חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מסלולי תואר שני- מגוון מפתיע

מאת: אבנר כהןלימודים אקדמאיים03/07/2012961 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תואר שני הוא תואר אותו יכולים לקבל רק בעלי תואר ראשון. את התואר השני לא חייבים ללמוד באותו התחום שנלמד בתואר הראשון, ולמען האמת, ישנם מסלולים לתואר שני שלא קיימים כלל במסלולי תואר ראשון, כמו למשל לימודי מנהל עסקים, אותם לא ניתן ללמוד במסלולים של תואר ראשון. לימודים כמו ריפוי בעיסוק לתואר ראשון, יכולים להפוך בתואר השני ללימודי מנהל מערכות בריאות וכדומה.

תואר שני- כל המסלולים

מסלולי תואר שני הם רבים ומגוונים. רבים בוחרים להמשיך ולרכוש ידע באותו התחום אותו למדו בלימודי תואר ראשון, בתוספת התמחויות, העשרה וקורסי נוספים. אחרים, בוחרים דווקא במסלולים אחרים לגמרי, שיוכלו לשמש אותם בשילוב מה שלמדו לתואר ראשון, יחד עם תואר שני. למשל, אם למדתם ריפוי בעיסוק תואר ראשון, והפכתם למטפלים, תוכלו ללמוד תואר שני בפסיכולוגיה, בתחום מחקרי כל שהוא, בו נתקלתם לאחר שעסקתם בתחום הריפוי בעיסוק וכדומה. כמו כן, תוכלו ללמוד ניהול, מנהל עסקים ועוד, ולהשתלב בארגונים של מערכות הבריאו, מהפן הניהולי, אשר גם מכיר את הפן המעשי ועבודה עם מטופלים. כאמור, קיימים מסלולי תואר שני שאינם נלמדים במסגרת לימודי התואר הראשון.

מסלולים אלו נועדו לחדד תחום לימודי מסוים, ולעתים להציג את האספקט הניהולי שלהם, ולאפשר להשתמש בידע המעשי שנרכש בתחום מסוים בלימודי תואר ראשון, יחד עם כלים ניהוליים מתקדמים, המתקיימים בלימודים של מסלולי תואר שני, כמו למשל ניהול משאבי אנוש, כלכלה ועוד.

עבודה אנושית

לימודי ריפוי בעיסוק תואר ראשון, מקנים את היכולת לעבודה עם ילדים, צעירים ומבוגרים, במטרה לשפר את תפקודם בתחומים מוטוריים וקוגניטיביים, ולאפשר להם איכות חיים והשתלבות בחיי היום יום. תחום זה הוא שיקומי מאד, ויש בו גם תחושה של שליחות. מרפאים בעיסוק יכולים לבחור לטפל בילדים עם לקויות למידה, לשפר את מיומנויות הלמידה שלהם, ביניהם קריאה וכתיבה, לחזק את בטחונם העצמי והדימוי העצמי הנמוך שלהם, ולהקנות להם כלים לימודיים של ממש.

מרפאים בעיסוק הם מטפלים, ואכן במסגרת לימודי ריפוי בעיסוק תואר ראשון, נלמדים נושאים תאורטיים של חברה ורווחה, עבודה בקהילה ועוד. מרפא בעיסוק ילמד לאבחן את הבעיה ולבחור בשיטת טיפול שתסייע למטופל.

לימודי ריפוי בעיסוק תואר ראשון מעניקים לבוגר את התואר, וכן תעודת הסמכה לעסוק בתחום זה. לימודים אלו מתקיימים באוניברסיטת חיפה, תל אביב והעברית בירושלים, וכן בקריה האקדמית בקרית אונו. ניתן ללמוד ריפוי בעיסוק שלא לתואר ראשון, בכמה מכללות בארץ. בלימודים יש שילוב של נושאים תיאורטיים יחד עם התמחות מעשית.

ריפוי בעיסוק- מקצוע לחיים

לימודי ריפוי בעיסוק תואר ראשון מתאימים לבעלי אישיות מאד מיוחדת, שמחפשים דרכי טיפול באנשים והידיעה כי בסיועם ישתפר מצבם של המטופלים ללא הכר. הלימודים שופכים אור על מגוון של ליקויים תפקודיים ודרכי הטיפול בהם. ליקויים אלו יכולים לבוא לידי ביטוי מהאספקט הקוגניטיבי או הפיזי, ולעתים משני האספקטים גם יחד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אבנר כהן, סוכן ביטוח כ-15 שנה, אוהב תיאטרון, ספורט ורכיבה על סגווי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבנר כהן

מאת: אבנר כהןבריאות ורפואה כללי23/08/157220 צפיות
החיים אינם קלים בעבור רובינו, וחשוב שיהיה שם מישהו בשבילנו כאשר אנו מגיעים לגיל מבוגר. אם אתם רוצים לדאוג להורים שלכם ולוודא שהם ישהו במקום בטוח, חם ונעים בזמן שהם מגיעים לגיל מבוגר, אזי אנו ממליצים לכם בחום לבחור בבית אבות. תקחו בחשבון שהיחס שהוריכם יקבלו בבית הורים שישהו בו עשוי להשתנות באופן דרמטי מבית הורים אחד לשני, כך שאנו ממליצים לכם לוודא לעומק שההורים שלכם נרשמים למקום שעונה על כל הדרישות של ההורים שלכם.

מאת: אבנר כהןעיצוב פנים04/08/1510993 צפיות
אחת הדרכים הטובות ביותר לעצב את הבית בלי להתאמץ היא להשתמש במדבקות ייעודיות לקירות. מדבקות מן הסוג הזה מיוצרות מחומרי גלם איכותיים. הן לא דורשות שום סוג של תחזוקה, העלות הראשונית שלהן נמוכה וניתן לשלב אותן עם מגוון רחב של פתרונות דקורטיביים.

מאת: אבנר כהןטיולים בארץ28/07/151255 צפיות
חופשה בצפון הינה חופשה של כיף, הנאה בלתי נגמרת ואינספור חוויות. ישנם אפשרויות חופשה רבות הניצבות למולנו כיום, כאשר לרבים מאיתנו החופשה בצפון לא בהכרח קורצת. אולם אם תפנו לעניין מעט מחשבה, תגלו שמדובר באחת מאופציות החופשה הטובות ביותר, אם לא הטובה מכולן.

מאת: אבנר כהןדיני תעבורה23/02/152553 צפיות
"לא ינהג אדם רכב בדרך ולא יניעו אם הוא שיכור" טוענים חוקי התעבורה, אך ניתן בהחלט לומר שלא כולם מצייתים לחוק. מסיבה זו המשטרה הגבירה את האכיפה, ומשתמשת במספר אמצעים נוספים שלא היו נהוגים בעבר, על מנת לעצור את הנהגים ששותים לשוכרה ועולים על ההגה.

מאת: אבנר כהןטיולים בחו"ל28/12/147544 צפיות
מחפשים אחר היעד המושלם לחופשה שלכם? זה הזמן לחפש אחר דילים לברצלונה. ברצלונה היא העיר השנייה בגודלה בספרד והיא יעד אטרקטיבי במיוחד עבור אוהבי אמנות, אוהדי כדורגל וחובבי חופשות נינוחות.

מאת: אבנר כהןלימודי תעודה ומקצוע29/10/145780 צפיות
מי מכם שביקר בזמן האחרון בקופות החולים או בתי החולים, למרות שהתקווה הגדולה היא שלא נכנסתם למקומות הללו לאחרונה, ודאי הבחין בהתייעלות הגדולה שבאה לידי ביטוי בעיקר במערכות המחשוב השונות.

מאת: אבנר כהןטיולים בחו"ל26/10/145783 צפיות
אמסטרדם היא אחת מהערים המסקרנות ביותר בעולם והאהובות ביותר על תיירים רבים מסביב לגלובוס. העובדה כי מדובר בעיר בה החופש יקרא לכם מכל פינה ומאחר ומדובר באחד המקומות עם הכי הרבה סוגי אטרקציות המוצעים לכל תייר, אין יהיה זה מפתיע מדי לגלות כי מדובר באחת מהערים המתויירות ביותר שיש, הן באירופה והן בעולם כולו.

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182599 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182445 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181897 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181717 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171486 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172276 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171951 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica