חפש מאמרים:
שלום אורח
17.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משרד התחבורה מול יבואני חלקים תחליפיים | ג'אן ציון

העוסקים בתחום יבוא החלפים לרכב בוודאי שמעו ומודעים היטב למאבק שמנהלות מספר חברות לייבוא חלקים תחליפיים מול משרד התחבורה, המבקש למנוע את שיווק מוצריהם בארץ, משום שאלה אינם עומדים בתקני האיכות והבטיחות הנדרשים. אבל מדובר בנושא הנוגע לכל מי שנוהג ברכב או משתמש בדרך כנוסע – וההחלטות המשפטיות שיתקבלו בעניין יכולות להשפיע על הביטחון של כל אחד ואחת מאיתנו.

משרד התחבורה קבע תקנות מסוימות ורף סטנדרטים, אשר חלקי חילוף הנכנסים לארץ חייבים לעמוד בו, וזאת כדי למנוע יבוא של חלקי חילוף באיכות ירודה.

המאבק בין החברות למשרד התחבורה הוא סביב בקשתם של יבואני החלקים התחליפיים לרכך את הקריטריונים לפיהם מאושרים החלקים המיובאים, ולאפשר להם את שיווקם בארץ, בטענה כי הקריטריונים הנוקשים לא מאפשרים תחרות בשוק ומעלים את מחירי החלקים. מאידך, משרד התחבורה טוען, כי הפחתת הדרישות מהווה פגיעה של ממש בצרכנים – פגיעה שאינה רק כלכלית, אלא מהווה גם סכנה פיזית.

בבדיקות שערכו גופים מוסמכים לחלקי רכב חליפיים מסוגים שונים נמצאו חריגות משמעותיות בטיב ובאיכות לעומת חלפים מקוריים (חומרים נחותים, מידות לא מתאימות ועוד). חלקים תחליפיים הם אמנם זולים יותר, אך הם טומנים בחובם סכנה ממשית לבטיחות המשתמשים בדרך. חלקים כאלו אינם עומדים בדרך כלל בסטנדרטים של היצרן המקורי, מה שאומר שלא עברו את הבדיקות המחמירות של היצרן, והם אינם עומדים בדרישות הבטיחותיות שאותו יצרן מציב.

אמנם ישנם חלפים תחליפיים מסוימים שכן עומדים בתקני איכות מקובלים, אבל כאשר מדובר בחלפי חלקי המרכב החיצוני של הרכב, אשר במקרה של תאונה אמורים לספוג חלק ניכר מאנרגיית ההתנגשות – אין מקום לפשרות (בבדיקות שערך משרד התחבורה נמצאו חלקים מזויפים וכן חלקים עשויים פח במקום אלומיניום או פלסטיק, מה שלא רק פוגע בהגנה על הנוסעים, אלא אף עלול להחמיר את הפגיעה במקרה של תאונה.)

טענה נוספת של משרד התחבורה היא, כי הלקוח העיקרי של יבואניות החלפים הלא-מקוריים הן חברות הביטוח וחברות הליסינג, החוסכות סכומי עתק על חשבון המבוטחים, בניגוד לעיקרון הקובע כי על חברת הביטוח להשיב את הרכב למצבו לפני התאונה. בנוסף, השימוש בחלפים תחליפיים גורם לירידה בערך המכונית, ללא ידיעת המבוטח.
מקור: http://jan.plutog.co.il/article.asp?gpid=9

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

"ג'אן יבוא ושיווק חלפים לרכב בע"מ" נוסדה בשנת 1979.

החברה עוסקת בייבוא ושיווק חלפים מקוריים מתוצרת  פיז'ו וסיטרואן לרכבים פרטיים, מוניות ומכוניות מסחריות קלות.

לחברה ניסיון ארוך שנים בתחום, והיא מספקת שירות אמין ומקצועי, ברמה הגבוהה ביותר, על ידי צוות מיומן, אחראי ואדיב.

ייחודה של "ג'אן חלפים" הוא במגוון חלקי החילוף העומד לרשותה – למעלה מ- 30,000 פריטים שונים, המתאימים לכל מערכות הרכב של פיז'ו וסיטרואן, ולמגוון רחב של דגמים, הכוללים: חלקי פח ורכיבים חשמליים ומכנים.

 

http://jan.plutog.co.il/default.asp

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ג'אן ייבוא ושיווק חלפים לרכב

מאת: ג'אן ייבוא ושיווק חלפים לרכברכב21/10/09980 צפיות
"ג'אן ציון יבוא ושיווק חלפים לרכב בע"מ" נוסדה בשנת 1979. החברה עוסקת בייבוא ושיווק חלפים מקוריים מתוצרת פיז'ו וסיטרואן לרכבים פרטיים, מוניות ומכוניות מסחריות קלות. לחברה ניסיון ארוך שנים בתחום, והיא מספקת שירות אמין ומקצועי, ברמה הגבוהה ביותר, על ידי צוות מיומן, אחראי ואדיב. ייחודה של "ג'אן חלפים" הוא במגוון חלקי החילוף העומד לרשותה – למעלה מ- 30,000 פריטים שונים, המתאימים לכל מערכות הרכב של פיז'ו וסיטרואן, ולמגוון רחב של דגמים, הכוללים: חלקי פח ורכיבים חשמליים ומכנים.

מאת: ג'אן ייבוא ושיווק חלפים לרכברכב08/10/091333 צפיות
"ג'אן ציון יבוא ושיווק חלפים לרכב בע"מ" נוסדה בשנת 1979. החברה עוסקת בייבוא ושיווק חלפים מקוריים מתוצרת פיז'ו וסיטרואן לרכבים פרטיים, מוניות ומכוניות מסחריות קלות. לחברה ניסיון ארוך שנים בתחום, והיא מספקת שירות אמין ומקצועי, ברמה הגבוהה ביותר, על ידי צוות מיומן, אחראי ואדיב. ייחודה של "ג'אן חלפים" הוא במגוון חלקי החילוף העומד לרשותה – למעלה מ- 30,000 פריטים שונים, המתאימים לכל מערכות הרכב של פיז'ו וסיטרואן, ולמגוון רחב של דגמים, הכוללים: חלקי פח ורכיבים חשמליים ומכנים.

מאמרים נוספים בנושא תחבורה ורכב - כללי

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי28/07/213631 צפיות
קלנועיות נעשו הרבה יותר בולטות לעין בעשורים האחרונים, וככל הנראה אנחנו נמשיך לראות סוגים כאלה של כלי נסיעה חשמליים שהם פשוטים לתפעול וגם מאוד חכמים.

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי31/12/204220 צפיות
יש עוד אפשרות לנוע במרחבי העיר, והיא כוללת שימוש בקלנועיות המונעות על ידי שימוש בחשמל ואותן רואים יותר ויותר בדרכים עם דגמים חדשים שמגיעים אל הארץ מידי שנה.

מאת: עידן שלומןתחבורה ורכב - כללי24/05/205143 צפיות
במידה ואתם תושבי קרית מלאכי ואתם מעוניינים להתנייד בקלות אתם מוזמנים לעשות זאת באמצעות מונית ספישל שניתן להזמין 24 שעות ביממה.

מאת: SEONET קידום אתריםתחבורה ורכב - כללי07/03/192551 צפיות
רכישת רכב יד 2 היא הוצאה גדולה שרובנו חוסכים כסף לקנית הרכב. כיום סוכנות הרכב אוטוקאר מאפשרים לכם לבחור בין צבחר של דגמי רכבים וכל זאת במימון מלא של הקניה. לא תבואו?

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי18/11/181367 צפיות
רכבים שמגיעים כמו קיה הקוריאנית עם מחיר בהישג יד, כאשר מעבר לכך מדובר ברכב שקורא נכון את השוק ומביא את הפתרון בכל שנה מחדש.

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי28/09/181325 צפיות
חלפים לרכב

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי27/08/181530 צפיות
חלפים לרכב לא בכל מקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica