חפש מאמרים:
שלום אורח
19.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביקורת: דינג דונג – בית צבי – קומדיה לימות החום – לצפות ולגעות בצחוק

מאת: חיים נויתיאטרון16/05/2012899 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ביקורת: דינג דונג – בית צבי – קומדיה לימות החום – לצפות ולגעות בצחוק

מאת חיים נוי

הקומדיה "דינג דונג" המועלית לראשונה בישראל בבית צבי ברמת גן נועדה לצפייה בימות הקיץ החמים, לגעות בצחוק ולשכוח מכל הצרות והמתרגש סביבנו.

קומדיה שנועדה להצחיק בכל מחיר היא מטלה מאוד קשה ותלויה גם באיכות ההומור הפרוע וגם בזכות השחקנים שצריכים להיות רציניים במצבים המטורללים ביותר.

מארק קאמלוטי כבר חיבר כמה וכמה קומדיות מטורפות ובהן "בואינג בואינג" ו"ארוחה בהפתעה". גם הקומדיה הנוכחית צברה הצלחה רבה בחו"ל.

המחזה תורגם ביד מקצועית ומוקפדת בידי יונתן אסתרקין שהצליח ללטש את מכמני ההברקות והטקסט ובוים כהלכה בידי מורדי גרשון שהצליח ללהטט עם להקת השחקנים המוכשרת וגרם לצופים ליהנות מערב בלתי מחייב שנועד רק לצחוק ורצוי בקול רם ופרוע.

העלילה מספרת על בני הזוג ברנרד וז'קלין המתגוררים בדירה רחבת ידיים ונעזרים בעוזרת-מבשלת יבשת דעת. ברנרד מגלה שאשתו מוכרת לו סיפורי כזב על פגישות עבודה ולאמתו של דבר מנהלת רומן עם רוברט, בדירה שכורה בקצה אחר של העיר. ברנרד מצליח לפתות את רוברט להגיע לפגישה עימו ושם הוא מציע לו שתי אפשרויות: להתנקש בחייו על ידי ידידיו מהמאפיה הצרפתית או להקריב את אשתו כדי שברנרד ייהנה מחסדיה. רוברט החושש לעורו מתרצה לבסוף , אלא שהרעיון שהוא רקם מעורר מהומה רבה על הבמה ומוביל לשלל תסבוכות ולקומדיית מצבים פרועה ומבריקה.

בניגוד לקומדיות אחרות של קאמלוטי ודומיו, אין מדובר הפעם בקומדיה מטורפת לחלוטין , אלא בקומדיה מסוגננת עם פניני הומור מגוון, שנועדה כאמור להצחיק ולהדחיק את אירועי השגרה . כמו בספרי טיסה: לצפות, לצחוק ולשכוח. הנושא אכן קצת מטריד ולא כל כך ראוי לקטינים, אבל זה המצב וכך יש להתייחס להצגה.

קומדיות הן קשות יותר לבימוי, שכן הן צריכות תיאום מצבים, יכולת הצחקה, קצב מהיר ומשחק משובח עם ארשת רצינית לכל שטות הבוקעת על הבמה.

השחקנים המוכשרים של בית צבי שוב מצליחים, כרגיל, במשימה הקשה ומעניקים לנו תענוג של צחוקים למשך כשעה וחצי, ללא הפסקה, כפי שראוי אכן להעלות הצגות כאלה.

אושר בית הלחמי הוא רוברט והוא מורגל כבר בגילום דמויות נירוטיות בקומדיות פרועות ואכן, גם הפעם הוא עומד במשימה בכבוד ומצליח להפגין משחק ראוי ומשובח, מימיקה ושפע של גימיקים.

טל אליה כברברה היא מוצלחת מאוד, כולה חנחונים ורוח שטות ומשחקה מעולה, מצחיק ומשובץ פניני מראה וביצועים. משחקה משובח ונהדר.

מורן מלכה כעוזרת היא אהבלית מושלמת, אבל מסתבר שהיא די ערמומית. מורן גונבת את ההצגה, משחקה הרציני לכאורה מעלה את הסעיף למשתתפים והיא מבריקה בסצנות השונות שבהן היא נוטלת חלק, במשחק מצוין ונפלא, רב רושם ומוצלח מאוד

שירה בליץ כג'ולייטה עדיין לא משוחררת דייה וזקוקה לשפצור מסוים, אבל מגישה משחק מכובד.

נעמה חזון כז'קלין משחקת היטב, יכולה להשתפר

אבישי בן גל כברנרד קצת כבד בהתנהלות, משחקו ראוי ומוקפד, יש לו פוטנציאל שצריך לשפרו.

התפאורה של איה בן אשר פרקטית, נאה מוצלחת.

דנה ברלינר אחראית לתלבושות הנאות, במיוחד לבגדיה של ברברה וז'קלין

התאורה של פרננדו מאיחייקר היא מוצלחת מאוד, במיוחד בקטעים של מחשבות הגיבורים. המוזיקה של ברק אולייר היא נעימה ויפה.

דינג דונג הוא מחזה שנועד להעביר ערב מצחיק ומהנה ואם לא מבקשים יותר – הוא מספק את הסחורה ומומלץ לימות החום וכתרופת הרגעה מן הסחרור השורר בחוץ.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חיים נוי

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים29/11/222442 צפיות
NWTN Inc (נאסד"ק: NWTN), חברת טכנולוגיות לניידות עם מודעות לסביבה המביאה לעולם פתרונות ניידות ממוקדת נוסעים ברמת הפרמיום, הודיעה כי הבנייה של מתקן הרכבת הרכב החשמלי שלה באיחוד האמירויות, באזור התעשייה ח'ליפה באבו דאבי (KEZAD), מתבצעת בהתאם ללוח הזמנים, והוא יושלם ברבעון הרביעי של 2022.

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי29/11/222563 צפיות
אירוע הפתיחה בהשתתפות הילרי רודהם קלינטון, ג'יסו ניה, שיידה סולימאני, שירין נשאט עם הופעה מיוחדת של ג'ון בטיסט

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222439 צפיות
רוזן, יועץ לאומי למשקיעים, מעודד את המשקיעים ב- Wine Estates, Inc. להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – VWE

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222407 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים בעל שם עולמי, מעודד את המשקיעים ב- Unisys Corporation להשיג ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – UIS

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222520 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- FIGS, Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – FIGS

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים25/11/222380 צפיות
רוזן, חברה מובילה, מעודד את המשקיעים ב- Torrid Holdings שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CURV

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222675 צפיות
בואינג 737 BBJ2 הוא תוספת נהדרת לצי המטוסים הפרטיים הבלעדי של KlasJet מכיוון שהוא אמור לספק את הצרכים הספציפיים של לקוחות בכירים הנוסעים בקבוצות קטנות יותר.

מאמרים נוספים בנושא תיאטרון

מאת: חיים נויתיאטרון02/03/223299 צפיות
המחזמר פיטר פן, העולה בתיאטרון הקאמרי (בשיתוף תיאטרון אורנה פורת) הוא מלהיב ותוסס, עטור אפקטים והברקות בימוי, מופע מוצלח לילדים ולכל המשפחה.

מאת: חיים נויתיאטרון17/02/222881 צפיות
מחלת נעורים , יצירתו הקלאסית של פרדיננד ברוקנר מתמודדת עם חיי בני הנעורים על סף הבגרות וההפקה בבית צבי היא רוויה במשחק משובח ומרגש של להקת השחקנים שמפגינה יכולת מקצועית נפלאה. הבמאית ליאת פישמן לני, שגם תרגמה ועבדה מחדש את המחזה וגם ערכה את הליווי המוזיקלי, הצליחה ללהטט עם השחקנים והתוצאה היא חוויה תיאטרלית מענגת ועם זו נוקבת ומהדהדת לזמן רב לאחר הצפייה.

מאת: חיים נויתיאטרון31/01/223171 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, שעלה בתיאטרון בית ליסין הוא תוסס, קולח וקסום; זהו הלהיט הבא של התיאטרון והוא מהווה חוויה תיאטרלית לחובבי הז'אנר.

מאת: חיים נויתיאטרון30/12/213200 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, יעלה בתיאטרון בית ליסין ב-20 בינואר והוא עשוי להיות הלהיט הבא של התיאטרון. בפרזנטציה לעיתונאים ולמנהלי תרבות ברשויות, גילתה מנכ"ל התיאטרון ציפי פינס, שכבר מתוכנן מחזמר נוסף לפי אותו הז'אנר שיהיה מבוסס על סרט הקאלט "בלוז לחופש הגדול".

מאת: חיים נויתיאטרון28/11/214292 צפיות
"פנתר כפול" העולה בתיאטרון בית ליסין – היא הצגה נוקבת ומרגשת, סוחפת ומותחת על תנועת הפנתרים השחורים במלאת 50 שנה להקמתה ועל יו"ר התנועה שהיה בעצם סוכן משטרה סמוי . המחזה נכתב בידי יואב שוטן-גושן בהשראת תולדות תנועת המחאה החברתית שהגיעה בסופו של דבר לכנסת ועל פעילותה והיא שזורה בשמות ובאירועים אמיתיים, אם כי המחזה נותן דרור גם לגיבורים דמיוניים ולתרחישים שלא התרחשו , אך מעניקים נופך דרמטי ותיאטרלי .

מאת: חיים נויתיאטרון24/11/213350 צפיות
קיץ אחרון הוא מחזה העוסק באהבת נשים ובסיפור אהבתן הטראגית של שתיים מהן. ההצגה העולה בבית צבי ברמת גן היא מרגשת, נוקבת ומעניקה חשיפה של טפח מחיי האהבה של נשים . שיאה של ההצגה היא הגורל האכזר שפוקד את אחד הזוגות , כאשר אחת הבחורות מקפדת את חייה ממחלה ממארת, בדיוק כפי שאירע למחזאית האמריקנית ג'יין צ'יימברס שמצאה את מותה מסרטן , 3 שנים לאחר שעלתה ההפקה הראשונה על הבמה.

מאת: חיים נויתיאטרון02/11/213769 צפיות
ההצגה הנודעת מונולוגים מהואגינה, העולה בבית צבי ברמת גן, היא הפקה תוססת ומרגשת מאוד, בזכות העוצמה שבמחזה, הבמאית המצוינת ליאת פישמן-לני ולהקת השחקניות המוכשרות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica