חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה יציל את ילדנו - אבחון הפרעות קשב וריכוז או אבחון פסיכודידקטי?

פעם הם נחשבו לבעייתיים ולמופרעים וסולקו מכל מסגרת אפשרית, היום הם מוגדרים ומטופלים באופן כזה שמאפשר להם להשתלב בכיתות רגילות ולסיים את מערכת החינוך בהצלחה. אלה הם תלמידים הסובלים מבעיות למידה מסוגים שונים. אבחון פסיכודידקטי או אבחון הפרעות קשב וריכוז יכולים בקלות להפוך את חייהם למספקים יותר ואת חייהם של ההורים והמורים לנוחים יותר.

מדובר בתופעות שכנראה היו איתנו מאז ומתמיד, והושלכו לסל הכללי של ילדים מפריעים שאינם משתלבים בשום מסגרת. רק בעשורים האחרונים פותחו מבחנים שיעודם אבחון פסיכודידקטי, אבחון הפרעות קשב וריכוז ועוד סוגים של בדיקות – הכל במטרה להגדיר בדיוק רב את הקושי ממנו סובל הילד ובהתאם לגבש תוכנית טיפולית, תרופתיות או אחרות.

אבחון פסיכודידקטי או אבחון הפרעות קשב וריכוז? מה ההבדל?

אבחון פסיכודידקטי משלב בדיקה פסיכולוגית עם בחינה דידקטית בניסיון להבין את המקור לקושי של התלמיד מהצד הרגשי והפן הלימודי. זיהוי מדוייק בעזרת אבחון פסיכודידקטי יסייע להתאים תוכנית ולהפנות אותו לטיפול מתאים במטרה לממש את יכולותיו. אבחון פסיכודידקטי על ידי מאבחנים מורשים, מקובל בכל מוסדות החינוך ומאפשר התאמות במבחנים, מהקלות בזמנים דרך התעלמות מכושר התבטאות מוגבל ועד פטורים מחובות כאלה ואחרות.

אבחון הפרעות קשב וריכוז, לעומת זאת, בוחן ליקוי רב מערכתי הפוגע גם בכשרים הלימודיים אבל לא רק. אבחון הפרעות קשב וריכוז אומד את רמת התפקוד של הנבחן במספר תחומים: השכלי הרגשי, ההתנהגותי והחברתי. בעיית קשב וריכוז עלולה לפגוע בכל אחד מהשטחים או בחלק מהם. אבחון הפרעות קשב וריכוז גם מגדיר בדיוק האם מדובר בבעיית קשב (ADD) או גם בריכוז (ADHD).

שתי הדיאגנוזות העולות הן מבדיקת אבחון פסיכודידקטי והן מבדיקת אבחון הפרעות קשב וריכוז יתנו תמונה כללית ויאפשרו, כאמור, טיפול ותמיכה נאותים. שני המהלכים נעשים בדרך כלל בשנות הלימוד של הצעירים, הלכאורה בעייתיים, שכן אז המערכת עירנית יותר לתקלות התנהגותיות. אבל הבעיות קיימות כמובן גם בקרב מבוגרים. אבחון פסיכודידקטי וגם אבחון הפרעות קשב וריכוזנעשים במסגרת מבחנים שונים ומגוונים וכך גם הפתרונות הרבים הכוללים טיפולים פסיכולוגיים ותרופות כמו ריטלין.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתרים מומלצים :

אמבין - אביזרי אמבטיה , ארונות לאמבטיה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אביז לאמבין

מאת: אביז לאמביןדיני עסקים23/11/111259 צפיות
היתרון של עורך דין מומחה, למשל בתחומי תאונות דרכים, הוא ברור: שליטה מוחלטת בכל הדקויות של החוק הרלוונטי למצב הבעייתי שבו האדם נמצא, אם זה הוצאה לפועל..

מאת: אביז לאמביןעסקים - כללי23/11/111187 צפיות
גם הופעה של איש שליחויות – מה הוא לובש, האם הוא מגולח, מטופח וריחני, בפירוש יקבעו את רמת שביעות הרצון של מקבל החבילה ובוודאי של המזמין/משלם. במקריפם רבים, חברת שליחויות..

מאת: אביז לאמביןעיצוב פנים23/11/111185 צפיות
לתוך המגוון העצום של כיור מכל סוג ומין שמוצע היום ללקוח חדר הטרנד החדש, והוא שילוב פסיפס בעיצוב המוצר. פסיפס (בלועזית מוזאיקה), כמו שמגדיר אותו מילון אבן שושן הוא "מערכת אבנים קטנות, מסותתות..

מאת: אביז לאמביןעיצוב פנים23/11/111204 צפיות
אז זהו, שיש מי שיודע יותר מאיתנו. נכון שלטעם שלנו יש את המשקל הכי חשוב בשיפוץ דירה ובקניית רהיטים, כמו למשל שולחנות אוכל, אבל את הטעם הזה צריך לפרוט לתוכנית פעולה

מאת: אביז לאמביןחוק ומשפט - כללי23/11/111152 צפיות
בכל מקרה, אותו עורך דין הוצאה לפועל יהיה זה שבהמשך יוכל לקדם את החייב לצאת מאותו הליך פשיטת רגל שהוגש ומאז הוא נתון בסד קשה של אורח חיים סגפני..

מאת: אביז לאמביןשיפוצים23/11/111200 צפיות
חברת אחזקה מטפלת באופן שוטף ומיידי בכל המערכות האלקטרו מכאניות שתומכות במעליות, מיזוג אוויר משותף והסקה מרכזית. בנוסף אנשי מקצוע מטעם חברת אחזקה יתייצבו לעבודות..

מאת: אביז לאמביןשיפוצים23/11/111176 צפיות
בעיקר בולט הצורך בפתרון כזה בכל ארונות הזזה שיש בכל חדר בבית. אם היו שם דלתות נפתחות רגילות הן היו פוגעות מידי פעם בסביבה שלהן כמו חיפוי קירות שעלול להינזק מהן. חוץ מזה הן

מאמרים נוספים בנושא הפרעות קשב וריכוז

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז17/08/162111 צפיות
סיפור אישי של רועי ועל איך אבחון דידקטי עזר לו להתבר על ליקויי הלמידה שלו ולהצליח בלימודים ובחיים.

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז06/07/161636 צפיות
אבחון דידקטי מאפשר לזהות הפרעות קשב או בעיות לימודיות בסיסיות לימודיות. כשמדובר בצעירים האבחון מקבל חשיבות עליונה

מאת: sharondan80הפרעות קשב וריכוז21/07/152492 צפיות
הפרעות קשב וריכוז הן ללא ספק בעיה מוכרת מאוד, אשר הפכה לאחת הבעיות השכיחות יותר בתחום הנוירולוגיה אצל ילדים וכיום, בשל המודעות הרבה לתחום, והמודעות להשלכות של ההפרעה על הילדים, הרבה מהם זוכים לאבחון מוקדם וטיפול מקצועי שלא היה קיים בעבר.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז19/07/152046 צפיות
הדיון בעולמו של ילד בעל הפרעת קשב וריכוז לרוב מתמצה בהתייחסות לתפקוד האקדמי שלו בכיתה או להתנהגות שלו בבית, תוך התעלמות מוחלטת ממה שעובר על נבכי נפשו. בתור הורים, כדי להבין לעומק מה עובר על ילד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, עלינו להתמקד לא פחות מכך בעולמו הרגשי.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז04/06/151818 צפיות
אחת הדילמות המרכזיות עימן מתמודדים הורים לילדים עם הפרעות קשב היא האם לדבר עם הילד על הבעייה או לא, ואם כן, איך בדיוק לעשות את זה. אולי אם לא נזכיר לו שהוא סובל מהפרעות קשב, הבעיה תהפוך מינורית, והוא לא יתפוס את עצמו כ"בעל הפרעה"? ומצד שני, שיחה כזו עם הילד דווקא יכולה לעזור לו להתמודד טוב יותר עם הקשיים? מה עושים? המומחים של מרכז אמירים עם כמה עצות להורים המבולבלים.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז05/05/151932 צפיות
בשנים האחרונות הולכים ומתרבים המקטרגים על הריטלין. בעידן ניו אייג'י, שבו המודעות לחסרונותיהן של התרופות הכימיות נמצאת בשיאה, הורים רבים נרתעים מהמחשבה לטפל בילדיהם הסובלים מבעיות קשב וריכוז באמצעות ריטלין. היות שהריטלין נתפס בציבור כפתרון המרכזי והיחיד להפרעות קשב וריכוז, הורים שהם מתנגדי ריטלין נמנעים מלהעניק לילדיהם טיפול הולם, ולעיתים אף מסרבים לשלוח אותם לאבחון, ובלבד שהילד לא יצטרך לקחת את התרופה. כדי לסבר את האוזן ולטובת הילדים, חשוב לנו לספר לכם, שיש פתרונות נוספים, שאינם כרוכים בנטילת ריטלין:

מאת: מגניב הפרעות קשב וריכוז03/03/152113 צפיות
ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז מתקשים להשתלב בחברה ולדבר זה יכולות להיות השלכות קשות מאוד להם ולחברה שמסביבם. הפרעת קשב נובעת מפגיעה במערכת העצבים המרכזית, ובמערכת ההפעלה הרשתית, והסימפטומים לכך הם קשיים בהקשבה בריכוז, יכולות למידה וזיכרון מוגבלות, קושי במיון ועיבוד מידע של גירויים חיצוניים ופנימיים ועוד. כל ההפרעה הזאת גורמת ללחץ רב ולעומס נפשי על כל מי שסובל ממנה, בקושי בלמידה ובצבירת חוויות ועוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica