חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קונפליקטים בזוגיות – האם זה כל כך נורא? האם טיפול זוגי יסייע ?

מאת: שרונה קרןזוגיות ואהבה31/01/2012986 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לפעמים נדמה לנו שהקונפליקטים  בזוגיות שלנו הם כל כך גדולים, קשים ובלתי ניתנים לגישור ולכן זה מעיד על  כך שהזוגיות שלנו נכשלה. 

אחד מחוקרי הזוגיות המובילים בעולם הוא ג'ון גוטמן במחקריו גילה גוטמן שלמעשה כ 70%- מהקונפליקטים שעולים בין בני זוג  הם למעשה בלתי פתירים. לדוגמה, הבדלים בגישה לחינוך ילדים, ניהול הבית, מינון יחסי המין ועוד. בנוסף נמצא במחקריו שכמות הקונפליקטים אינה שונה בין זוגות במשבר לזוגות המדווחים על עצמם כמאושרים. ההבדל היה בסגנון הטיפול בקונפליקט וביכולת להתמודד ואף לקבל אותם. כלומר זוגות שמרגישים טוב בזוגיות שלהם- הם פשוט זוגות שמקבלים את הקונפליקטים ביניהם כחלק מהיחסים.  הגישה של זוגות מאושרים לעובדה שיש ביניהם קונפליקטים,  וקבלת הקונפליקטים כחלק בלתי נפרד מהזוגיות, גורמת להם להתייחס לזה באופן שאינו מפרק אותם, אלא הוא חלק מהם.

לעיתים נדמה לזוגות שאם הם יוציאו מלקסיקון החיים המשותפים שלהם את אחד מהנושאים השליליים שמפריעים להם בבן הזוג/ בת הזוג, הכל יהיה הרבה יותר טוב. בפועל  ההתמקדות בגורם השלילי שמייחסים לבן /בת הזוג הוא זה שצובע לעיתים בצבעים קודרים את היחסים. חשוב מאוד לצמצם את המוקדים השליליים, אך חשוב עוד יותר לדעת, שחיסול מוחלט של השלילי אינו בהכרח מעיד על אהבה וקשר אמיץ.

גוטמן גילה שמקורות המצוקה של זוגות, למשל, תקשורת צינית ולעגנית, אינה קשורה למקורות האהבה והקשר, שקשורים בעיקר לחברות, איכפתיות, רצון להיות ביחד ועוד. כמובן שאין קשר בין השניים, הפסקת התקשורת הצינית לא יוצרת בהכרח חברות, ולפעמים חברות יכולה להיות חזקה וטובה למרות תקשורת צינית.

במהלך יעוץ זוגי, הנעשה ע"י פסיכולוג או איש מקצוע מנוסה בטיפול כזה, יוכל הזוג לראות את ההיבטים השונים של הקונפליקטים ביניהם, לחשוף כאבים וביחד להסתכל בפרופורציות על כל מה שקורה, להוקיר את הטוב, לצמצם את מה שמפריע ולמצוא ביחד את מקורות החוזק והאהבה שחיברו אותם בראשית הקשר.

בזוגיות כמו בחיי כל אדם ואדם, התבוננות בפרספקטיבה רחבה, בפרופורציה ובמתן פרשנות נוספת למצבים שונים - מאפשרת תהליכים של מודעות וצמיחה.

הטיפול הזוגי ו/או הפרטני מאפשר את זה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רשת "בקשר לטיפול" מחברת בין אנשים המחפשים פסיכולוג או פסיכולוגית או ייעוץ זוגי אך חסרה להם המלצה טובה על דמות טיפולית מתאימה, אמינה ומוסמכת, הנמצאת באזור המועדף. התאמה נעשית חינם בשיחת טלפון ע"י שרונה המכירה היטב את כל המטפלים.

http://www.bekesher-letipul.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שרונה קרן

מאת: שרונה קרןבריאות הנפש31/01/121044 צפיות
מדוע טיפול זוגי נוחל הצלחה של קרוב ל- 80% על פי עדותם של מטפלים זוגיים ? מה כל כך מיוחד ? האם בגלל הפורמט המיוחד של הטיפול ? האם בגלל הפסיכולוג או המטפל ? על כך ועוד, במאמר הבא.

מאמרים נוספים בנושא זוגיות ואהבה

מאת: אמורזוגיות ואהבה14/12/206345 צפיות
כולם אוהבים סקס. זה מהנה, זה מענג וזה עושה נעים בגוף ובנפש. אך האם ידעתם שבקרב הציבור הדתי קיום יחסי מין הוא בגדר חובה?

מאת: משה סויסהזוגיות ואהבה07/11/204879 צפיות
במגזר החילוני מה עדיף להירשם למשרד שידוכים לחילונים או לאתר הכרויות? רבים מהחילונים מחפשים בת זוג והאופציה הראשונה הינה אתר הכרויות! הבעיה מתחילה בהצא וביקוש בתחום זה וגם בתחום של שידוכים לחילונים!

מאת: אבי דוידיזוגיות ואהבה17/10/204665 צפיות
איך לרגש את בני הזוג עם ארוחה רומנטית בתקופת הקורונה. ארוחה טעימה ורומנטית אצלכם בבית.

מאת: אמורזוגיות ואהבה14/09/192797 צפיות
הפעם מנקודת מבט של מארחת בשם ענבר, בת 36 מאזור המרכז, העובדת כחדרנית במתחם צימרים וחדרים לפי שעה. ענבר שיתפה אותנו לאחרונה בחוויות משעשעות מעבודתה, כחדרנית היא מוצאת לא פעם "מציאות" בחדרים, למשל כסף, משקפי שמש, מפתחות, תכשיטים וכמובן לא מעט

מאת: אמורזוגיות ואהבה13/06/182306 צפיות
הזמנה דיסקרטית- בעבר אנשים היו צריכים ללכת לחנות סקס באזורים נידחים ומפוקפקים בשולי הערים ולכן חוויה זו הייתה מלווה במבוכה רבה עד כדי הימנעות כוללת. חוסר הדיסקרטיות, המפגש עם המוכרים, רכישה של מוצרים שונים והתעניינות בהם, הייתה דבר שקשה מאוד לרוב האוכלוסייה לעשות

מאת: אמורזוגיות ואהבה05/06/182743 צפיות
אמור חנות אביזרי מין דיסקרטיים הינה יבואנית של אביזרי מין גדולה ומקצועית ולה ניסיון רב שנים. כתוצאה מכך ניתן למצוא בחנות מגוון רחב של אביזרי מין ומוצרי סקס, כאלו שלא ניתן למצוא בחנויות סקס אחרות וכן מוצרים ייחודיים שונים כמו הלבשה סקסית

מאת: אמורזוגיות ואהבה26/03/181899 צפיות
ויברטורים חיצוניים לאישה ( רוקט פוקט , מסג'ר ) הם מוצרי סקס פופולריים לצורך אוננות בקרב נשים רבות ה-ויברטורים חיצוניים עוצבו כדי להעניק גירוי לדגדגן ועוזרים לנשים רבות להגיע

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica