חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כפר נוער–האם זה בשבילי?

מאת: חנוך צורמוסדות לימוד30/11/20111232 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ההחלטה האם ללמוד ולהתחנך בכפר נוער ובמידה וכן באיזה מבין כפרי הנוער הקיימים אינה פשוטה כלל וכלל . האינטרנט מלא בשלל פרסומים מטעם כפרי הנוער השונים המציעים חינוך איכותי, מגורים חדישים ושלל אטרקציות והטבות לנרשמים.אנו נשתדל להציג בפניך נקודות חשובות ומרכזיות אודות הפנימיות השונות כדי לעזור לך לבחור את כפר הנוער או הפנימייה שהכי יתאימו לך.

אילו דברים בכפר הנוער חשובים לך?

תחילה, אנו ממליצים לך לקחת שאיפה ארוכה ולחשוב אודות הדברים שהכי חשובים לך.

פרמטרים שעשויים להיות רלוונטיים בבחירה של כפר נוער או פנימיה מתאימים יכולים להיות: סוג בית הספר והרמה הלימודית בו, האווירה בכפר הנוער, איכות צוות ההדרכה במקום, המקום בארץ והאג'נדה החינוכית. בהמשך המאמר יפורטו פרמטרים נוספים שיסייעו לך לקבל את ההחלטה המיטבית בבואך לבחור פנימייה.

גילאי החניכים בפנימייה

יש כפרי נוער שמתאימים לילדים בלבד, יש המתאימים לנערים ונערות ויש פנימיות המתאימות לילדים ונוער בכל הגילאים – החל מבית הספר היסודי ועד לתיכון.

החניכים בכפרי הנוער

עקרונית, מרבית הפנימיות בארץ מאכלסות ילדים ובני נוער מכל רחבי החברה הישראלית ולמעשה מהוות כור היתוך. יחד עם זאת, יש כפרי נוער יעודיים עבור תלמידים בעלי רמת אינטליגנציה נמוכה או גבוהה במיוחד. כמו כן יש פנימיות בהן יש רוב ברור לחניכים ממוצא עדתי ספציפי כמו פנימייה בה רוב השוהים בה הם יוצאי אתיופיה או חבר העמים.

היכן נמצאת הפנימיה

המיקום הגיאוגראפי של הפנימייה לרוב אינו רלוונטי היות והחניכים הלומדים במקום יוצאים לחופשה אחת לשבועיים, בחגי ומועדי ישראל. ישנם מקרים ספציפיים שבגינם יעדיף החניך לשהות בכפר נוער קרוב או רחוק.

הגישה הערכית-חינוכית

האג'נדה החינוכית המונהגת בפנימייה עשוייה להיות חשובה לחניכים מסויימים. דוגמאות לכך יכולות להיות: פנימיות דתיות בהן ישנה הפרדה בין נערים ונערות אשר האווירה השמרנית המונהגת בהם מותאמת לרוח היהדות ומורשת ישראל, פנימיות צבאיות בהן מונהגת גישה צבאית קשוחה ומשמעת המתאימה להכשיר את החניכים לקריירה צבאית ופנימיות ספורט כגון זו שקיימת בהדסה נעורים בהן ישנו דגש על פיתוח היכולות הגופניות.

בגרות ו/או מקצוע

ההחלטה על למידה לקראת בגרות או ללמוד מקצוע תלויה במטרותיו ויכולותיו של התלמיד. תעודת בגרות במגמה ריאלית או הומנית תהווה פתח לקראת לימודים אקדמאיים באוניברסיטה או במכללה. לעומת זאת פנימייה המציעה מסלול לימוד מקצועי כמו חשמל או מכונאות רכב תאפשר לתלמיד להשתלב בשוק העבודה מיד עם תום הלימודים. ישנן פנימיות כמו "הדסה נעורים" המציעות לחניכים אפשרות בחירה בין לימודים לבגרות או מקצוע.

תשתיות ושירותים בפנימיה

הפנימיה הינה תחליף לבית ולכן אחד הדברים אותם יש לבדוק הוא התשתיות ורמת השירותים שיש בכפרי הנוער השונים. יש לבדוק את גודל החדרים, כמה חניכים יש בחדר, האם ישנו מיזוג אוויר, האם יש מקלחות ושירותים צמודים, האם יש מרכז למידה, האם יש מועדונים מאובזרים, מה התפריט בחדר האוכל ומה לגבי בריכת שחייה, אולם ספורט, חדר כושר ומתקני ספורט ופנאי נוספים.

תנאי קבלה לפנימייה

בפנימיות רבות מונהגות דרישות סף מסוימות לפני הקבלה לפנימייה. לרוב נדרש החניך להביא עימוגיליונות ציונים והתנהגות מבתי ספר קודמים ולעיתים אף נדרש החניך לעבור מבחני קבלה בהתאם לנתוניו האישיים ודרישות הפנימיה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פנימייה וכפר נוער

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חנוך צור

מאמרים נוספים בנושא מוסדות לימוד

מאת: ליאורמוסדות לימוד13/09/182491 צפיות
הנדסאי מכונות עם ניסיון, מסוגל להשתלב היטב, בשוק העבודה הישראלי. הנדסאים לומדים בבתי ספר להנדסאים, שמפוזרים ברחבי הארץ.

מאת: ליאורמוסדות לימוד19/08/182682 צפיות
הנדסאי בניין במרכז, יכול לעבוד בתחום ההנדסה האזרחית. במרכז הארץ, מתקיימים כל העת, פרויקטים של בנייה ותשתיות. הנדסאי הבניין, לומד במכללה טכנולוגית. ישנן מכללות טכנולוגיות ללימודי הנדסאים, בכל מיני ערים ברחבי מדינת ישראל.

מאת: ליאורמוסדות לימוד23/07/182717 צפיות
הנדסאי תעשייה וניהול, משתלב בתעשייה הישראלית. הוא לומד, במכללה טכנולוגית ללימודי הנדסאים. מומלץ ללמוד במכללה טכנולוגית, ללימודי הנדסאים, אשר קבלתם עליה המלצות.

מאת: ליאורמוסדות לימוד01/04/182101 צפיות
בית ספר להנדסאים עם יחס אישי, הוא מקום שכדאי ללמוד בו. בבתי הספר להנדסאים, מוכשרים הנדסאי העתיד של ישראל. ההנדסאים תורמים לרמה הטכנולוגית הגבוהה, של ישראל.

מאת: ליאורמוסדות לימוד04/03/181759 צפיות
הנדסאים חרוצים, משתלבים בתפקידים שונים, בתעשייה המסורתית, ותעשיית הטכנולוגיה המתקדמת. ההנדסאים לומדים, במכללות טכנולוגיות (בתי ספר להנדסאים).

מאת: ירון כהןמוסדות לימוד15/02/181729 צפיות
אם גם אתם מרגישים שהשעות בבית הספר לא מעניקות מספיק ידע לילדים שלכם, אתם לא לבד. העומס הגדול בכיתות בהחלט משפיע ולא כל תלמיד מקבל את היחס הראוי לו על מנת שיוכל באמת ללמוד כמו שצריך, לשם כך קיימת תכנית לימודים נוספת.

מאת: דוד דרומרמוסדות לימוד07/03/173028 צפיות
לבני נוער (בנים) גילאי 14-16 תושבי נתניה, חדרה, אור עקיבא, פרדס חנה, כרכור, קדימה והמושבים של המועצה האזורית עמק חפר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica