חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פסיכומטרי

מאת: ויקטורה פרידמןפסיכומטרי16/08/2009914 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מבחן פסיכומטרי הוא בחינה פסיכומטרית הנערכת בישראל. הבחינה משמשת ככלי מיון לכניסה למוסדות לימודים שונים. הבחינה ידועה בשמה העממי פסיכומטרי. הבחינה נערכת מטעם המרכז הארצי לבחינות והערכה. מוסדות הלימוד טוענות כי השילוב בין ציון הפסיכומטרי לציון הבגרויות הממוצע הוא המנבא הטוב ביותר להצלחת המועדת בלימודיו האקדמיים. כלומר, ככל שציון הפסיכומטרי גבוה יותר, כך הצפי שהמעמד יגיע להצלחה בלימודיו האקדמיים גבוה יותר.

בוחנת את המועמד בשלושה תחומים עיקריים: אנגלית, חשיבה מילולית וחשיבה כמותית. הבחינה הפסיכומטרית מורכבת משמונה פרקים: שני פרקים בכל אחד מהנושאים ושני פרקי פיילוט. לכל פרק מוקצב זמן מדויק של 25 דקות. פרקי פיילוט אינם נכללים בציון הסופי ומועברים לצורך בדיקות סטטיסטיות בלבד. אך לנבחן אין אפשרות לדעת אילו מבין הפרקים הינם פרקי פיילוט, והוא נדרש להתייחס לכל פרק כחלק מהבחינה.   

כל הרוצה ללמוד במוסד להשכלה גבוהה מייחס חשיבות גבוהה מאוד לציון הפסיכומטרי. במשך הזמן קמו מתנגדים רבים למבחן בטענות הנגד. אחת הסיבות להתנגדות היא הפערים החברתיים שהמבחן פותח. ידוע שמיומנויות הפתירה ניתנות לתרגול.  לכן נפתחו בתי ספר רבים לפסיכומטרי כגון smart ולחמן שמכינים את הלומדים לקראת הבחינה. אך לא כל מועד יכול להרשות לעצמו לימודים במכון הכנה. מה גם, הוכח שבחינה במועד נוסף משפרת את הציון הקודם במידה ניכרת. טענת נגד נוספת היא שבלא צדק לציון פסיכומטרי, שלומדים אליו כשלושה חודשים, יש משקל שכלול זהה לממוצע הבגרויות, שלומדים במשך כל תקופת התיכון – 3 שנים. הדבר נתפס בעיני רבים לגמרי חסר פרופורציה. טענת נגד היא שהבחינה מאפשרת לנבחנים לפצות על הישגים נמוכים בתקופת התיכון. באם אנו תומכים או מתנגדים לבחינה הפסיכומטרית, אין מנוס מלעבור אותה במידה ורוצים להתקבל למוסד להשכלה גבוהה.  

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ויקטורה פרידמן

מאת: ויקטורה פרידמןרהיטים12/12/101956 צפיות
בחירת רהיטים למשרד זה לא רק נוחיות, זה גם לדאוג ולהתאים למראה המשרדי ואת המראה היוקרתי שאנו רוצים להשיג, ריהוט משרדי צריך לבחור עם מחשבה, כי איך שנעצב את המשרד ככה הלקוחות שלנו יראו אותנו. המשרד זה הפנים של החברה...

מאת: ויקטורה פרידמןניהול תוכן06/12/101229 צפיות
לפני כמספר שנים, אבא שלי, בגיל מאוחר, החליט לעשות רישיון נהיגה. לקח לו אמנם הרבה זמן אבל הוא הצליח בסוף. מאז שהוא על הכביש, אני כל הזמן שומעת על כל מיני תאונות קטנות שהוא היה מעורב בהן, אני מאוד מפחדת עליו. אני רוצה לדאוג שיהיה לו את הביטוח הכי טוב שיש, הוא חייב ביטוח רכב הכי טוב שיש. לפני כשנה הייתה לו בעיה, מישהיא שנסעה מאחוריו, פגעה בו מאחור, למזלי הוא יצא בלי פגע אבל לבחורה לא היה בכלל ביטוח רכב.

מאת: ויקטורה פרידמןמתכוני תוספות05/12/108413 צפיות
אני זוכרת שסבתא שלי הייתה טבחית מאוד טובה, כל כך אהבתי את האוכל שלה, היא הייתה מכינה אוכל מאהבה. הדברים שהיא הייתה מכינה, רק להיזכר בזה עושה לי טוב וישר פותח את התיאבון...

מאת: ויקטורה פרידמןתחביבים05/12/101374 צפיות
אני זוכרת שסבתא שלי הייתה טבחית מאוד טובה, כל כך אהבתי את האוכל שלה, היא הייתה מכינה אוכל מאהבה. הדברים שהיא הייתה מכינה, רק להיזכר בזה עושה לי טוב וישר פותח את התיאבון... יש דברים שמשאירים לך זכרונות מתוקים מאוד מהילדות, הלוואי ואפשר היה להיאחז בהם.

מאת: ויקטורה פרידמןייעוץ עסקי23/11/101271 צפיות
יועצי נדל"ן זה חשוב לעשות דרך חברה המתמחה במציאת פתרונות איכותיים, חדשניים ומקצועיים לעסקים, ובעלת ניסיון עשיר בתחום הנדל"ן. יש חברה שנחשבת למובילה בשוק, בהצעותיה העדכניות והחדשניות ביותר.היא עומדת בקשר רציף עם חברות יועצי הנדלן הגדולות ועם הגופים המסחריים המובילים בתחום, כל זאת כדי לספק ללקוחות פתרון מקצועי, מונחה ומהיר.

מאת: ויקטורה פרידמןביגוד והנעלה22/11/101424 צפיות
כל חורף אותה הבעיה, אני מחפשת נעליים לחורף כאלה שלא ירטבו לי מכל טיפת מים שירדה, מגפי עבודה נוחות ליומיום, כאלה שיחזיקו לי יותר משנה אחת. תגידו לי איפה קונים כאלה?

מאת: ויקטורה פרידמןטיולים בארץ02/11/101261 צפיות
אם אתם רוצים לחוות חוויה מסוג אחר כדי שתדעו שבפינת רחוב שקטה במרכז תל אביב מלון בוטיק הנקרא בראון הוטל. את המלון יצרו עבור נופשים ואנשי עסקים בארץ ובעולם

מאמרים נוספים בנושא פסיכומטרי

מאת: amirdadon90פסיכומטרי22/11/161635 צפיות
כל מי שמבקש לגשת לבחינה הפסיכומטרית משקיע לא מעט זמן, מאמץ, אנרגיות ובמקרים רבים גם כסף כדי להתכונן לקראתה.

מאת: amirdadon90פסיכומטרי13/09/161860 צפיות
מדי שנה ניגשים אלפי צעירים לבחינה הפסיכומטרית שמהווה שלב הכרחי בדרך למסלולי לימוד אקדמיים רבים (גם אם בימינו ישנם מסלולים אליהם ניתן להתקבל ללא פסיכומטרי).

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי08/10/133096 צפיות
המבחן הפסיכומטרי הינו כלי המיון העיקרי עבור קבלה ללימודי תואר ראשון במוסדות אקדמיים בישראל, ולכן ציוני פסיכומטרי הינם בעלי משקל רב הקובע אם תוכלו להתקבל אל המגמה בה חפצתם. מכאן נובע שלציונים אלו תהיה השפעה מכרעת על עתידכם הלימודי והמקצועי.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/08/132247 צפיות
שלא כמו מבחן פסיכומטרי הבודק את ידיעות הנבחן במספר תחומים, מבחן אמיר הנערך במתכונת אמריקאית בודק את רמת הנבחן רק בשפה האנגלית. כלומר, מבחן זה נועד לצרכי מיון וסיווג של מועמדים ללימודים אקדמיים בהתאם לשליטתם בשפה.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/07/132283 צפיות
כל מי שעומד בפני בחינת הפסיכומטרי יודע כי המפתח להצלחה טמון בכמות ובאיכות הזמן שמשקיעים בהכנה. יחד עם זאת, על תרגול פסיכומטרי להתבצע באופן נכון ומדויק על מנת שלא לבזבז את הזמן ולהגיע לבחינה מוכנים ככל האפשר. לפניכם מספר עצות שיעזרו לכם במשימה זו.

מאת: חיים שמוליקפסיכומטרי13/07/132120 צפיות
רוצים לבנות קרירה מצליחה? הערכות אומרות שמחציתם של הישראלים רוכשים תואר אקדמי, ולכן אין זה פלא שכבר בשלבים הראשונים של הילדות יוצרת הסביבה ציפיות הנוגעות לתחומי העיסוק שלנו בעתיד.

מאת: פסיכומטריפסיכומטרי27/06/132577 צפיות
הרבה מאוד אנשים בחברה סובלים מהפרעות שונות שמוגדרות תחת הכותרת "ליקויי למידה". שמות רבים ושונים כמו ADD ו ADHD מעטרים מסמכים רבים במשרד החינוך, והקלות שונות ניתנות בתחומים רבים להמון סטודנטים בימינו. אם זכיתם להיות חלק מקבוצה זו של בעלי לקויות, הרי שמגיעים לכם גם פתרונות בהמשך הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica