חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משמעות החיים המדעית

מאת: sigalקבלה17/01/20121227 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חוקים במציאות, זה כל העניין. אם דבר מה אינו מוגדר תחת חוקיות כלשהי, הוא השערה, תאוריה או מיסטיקה, אבל לא מדע. מפני שחוקיות, היא האמצעי היחיד שעליו אנו יכולים לסמוך בבואנו לחוות את המציאות שסביבנו בבטחה. ללא הבנת החוקיות, ההיגיון, הסיבתיות, אנו נרתעים. אנו סומכים על המדע, מבלי שנחשוב על כך בכל רגע ורגע. כך למשל בזמן כאב ראש, ניטול אקמול ובערב נצפה בטלויזיה ונכין ארוחה בתנור שגם אותם כולם, המציאו מדענים. אותם, את המקרר, את המנוע, את המנגנון של דלת ביתנו, את הנורה שמאירה ואת המחשב וכו... החיים שלנו, הם מדע! הכל פועל תחת חוקיות ועקרונות שבמידת הבנתנו אותם ויכולתנו לחקור אותם, כך אנו מרחיבים את המציאות שלנו כביכול, כלומר, מתקדמים. מפני שהיכולת שלנו להכיר את המציאות על מגוון פרטיה, מאפשרת לנו להוסיף את אותו נדבך לחיינו וכך, אנו עוברים ממדורה, לתנור גז ומיקרוגל ולכן, מדע זה הכל. ידע. גילוי של נתונים, אשר פועלים באופן שאותו ניתן להסביר על פי עקרונות מדעיים.

שאלת משמעות החיים, שעליה תוהה האנושות משחר קיומה, היא על פי חכמת הקבלה, שאלה שהתשובה עליה היא מדעית. כלומר, הקבלה, שהיא בעיקרה מדריך למי שמחפש את משמעות ותכלית חייו, באה ומסבירה שהחיים שלנו במתכונתם, הם תוצר של מידת האיזון שלנו אל מול חוקי הטבע. מול חוקי המציאות. זאת אומרת, שבהתאם לאיזון או לחוסר האיזון שלנו, כך אנו חשים בטוב או ברע בחיינו, שכן, כל דבר ודבר מתראה כלפינו כמציאות, אך ורק על פי מידת האינטרקציה שיש לנו איתו. איטרקציה פירושה "קשר" - ובגילוי של קשר עם אוביקט נוסף במציאות, הוא הופך כלפינו למציאות. ומצב זה, שבו אנו מצויים ומכונה המציאות, בא לידי ביטוי כלפינו, באופן שלילי או באופן חיובי. "מתח", הוא התנאי לגילוי הקשר שבינינו ובין האוביקט. כך בעצם ניוטון גילה את מה שהוא גילה, כלומר, על ידי הבחנה בקשר שבין כדור הארץ המושך ובין התפוח הנמשך הוא הסיק מסקנה שישנה מציאות של כח הנקרא כח המשיכה שבא לידי ביטוי בפועל, בהתאמה לגודל האיזון של האוביקט שמולו. ולכן מסבירה הקבלה שגם עניין זה, של משמעות, מקורו בעניינים של חוקים ועקרונות.

כלומר, גילוי של מציאות, הוא גילוי של הקשר שבין המגלה לנגלה, שקשר זה, מחייב להכיל בתוכו עקרון וחוק מפני שללא חוקים ועקרונות, לא היינו מבינים את הדבר - והוא לא היה עבורנו מציאות. והמקובלים, אשר השאירו אחריהם את ספרי הקבלה ככתבי מחקר, מתארים לנו כיצד עניין זה של משמעות החיים, המורגש בנו, אך באופן שלילי, כלומרת כחוסר גילוי של משמעותם, מתהפך במידה שבה נתחיל להתאזן אל מול חוקי המציאות שעליה הם מספרים לנו. ואיזון זה אינו כולל חזרה בתשובה, עשיית טקסים, שינוי בהתנהגות או בתלבושת, אלא בדבר אחד בלבד: בשאלה הפנימית שבנו, שתוהה על האמת ביקום. אמת הנמצאת מעל כל כסף, כבוד, מין ושאר ההנאות הרגעיות, אשר חולפות עם הגוף והרגע מהעולם. ללא שאלה פנימית שכזו, על סיבת קיומנו, לא נוכל להבין את הקבלה. כי חכמה זו, מחייבת את האדם להתמקד כל העת בבירור של שאלה זו בתוכו באופן אישי. אישי פירושו, ללא מרכזי קבלה, ארגונים, עמותות, משטרים וממשלות, אלא בתוך האדם. בתוך זה ששואל את עצמו לדברי מפרש ספר הזהר: "מה הטעם בחיים"?

קליפ בנושא, מהיוטיוב: http://www.youtube.com/watch?v=yMqGdPmNALE

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קבלה ומשמעות החיים www.mashma.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת sigal

מאת: sigalאימון אישי - כללי01/11/112439 צפיות
אנו חיים את חיינו ותרים אחר משמעותם, בכל פעולה ופעולה שלנו. אנו מחפשים הנאה בכל רגע ורגע כי בהנאה, אנו מוצאים משמעות. כשטוב לנו באמת, אפילו שאלת המשמעות לא נשאלת. מעטים הם אלו שענו עליה עד תום אבל כמעט כולנו, חיים בתוך חיים שאם לרגע נעמיק בהם, נגלה שאולי כדאי לעשות את זה קצת אחרת. כי לרובני פשוט, לא הכי בא...

מאת: sigalאימון לרוחניות23/10/111204 צפיות
מאמר המתאר את הגישה שבה צריך לנקוט האדם המחפש את דרכו הרוחנית בנתיב חכמת הקבלה - חכמת האמת: מהי הדרך אל האושר וגילוי המשמעות וכיצד מתכוננים אליה כראוי? כמה הארות בנושא...

מאמרים נוספים בנושא קבלה

מאת: בתיה כץקבלה15/05/1937457 צפיות
מעשה בזוג, בעל ואישה שחיו להם באושר ובשלום, גם פרנסה היתה להם ברווח אך דבר אחד העיב על אושרם, הם לא זכו להיפקד בילדים

מאת: בתיה כץקבלה15/05/1936322 צפיות
ביום ל"ג בעומר מציינים את יום הילולת רבי שמעון בר יוחאי כאשר הספר המזוהה איתו ביותר הוא ספר הזוהר הקדוש, ספר יסודי בתורת הקבלה.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1927997 צפיות
"רבי שמעון הצדיק, באתי לציון במיוחד לכבודך על מנת לספר את שערות בני יחיד אשר נתן לי האלוקים בזכותך, קיימתי את נדרי, אתמול הבאתי אותו חי וגזזתי את שיער ראשו בשירה ובזמרה, איך עתה אוכל לסוע מכאן בלעדי בני יחידי.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1929639 צפיות
ידוע ומפורסם שלהחזיק את ספר הזוהר בבית זה מעין כלי מחזיק ברכה, כמו קמע שמסוגל לישועות רבות ולכן אנשים רבים מכל המגזרים מחזיקים בביתם את ספר הזוהר הקדוש, יתרה מכך ישנם גם הלומדים בספר הזוהר כיוון שהלימוד ב...

מאת: בתיה כץקבלה25/02/191667 צפיות
כל אחד חשוף לעין הרע בפרט תינוקות יפים, אנשים בעלי כישרונות, עושר, מעמד מיוחד ועוד. הדברים הטובים האלה מושכים איתם עין הרע כיוון שהם גורמים לקנאה ולצרות עין, ובמקום שיש צרות עין וקנאה בא עין הרע על האדם.

מאת: בתיה כץקבלה25/02/191295 צפיות
שתשעים ותשעה אחוז מהמתים מתו מחמת עין הרע, ורק אחוז אחד מת בדרך ארץ, דהיינו משום שהגיע זמנו. הנה יוצא מדברי הגמרא, שיש מציאות של עין הרע בעולם.

מאת: בתיה כץקבלה07/01/191609 צפיות
גם לאחר פטירה של אדם קרוב ניתן להועיל לו ולשמח אותו על ידי שנעשה לו תיקון לנפטר, אותו תיקון שמביא לנשמתו נחת רוח גדולה, גורם למירוק עוונות של הנפטר ועושה עילוי נשמה גדול בעולמות עליונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica