חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משכנתא או שכירות?

מאת: כספימיסים - כללי23/03/20121171 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

משכנתא או שכירות?

משכנתא היא הלוואה בסכום גבוה המיועדת בדרך כלל לקניית דירה. המשכנתא מלווה את לוקח המשכנתא למשך שנים רבות מאוד, לעיתים 20 או 30שנה, והיא מהווה הוצאה משמעותית מההוצאות הכספיות החודשיות.

אולם, הוצאה על מגורים היא תמיד הוצאה גבוהה, ושכירות חודשית של דירה ממוצעת באזור טוב עשויה לעלות כ 4000-5000 או יותר, ז"א סכום דומה לסכום של המשכנתא החודשית.

בשורה תחתונה, ההחזר של המשכנתא יהיה פי 2 מהסכום הראשוני. ז"א שאם לקחנו משכנתא של 400000 ₪, בסוף תשלומי החוב, יסתבר ששילמנו בערך 800000 ₪ לבנק.

 

האם לקחת משכנתא ולקנות דירה או להמשיך ולגור בשכירות?

זוגות רבים מתלבטים האם לקחת משכנתא חונקת או להשכיר דירה בעלות נמוכה יותר. בהזדמנויות רבות אנו שומעים מומחים למשכנתאות, כלכלנים וסתם בעלי אינטרסים עונים על שאלה זו. חלקם נוטים לבלבל אותנו עם עובדות לא רלוונטייות. העובדה הלא רלוונטית העיקרית היא שדירה אינה מהווה את ההשקעה הטובה ביותר עבור כסף זמין. ז"א שאם יש ברשותך 500000 ₪, ניתן להשקיע אותם באפיקים שונים, דירה, מניות, אמנות ועוד ועוד. ההשקעה בדירה אינה בהכרח ההשקעה הטובה ואפשר לקבל תשואה גבוהה יותר על הכסף באפיקים אחרים, והכל תלוי במקרה. כמובן שהתנהלות כספית זאת צריכה להיות מלווה עם עורך דין מתאים, סוכן ביטוח שמבין ענין ומישהו שמבין איך להקטין הוצאות או לחסוך כסף באינטרנט ע"י שימוש בטפסים מקוונים ומידע מוזל.

 

אבל במקרה הסביר יותר, אם אין ברשותך כסף זמין, ואתה צריך מקום מגורים, אפשרות אחת היא לקחת משכנתא ולשלם כל חודש חלק ממנה, אפילו חלק מזערי, עד שהמשכנתא תפרע ותשאר עם דירה ביד, ואילו אפשרות שנייה היא לשלם כל חודש דמי שכירות, אולי נמוכים מעט מהמשכנתא, אך התשלום לא נגמר לעולם, לא נשארים עם דירה או נכס ביד ותמיד גרים בבית זמני שהוא לא שלך.

לרוב הזוגות הצעירים אין סכום כסף גבוה ביד שהם מתלבטים היכן להשקיע אותו, אלא הם מחפשים מקום לחיות בו ולהקים משפחה.

לכן המסקנה היא ברורה- הפתרון למגורים הוא משכנתא (או ירושה)

אם בעתיד המדינה תקצה דירות להשכרה במחיר מפוקח, באזורים סבירים ולטווח הארוך יתכן שהמצב ישתנה.

 



תגיות המאמר: משכנתא, שכירות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת כספי

מאת: כספירהיטים15/07/11864 צפיות
העידן המודרני טומן בחובו יתרונות וחסרונות כלכליים. ההתפתחות המדהימה של המחשבים, רשת האינטרנט והזמינות הבלתי תאמן של תקשורת עולמית, מאפשרים לנו להרוויח כסף בדרכים חדשות שלא היינו מעלים אותן על דעתנו לפני שנים ספורות. אם בעבר היינו צריכים לייצר דבר מה, לעבוד במפעל או במתן שירות, כיום אחוז גבוה מאוד מהמסחר העולמי מתבצע ONLINE בין מחשב למחשב ובין מדינות רחוקות מאוד, לעיתים מדינות הדוברות שפה שונה, אשר אין ביניהן קשרי מסחר מוגדרים או אפילו מוגדרות כמדינות אויב.

מאת: כספירהיטים07/06/111007 צפיות
ניתוח פלסטי לא בהכרח מתאים לכל טווח גיל. אסור לבצע ניתוח פלסטי בגיל מוקדם מדי וסביר שמרבית המנתחים ממש לא יסכימו לביצוע התהליך אם רוב הרופאים מסרבים- אבל אחד מהם מסכים, כנראכנראה שרוב הרופאים צודקים

מאמרים נוספים בנושא מיסים - כללי

מאת: איתמר כוכבימיסים - כללי03/09/201692 צפיות
מילת הקסם "קורונה" מייצרת רעיונות חיוביים עבור מי שמחזיק מזומנים בשטרות שונים בביתו או בכל מקום מסתור כגון כספות או "מתחת לבלטות". ההערכה המינימלית הינה כי קיימים לפחות 10 מיליארד שקלים במזומן המוסתרים במטבעות שונים בכספות, בבתים ובמקומות מסתור, אך ייתכן שהסכומים אף גבוהים עוד יותר.

מאת: שלום כהןמיסים - כללי09/11/171785 צפיות
לאימהות צעירות קשה לפעמים לשלב בין המשפחה וגידול הילדים לבין קריירה. כל אם שרוצה לצאת לשוק העבודה ולפרנס את עצמה ואת המשפחה שלה יכולה לעשות זאת על ידי לימודים של מקצוע מעשי. לימודי הנהלת חשבונות הם דוגמא ללימודי מקצוע מעשיים שיכולים לאפשר לאימהות רבות לרכוש מקצוע שיהיה להם נוח לעבוד גם לצד גידול וטיפול בילדים שלהן. השעות שבהן מנהלות חשבונות עבודות הן נוחות מאוד והן פעמים רבות כוללות משרת אם – כלומר משרה בה עובדים עד השעה 15:00 בצהריים – בדיוק בזמן לאסוף את הילדים מהצהרון והגן שלהם.

מאת: רוני הכהןמיסים - כללי22/09/162711 צפיות
חשוב מאוד טרם חתימה על הסכם העסקה שכזה לבדוק את התנאים עבור קבלת האופציות, המימוש, תנאי המיסוי והכמות של האופציות שמקבל העובד לרשותו

מאת: אבי דוידימיסים - כללי31/08/162735 צפיות
בקצרה על ייעוץ מס לגיל הפרישה, מה עליכם לדעת?

מאת: אבי דוידימיסים - כללי21/06/162621 צפיות
בקצרה בעד ונגד החוק לעידוד השקעות הון בישראל - מה אתם חושבים בנושא?

מאת: מנחם כהןמיסים - כללי30/12/152604 צפיות
תיקון 206 לפקודת מס הכנסה[1] הינו תיקון עקיף לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל)(תיקון מס' 13 והוראת שעה), התשע"ו-2015. תחילתו של התיקון מיום פרסומו ב-5.11.15.

מאת: מנחם כהןמיסים - כללי07/09/153027 צפיות
חוקי המס מעודדים צבירת חסכונות בקופות גמל במשך שנות העבודה והפעילות, כך שישמשו בעתיד, בעת הפרישה, למקור הכנסה ומחיה. קיימים סוגים שונים של קופות גמל: קופת גמל לקצבה, לפיצויים, לחופשה, קרן השתלמות או קופת גמל לכל מטרה אחרת דומה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica