חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פיתוח תכנון עיצוב מכונות מוצרים מכשירים כלים - בעיות במבנה השוק הישראלי.

מאת: דורון דיסקיןתעשייה13/12/20111046 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

השוק הישראלי מוצף בעוסקים בפיתוח, תכנון, עיצוב, מוצרים, מכונות, מכשירים, השוק רווי במתכננים מרקע הנדסי וממעצבים מסיימי עשרות מכללות טובות יותר וטובות פחות שמנצלות את טרנד לימודי העיצוב ופולטות לשוק עשרות בוגרים שאינם מוצאים את מקומם. גודלו המוגבל של השוק בארץ ומספרם ההולך וגדל של בוגרים בהנדסה ובעיצוב יוצרים שוק פרוע.

מנגד השוק הישראלי מוצף ביזמים ובעלי רעיונות ותעשייה שמחפשים מקור חוץ (אאוטסורסינג ) outsourcing לפרויקטים. התחרות על מקומות עבודה יוצרת מצב שרבים מנסים מזלם במעמד של פרילנס, התוצאה שבהיצע עבודות מוגבל ועודף "אנשי מקצוע" כל בוגר חסר עבודה מהמר ומציע את עצמו במחירי אפס לפרויקטים שדורשים ניסיון רב שנים והתוצאות נראות בשטח.

הגופים הגדולים שהשפעתם על השוק בתחומי פיתוח, תכנון, עיצוב משמעותית גם הם מנצלים את השוק ומגייסים במשכורות מינימאליות בוגרים ומעבירים בידיהם פרויקטים מעבר לניסיונם וכישוריהם כתוצאה מכך רואים בשוק עבודות שכל בעל הבנה וניסיון בתחום מזהה מיד שהמתכנן המכני, או המעצב מוצר, עשה את כמיטב יכולתו במסגרת ניסיונו וכישוריו כשהתוצאה לא עומדת ברמה הנדרשת לשיווק מוצר בשוק. מערכת הכשרת המקצוע בארץ מזה כמה עשורים אינה מייצרת בוגרים בעלי הכשרה בסיסית מתאימה למכללות הגבוהות, אין לימודי היסוד בתחומים הטכניים המערכת מדגלת על לימוד והבנה של כלי היצור הבסיסיים בתעשייה ומתמקדת בתחומי טכנולוגיות היצור המתקדמות והתוצאה פתרונות שניתנים לביצוע בכלים פשוטים בעיקר לשוק שרובו אינו שוק שפועל בתחום היצור ההמוני ובתוך העשור הקרוב ייעלמו כל בעלי בתי המלאכה הקטנים. כבר כיום פרויקטים מבוצעים בטכנולוגיות יקרות ובמחיר שאינו מאפשר בנית שוק שיכול לעמוד בתנאי התחרות העולמית התוצאה נזק לשוק המקומי ונזק לכלכלה וליכולת להתמודד בשווקי העולם.

העוסקים בתחום מהדור הישן עתירי ידע וניסיון מכאני שרבים מהם אינם שולטים בכלי התכנון עכשוויים לא יכולים להתמודד בשוק והתוצאה השוק חשוף לעשרות בוגרים חסרי ניסיון ודלי ידע בטכנולוגיות היצור הבסיסיות.

מערכת החינוך, משרד החינוך, משרד התעשייה, ובתי ספר מקצועיים חייבים להתעורר כדי לשקם נזק רב שנים של חוסר הכשרה מקצועית טכנית וחוסר מוחלט של בעלי מקצוע כמו חרטים מסגרים רתכים וכד', שהולכים ונעלמים מהנוף התעשייתי בארץ, ואין מי שימלא את החלל שנוצר. התוצאה ברירת מחדל של פתרונות בטכנולוגיה מתקדמת שמונעת מהשוק את יכולת התחרות ובעתיד תביא לנזק בלתי הפיך לכלכלה הישראלית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Doron Diskin

Lock o Design

972-54-4594680

lockoson1@bezeqint.net

http://lockodesign.co.il/

 

 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורון דיסקין

מאת: דורון דיסקיןעיצוב תעשייתי 07/09/121049 צפיות
זיווד - תכנון עיצוב,פיתוח, לווי יצור קשר עם יצרנים בארץ ובחו"ל זיווד שם כוללני למגוון טכנולוגיות ליצור מוצרים משלב התכנון והעיצוב ועד שלבי הגימור. נדרש ידע רחב ומעמיק במגוון טכנולוגיות יצור בסיסיות ומתקדמות להצלחה בתהליך הפקת המוצר הסופי הן ברמה המקצועית והן ברמה הכלכלית.

מאת: דורון דיסקיןתעשייה14/12/111049 צפיות
תהליך מינון מדוייק ורציף של מנות בצק למכונת אפייה בכבישה.....

מאת: דורון דיסקיןמחשבים וטכנולגיה - כללי13/12/111125 צפיות
תכנון מכני של מפלג זרם סיבובי Split Ring אמין וזול להעברת זרם בזמן הסיבוב והעצירה של המכונה מתחנה לתחנה אל מערכת תבניות הנקבה התחתונות שסובבות בתנועה ועצירה היקפית. לכל 12 התבניות גוף חימום 350W (סה"כ 4200W )ול 12 בקרי טמפרטורה ששולטים על בקרת הטמפרטורה לכל תבנית נקבה בנפרד.

מאמרים נוספים בנושא תעשייה

מאת: nirתעשייה15/02/22966 צפיות
מדריך לבחירת חברת הובלות דירה עם ביטוח! הובלת דירות למעבר דירה שלכם לקל מאי פעם! פנו אלינו היום לפרטים והצעת מחיר אטרקטיבית להובלת דירה עם חברת ההובלות של ישראל!

מאת: מעיין חטאבתעשייה08/08/211204 צפיות
חברת פ.ק. מעבדות כיול וייעוץ בע"מ מציעה מניפה רחבה של שירותי כיול מתקדמים

מאת: yoni romתעשייה03/02/211143 צפיות
מה עושה מומחה לאיתור נזילות? מה תפקידו? בעזרת אילו מכשירים מאתרים נזילת מים?

מאת: ניב אבןתעשייה07/05/191769 צפיות
מה היתרון של צבע אפוקסי עבור רצפה

מאת: ליאורתעשייה07/08/181812 צפיות
מכונות שרינק למפעלים שונים, מבצעות אריזה מהירה. מכונות השרינק, עוטפות את המוצר ביריעת ניילון. אחר כך, הן מלחימות את הניילון, ומקררות את פס ההלחמה.

מאת: SEOMANתעשייה26/02/181310 צפיות
מנוף הרמה הוא ללא ספק הכלי המקצועי ביותר עבור כל חברת בנייה אשר זקוקה למשאית מנוף הרמה לגובה.

מאת: shlomy תעשייה27/12/175171 צפיות
הספקה טכנית שוטפת לעסקים היא כמו הדלק שמניע את הגלגל, הידיעה שחומרי הגלם מסופקים באופן יעיל ומקצועי מייעלת את העובדה ומגדילה את התפוקה בכמה רמות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica