חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על נבטים ונדנדות

מאת: חסיה רויכרדיאטה ותזונה15/03/20111372 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ב"ה

 על נבטים ונדנדות

 

רבות דובר על התנודות הללו ברמות הסוכר בגוף, אשר גורמות למשיכה הפיזיולוגית המוכרת לפחמימות.

להזכירך, מדובר במעין נפילות סוכר, נפילות אנרגיה, רעב חזק מאוד, בד"כ כתוצאה מן אכילת המאכל הלא מזין האחרון, שאכלנו לאחרונה, או כתוצאה מצום של כמה שעות,  שגורמות לנו לחפש אנרגיה זמינה מאוד,  ודחוף. הן מושכות אותנו לג'אנק. אוכל לא מזין וריק מתוכן. 

פחמימות "מרוקנות"  אלו,(כי הלא הן התרוקנו בתהליך התיעוש, הן היו מלאות מטבען) אכן מספקות אנרגיה מאוד זמינה.  למה? כי הן מתפרקות מאוד מהר.   הן דלות בערכים, ולכן  תהליך הפירוק שלהן מאוד מאוד מהיר, למעשה הן לא 'מעסיקות' את הגוף. ומה שנשאר זה רק מעבר ישיר וחלק ומהיר של סוכר למוח. 

נשמע טוב, מה?  אבל פה בדיוק טמונה הסיבה להשמנה.

כשם שהסוכר עולה מהר , כך הוא גם  נופל מהר. והנחיתה הזו?  או הו כמה שהיא כואבת.

הנחיתה הזו, שוב שולחת אותנו לחפש אנרגיה זמינה מאוד מאוד ,נוספת. וכך הגוף פשוט מתמכר למאכלים אלו, ונכנס למעגל של חוסר שליטה, בכל הנוגע לפחמימות.    בקטגוריית המאכלים הללו נמצאים השתיה המתוקה ועתירת הקלוריות , וכל עוגה או 'רוגלך'  ומוצרי מדף  זמינים  זולים אחרים.  (הם זולים כי אין בהם חומרים איכותיים)

אז אם אמרו לכם תמיד שהשמנה זה  רק גנטי, בידקו שוב האם לא נעשתה הכנסה חיצונית, לתוך מעגל ה'נדנדה' .  אם האוכל שניתן, שהוגש מלכתחילה, לא השתייך למשפחת הפחמימות המרוקנות הללו, ובכך ניתן ה'פוש' הראשון שגרם לנדנדה להמריא גבוה גבוה (כייף) ומשם לרדת נמוך, וחוזר חלילה. או שהנוף, הסביבה בה גדלים, מוקף במאכלים קורצים אלו, ולכן הם מהווים 'ברירת המחדל'  של המזון, ומשם , תנודות הנדנדה, רק  הולכות ומתעצמות.

       אם מחליטים  לגשת מלכתחילה  לאוכל מזין יותר, פחות מעובד, אפילו ללא ספירת קלוריות,  ועם איזון של עוד אבות מזון בארוחה, יתרחש שינוי משמעותי    ואפקט הנדנדה יתגמד.

ואיך זה מביא אותנו לנבטים?

נבטים הם מסוג המאכלים הבודדים שהיחס בין הערך הקלורי שלהם לעושר הבריאותי והתזונתי שבהם, הוא יחס הפוך.   תהליך ההנבטה הופך את הויטמינים והמינרלים להרבה יותר זמינים לגוף,  הגוף מקבל מהם המוווווווווון למרות שהם לגמרי דלי קלוריות. העושר הזה הוא הגורם לתהליך פירוק איטי של האנרגיה שהם מספקים.  זה מתבטא בכך שהגוף מקבל מהם אנרגיה ארוכת טווח ומאוזנת.  במקום הנדנדה, אנו חשים יציבות , כוח, שליטה בתאבון ,ובקיצור, משק אנרגיה שמנוהל נכון.

אחת הסיבות להשמנה, היא  הבולמוס התוקף לפעמים , כאשר הרעב הוא בלתי נשלט, ואוכלים 'מכל הבא ליד' ללא יכולת 'להתאפס'. צריכת נבטים בתפריט באופן קבוע, היא אחת הגורמים  שתורמים  להפחתת  התופעה.

אז אם אמרו לכם שכל הדברים הטובים, הם או משמינים , או לא מוסריים, או שעולים הרבה כסף, אז הנה מצאנו 'צדיק אחד בסדום'.

בהצלחה ולהשתמע.

חסיה רויכר

יועצת תזונה ואורח חיים בריא.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חסיה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חסיה רויכר

מאת: חסיה רויכרבריאות נשים15/01/121386 צפיות
האם בדיאטה, אפשר להשאר בלי נקיפות מצפון משמינות, לאחר אכילת עוגת יו"מ?

מאת: חסיה רויכרתזונה06/04/111325 צפיות
איך איבדנו את החשק לדיאטה, ולמה דיאטה הפכה מילה נרדפת לתסכול, מפח נפש וייאוש

מאת: חסיה רויכרדיאטה24/03/111340 צפיות
המזון הוא נחמה. מה לעשות כשכואב, שלא ישמין?

מאת: חסיה רויכרהשמנת יתר17/03/111381 צפיות
היו התזונאים של עצמכם. בנו לעצמכם סדר ארוחות קבוע שמתאים רק לכם.

מאת: חסיה רויכרהשמנת יתר08/03/111435 צפיות
מי שרגיל להגבלה חיצונית לא ילמד לפתח משמעת עצמית

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201553 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191991 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181691 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181276 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189656 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181487 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181561 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica