חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ימי הולדת ומודעות עצמית חלק א

מאת: לירוןהפקת אירועים02/02/20091147 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ימי הולדת ומודעות עצמית חלק א
יום הולדת ומודעות עצמית
מאת עדנה טופר
מוקדש באהבה לבן זוגי נועם יגיל שביקש ממני מאמר ביום הולדתו.
יש לי יום הולדת, איזה יום נפלא
בכל העולם מתייחסים וחוגגים את יום ההולדת. כל תרבות חוגגת בדרך אחרת. המשותף לכולם, הוא ציון התאריך כיום מיוחד. יום ההולדת הינו יום נפלא מלא התרגשות ושמחה, שמחכים לו כל השנה.
רוב האנשים חוגגים את יום ההולדת כיום של שמחה, כייף, חגיגות והרבה מתנות. ביום זה המשפחה והחברים באים ומברכים את החוגג, להמשך חיים מוצלח.
החלטתי לכתוב מאמר על יום הולדת כי זה נושא שעלה הרבה פעמים בשיעורים אצלי. בחלק הראשון של המאמר הקדשתי לאנשים, שקשה להם ביום הולדתם. בחלק השני במאמר התייחסתי לסיבות האופייניות לקשיים. בחלק השלישי הבאתי פיתרונות לדרך לצאת מהדיכאון. ובחלק ברביעי העליתי את חשיבות השמחה, העזרה של היקום ביום ההולדת.
הייתי רוצה לשתף אתכם בשאלה הנשאלת הרבה פעמים: "למה אני צריך לעשות את המאמץ ולשנות את מחשבתי, או להשתנות בהתנהגותי, מה רע שאינני אוהב לחגוג את יום הולדתי?". שאלה חשובה!
התשובה מורכבת משלוש סיבות:
1. החשובה ביותר, מומלץ לחיות את החיים בשמחה ובכיף. לצערי מעט אנשים חיים באמת בהנאה.
2. למה לא לנצל את היום הנפלא, יום ההולדת ולקבל ברכות, יש כוח עצום לברכות אלו, אנרגיה נפלאה המיועדת לתת כוח, אנרגיה והרבה אהבה להמשך החיים.
3. יש לקרוא את החלק האחרון של המאמר כדי להבין את עוצמת העזרה של היקום ביום ההולדת. המאמר בא לעזור לאנשים להגביר את המודעות העצמית.
אומנם להרבה אנשים קשה להבין איך יום הולדת מתחבר לעצב ולדיכאון, אך מניסיון רב בין תלמידי ומטופלי נתקלתי בתופעה זו הרבה פעמים.
אם יש בסביבתכם חבר או קרוב הלוקה בסימפטום, "דיכאון יום הולדת" הפנו אותו למאמר כדיי שיוכל להבין שאינו לבד בשנאתו ליום ההולדת, יכיר את הסימפטומים האופייניים, וילמד איך לצאת מהעצב כך שיכול להפיק מיום ההולדת לא רק יום של שמחה ואושר, אלה גם יום של התחלות חדשות ופריצות דרך נפלאות בחיים.
אוף, מגיע יום הולדתי איזה דיכאון!
דיכאון יום ההולדת נמצא בכל שכבות הגיל, ילדים, נוער מבוגרים וזקנים. בגלל חוסר הבנה של התופעה, בלי כוונה רעה, במקום שיום ההולדת יהיה אירוע שמח ומקרב, הוא נהפך לטראומה קשה ועצובה. .
לדוגמה: הורים ששניהם אוהבי יום הולדת מושבעים. אצלם יום זה הוא שיא החגיגות. הם באים לחגוג לבנם יום הולדת מושקע באירועים יקרים הכל כדי לשמח את בנם, אך אז הם נתקלים בבן שבמקום לשמוח הוא עצוב ומדוכא הסובל "מדיכאון יום ההולדת". הם אינם מצלחים להבין מדוע אינו שמח כמוהם, איננו נהנה מהחגיגה הגדולה שעשו למענו.
לבן קשה להבין ולהסביר בדיוק מה קורה לו. ההורים מתחילים להיעלב, הם במחשבה שהבן לא מעריך אותם, על כל מה שהם עשו למענו. כל ההשקעה שלהם הולכת לטמיון, והם נעלבים, כועסים, ואולי גם מענישים את הבן שילמד לקח להעריך מה שנותנים לו. כך נוספה לבן עוד טראומה, הוא מרגיש עוד יותר לא בסדר, ושונא את עצמו ואת יום הולדתו. ביום הולדת הבא הבן יהיה עוד יותר עצוב ומדוכא.
האם אפשר לצאת ממעגל הקסמים הזה? כן, אפשר. דיכאון יום הולדת איננו דיכאון קליני, הוא דיכאון בן כמה ימים, ובד"כ אנשים יוצאים ממנו בכוחות עצמם ככל שמתרחקים מהתאריך של היום הולדת. פשוט ביום ההולדת במקום לשמוח, הם עצובים . המשפטים השגורים אצלם הינם במקרה הקל "אני לא חוגג ימי הולדת", ועד למקרים קשים יותר :
אין לי למה לחיות.
החיים לא שווים.
מה אני עושה עם החיים שלי.
לא רוצה לראות אף אחד.
לא הצלחתי לעשות משהו עם החיים שלי.
אני בודד ועצוב.
מה כבר אפשר לשמוח שהזדקנתי בעוד שנה.
אלה משפטים שלצערי שמעתי מהרבה תלמידים וממטופלים שלי אשר ביום הולדתם הם עצובים מאד. כל אחד והסיבות שלו, חווים עצב, מרבים לבכות, ונכנסים לדיכאון.
יש כאלה שהדיכאון מתחיל אצלם כמה ימים לפני היום הולדת, השיא ביום ההולדת ולאחר מכאן לוקח להם זמן לאסוף את עצמם ולצאת מהדיכאון.
האנשים שפגשתי היו בד"כ מאד אינטליגנטים, ומכל מגוון האוכלוסייה, אך יחד עם זאת הם אינם אוהבים את יום הולדתם, קשה לראות אנשים שבתקופה הכי יפה מימות השנה, כאשר רוב האנשים חווים שמחה הם חווים עצב.
כמובן הם אינם יוצאים לחגוג את יום הולדתם, "בשביל מה" הם אומרים? הם שונאים מסיבות הפתעה, הם שונאים שמשפחה וחברים מצלצלים ומברכים אותם.
בשבילם, יום הולדת אצלם שווה עצב, בכי, תחושת אכזבה, בדידות ועוד. רובם עושים את הכל כדי להיות לבד עם עצמם, העצב, הבכי ותחושת הבדידות הולכים וגדלים ומזינים את עצמם עוד יותר.
הגדילה לעשות תלמידה שלי שנכנסה לדיכאון באופן אוטומטי, כי ראתה בלוח שנה שיום הולדתה מתקרב.
אחרת סיפרה לי, שביום הולדתה בכתה כל היום, ורצתה למות. חברים הזמינו אותה לצאת לחגוג, והיא בעקשנות סירבה. היה לה יום קשה מאד.

מחפשים ליצן ליום הולדת?! כנסו לאתרנו: www.liron.ws

 



תגיות המאמר: יום הולדת, ימי הולדת


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לירון

מאת: לירוןימי הולדת06/01/181457 צפיות
מאמר מפרגן על לירון הליצן

מאת: לירוןימי הולדת06/01/181501 צפיות
בחירת הפעלות ליום הולדת/ ליצן ליום הולדת

מאת: לירוןימי הולדת06/01/181391 צפיות
מאמר מפרגן על לירון הליצן - מומלץ! לקריאה!

מאת: לירוןימי הולדת05/01/181241 צפיות
מחפשים הפעלה יום הולדת מומלצת? אספו עבורכם כמה טיפים שיעזור לכם למציאת הפעלה.

מאת: לירוןהפקת אירועים22/07/101645 צפיות
איך בעצם בחורים ליצן ליום הולדת ברשת האינטרנט העמוסה מאוד בליצנים שמחלטרים על ימין ועל שמואל, איך מבדלים בין ליצן מקצוען לליצן שמחלטר?! בטיפים בדף אני ינסה לעזור לכם ולתת לכם טיפים שיעזרו לכם לבחור כמה שיותר טוב ליצן מקצועי ואיכותי.

מאת: לירוןימי הולדת16/04/101812 צפיות
יום הולדת ספיידרמן לילדים עם הדמות הפופולרית יום הולדת ספיידרמן מיוחדת עם הגיבור העל האהוב על ילדכם. חוויה ייחודית שספיידרמן מגיע ליום הולדת שהילדים לא ישכחו לעולם! גיבור העל ספיידרמן יגיע לביקור ליום הולדת ויקח את ילדכם למסע מרתק ויהפנט את כולם. בהופעה רב וגונית שהילד/ה מתחפשים לספיידרמן האדום ולספיידרמן השחור.

מאת: לירוןהפקת אירועים28/09/091422 צפיות
איך לבחור ליצן מוצלח? כמה עצות זהב מחפשים ליצן? ליצנים? ליצנית? במאמר זה כמה עצות מלירון הליצן.

מאמרים נוספים בנושא הפקת אירועים

מאת: קרוסלה הריון ולידההפקת אירועים27/01/211612 צפיות
חשבתם לעשות אירוע קטן בפורים, להזמין כמה חברים או משפחה ואתם רוצים שיהיה כיף ושמח במיוחד? שילוב כלים חד פעמיים באירוע יכול בהחלט לתרום לאווירת החג והשמחה הגדולה.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים23/07/202353 צפיות
דמיינו שהייתה לך אפליקציה שבה ניתן היה לכוון את מכשיר האיפון / האנדרואיד לערב צוות מושלם. או למצוא היכן יש מסעדות ואולמות אירועים עם חדרי אירוח קרובים. הצלחת ערב גיבוש תלויה במיקום, בתכנים, בציפיות ובתקשורת בין העובדים. להלן רעיונות לערב גיבוש איכותי:

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים02/09/195894 צפיות
מה הופך ערב גיבוש עובדים לאירוע בלתי נשכח? אווירה משוחררת, אוכל טעים, הפעלה מתאימה וקונספט שמוביל את הערב למקומות מפתיעים. ערב גיבוש יווני יכול להפוך לטוויסט מעניין.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים06/02/191783 צפיות
שנת 2019 משופעת באירועי לילה כמו חוגי בית לגיבוש בזמן בחירות, ערבי גיבוש משפחתיים עם הכלה מאיסטנבול ואירועים כמו הקמתו של מפעל אינטל החדש. הרצאה מצחיקה לערב גיבוש קבוצת עובדים היא חלק חשוב מאוד משמירת התלכיד הקבוצתי ושמירה על הצביון הייחודי של צוות עובדים.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים28/01/191564 צפיות
הפקת יום כיף לעובדים בדרום מפסטיבל "דרום אדום" ועד ים המלח -אילת. זאת הזדמנות לשלב בין ערכי ציונות לבין אטרקציות לעובדים, פעילות גיבוש בשטח, טיולים ולינה.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים27/01/191678 צפיות
כאשר בנו את החומה הסינית בין המאה החמישית לפני הספירה ועד המאה השש עשרה לא בטוח שעשו שם סדנאות גיבוש לעובדים החומה משתרעת על פני 8851 ק"מ. סדנאות גיבוש לצוותים הם חלק מהז'רגון התרבותי של חברות, מוסדות וארגונים במדינה ובעולם.

מאת: עידן אברהמיהפקת אירועים21/02/181680 צפיות
אצל איזו חברה כדאי לשכור אוהלי אבלים? צריכים לשכור אוהל אבלים? חשוב לדעת כי יש מספר חברות שמציעות שירות בתחום זה. כמה חשוב לכם לבחור בחברה טובה ומומלצת בה תקבלו שירות מושלם שעונה על הצורך שלכם. כאשר נזקקים לשכור מוצר חשוב למצוא את נותן השירות שיש בידו את היכולת לספק את המוצר ואת השירות בצורה מושלמת. שימו לב שזה נכון גם באשר לשכירת אוהלי אבלים. ניתן לברר ולמצוא את החברה המומלצת בה תוכלו לקבל מענה מושלם לצורך שלכם. קראו על כך בשורות הבאות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica