חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

צוואה, ירושה וההבדל ביניהם

אדם יכול להוריש את עזבונו בשתי דרכים: ירושה על פי דין וצוואה.

בדרך הראשונה, הורשה על פי דין, על דרך הכלל, היורשים על פי דין הם אשת/בעל המנוח/ה וילדיהם. האשה/הבעל מקבלים 50% מרכוש המנוח/ה, והילדים מתחלקים ב-50% הנותרים. לאחר מותו של המוריש, יש לערוך בקשה למתן צו ירושה, לתמוך אותה במסמכים הרלוונטיים, ולהגישה לרשם לענייני ירושה.

בדרך השניה, ניתן לערוך צוואה, ובה לקבוע למי להעניק את העזבון לאחר מיתה, ואילו חלקים מן העזבון. לאחר מותו של המוריש, יש לערוך בקשה למתן צו קיום צוואה, לתמוך אותה במסמכים הרלוונטיים ולהגישה לרשם לענייני ירושה.

אדם אשר חשוב לו לקבוע מה יהא עתיד נכסיו, למי להעניק אותם, ואילו חלקים להעניק להם, כדאי לו שיערוך צוואה בהקדם האפשרי, שכן איש אינו יודע מתי יעזוב את העולם, וכן לעיתים, כאשר עורכים צוואה בגיל מאוחר, למשל, יש שיערערו על תוקף הצוואה מסיבות שונות, כגון אי צלילות המוריש וכיוצ"ב.

בעת עריכת צוואה, חשוב לתעד את הליך עריכת הצוואה, למקרה שאנשים אשר לא הוזכרו בצוואה, לא יוכלו לערער על תוקף הצוואה. למשל, כדאי לערוך רישום של נושאי השיחה שהתקיימו בין עורך הצוואה לבין המוריש, הופעתו החיצונית של המוריש, סיבות מיוחדות להענקת הנכסים לאדם ספציפי וכיוצ"ב.

לאחר עריכת הצוואה, כדאי להפקיד את הצוואה אצל הרשם לענייני ירושה. צוואה שהופקדה ונשמרה בפקדון אצל הרשם לענייני ירושה עד מותו של המצווה, תהיה ראיה לכאורה, שהמנוח ערך את הצוואה, והיא שנעשתה לכל המאוחר ביום ההפקדה.

התנגדות לצוואה:

ישנן טענות רבות באמצעותן ניתן להתנגד לקיום צוואה מסויימת. אם לאדם יש סיבה להאמין שקיים פגם כלשהו בצוואה, או כי קיימת צוואה אחרת, שאותה יש לקיים על פני צוואה זו, עליו לערוך בקשה להתנגדות לצוואה, לנמק בה את טיעוניו ולתמוך אותה במסמכים הרלוונטיים. הליך של הוכחת התנגדות לצוואה מתקיים בבית המשפט לענייני משפחה.

צוואה הדדית

צוואה הדדית היא צוואה אותה עורכים שני בני זוג מתוך הסתמכות של בן הזוג האחד על צוואתו של בן הזוג האחר.

על מנת לבטל את הצוואה ההדדית, בחייהם של שני בני הזוג – על בן הזוג המבקש לבטל את צוואתו ימסור לבן הזוג השני הודעה בכתב על ביטול הצוואה.

על מנת לבטל את הצוואה ההדדית לאחר מות אחד מבני הזוג, כל עוד לא חולק העיזבון – בן הזוג שנותר בחיים ומבקש לבטל את צוואתו יסתלק שלא לטובתו, לטובת ילדו או לטובת אחיו של המוריש, מכל מנה או מכל חלק בעיזבון שהוא אמור לקבל לפי הצוואה ההדדית של המצווה שמת;

על מנת לבטל את הצוואה ההדדית לאחר מות אחד מבני הזוג, לאחר חלוקת העיזבון – בן הזוג שנותר בחיים ומבקש לבטל את צוואתו ישיב את כל שירש לפי הצוואה ההדדית לעיזבון, ואם השבה בעין בלתי אפשרית או בלתי סבירה – ישיב את שווי המנה או החלק בעיזבון שירש.

למידע נוסף צרו קשר: שרונה בן זאב, עו"ד לענייני משפחה ומגשרת: 03-5751819, 054-4666742 http://sbz-law.co.il/

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שרונה בן זאב, עו"ד ומגשרת

מאמרים נוספים בנושא דיני ירושה

מאת: רוני הכהןדיני ירושה30/09/201353 צפיות
עם השנים זה נעשה יותר ויותר ברור עד כמה זה חשוב להכין צואה.

מאת: רוני הכהןדיני ירושה21/09/201057 צפיות
החיים ממשיכים בלעדי כל אלה, וכאן, טמונה לה תורה שלמה של ירושה.

מאת: yoni romדיני ירושה14/11/191097 צפיות
נקודת ההנחה אומרת כי אדם אשר החליט לכתוב צוואה עשה זאת על מנת להשאיר הוראות התואמות את רצונו. מימוש הצוואה משמעותה לכבד את בקשותיו של אותו אדם. לכן, רוב הצוואות יכובדו כפי שנכתבו. עם זאת לעתים ישנו תהליך של ביטול של הצוואה כאשר האדם עצמו יכול לשנות את דעתו ולהחליט לבטלה או לעדכן אותה.

מאת: yoni romדיני ירושה03/07/191501 צפיות
כשאדם קרוב אלינו נפטר זו בשורה לא נעימה במיוחד, לפעמים אפילו מכאיבה מאוד במידה ומודבר בבן משפחה קרוב או בן משפחה שנפטר בטרם עת. בנוסף לכאב הגדול על האובדן עצמו לעיתים מתעוררות בעיות נוספות שגורמות לכאב נוסף - בעיות הירושה שהותיר אחריו המנוח.

מאת: רוני הכהןדיני ירושה24/04/181459 צפיות
כדי למנוע ריבים מיותרים אנשים רבים לקראת הזקנה עורכים מול עורך דין ירושה את כל הנדרש במסמך ירושה מסודר לכל הילדים.

מאת: יוסף מימוןדיני ירושה19/08/152605 צפיות
מאמר זה בא לתת מידע על סוגי צוואות ובמה יכול לסייע עורך דין צוואות, ירושות ועזבונות מומחה.

מאת: רגב אלקיים דיני ירושה04/12/144115 צפיות
ראוי להדגיש, כיעצם ההכרה בבן כ"בן ממשיך" אינה מעניקה לבן הממשיך זכויות קנייניות במשק. משמעות הצהרת בעל המשק על בנו כ-'בן ממשיך' מהווה הגדרת מערכת היחסים שבין 'הבין הממשיך', האגודה, הסוכנות והמנהל – ותו לא! ללא אישור בכתב של בעל המשק, וללא חתימת בעל המשק על המסמכים הרלוונטיים, הבן הממשיך אינו רשאי לבנות במשק

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica