפקט של אמפתיה והזדהות = התחברות. מדוע זה השירים מסוג שכזה נראים כשירה מהלב גם אם אין הזמר באמת התכוון לשיר מהלב? ההסבר הוא פשוט – הזמר שר את האמת, האמת היא ישרה כפלס והזמר (חן אהרוני לדוגמא) עושה זאת בצורה פשוטה ופעולה קלילה שכול אדם יכול לעשות אך לא חפץ בלעשות: "דריכה על האגו", הוא מודה בפחד, הוא מתוודה על הפחד הגדול שלו שהוא כביכול להתאהב שוב אך הרמז הינו לכך שהוא מפחד לאבד שוב מישהי וזה מעשה נועז להודות בדבר שכזה, זוהי אחריתה של האמת ברגשות הגבר, הוא לעולם לא יודה בכך ¬(אין כל צורך לתת תחושה כוח זאת לאישה – אנו מספקים ביטחון לא אגואיזם), אך חן אהרוני שירים בסוג זה זוהי התוודות מלאה וכנה (לא כמו שירי הדיכאון, זה שהוא איבד מישהי בגלל הסמים לא כזה קשה להבנה), במשך הזמן נוצרים השירים האלו אחד מתוך כמה עשרות לעומת המוסיקה האלקטרונית (האוסים והסגנון המתון) מיוצרי אמנות בכול ליבם כמו ארמין ואן ביורן השירים והמוסיקה אותה הוא ספציפית יוצר – הינה חודרת לנשמה ואף 1 מתוך 3 לרוב מיצירותיו אכן חודרות עמוק לנשמה ומזדהות עם עשרות סוגי רגשות לא מובנים ומובנים.

----------  מאיר אריאל - תקווה (תתארו לכם) להורדה

----------  מה זה עצוב (רחמים) - מיכל שפירא ואורי סלונים להורדה

----------  עומר אדם - החיים דבש להורדה

----------  אייל גולן נשמע לי טוב להורדה

שירים לסיכום!

לסיכום – רק מקולו של הזמר לא נוכל להתחבר לעולמו אך במידה והמלל יהיה כנה (עידן עימדי – כאב של לוחמים) אנו נזדהה עם כל חלקיק מרגשותיו, השירים והיופי בשירים ובשאר יצירות המוסיקה הינם תהליך האמפתיה ותו לא.

 



תגיות המאמר: שירים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת shay krestal

מאת: shay krestalקולנוע03/11/111361 צפיות
בשביל להצליח בתור בעלי אתרי הצפייה ישירה, אנו אמורים לוודא ותמיד להיות עם יד על הדופק מה כרגע קהל הצופים שלנו אוהב, כמובן שלתת את הפוש העליון – דחיפת תכנים והעמסת תכנים

מאת: shay krestalאינטרנט - כללי03/04/112438 צפיות
סרטים לצפייה ישירה מידע על הנושא סרטים לצפייה ישירה

מאת: shay krestalפיננסים וכספים - כללי 02/05/1013141 צפיות
שער הדולר היום הוא משערי המטבעות החשובים ביותר שיש בכלכלה הישראלית האירופאית והכלל עולמי, כאשר המטבע האמריקאי הוא אולי המטבע החזק ביותר והמשפיע ביותר ביחד למטבעות אחרים כמו יורו , שקל , לירות שטרלינג וכדומה וכולם עוקבים בציפייה מידי יום לראות את הנתונים שמציג את שער הדולר היום , את השער היציג של אותו יום והרבה עיניים שואות לשער הזה, הרבה עיניים נשואות למצב הדולר בעולם , מצה הדולר מול השקל, מצב הדולר מול היורו , מצב הדולר מול מטבעות אחרים וכדומה .

מאמרים נוספים בנושא מוסיקה

מאת: רויטל ל מוסיקה02/12/204815 צפיות
אחת מצורות הבילוי הפופולריות בשנים האחרונות היא הקריוקי אשר מקורו במדינת יפן ופרושו "תזמורת ריקה". אנשים מסתבר מאוד אוהבים לשיר, ולכן כל אירוע בו תהיה הפעלה אקטיבית, כזו שהאורחים יוכלו להביע עצמם ולהתבטא בשירה, יהפוך למשהו מוצלח.

מאת: חיים נוימוסיקה12/08/205287 צפיות
הסינגל החדש של הזמרת והיוצרת יעלה אלישיב, CRAZY TIMES הוא מצמרר, מרגש ומבליט את יכולותיה הווקאליות והמוזיקליות. את השיר כתבה והלחינה יעלה בתקופת סגר הקורונה והוא כבר זכה לתהודה רבה בקרב מאזיניה וציבור נרחב.

מאת: חיים נוימוסיקה26/07/205291 צפיות
גם זה הגיע: המנון לקורונה, המגפה שנחתה על העולם, זוכה גם לשיר קליל וקצבי ולסינגל חדש של הזמר יהודה אברון.

מאת: אידובמוסיקה29/12/195938 צפיות
הייתה תקופה לפני הרבה מאוד זמן שראש-הממשלה שלנו, ביבי נתניהו, השתמש במשפט הבא בשביל להגדיל לעצמו את כמות המצביעים - לכל ילד יהיה מחשב בבית. ביבי השתמש במשפט הזה בתור כלי שכנוע. מכוון שהייתה תקופה שלא היה מחשב בכל כיס והגישה לאינטרנט הייתה מאוד מצומצמת. לעומת התקופה של היום שבו לכל ילד כבר יש גישה כמעט בלתי-מוגבלת בשביל לגלוש באינטרנט.

מאת: אידובמוסיקה13/12/193572 צפיות
אם היינו חיים עשור אחורה והייתם רוצים לבנות אולפן-הקלטות הייתם צריכים לעבוד כלכך הרבה שעות בשביל להקים את האולפן הכי פשוט. אבל היום, ההוצאה הכי יקרה שלכם כנראה תהיה מחשב ואם אתם קוראים את המאמר הזה אז אני מניח שיש לכם מחשב. במאמר הזה אני רוצה להסביר מה הם כוחם של פלגינים.

מאת: אידובמוסיקה09/12/193526 צפיות
כיום אנחנו חיים בתקופה שמאוד קל לשמוע שירים. בלחיצת כפתור אנחנו יכולים לשמוע איזה שיר שאנחנו רוצים או אלבום שלם מבלי לחשוב יותר מדי. אנחנו כלכך רגילים לשמוע שירים לפי בחירה שלא קיים אתר אחד, אלה כמה אתרים שתהליך הורדת שירים מיוטיוב או מכל אתר אחר היא מאוד פשוטה. למרות שאיכות השירים פחותה מזו של השירים שהופקו באלבום, אנחנו בתור צרכנים מעדיפים את הנוחות של לשמוע מתי שאנחנו רוצים מאשר לשמוע שירים באיכות גבוהה.

מאת: אידובמוסיקה02/12/193807 צפיות
מי מאיתנו לא שומע היום שירים דרך יוטיוב? היום הדרך המקובלת לשמוע שירים היא דרך שירות סטרימינג כלשהו כשהדרך הכי פופולרית היא מיוטיוב. אני נתקל בהרבה מקרים שבהן כל קבל עם ועדה מבקש ממני להסביר לו איך מורידים שירים מיוטיוב. בדר"כ אני גם שואל "למה צריך להוריד את השירים מיוטיוב? הרי מאוד נח וקל פשוט להיכנס ליוטיוב ואז לשמוע את השירים שאנחנו רוצים", התשובה הקבילה שאני מכבד היא דווקא מזמרים שרוצים להתאמן על שירים מסויימים אבל הם לא תמיד נמצאים במקום שהטלפון שלהם קולט וויפי (wifi) בשביל להפעיל יוטיוב...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica