חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תכשיטי יודאיקה לא ליהודים בלבד

מאת: דב קליימןאופנה04/07/2012931 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

טרנדים אופנתיים עדכניים, משקפים תחושת הוקרה וכבוד לדת ולמסורת. הדבר מתבטא באופן מעשי בתכשיטי היודאיקה אשר מובילים בביטוי לטרנד זה. תכשיטי היודאיקה הם היום "שוק חם" וניתן לראות זאת בפריטים המגוונים המוצעים בחנויות התכשיטים, בחנויות המתנות ובחנויות האונליין. סמלים כגון: האותיות העבריות של "חי", החמסה, המגן דויד, המנורה וכן המזוזה המסורתית, כל אלה דוגמאות פופולריות של עיצובים ויצירות הנעשים על ידי מעצבי תכשיטים בדגמים החדשים שהם מוציאים. תמונות ממגזינים מובילים בתחומי האופנה והלייף סטייל מציגים כוכבת פופ אשר איננה יהודייה אשר נראית בתמונה עונדת שרשרת עם השם שלה באותיות עבריות ושחקן קולנוע, נוצרי אדוק מופיע בתמונה כאשר הוא מציג בגאווה שרשרת "חי" באותיות עבריות המסמלות חיות ותקווה.

אומנים ומעצבים ישראלים יוצרים דגמים חדשים של עבודות המבטאות מוטיבים תנכיים עם טקסטים מהמקרא ומן המקורות החרוטים על טבעות, תליונים וצמידים. ישנה תחושה מיוחדת כאשר עונדים תכשיט אשר עוצב ויוצר בעבודת יד על ידי אומן בעל כישורים וסגנון ייחודי. רבים מיצרני התכשיטים בישראל מעוניינים להפיץ את עבודתם לא רק בקרב צרכנים מישראל אלא גם להגיע לשווקים נרחבים יותר. למעצבי התכשיטים בישראל מאפיינים מאוד מיוחדים שכן רבים ינקו את כישוריהם מהבית, מהמסורת ומהתרבויות השונות, המערביות והמזרחיות מהן הגיעו.

תחום שלם של תכשיטי קבלה מתפתח במקביל. תכשיטי הקבלה נתפסים על ידי העונדים אותם כבעלי סגולות מיסטיות מיוחדות והם כוללים סמלים וטקסטים אשר מטרתם ליצור אנרגיות חיוביות, לשמירה ובטחון, למזל ולשגשוג וכן כנגד עין הרע. בדרך כלל, תכשיטי הקבלה משובצים גם באבנים מיוחדות אשר גם הן אמורות להעניק אנרגיות כאשר לכל אבן תכונה ייחודית המתאימה לעונדים אותה.

מוזיאונים ישראליים מציגים תבניות ותכשיטים עתיקים המייצגים תכשיטים עם סמלי יודאיקה עוד מימי המקדש, מתקופת החשמונאים וכן תכשיטים מעוצבים בהשפעת תרבויות חיצוניות כמו הרומאים והיוונים הקדמוניים אשר שלטו בישראל בתקופת כיבושיהם. לדגמים ההיסטוריים קיימת השפעה גם היום כאשר מעצבים רבים נהנים לשלב בין הטכניקות המודרניות לאופנה מהעבר. המיצגים מראים לא רק תכשיטים אשר יוצרו בארץ בתקופות קדמוניות אלא גם תכשיטים מעוצבים ממדינות שונות בגולה. תכשיטים מעוצבים על ידי יהודים לאורך השנים מארצות כגון: הודו, עירק, מרוקו, צרפת, ספרד וגרמניה, כל אותם מקומות בהם ישבו יהודים לאורך שנות גלות.

תכשיטי יודאיקה הם אכן טרנד אופנתי חם. הכישרון והרקע של מעצבי התכשיטים בישראל מאפשרים מגוון רחב של סגנונות, עיצובים וטכניקות שונות. הביטוי האישי של כל יוצר מתאפיין בכל תכשיט, בטבעות, צמידים, שרשראות, תליונים עגילים ועוד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דב קליימן, פיתוח עסקי יו-בוטיק

www.u-boutique.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דב קליימן

מאמרים נוספים בנושא אופנה

מאת: דניאל מלמדאופנה16/02/222805 צפיות
האם שמלות חורף זה פריט לבוש שניתן לקנות אונליין?

מאת: רוני הכהןאופנה07/11/195517 צפיות
היכן רוכשים שמלות ערב לחתונה בתל אביב שגדולה עד מאוד? כאן התשובות

מאת: ניב אבןאופנה27/02/193717 צפיות
מה צריכים לצפות מבחינת טרנדים לראות כאשר יוצאים אל סיבוב חיפוש שמלות ערב לחתונה בתל אביב שמציעה מבחר רחב של בגדים לכל אישה?

מאת: רוני הכהןאופנה07/02/181651 צפיות
מכיוון שמחיר לא משקף איכות, ובהחלט יכולים למצוא אפילו מיטה במבצע נהדר שאיתה יהיה נעים ונוח ללכת לישון מידי לילה למשך של שנים רבות הלאה. איך יודעים לעשות בחירה נכונה? קראו את הדברים הבאים.

מאת: רוני הכהןאופנה23/01/181599 צפיות
מה יכולים לעשות כאשר אירוע חשוב מתקרב וצריכים את השמלה החגיגית מוקדם ככל האפשר? קראו הלאה.

מאת: רוני הכהןאופנה22/12/171718 צפיות
האם זה אומר כי רכישת טלפון חכם מבטלת גם את הצורך ברכישה של שעון ליד? ובכן, רבים רואים כי רכישה של שעון לגבר היא עדיין פעולה שמביאה איתה יתרונות שאי אפשר לבטל בקלות שכזו. קראו הלאה.

מאת: רוני הכהןאופנה18/11/171896 צפיות
איזה מקום יכול להכיל מלאי נהדר של שמלות יותר מעניינות שכאלה? קראו הלאה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica