חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי אלקטרודת ph?

מאת: גיא תלמיתעשייה28/12/20111212 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אלקטרודה

אלקטרודה היא מוליך חשמלי המשמש ליצירת מגע עם תווך לא מתכתי של מעגל חשמלי (כגון מוליך למחצה, אלקטרוליט או ואקום). את המונח טבע המדען מייקל פאראדיי מצירוף המילה אלקטרון עם המילה היוונית "הודוס" שמשמעה "דרך". על מנת שהתווך יהווה חלק ממעגל חשמלי עליו להיות במגע עם לפחות שתי אלקטרודות.

מאות דגמים של אלקטרודות pH נבדלים ביניהם במידותיהם, בחומרי המבנה, סוגי האלקטרוליט וסוגי הממברנות שבהם. כל יצרני אלקטרודות ה- pH בעולם מציעים בעיקר או רק אלקטרודות pH מסוג Combination מזכוכית. הרבה מאלקטרודות אלה הן תואמות מבחינת מפרטיהן הטכניים ובכלל זה מידותיהן, אם כי יש בהחלט פיתוח וטכנולוגיה מתקדמים בתחום זה. יש להתייחס לאלקטרודת pH כאלמנט בעל אורך חיים מוגבל, בעיקר כתלות באיכות האלקטרודה, מורכבות התהליך בו היא פועלת, התאמתה לתהליך ולעיתים גם תחזוקתה השוטפת. אורך חיים סביר של אלקטרודת pH מסוג Combination הוא בין 6 חודשים לשנתיים, אם כי יש תהליכים בהם אלקטרודה תפעל רק חודשים ספורים. לכן חשוב לבחור אלקטרודה מתאימה לכל תהליך. יש לבחור אלקטרודה בסיסית ותקנית לשימוש במים באיכות דומה לאיכות מי שתייה. במקרים אחרים, יש להתייחס למשתנים נוספים ולבדוק התאמה בהתאם להגדרת יצרן האלקטרודה:

  • מים או שפכים עם ריכוז מוצקים משמעותי.
  • מדידה בנוזל בעל טמפרטורה גבוהה ו/או משתנה; בהקשר לטמפרטורה יש לבדוק התאמת האלקטרודה לטמפרטורה גבוהה וכן האם לבחור אלקטרודת pH עם מדידת טמפרטורה לצורך פיצוי אוטומטי.
  • מדידה בסביבת מרכיב כימי בריכוז משמעותי (לדוגמא פלואוריד).
  • טווח ה- pH המיועד בתהליך; יש לשים לב לטווחים מעבר ל- pH 4-10 למרות שרוב האלקטרודות מוגדרות ללפחות pH 1-12.
  • טווח מוליכות הנוזל; דגש על מים מליחים או מים נטולי מלחים.
  • אופן התקנת האלקטרודה בתהליך ובעיקר, לחץ עבודה והאם הוא משתנה.
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא תלמי

מאת: גיא תלמיתעשייה19/11/14811 צפיות
טיהור מים בתהליך אוסמוזה הפוכה נמצא בשימוש הולך וגובר בתעשייה הישראלית, וזאת כתוצאה מהיתרונות הכלכליים והטכנולוגיים ביחס לתהליכים אחרים. חברות מנוסות בתחום הטיפול במים, מכירות בחשיבות ניתוח מקור המים, כחלק מתהליך התכנון של מתקן אוסמוזה הפוכה.

מאת: גיא תלמיתעשייה21/01/131154 צפיות
משאבת דיאפרגמה, הידועה גם בשם משאבת אוויר, הינה משאבה הפועלת על בסיס עקרון שינוי נפח. המשאבה בנויה ממערכת חדר רטוב (חדר הנוזל) וחדר יבש (חדר האוויר) המופרדים זה מזה באמצעות דיאפרגמה, ומכאן מקור השם משאבת דיאפרגמה.

מאת: גיא תלמיתעשייה24/01/123760 צפיות
המשאבה משתייכת לסוג משאבות Positive Displacement המבוססות על שינויי נפח תא הנוזל כאשר דיאפרגמה מחומר אלסטומרי מפרידה בין הנוזל ובין האוויר הדחוס.

מאת: גיא תלמיתעשייה29/12/115819 צפיות
רוטמטר הינו מד ספיקה המורכב מצינור קוני אשר קוטרו הולך וגדל במעלה הזרימה. הזורם עובר דרך הרוטמטר בכיוון מעלה ובדרך גורר מצוף, בדרך כלל בצורת כדור אך יכול להיות גם בצורות אחרות, אשר צפיפותו גבוהה מזה של הזורם.

מאת: גיא תלמיתעשייה28/12/111683 צפיות
מדידת מוליכות (חשמלית) אלקטרוליטית של תמיסה מתארת את ההולכה החשמלית של התמיסה, הנובעת מריכוז המלחים המומסים שבה. נהוג להתייחס למוליכות חשמלית כמדד לסך המוצקים המומסים בתמיסה. כאשר ידוע הרכב המלחים בתמיסה, ניתן ונהוג להשתמש במדד המוליכות לצורך אומדן ריכוז המלחים בתמיסה זאת.

מאת: גיא תלמיתעשייה28/12/111730 צפיות
עכירות (באנגלית: Turbidity) היא מדד בכימיה המבטא את צפיפות החלקיקים בתמיסה. העכירות גדלה ככל שצפיפות החלקיקים עולה.

מאת: גיא תלמיתעשייה28/12/11979 צפיות
אוסמוזה הפוכה (פעפוע הפוך) מתארת תהליך של מעבר תמיסה דרך מסנן הלוכד את המומס בצד אחד ומאפשר מעבר של ממס טהור לצד השני. ליתר דיוק, זהו תהליך של הנעת ממס מתמיסה בעלת ריכוז מומסים גבוה לתמיסה בעלת ריכוז מומסים נמוך, על ידי הפעלת לחץ נגדי ללחץ האוסמוטי. זהו תהליך הפוך לאוסמוזה רגילה, שבמהלכה קיימת תנועה טבעית של ממס דרך ממברנה - מתמיסה בעלת ריכוז מומסים נמוך לתמיסה בעלת ריכוז מומסים גבוה - ללא הפעלת כוח חיצוני. הממברנה המשמשת לתהליך היא ממברנה חדירה למחצה, כלומר היא מאפשרת מעבר ממס ולא מומס.

מאמרים נוספים בנושא תעשייה

מאת: nirתעשייה15/02/22963 צפיות
מדריך לבחירת חברת הובלות דירה עם ביטוח! הובלת דירות למעבר דירה שלכם לקל מאי פעם! פנו אלינו היום לפרטים והצעת מחיר אטרקטיבית להובלת דירה עם חברת ההובלות של ישראל!

מאת: מעיין חטאבתעשייה08/08/211204 צפיות
חברת פ.ק. מעבדות כיול וייעוץ בע"מ מציעה מניפה רחבה של שירותי כיול מתקדמים

מאת: yoni romתעשייה03/02/211141 צפיות
מה עושה מומחה לאיתור נזילות? מה תפקידו? בעזרת אילו מכשירים מאתרים נזילת מים?

מאת: ניב אבןתעשייה07/05/191769 צפיות
מה היתרון של צבע אפוקסי עבור רצפה

מאת: ליאורתעשייה07/08/181810 צפיות
מכונות שרינק למפעלים שונים, מבצעות אריזה מהירה. מכונות השרינק, עוטפות את המוצר ביריעת ניילון. אחר כך, הן מלחימות את הניילון, ומקררות את פס ההלחמה.

מאת: SEOMANתעשייה26/02/181309 צפיות
מנוף הרמה הוא ללא ספק הכלי המקצועי ביותר עבור כל חברת בנייה אשר זקוקה למשאית מנוף הרמה לגובה.

מאת: shlomy תעשייה27/12/175153 צפיות
הספקה טכנית שוטפת לעסקים היא כמו הדלק שמניע את הגלגל, הידיעה שחומרי הגלם מסופקים באופן יעיל ומקצועי מייעלת את העובדה ומגדילה את התפוקה בכמה רמות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica