חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נוירופתיות כתופעת לוואי מכימוטרפיה והטיפול הסיני

מאת: אריק פולקרפואה סינית18/06/20121912 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

<!-- @page { margin: 2cm } H1 { margin-bottom: 0.21cm } H1.western { font-family: "Liberation Sans", sans-serif; font-size: 16pt } H1.cjk { font-family: "WenQuanYi Zen Hei"; font-size: 16pt } H1.ctl { font-family: "Lohit Hindi"; font-size: 16pt } P { margin-bottom: 0.21cm } A:link { so-language: zxx } -->

נוירופתיות כתופעת לוואי מכימוטרפיה

לאחרונה יוצא לי לראות יותר ויותר מטופלים שחווים בדרגה כזו או אחרת של נוירופתיות עקב הטיפולים הכימיים שהם מקבלים כחלק מהטיפול במחלת הסרטן שלהם. אז מעט מבחינה מערבית מזה זה נוירופתיות.

נוירופתייה פריפראלית- מערבית
תופעה הקשורה לקצות עצבים שיוצאים מהמוח ומעמוד השדרה. הסימפטומים העיקריים הקשורים לתופעה זו הם: עיקצוצים, הירדמות, חולשה, כול מיני הרגשות מוזרות עד מצב של שריפה וכאבים. לרוב התופעה מכסה את שני הצדדים, להמשך קריאה מבחינה מערבית, לחץ כאן.

התופעה נובעת מכול מיני סיבות: סכרת, מחלות אוטואימוניות (כמו תופעת ריינולדס) ועד טיפולים כימוטרפיים לטיפול בסרטן, כמו: וינקריסטין כאשר היום התרופה העיקרית שגורמת לתופעה זו היא האוקסליפלאטין.

הסימפטומים העיקריים: עקב כך שתופעה זו פוגעת בעצבים הקשורים לתחושה, רוב המטופלים חווים כאבים, הרגשת שריפה, עיקצוצים ולרוב הסימפטומים מופיעים בגפיים.

לרוב מבחינה טיפולית אין הרבה מה לעשות עם זה, חוץ מאשר לקיחה של ויטמין E שידוע שיכול לעזור במניעה וטיפול לפני התחלה של טיפול כימותרפי שידוע שיכול לגרום לתופעה הנל.

במקרה של הופעת התופעה בעקבות הסתבכות של סכרת, ניתן לקחת חומצה אלפא-ליפואית ובמקביל צריך לבדוק חוסר בויטמינים.

נוירופתיה פריפראלית- רפואה סינית
ברפואה סינית תופעה זו נראת: MA MU. הראשון פירושו הוא הירדמות והשני פירושו נימלול.

התופעה תועדה לראשונה בספר הרפואה הפנימית כאשר שם מתחילים לדבר על תופעת הכאב ולאחר מכן רופא בשם: HE JIAN אומר:” במידה והכאב לא נפתר, ארבעת הגפיים עם הירדמות ונימלול וחוסר יכולת למתוח.....” לאחר מכן רופא בשם: ZHU DAN XI אמר:” MA נובע מחוסר צ'י, MU נובע מלחות וליחה שהורגים את הדם. “

זה כאשר מדובר קלאסית עקב בעיה שפורצת ללא משהו חיצוני, במקרהשל מחלת הסרטן שמקבלים טיפולים כימיים שגורמים לתופעה זו, יחד עם ניסיוני, אני טוען שיש פה מעורבות של רעילות וחום שמכלים את היין והדם במרידיאניםולכן מתחילה להיווצר התופעה הזו. הטיפולים הכימיים פוגעים באיברים העמוקים מבחינה סינית: כבד וכליות ולכן התופעה הזו מתחילה לפגוע ברגליים שנמצאים באחריות הכליות. בשלב יותר מאוחר התופעה מתחילה להשפיע על קצוות הידיים.

מניסיוני לאחרונה נתקלתי במ'ס מטופלים שהגיעו לקליניקה בעקבות הבעיה הזו, כאשר המטופלת הכי קשה הייתה מטופלת שהוגדרה מערבית עם נוירופתיה חמורה. המטופלת הגדירה זאת כמצב שגם לאחר שהיא מורידה את הגרביים והולכת לישון, היא עדיין חושבת שיש לה גרביים על הרגליים.

אותה מטופלת ספציפית לאחר 4 חודשים של דיקור ולקיחה של צמחים, הגענו לשיפור של כ-50% בהרגשה שלה אבל עקב כך שאצלה יש בעיה קשה של דיכאון, ולאחרונה היא נמצאת בדיכאון לא קל, אז מצב הגפיים שלה נשאר סטטי ולא המשיך להשתפר.

מניסיוני עם האחרים, הטיפול דורש דיקור, כאשר במידה ויש כאבים חזקים, העדיפות היא לפחות פעמיים בשבוע דיקור יחד עם לקיחה של צמחי מרפא סיניים, לצורך המשך הטיפול גם כאשר המטופל לא נמצא בטיפול בקליניקה.

בנוסף ניתן לעזור יחד עם מסאז ושמנים, שזהו גם סוג של טיפול חיצוני בצמחים ושיטה אחרת היא פילאטיס שגורמת לגירוי בקצות העצבים הפגועים.

 

 

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אריק פולק בעל תואר שני בתחום האונקולוגיה ברפואה סינית, אוניברסיטת ZHE JIANG.
עם אשתו הבעלים של "אוסוגאמי-קליניקה לרפואה מהמזרח" בכפר סבא.
אתר: www.osogami.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אריק פולק

מאת: אריק פולקרפואה סינית08/08/111361 צפיות
מחלת הריינודס- מחלה או סינדרום בו יש שינוי בצבע של האצבעות בידיים או רגליים במצב של שינוי הטמפרטורה או במצבים רגשיים. מצב זה נגרם עקב התכווצות של כלי הדם שיוצר חוסר אספקת דם.

מאמרים נוספים בנושא רפואה סינית

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/03/222704 צפיות
דיקור סיני לכאבי גב מתבצעים בקליניקה באמצעות מחטים דקות מאוד, חד פעמיות וסטריליות. אלו הן מחטים שמיוצרות במיוחד בעבור דיקור סיני. את המחטים מציבים בנקודות הדיקור שתואמות את המצב הרפואי והנפשי.

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית28/01/222963 צפיות
על מנת לקבל את הטיפול המדויק ביותר נחוץ מטפל עם ניסיון ספציפי בטיפולי דיקור סיני לדיכאון וחרדה. חפשו מטפל מנוסה שמציע המלצות עדכניות ואותנטיות

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית22/12/213011 צפיות
מחקרים רבים הוכיחו מעל לכל ספק את היעילות של הרפואה הסינית עם דגש על דיקור סיני. טיפולי דיקור סיני להרזיה אינם מלווים בכאב או תופעות לוואי

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית17/10/213209 צפיות
רוצים לדעת איך מתבצע טיפול דיקור סיני לפוריות?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/08/213402 צפיות
איך בוחרים מטפל דיקור סיני בראשון לציון?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית11/07/213656 צפיות
טיפולי דיקור סיני חשוב לבצע באמצעות מטפל מנוסה ומוסמך. עליכם לבחור נכון את המטפל ולא למהר להתפשר על פחות מהטוב ביותר. מקצועיות של מטפל תבוא לידי ביטוי בתוצאות טובות יותר

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית18/05/213699 צפיות
הרפואה הסינית ממליצה על שילוב של טיפולי דיקור סיני למחלת כרוהן יחד עם שינויים תזונתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica