חפש מאמרים:
שלום אורח
06.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הצצה להיסטוריה של המשי

מאת: סטניסלבאומנות - כללי30/03/2012953 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בהיסטוריה הסינית מסופר שהמשי התגלה בסביבות 2700 לפנה"ס על ידי אשתו שלהקיסרהואנג די, שי ליו שי. מסופר שכאשר היא נהנתה מכוס תה מתחת לעץ התות,פקעת משיירדה מן העץ ישר לתוך הספל. הגולם נפרם וחשף חוט משי בודד.באותו זמן, תולעי משי ניתן היה למצוא אך ורק בסין. תולעי משי ניזונים מעליםטיים של עץ התות, ועצי תות גדלים בעיקר באזור סין.  השימוש במשיבסיןהיה שמור זמן רב בבלעדיות של משפחת הקיסרות ואף נוצרו כללים נוקשים אשרמסדירים כל דרג רשמי ואיזה צבע משי מותר לו לשים. בלעדיות כמעט מוחלטת זונותרה על כנה במשך אלף שנה, ורק לאחר מכן התחילו להתפשט בגדי המשי בהדרגהלמעמדות חברתיים נמוכים יותר בסין. המשי לא היה בשימוש רק להכנת בגדים,השתמשו בו גם להכנת מכשירים, קשתות נגינה, מכשירי דיג ואפילו נייר יוקרתי. המשי היה גם המתנה הרשמית משפחת הקיסרות לגורמים ומדינות שכנות. בסין המשי הפךלסמל, סמל המייצג את האליטה של החברה, מה שהפך את הרדיקל (כתב סיני) שלהמשי לאחדהנפוצים ביותר בסין.

למרות המונופול של סין על ייצור שלמשי,בשום אופן היא לא היתה המדינה היחידה לאמץ את החומר. שרידי משי התגלובקבריםמצריים משנת 1000 לפנה"ס, ועד 400 לפנה"ס סוחרים הקימו דרך מסחרמשמעותית בגודלהשל משי מסין דרך מרכז אסיה ועד אירופה. דרך זו, שאותה חצוקרוואנים מלאי סחורה, מכונה כיום "דרך המשי". המשי היה צריך לעבור מרחקים ארוכים כדי להגיע לשווקים הגדולים של המזרח התיכון, המשי היה מאוד יקר ומאוד מבוקש בקרב המעמדות הגבוהים של החברה. המונופולשלסין על ייצור המשי הצליח בעיקר בזכות חוק שקבע שכל אחד שנתפס מבריחבייצים של תועי משי, תולעי משי עצמן או כל מידע על טכנולוגיית ייצור המשימתוךסין,  יוצא להורג. סוחרים היו עוברים חיפושים ובדיקות קפדניות בגבולהסיני.

בשנת 300 לפנה"סלערך נשלחה יחידה מיוחדת מיפן לסין כדילהביא את המתכון הסודי לתהליך ייצור המשי,היפנים הצליחו להביא ביצי תולעתהמשי ואת הידע של איך לטפל בהם כדי לייצרמשי.למרות זאת,  סין נשארה היצרןהעיקרי של המשי.

בשנת 500 לספירה,קבוצת גברים שעבדו תחת הקיסרהביזנטי יוסטיניאנוס התחפשולכמרים והצליחו להבריח ביצים של תולעת המשימחוץ לגבולותייה של סין על ידי הסתרת הבייציםבתוך מוטות במבוק. זוהי חלקמהאגדה על איך ייצור המשי התפשט אל מערב אסיהואירופה. מדינות בולטותשהתחילו לייצר משי היו: איטליה, צרפת ויפן.

עם חלוף זמן סין איבדהאת כוחה האבסולוטי בשוק מאז שהמתכון לייצור המשי דלף מגבולותיה, ואם כל זאתהיאהצליחה להתאושש במאה ה -20 וכיום היא שוב הייצואנית הגדולה ביותר של סחורות משי בעולם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

SHIMMYSTYLE.COM - חנות אקססוריז לריקודי בטן.

צעיפי משי מרהיבים, מניפות משי צבעוניים, קישוטים מיוחדים לשיער ולגוף ועוד.
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סטניסלב

מאת: סטניסלבקולנוע07/05/13990 צפיות
מבוסס על רומן באותו השם, הסיפור שאינו נגמר הוא סרט אמריקאי שפורסם בכיכובו של הכוכב הצעיר והמבטיח ג'ייסון ריטר ג'יימס. הסרט יצא לאקרנים ברחבי העולם בשנת 1994

מאת: סטניסלבאסטרולוגיה17/03/131162 צפיות
אם נולדת תחת מזל נחש על פי לוח השנה הסיני, התמזל מזלך! נחשים הם חכמים ושנונים, בדרך של עורמה והתגנבות, בשקט בשקט, הם יכולים לפגוע במהירות הבזק, ובהפתעה מוחלטת.

מאת: סטניסלבאופנה26/12/12820 צפיות
בעולם העצום של האופנה הגותית יש אפשרויות רבות של אבזרים מסוגננים גם לגברים וגם לנשים האוהבים את הסגנון. זה חשוב שכל אביזר שנבחר ייצג את אישיותו של העונד אותו ויבטא בצורה מאוד ברורה את סגנונו האישי.

מאת: סטניסלבאופנה02/12/12847 צפיות
האם את גותית או פשוט אוהבת את הסגנון הגותי ?הסגנון הגותי משמעותו הפשוטה היא ביטוי האינדיבידואליות שלך! דרך מצוינת לבטא את האישיות שלך היא להוסיף מגע של יחודייות למראה שלך עם תכשיטים בסגנון גותי.

מאת: סטניסלבחיות מחמד18/09/12917 צפיות
מציאת מעון יומי לכלב או פנסיון כלבים למספר ימים דורש את אותה כמות של מחקר כמו במציאצ בייביסיטר. לבקש מבני משפחה או חברים לשמור הכלב בזמן שאתה בנסיעות או בחו"ל לא תמיד מסתדר. מציאת דוגסיטר מנוסה אשר יטפל בחברך הפרוותי בזמן שאתה בנסיעת עסקים או בחופשה,

מאת: סטניסלבקולנוע17/09/12926 צפיות
בילבו, הדמות הראשית בספר, היא דמות צנועה . הספר עוקב אחר בילבו כאשר הוא עוזב את הקהילה החקלאית השקטה שלו ועובר למעמקי הארץ התיכונה, ונתקל בנסיבות ויצורים מסוכנים.

מאת: סטניסלבתכשיטים05/09/121402 צפיות
למילה גותיקה יש אינטרפטציה של הצד האפל, כמוה גם תכשיטים גותים מעוררים דימויים של דמויות אפלות והעל טבעי: ערפדים, רוחות, מגייה שחורה ואומנות שחורה. יש שפע של חנויות וירטואליות וחנויות פיזיות שמתמחות ושמות דגש על תכשיטים גותים

מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223314 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223607 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: danisapirאומנות - כללי07/01/223341 צפיות
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205201 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאת: Danaאומנות - כללי01/07/205238 צפיות
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר. זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.

מאת: מסגרתאומנות - כללי01/01/206180 צפיות
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו

מאת: שלום כהןאומנות - כללי27/09/192343 צפיות
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica