חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עקרון הזהב להפיכת וויכוח מר לדיון ענייני ובונה

מאת: אריה אשדתזוגיות ואהבה02/09/2012730 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בס"ד

עקרון הזהב להפיכת וויכוח מר לדיון ענייני ובונה

כמעט לכל זוג יש נושא מסוים, שעליו נוצרים וויכוחים חוזרים ונשנים. בדרך כלל, הויכוחים מתאפיינים בכך שכל אחד מן הצדדים מנסה להוכיח את צדקתו הבלעדית. כאשר הויכוח הוא על עניינים בעלי ערך, הוא רק מתעצם, משום שכל צד חש שהוא נלחם למען ערך נעלה, ולכן קשה לו מאוד לוותר על עמדתו.

ומהי האמת?

האמת היא שכמעט תמיד אין רק צד אחד שצודק, אלא הצדק נמצא בחיבור שבין שתי הדעות.

זהו העיקרון שלימד אותנו הרמב"ם - 'שביל הזהב' עובר בין שני הערכים המנוגדים. לדוגמא: לא טוב להיות קמצן, אבל גם פזרנות ייתר אינה תכונה מושלמת - שילוב הטוב שבפזרנות, עם האיזון שבנטייה המסוימת לשמירת הממון, יביא את מידת הנדיבות, שהיא הרצויה.

לדוגמא: בעל הסבור שצריך להציב גבולות ברורים לילדים, ואילו אשתו דוגלת דווקא ברכות.

והאמת - גבולות הם דבר חשוב והכרחי בחינוך הילדים, אולם הבסיס לכך הוא החום והרכות. לעתים נדרשת גמישות גם בגבולות עצמם.

החינוך ייבנה בתפארתו דווקא אם תצליחו לשוחח ביניכם מתוך הקשבה אמיתית, כאשר כל אחד מכם ישתדל ללמוד את נקודת המבט של זולתו.

הדבר דורש היפוך של ההרגל. בדרך כלל אנחנו נוהגים לזהות את נקודות הטעות בדברי מי שמתווכח איתנו, ואילו הקשבה אמיתית דורשת לזהות דווקא את נקודות האמת בדבריו. אם תצליחו לעשות כך, יש סיכוי טוב שתגיעו להסכמה עקרונית, ויוותר לכם להכריע רק בנקודות הדקות שעדיין נותרו במחלוקת.

גיבוש עמדה, המשלבת את שתי העמדות, תהיה בדרך כלל שלימה יותר, וגם תתקבל בצורה טובה יותר אצל הילדים, משום ששניכם תגבו אחד את השני.

עקרון זה נכון לא רק לגבי חינוך, אלא בכל ויכוח המתעורר בבית - היכולת שלנו לעצור ולחשוב מה נכון בכל אחד מהצדדים, ולבנות עמדה שלישית, שמשולבת  מהטוב שבשתי הדעות, הופכת את התקשורת הזוגית לכלי רב עוצמה, שמבטא חיבור אמיתי בין בני-הזוג.

כיצד עושים זאת?!

כמובן, הדרך היחידה ליצור שיתוף פעולה פורה כל כך, היא על ידי שיחה משותפת. אבל, כאשר השיחה עוסקת בדבר ששנוי במחלוקת קשה בין בני זוג, קשה מאוד להגיע לשוחח שיחה יעילה, שתוכל להוביל לתוצאה המיוחלת.

זוגות רבים סבורים שהם משוחחים זה עם זה, בעוד שלמעשה ישנה ביניהם אמנם הידברות, אבל היא נעשית בצורה לא יעילה, ובמקרים רבים מובילה לפירוד ולא לאחדות.

שיחה זוגית היא מיומנות שדורשת לימוד. במאמר הבא, שאפרסם בלי נדר בקרוב, אכתוב מספר כללים, שיסייעו לכם לנהל שיחה אמיתית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

M.A אריה אשדת.

טיפול וייעוץ זוגי ברוח יהודית.

קליניקות בבאר שבע, נתיבות, אופקים ובחבל אשכול.

ליצירת קשר - 054-4533450.

לקבלת עצות ותוכן חינם לתיבת המייל, ניתן להירשם באתר שלי: www.reim-ahuvim.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אריה אשדת

מאת: אריה אשדתזוגיות ואהבה02/09/12716 צפיות
כל זוג נתקל לא פעם במריבות חוזרות ונשנות, שאינן מובילות לשום דבר. במאמר זה אנסה לתת עקרון חשוב, שעזרתו ניתן להפוך וויכוח לדיון.

מאמרים נוספים בנושא זוגיות ואהבה

מאת: אמורזוגיות ואהבה14/12/206469 צפיות
כולם אוהבים סקס. זה מהנה, זה מענג וזה עושה נעים בגוף ובנפש. אך האם ידעתם שבקרב הציבור הדתי קיום יחסי מין הוא בגדר חובה?

מאת: משה סויסהזוגיות ואהבה07/11/204927 צפיות
במגזר החילוני מה עדיף להירשם למשרד שידוכים לחילונים או לאתר הכרויות? רבים מהחילונים מחפשים בת זוג והאופציה הראשונה הינה אתר הכרויות! הבעיה מתחילה בהצא וביקוש בתחום זה וגם בתחום של שידוכים לחילונים!

מאת: אבי דוידיזוגיות ואהבה17/10/204708 צפיות
איך לרגש את בני הזוג עם ארוחה רומנטית בתקופת הקורונה. ארוחה טעימה ורומנטית אצלכם בבית.

מאת: אמורזוגיות ואהבה14/09/192809 צפיות
הפעם מנקודת מבט של מארחת בשם ענבר, בת 36 מאזור המרכז, העובדת כחדרנית במתחם צימרים וחדרים לפי שעה. ענבר שיתפה אותנו לאחרונה בחוויות משעשעות מעבודתה, כחדרנית היא מוצאת לא פעם "מציאות" בחדרים, למשל כסף, משקפי שמש, מפתחות, תכשיטים וכמובן לא מעט

מאת: אמורזוגיות ואהבה13/06/182317 צפיות
הזמנה דיסקרטית- בעבר אנשים היו צריכים ללכת לחנות סקס באזורים נידחים ומפוקפקים בשולי הערים ולכן חוויה זו הייתה מלווה במבוכה רבה עד כדי הימנעות כוללת. חוסר הדיסקרטיות, המפגש עם המוכרים, רכישה של מוצרים שונים והתעניינות בהם, הייתה דבר שקשה מאוד לרוב האוכלוסייה לעשות

מאת: אמורזוגיות ואהבה05/06/182753 צפיות
אמור חנות אביזרי מין דיסקרטיים הינה יבואנית של אביזרי מין גדולה ומקצועית ולה ניסיון רב שנים. כתוצאה מכך ניתן למצוא בחנות מגוון רחב של אביזרי מין ומוצרי סקס, כאלו שלא ניתן למצוא בחנויות סקס אחרות וכן מוצרים ייחודיים שונים כמו הלבשה סקסית

מאת: אמורזוגיות ואהבה26/03/181908 צפיות
ויברטורים חיצוניים לאישה ( רוקט פוקט , מסג'ר ) הם מוצרי סקס פופולריים לצורך אוננות בקרב נשים רבות ה-ויברטורים חיצוניים עוצבו כדי להעניק גירוי לדגדגן ועוזרים לנשים רבות להגיע

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica