חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה הקשר בין מערכות אוטומציה תעשייתיות לסנסורים?

מאת: אבנר כהןתעשייה03/07/20122173 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

היום, כמעט ולא ניתן למצוא ולו מערכת אוטומציה תעשייתית אחת אשר לא כוללת בתוכה את החלקים ההכרחיים והסופר חשובים אשר ידועים בשם סנסור (או באנגלית Sensur), משאבות וואקום ועוד. יחד עם זאת, על מנת להבין מדוע חלקים אלו (ועוד כמה שנסביר עליהם בהמשך) מהווים חלק בלתי נפרד ממערכות אוטומציה תעשייתיות, נכתב מאמר זה – מאמר אשר יסביר מהי ההגדרה של מערכות אוטומציה תעשייתיות, כיצד הן 'נולדו', אילו פעולות ומטרות הן משרתות, אילו חלקים תעשייתיים מהווים חלק בלתי נפרד ומהותי ביותר מהן ועוד. בנוסף, נתמקד בעיקר מבחינת כל מה שנוגע לחלקים אשר ידועים בשם סנסור, משאבות וואקום ועוד. מוכנים?

המדריך המלא אודות מערכת אוטומציה תעשייתית, סנסורים ועוד...

ובכן, כאשר אומרים מערכת אוטומציה תעשייתית, הכוונה הינה קודם כל למערכת ותשתית אשר מבצעת פעולות מכניות ותעשיות מסוגים שונים, הן פשוטות והן מתקדמות, באופן אוטומטי (ובאמצעות כלים ואביזרים תעשייתיים כמו משאבת וואקום מסוג כזה או אחר, סנסורים ועוד) וללא שום צורך ביד מכוונת או מגע מאת אדם. מבחינה כרונולוגית, המערכת האמורה הינה 'השלב הבא' מבחינת כל מה שנוגע לשכלול תהליכים טכנולוגיים ותעשייתיים אשר מאפיינים את החיים המודרניים. ככזו, המערכת 'פוטרת' את האדם מהשגחה וביצוע פעולות כאלה או אחרות.

כל זאת באמצעות תשתית תעשייתית, אוטומטית ומתקדמת ביותר. בפועל, תשתית זו כוללת בתוכה מגוון גדול ומתקדם ביותר של אביזרים מכניים וטכנולוגיים דוגמת סנסורים, משאבת וואקום, מחברים מסוגים שונים ועוד. מבין כל אותם אביזרים, סנסורים ומשאבת הוואקום הינם חיוניים ומהותיים ביותר. לפיכך, כעת נסביר עליהם.

מהי ההגדרה של סנסורים, מהו תפקידם ועוד!

ראשית, נפתח ונאמר כי 'המקום הטבעי' של סנסורים כאלה או אחרים הינו במסגרת של מערכת אוטומציה תעשייתית כלשהי. במילים אחרות, שום מערכת אוטומציה תעשייתית לא יכולה לפעול ולבוא לידי ביטוי ללא הימצאותם של סנסורים. עכשיו, כאשר אומרים סנסור, הכוונה הינה ליחידות חישה (כאלו תעשייתיות, אבל כאלו שמבחינת מהות ותפקוד כלל לא שונות מיחידות החישה של בני האדם) אשר מהוות חלק בלתי נפרד ומהותי ביותר מכל מערכת אוטומציה תעשייתית. כל זאת כתוצאה מן העובדה כי הסנסורים 'מחזיקים' ביכולות ביצוע פעולות כמו קליטה, ניתוח, עיבוד והעברת מידע, 'תפישה' וניתוח פעולות במערכת תעשייתית כלשהי, 'שליחת' הוראות פעולה לעבר חלקים ואביזרי תעשייה אחרים, ניטור רעידות ועוד.

לפיכך, הקטגוריה אשר ידועה בשם סנסורים מכילה בתוכה מוצרים רבים, איכותיים ומתקדמים ביותר. בפועל, ניתן למצוא ביניהם את הבאים: סנסורים השראתיים, קיבוליים, אופטיים ועוד. כל אחד מהם מאופיין במפרט וייעודיים אחרים. עכשיו, לאחר שהסברנו מהם סנסורים, נתפנה להסביר מהי משאבת וואקום!

מהי משאבת וואקום, מה התכונות שלה ועוד...

בהמשך ובדומה לסנסורים, משאבת וואקום הינה כלי ואביזר תעשייתי אשר מהווה גם הוא חלק בלתי נפרד מכל מערכת אוטומציה תעשייתית. בפועל, גם משאבת אוויר (או משאבת וואקום) 'מחזיקה' בתפקיד חיוני ומשמעותי ביותר בתפקוד של מערכת אוטומטית מורכבת זו. כמו שכבר ניתן 'להבין' משם המשאבה, משאבת וואקום הינה משאבה אשר 'מתמחה' בשאיבת אוויר באמצעות הפרדת ואקום בין אוויר לנוזלים.

ככזו, היא כוללת בתוכה מנגנון תעשייתי ייעודי מורכב ומתקדם ביותר. בין התכונות של משאבת הוואקום ניתן למצוא את הבאים: יכולת שאיבה של חומרים קורוזיביים / יכולת הפרדה וניקוי ללא פירוק של נוזלים וחומרים / מאפשרת העברת נוזלים בתכולת מוצקים גבוהה ועוד. מפאת היכולות הגבוהות שלה, משאבה זו (ובדיוק כמו הסנסורים) רלוונטית לתעשיות כימיות, מזון, רפואה, תשתיות ועוד.

 



תגיות המאמר: משאבת אוויר, סנסורים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אבנר כהן, סוכן ביטוח כ-15 שנה, אוהב תיאטרון, ספורט ורכיבה על סגווי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבנר כהן

מאת: אבנר כהןבריאות ורפואה כללי23/08/157220 צפיות
החיים אינם קלים בעבור רובינו, וחשוב שיהיה שם מישהו בשבילנו כאשר אנו מגיעים לגיל מבוגר. אם אתם רוצים לדאוג להורים שלכם ולוודא שהם ישהו במקום בטוח, חם ונעים בזמן שהם מגיעים לגיל מבוגר, אזי אנו ממליצים לכם בחום לבחור בבית אבות. תקחו בחשבון שהיחס שהוריכם יקבלו בבית הורים שישהו בו עשוי להשתנות באופן דרמטי מבית הורים אחד לשני, כך שאנו ממליצים לכם לוודא לעומק שההורים שלכם נרשמים למקום שעונה על כל הדרישות של ההורים שלכם.

מאת: אבנר כהןעיצוב פנים04/08/1510993 צפיות
אחת הדרכים הטובות ביותר לעצב את הבית בלי להתאמץ היא להשתמש במדבקות ייעודיות לקירות. מדבקות מן הסוג הזה מיוצרות מחומרי גלם איכותיים. הן לא דורשות שום סוג של תחזוקה, העלות הראשונית שלהן נמוכה וניתן לשלב אותן עם מגוון רחב של פתרונות דקורטיביים.

מאת: אבנר כהןטיולים בארץ28/07/151255 צפיות
חופשה בצפון הינה חופשה של כיף, הנאה בלתי נגמרת ואינספור חוויות. ישנם אפשרויות חופשה רבות הניצבות למולנו כיום, כאשר לרבים מאיתנו החופשה בצפון לא בהכרח קורצת. אולם אם תפנו לעניין מעט מחשבה, תגלו שמדובר באחת מאופציות החופשה הטובות ביותר, אם לא הטובה מכולן.

מאת: אבנר כהןדיני תעבורה23/02/152553 צפיות
"לא ינהג אדם רכב בדרך ולא יניעו אם הוא שיכור" טוענים חוקי התעבורה, אך ניתן בהחלט לומר שלא כולם מצייתים לחוק. מסיבה זו המשטרה הגבירה את האכיפה, ומשתמשת במספר אמצעים נוספים שלא היו נהוגים בעבר, על מנת לעצור את הנהגים ששותים לשוכרה ועולים על ההגה.

מאת: אבנר כהןטיולים בחו"ל28/12/147544 צפיות
מחפשים אחר היעד המושלם לחופשה שלכם? זה הזמן לחפש אחר דילים לברצלונה. ברצלונה היא העיר השנייה בגודלה בספרד והיא יעד אטרקטיבי במיוחד עבור אוהבי אמנות, אוהדי כדורגל וחובבי חופשות נינוחות.

מאת: אבנר כהןלימודי תעודה ומקצוע29/10/145780 צפיות
מי מכם שביקר בזמן האחרון בקופות החולים או בתי החולים, למרות שהתקווה הגדולה היא שלא נכנסתם למקומות הללו לאחרונה, ודאי הבחין בהתייעלות הגדולה שבאה לידי ביטוי בעיקר במערכות המחשוב השונות.

מאת: אבנר כהןטיולים בחו"ל26/10/145783 צפיות
אמסטרדם היא אחת מהערים המסקרנות ביותר בעולם והאהובות ביותר על תיירים רבים מסביב לגלובוס. העובדה כי מדובר בעיר בה החופש יקרא לכם מכל פינה ומאחר ומדובר באחד המקומות עם הכי הרבה סוגי אטרקציות המוצעים לכל תייר, אין יהיה זה מפתיע מדי לגלות כי מדובר באחת מהערים המתויירות ביותר שיש, הן באירופה והן בעולם כולו.

מאמרים נוספים בנושא תעשייה

מאת: nirתעשייה15/02/22968 צפיות
מדריך לבחירת חברת הובלות דירה עם ביטוח! הובלת דירות למעבר דירה שלכם לקל מאי פעם! פנו אלינו היום לפרטים והצעת מחיר אטרקטיבית להובלת דירה עם חברת ההובלות של ישראל!

מאת: מעיין חטאבתעשייה08/08/211210 צפיות
חברת פ.ק. מעבדות כיול וייעוץ בע"מ מציעה מניפה רחבה של שירותי כיול מתקדמים

מאת: yoni romתעשייה03/02/211148 צפיות
מה עושה מומחה לאיתור נזילות? מה תפקידו? בעזרת אילו מכשירים מאתרים נזילת מים?

מאת: ניב אבןתעשייה07/05/191774 צפיות
מה היתרון של צבע אפוקסי עבור רצפה

מאת: ליאורתעשייה07/08/181817 צפיות
מכונות שרינק למפעלים שונים, מבצעות אריזה מהירה. מכונות השרינק, עוטפות את המוצר ביריעת ניילון. אחר כך, הן מלחימות את הניילון, ומקררות את פס ההלחמה.

מאת: SEOMANתעשייה26/02/181313 צפיות
מנוף הרמה הוא ללא ספק הכלי המקצועי ביותר עבור כל חברת בנייה אשר זקוקה למשאית מנוף הרמה לגובה.

מאת: shlomy תעשייה27/12/175221 צפיות
הספקה טכנית שוטפת לעסקים היא כמו הדלק שמניע את הגלגל, הידיעה שחומרי הגלם מסופקים באופן יעיל ומקצועי מייעלת את העובדה ומגדילה את התפוקה בכמה רמות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica