חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך לאכול עוגה ב'דיאטה', ולהשאר עם טעם טוב. לגמרי!!!!!!!!

מאת: חסיה רויכרבריאות נשים15/01/20121386 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

לאכול עוגת יום הולדת

ולהשאר עם טעם טוב.

לא רק על הלשון.

ושוב אתחיל בשאלה.

ושוב  הבטח\הבטיחי שתחשבי כמה שניות לפני שתמשיכי.

מהי  "הגמשת גבולות" בתזונה?

כולנו מכירים את המושג הכה חשוב: גבולות

. כולנו יודעים שללא גבולות יהיה כאוס. יהיה "איש את רעהו חיים בלעו" שבכל בן אדם טבוע יצר המשמעת העצמית .

שמנהלים מוצליחים, יודעים לתת הרגשה של דרך תחומה מוגדרת(מלשון גדר) וברורה המעודדת הליכה נמרצת בה, והגעה  מהירה אל המטרה. כולנו מכירים את זה כהורים לילדים, הדורשים את המסגרת, את שעת ההשכבה, את אזור המשחקים המתוחם שלהם, את סדר היום, וכו'. את הצורך שלהם מדי פעם בבדיקת גבולות, ע"מ לדעת שהם קיימים, ע"מ לדעת שאין בלבול  בסביבה, שהמבוגרים פה, יודעים מה שהם עושים, ושאפשר להיות רגועים.

וכמובן דיאטה 'מוצלחת' לכאורה,היא דיאטה לגמרי מוקפדת ומדוייקת. בלי סטיות ולכן מרזים בה יפה.

אז אם לא הכרתם את המושג עד עכשיו, הנה הכרתם.

אך לכאורה נדמה שהגמשה וגבול הם סתירה.

 כדי למנוע  את תחושת 'בית הכלא' והרצון לברוח, חייבים לתת מרחב רב ומהנה (הלא בגן החיות התנכי המופלא בירושלים, משתדלים לתת את מירב מרחב המחיה לבעלי החיים, למרות שבסופו של דבר הם בשטח תחום. ותחום חזק) וכן , מדי פעם , ובהתאם לנסיבות משתנות, לאפשר תחושת שחרור מבוקרת.   ואפילו לשנות את הגבולות בהתאם לשינויים בחיים. (ולא בהתאם ל'קפריזות' אישיות)

 וזו הגמשה. (למשל , כשנוסעים לחופשה, אפשר ללכת לישון יותר מאוחר, או שכשמישהו מאחר לפגישה עקב 'תאונה' כל שהיא, {כוח עליון,} משנים במעט את הל"וז, גם במשרדי מנכ"ל "טבע", אני מניחה, ולא מפטרים מיד את כל מי שמאחר.

כי רק על ידי הגמשה, אנו שומרים על תחושת הגבולות, ולא יוצרים כאוס.  ההגמשה מונעת מן האדם את תחושת ה'פרצתי את הגבול ועכשיו הכל מותר' הכה מסוכנת. לכל הדעות.

הנה את כבר מתחילה, ברוב חכמתך, להבין איך זה קשור לדיאטה....

קודם כל לגבי 'מרחב המחיה'. גם בגן החיות לכל חיה יש גבול שמותאם לצרכיה ולאופיה ולרמת פעילותה.  ונדמה לי שאין שם שני תאי גבול זהים בגודלם. לכן, שימי לב שסדר והרכב ארוחותייך אינו מהווה 'קפדנות יתר' בעבורך, וקלסטרופוביה, המעודדת פריצת גבול. אך עדיין , שיהיה ניתן להפטר מעודפי השומן כתוצאה ממנו, גם אם לא תוך יומיים....

 ופה המקום להעזר באיש מקצוע, באופן פרטני ולא ליזון מתפריט כלל עולמי..., או מהתפריט של חבר שהצליח לרזות...

 והיכן נכנסת הגמישות?

גם כשאת כבר שומרת בקפדנות מצויינת על דיאטה נהדרת שסוף סוף  התחברת אליה,  ובהפתעה, צנחו עלייך הורייך לכבוד יום הולדתך, עם העוגה הכי אהובה עלייך, תלמדי לזרום. להפוך את הגבול גמיש יותר, אך בלתי חדיר, כי הנסיבות השתנו.

גם כאן, אם את זו שבנית לך בשיתוף עם תזונאית את התפריט, את זו שתחליטי על גודל הגמישות. כי את זו שמכירה את עצמך באופן הטוב ביותר, ואת זו שיודעת

 כמה עלייך לצרוך, ע"מ להשאר עם טעם טוב. בפה ובמוח גם יחד.

ולרוב צריך מספר נסיונות ע"מ ללמוד להכיר את עצמנו, גם בתחום זה.

זה הזמן להחליט על התגמשות. והתגמשות היא לא איבוד שליטה, להזכירך.  עדיין ישנו הגבול. הוא רק זז במעט.  וזה מה שימנע את האכילה חסרת ההכרה, [חסרת גבולות, כך היא נקראת] ואת התחושה הכה לא טובה שאחריה.

ואם הצלחת....

אז יהיה לך יום הולדת שמח באמת

המשך הצלחה

חסיה רויכר

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חסיה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חסיה רויכר

מאת: חסיה רויכרתזונה06/04/111325 צפיות
איך איבדנו את החשק לדיאטה, ולמה דיאטה הפכה מילה נרדפת לתסכול, מפח נפש וייאוש

מאת: חסיה רויכרדיאטה24/03/111340 צפיות
המזון הוא נחמה. מה לעשות כשכואב, שלא ישמין?

מאת: חסיה רויכרהשמנת יתר17/03/111381 צפיות
היו התזונאים של עצמכם. בנו לעצמכם סדר ארוחות קבוע שמתאים רק לכם.

מאת: חסיה רויכרדיאטה ותזונה15/03/111373 צפיות
על תופעת הנדנדה במשק האנרגיה בגוף, תנודות הרעב הקיצוניות, ואיך נבטים, בין השאר , יכולים לעזור

מאת: חסיה רויכרהשמנת יתר08/03/111435 צפיות
מי שרגיל להגבלה חיצונית לא ילמד לפתח משמעת עצמית

מאמרים נוספים בנושא בריאות נשים

מאת: shlomy בריאות נשים24/02/196607 צפיות
נשים רבות סבורות כי מדובר בניתוח נדיר, אך לא כך. בישראל מבוצעות כ 5000 כריתות רחם בכל שנה, ומדובר בניתוח מוכר ושכיח ברוב העולם. אמנם מדובר בניתוח המלווה בחששות רבים, אך אחוזי ההצלחה שלו גבוהים.

מאת: artikunoבריאות נשים05/03/149425 צפיות
לא כולנו נולדנו מושלמים. זה לא אומר שזה גזרה משמיים. ניתוחים פלסטיים מאפשרים לנו לעצב את המראה שלנו ולשנות את מה שאיננו אוהבים.

מאת: ירדן חוריבריאות נשים26/02/148988 צפיות
נשים רבות בוחרות לעשות ניתוח מחיצה באף בשביל לשפר את המראה שלהן, הבטחון העצמי והדימוי הגופני שהן מחזיקות על עצמן.

מאת: אודי ביגבריאות נשים06/11/139221 צפיות
אחת משלוש נשים תחווה דליפת שתן במהלך חייה. שכיחות התופעה עולה עם הגיל. נשים שעברו את גיל 64 יש להן 40% סיכוי לסבול מדליפת שתן. דליפת שתן בנשים שכיחה בעיקר במהלך ההריון ובסמוך ללידה. לעיתים היא חולפת מאליה ואולם לרוב מופיעה שוב עם הפסקת המחזור והשינויים ההורמונליים המתלווים לכך.

מאת: tkidumבריאות נשים28/10/138905 צפיות
במהלך השנים האחרונות חלה עלייה ברמת המודעות שלנו כלפי צורת חיינו. התחלנו לשים לב להשפעת התזונה על גופינו ותחושתנו, על חשיבות שתיית המים, התחלנו לשים לב לתכשירים בהם אנו משתמשים, למוצרי הקוסמטיקה שלנו, לזיהום האוויר והשפעתו הרעה על בריאותנו, לרמת הלחץ והחרדה שלנו ועוד. כתוצאה מעליית המודעות החלו אנשים רבים לקבל טיפולים אשר כלולים במסגרת הרפואה המשלימה. טיפולים כמו ארומתרפיה, דמיון מודרך, רפלקסולוגיה, רייקי, יוגה, מדיטציה ועוד, הפכו להיות מקובלים ופופולאריים בקרב הציבור ואנשים רבים הצליחו לשפר את

מאת: tkidumבריאות נשים28/10/138849 צפיות
אם אתם מעוניינים לשפר את התחושה שלכם - את הבריאות הנפשית, הרוחנית והפיזית שלכם, כדאי שתקפידו לחיות בצורה נכונה ובריאה. כדי לחיות בצורה מאוזנת ונכונה, יהיה עליכם להקפיד על המזון שאתם אוכלים, על כמות המים שאתם שותים (אנשים רבים אינם שותים מספיק מים), תצטרכו להקפיד על ביצוע פעילות גופנית, תצטרכו לשים לב לתכשירי הטיפוח שאתם מורחים על העור וכמובן, יהיה עליכם לנסות להפחית את רמת המתח והלחץ בחייכם.

מאת: tkidumבריאות נשים28/10/138768 צפיות
אם אתם מעוניינים לשפר את התחושה שלכם - את הבריאות הנפשית, הרוחנית והפיזית שלכם, כדאי שתקפידו לחיות בצורה נכונה ובריאה. כדי לחיות בצורה מאוזנת ונכונה, יהיה עליכם להקפיד על המזון שאתם אוכלים, על כמות המים שאתם שותים (אנשים רבים אינם שותים מספיק מים), תצטרכו להקפיד על ביצוע פעילות גופנית, תצטרכו לשים לב לתכשירי הטיפוח שאתם מורחים על העור וכמובן, יהיה עליכם לנסות להפחית את רמת המתח והלחץ בחייכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica