חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בכמה כסף לקנות ,טבעת אירוסין|טבעת אירוסין ,בורסה|טבעת יהלום זהב צהב| מה לא מספרים לכם?

מאת: יעקב פוגלחתונות17/09/20121310 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

טיפים לקניית טבעת אירוסין עם יהלומים – על די חבר בורסת היהלומים כתבה  14

גורמים הקובעים את דרגת הניקיון של היהלום:

גודל הפגם: ככל שהפגם גדול יותר יהיה הדבר חמור יותר. זכור, יש לבדוק את הפגמים בהגדלה של פי 10.

מספר הפגמים: ככל שיגדל מספרם של הפגמים המצויים באבן כך יפחת ניקיונה.

סוג הפגם: עלינו להתחשב בסוג הפגם –לבן או שחור-סדק או בקע

מיקום הפגמים: ככל שהפגם במרכז הוא בולט יותר ולפיכך דרגת הניקיון נמוכה יותר. פגם המצוי קרוב לקוטר, נראה פחות בולט וכן ניתן להסתירו כולו או מקצתו בזמן השיבוץ.

ברק הפגם: ככל שהפגם מבריק יותר הוא בולט יותר ויובחן ביתר קלות..

צבע הפגם: פגם כהה יראה מהר יותר מפגם בהיר.

סימולים לניקיון היהלום

F/IF  VVS1  VVS2  VS1  VS2  SI1  SI2  SI3  I1  I2  I3

F – FLAWLESS

יהלום נקי מפגמים. אבן שבהגדלה של פי 10 לא נמצא שום פגם פנימי או חיצוני.

IF – INTERNALLY FLAWLESS

ללא פגמים פנימיים. זו אבן שבהגדלה של פי 10 לא נראה בה שום פגם פנימי. על פי הגדרתה בהחלט יתכנו קיומם של פגמים חיצוניים כגון שריטות, שפשופים, פאה טבעית, נטייה.

VVS1

אבן בעלת פגמים זעירים שקשה מאוד מאוד לראותם לאדם מיומן בהגדלה של פי 10.

עננים חלשים, שאריות ליטוש וכו'. ברוב המקרים נראים דרך הביתן או קטנים ושטחיים במידה שניתן לסלקם בצחצוח קל.

VVS2

אבן בעלת פגמים שקשה מאוד לראותם בהגדלה של פי 10.

VS1

אבן בעלת פגמים שקשה לראותם.

גבישים קטנים, סדקים קטנים, או עננים הינם בין המאפיינים.

VS2

אבן בעלת פגמים שכבר לא קשה לראותם בהגדלה של פי 10. זאת משם שהם רבים יותר, בולטים, מבריקים, מצויים במרכז וכו'.

SI1 SI2 SI3

אלו הן אבנים שהם שכמות הפגמים שבהן וגודלם היא כזו שהם נראים בקלות יחסית בהגדלה של פי 10. אבנים מסדרת SI2 בד"כ ניתן להבחין בפגם כאשר אנו מסתכלים על האבן בעין, ללא הגדלה, מכיוון הביתן. SI3 היא דרגת ניקיון שאינה קיימת לפי סקלת ה- .GIA היא "נולדה" בעקבות דרישות השוק לדרגת ביניים שבין SI2 ל I1 אלו אבנים המציינות דרגת ניקיון נמוכה מ SI2 הווה אומר I1 אשר אינן נראות בעין המתבונן מלמעלה.

I1

אבנים מסדרת I1 הינן אבנים בעלות פגמים בולטים וברורים למדרג מיומן בהגדלה של פי 10 לעיתים ניתן להבחין בפגמים גם בעין בלתי מזוינת כאשר מסתכלים על האבן במבט מהכתר.

I2 I3

הינם קטגוריות דומות לאבנים מסדרת I1 רק שכמות הפגמים, גודלם ורמת הסיכון שהם מהווים לקיומה של האבן גדולה ורבה יותר.

טיפים לקניית טבעות אירוסין עם יהלומים – על די חבר בורסת היהלומים

מאחר ומחיר טבעת האירוסין משובצת יהלומים נגזר בעיקר (85%) ממחיר היהלומים הרי שלמחיר היהלום או היהלומים בטבעת האירוסין יש משמעות קריטית בקביעת מחיר טבעת האירוסין.

טבעת אירוסין קלאסית מורכבת מטבעת זהב (לבן, צהוב, ורוד) ומיהלום. מחיר טבעת נע בממוצע בין 100 – 200 $ (תלוי במשקל הזהב ובאיכותו) שאר הסכום שאנו משלמים למוכר מורכב ממחיר היהלום המשובץ בטבעת האירוסין, ממע"מ ומרווח של המוכר. לפיכך אנו חייבים להקפיד הקפדה יתרה שהיהלום הנמכר לנו בטבעת האירוסין שווה את מחירו.

להלן הדרכה איך לקנות יהלום במחיר הוגן.

  • חשוב מאוד לקנות יהלומים או טבעת אירוסין ממקור מוּכר. המקור יכול להיות רשת חנויות מוכרות או קנייה בבורסת היהלומים. אין ספק שלקנייה בבורסת היהלומים יש ערך מוסף מבחינת אמינות. חשוב לוודא שהיהלום בטבעת האירוסין אינו יהלום סינטטי או יהלום שעבר טיפול השבחה HPHT או קידוח לייזר. כל הטיפולים הנ"ל מפחיתים את ערכו של היהלום בטבעת האירוסין ב- 50% עד 70%. ישנם בשוק חיקויים ליהלום כמו זירקוניה אולם הבעיה העיקרית כיום בשוק היהלומים הם היהלומים הסינטטיים – מעשה ידי אדם. יהלומים אלו הם יהלומים לכל דבר ויש להם אותן תכונות כמו ליהלום אמיתי כולל בצבעים ובניקיונות. ההבדל הוא שהיהלומים הסינטטיים שווים 70% פחות מיהלום אמיתי. לרוע המזל לא ניתן להבחין בעין רגילה בהבדלים ורק מעבדה גמולוגית מובילה יכולה להבחין בהבדל בעזרת מכשור מיוחד ולציין בתעודה שהיא מנפיקה שהיהלום הינו סינטטי. אי-לכך יש להקפיד על קבלת תעודה גמולוגית ממעבדה מובילה עם ציון שהיהלום בטבעת האירוסין טבעי ולא מטופל או סינטטי.

חשוב לקבל תעודה גמולוגית בקניית  טבעת אירוסין או כל תכשיט יהלומים.

המעבדות המובילות בעולם הן: G.I.A (מכון גמולוגי אמריקאי).

                                    H.R.D      (מכון גמולוגי בלגי).

במידה ומציעים לכם תעודות שלא מהמכונים האלו יש להתייחס בצורה שונה לדירוג התעודה ומובן שיהלומים שנושאים תעודת אחרות שווים פחות. אנו ממליצים להשתדל לא לסמוך על תעודות שונות מתעודות אלו בקנית טבעת אירוסין.

 

כעת משיש לנו תעודה גמולוגית ליהלום חשוב מאוד שהיהלום הנמצא בטבעת האירוסין או בתכשיט יתאים לתעודה. לצורך זה יש להתייעץ עם מומחה חיצוני, רצוי עם חבר בורסת היהלומים כדי לוודא התאמה בין הצבע, הגודל והניקיון הרשומים בתעודה ליהלום בפועל. לא אחת קורה שהמשקל של היהלום מתאים למשקל בתעודה אולם הצבע והניקיון שונים לחלוטין.לצורך קביעת זהות בין יהלום לתעודה הגמולוגית שלו יש לבחון את היהלום מחוץ לטבעת. כאשר היהלום משובץ "השיניים" בשיבוץ מסתירות פגמים המופיעים בצידיי היהלום כך שהיהלום נראה מלמעלה נקי ולאמיתו של דבר הוא אינו נקי.

 

איכות היהלום ומחירו נקבעים ע"י 4 קריטריונים:

צבע. (COLOR)

ניקיון ובהירות. (CLARITY)

איכות ליטוש. (CUT)

משקל בקראט. (CARAT)

צבע: ככל שהאבן לבנה יותר מחירה גבוה יותר. יש 23 דרגות צבעD-Z. הדעה הרווחת היא לקנות צבע F- G שהוא עדיין לבן ופחות יקר. חשוב מאוד שיהלום יהיה כמה שיותר לבן (במסגרת התקציב הנתון) אי-לכך לפעמים עדיף לעלות בצבע ולרדת בניקיון.

ניקיון ובהירות: ככל שהיהלום נקי יותר הוא יקר יותר.

     אלו  הצבעים  המומלציםG-F 

IF – I3יש 10 דרגות ניקיון :   

     זו רמת הניקיון המומלצתVS1-VS2

ברמה זו הפגמים הם בלתי נראים לעין – ניתן לראותם רק בהגדלה פי 10 שזו ההגדלה המקובלת ביהלומים. אבנים עם פגמים שחורים שווים פחות מפגמים לבנים. יש לשים לב אם הפגם משקף את התעודה, כלומר אם הפגם הוא אכן לפי הקריטריונים או שהוא נוטה להיות פגם יותר נמוך.

 ליטוש: הליטוש באבן מאפשר החזרה של קרני אור הנותנים את הברק ליהלום. ככל שהליטוש טוב יותר החזר האור ביהלום טוב יותר והאבן נראית יותר יפה.

 

בליטוש אנו מבחינים בסוגי ליטוש שונים.

אנו ממליצים רק על ליטוש Excellent

או לכל הפחות ליטוש Very good  

בשום פנים לא לקנות Good ובטח לא Fair.

 

יש להקפיד שיהיו בתעודה או  Excellent x 3 

                                   או very good x 3  

או שילוב של Excellent ו very good-

משקל: משקל היהלום הוא קראט = 1/5 גרם.

 

1 קראט = 100 נקודות.

 

1/2 קראט = 50 נקודות.

 

הדעה הרווחת היא לחפש אבנים במשקל 0.99 קראט או 0.49 קראט וזאת על-מנת לשלם פחות מ- 1 קראט או פחות מ- 1/2 קראט. עלות האבן אינה רק פונקציה של משקל, אלא, בכל גודל יש קפיצה במחיר בנוסף למשקל. בפועל קשה עד בלתי אפשרי למצוא 0.99 קראט מאחר ועדיף לזייף את הליטוש (לעשות ליטוש פחות יפה) ולהביא את האבן למשקל של 1.00 קראט. בתיאוריה זה נכון – בפועל כמעט בלתי אפשרי למצוא 0.99 או 1.49 או 1.99 קראט, כך שאל תחפשו מה שאין. מה גם שאם כבר מצאתם משקל כזה, נדרשה מכם פרמיה מאוד גבוהה שספק אם זה יהיה כדאי. כמו-כן בהרבה ארצות אפשר להכניס לטבעות אבנים של 0.99 ולרשום 1 קראט כך שכולם יודעים את זה וקשה למצוא גדלים אלו בשוּק.

 

לאחר שבדקנו את היהלום יש לבדוק מהן אפשרויות ההחזרה של היהלום או טבעת הארוסין. בדרך-כלל בקניית אבן קטנה מתחת לקראט אין בעיה בהחזרה אולם במידה וקונים אבן גדולה ויקרה, לא תמיד ניתן להחזיר את האבן. אי-לכך רצוי לבדוק מראש את מדיניות ההחזרה.

לסיכום:

לקנות תכשיט יהלומים או טבעת ארוסין במחיר הנכון אינו דבר קל.

אנו ממליצים להתייעץ עם מומחה בכל הקשור לקניית יהלומים או טבעת ארוסין.

מאחלים לכם מזל-טוב ובהצלחה.

יעקב פוגל – חבר בורסת היהלומים 

טל.    0543978160

CARAT3@GMAIL.COM

WWW.FOGEL-DIAMONDS.CO.IL

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יעקב פוגל  חבר בורסת היהלומים

ייעוץ חינם יקניית יהלומים טבעות אירוסין ותכשיטי יהלומים

טל.  0543978160

CARAT3@GMAIL.COM

WWW.FOGEL-DIAMONDS.CO.IL

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעקב פוגל

מאת: יעקב פוגלתכשיטים17/09/121152 צפיות
קניית יהלומים , טבעת אירוסין, באיטרנט – זהירות ! ! ! לא מומלץ – ממה להזהר אין מוצר שכל כך קל בו "לעבוד בעיניים" על לקוחות כמו - יהלומים ותכשיטים במדריך זה ריכזתי את רוב הטיפים והטריקים שיעזרו לכם בקנייה-מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים טבעת יהלום,טבעת יהלומים,טבעת יהלום לאירוסין,טבעות אירוסין מבורסת היהלומים, מה חנויות תכשיטים לא מספרות לכם

מאת: יעקב פוגלאיפור כלה17/09/128236 צפיות
קניית יהלומים , טבעת אירוסין, באיטרנט – זהירות ! ! ! לא מומלץ – ממה להזהר אין מוצר שכל כך קל בו "לעבוד בעיניים" על לקוחות כמו - יהלומים ותכשיטים במדריך זה ריכזתי את רוב הטיפים והטריקים שיעזרו לכם בקנייה-מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים טבעת אירוסין |טבעת אירוסין ,זהב צהב|טבעת אירוסין ,יהלום|טבעת אירוסין, מחיר| מה לא מספרים לכם?

מאת: יעקב פוגלאירועים וחתונות – כללי17/09/121585 צפיות
קניית יהלומים , טבעת אירוסין, באיטרנט – זהירות ! ! ! לא מומלץ – ממה להזהר אין מוצר שכל כך קל בו "לעבוד בעיניים" על לקוחות כמו - יהלומים ותכשיטים במדריך זה ריכזתי את רוב הטיפים והטריקים שיעזרו לכם בקנייה-מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים טבעת אירוסין ,מחיר|טבעת אירוסין ,יהלום|תכשיטים טבעת יהלום| מה לא מספרים לכם?

מאת: יעקב פוגלנישואין17/09/128795 צפיות
קניית יהלומים , טבעת אירוסין, באיטרנט – זהירות ! ! ! לא מומלץ – ממה להזהר אין מוצר שכל כך קל בו "לעבוד בעיניים" על לקוחות כמו - יהלומים ותכשיטים במדריך זה ריכזתי את רוב הטיפים והטריקים שיעזרו לכם בקנייה-מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים

מאת: יעקב פוגלטבעות אירוסין ונישואין01/09/121108 צפיות
קניית יהלומים , טבעת אירוסין, באיטרנט – זהירות ! ! ! לא מומלץ – ממה להזהר אין מוצר שכל כך קל בו "לעבוד בעיניים" על לקוחות כמו - יהלומים ותכשיטים במדריך זה ריכזתי את רוב הטיפים והטריקים שיעזרו לכם בקנייה-מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים

מאת: יעקב פוגלטבעות אירוסין ונישואין01/09/121259 צפיות
קניית יהלומים , טבעת אירוסין, באיטרנט – זהירות ! ! ! לא מומלץ – ממה להזהר אין מוצר שכל כך קל בו "לעבוד בעיניים" על לקוחות כמו - יהלומים ותכשיטים במדריך זה ריכזתי את רוב הטיפים והטריקים שיעזרו לכם בקנייה-מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים

מאת: יעקב פוגלתכשיטים01/09/121261 צפיות
טבעות יהלומים|טבעות אירוסין|טבעת יהלום לאירוסין|תכשיטים| מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים קניית יהלומים , טבעת אירוסין, באיטרנט – זהירות ! ! ! לא מומלץ – ממה להזהר אין מוצר שכל כך קל בו "לעבוד בעיניים" על לקוחות כמו - יהלומים ותכשיטים במדריך זה ריכזתי את רוב הטיפים והטריקים שיעזרו לכם בקנייה-מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים

מאמרים נוספים בנושא חתונות

מאת: אבי דוידיחתונות23/12/182897 צפיות
היא רוצה לימוזינה ואתה רצת פחות. למה כדאי לך להשתכנע או מדוע היא שוב צודקת?

מאת: shiritחתונות11/06/181370 צפיות
כשאתם מתחתנים בקיץ או בחורף – ישנם הבדלים גדולים מאד בין 2 סגנונות החתונה.

מאת: רוני הכהןחתונות14/03/181506 צפיות
קראו הלאה את הדברים החשובים הבאים טרם ההחלטה לגבי השכרה של לימוזינה או כל רכב יוקרה אחר.

מאת: SEOMANחתונות16/01/181583 צפיות
מהו המקום המושלם לאירועים במרכז ואיך גם אתם יכולים לשריין לעצמכם מועד לחתונה באחד מאולמות האירועים המובילים בישראל מבלי לבזבז את זמנכם היקר בהתרוצצויות מיותרות בין גני אירועים.

מאת: בני דואניחתונות05/09/172060 צפיות
מה יכול להיות משמח, שונה ומיוחד כמו להחליט על איחוד עם בן הזוג ולהתחתן בצורה מכובדת ויפה?

מאת: moraleחתונות08/08/172178 צפיות
כל זוג שעומד להתחתן, לא משנה באיזה גיל, עומד בפני שורה של שאלות לגבי אופי האירוע אותו הוא רוצה לערוך. שאלות אלו, במקרים רבים, הן בסיסיות ומהותיות שכן הן יקבעו את כל אופי התכנון של האירוע, וכן את כל מהלך האירוע עצמו. במאמר זה ננסה לענות על השאלות השונות על מנת להעניק לזוגות מענה שלם וכולל, מענה אשר יאפשר להם לערוך אירוע כפי שהם רוצים וחולמים

מאת: שרון צרפתיחתונות08/06/172106 צפיות
כאשר מגיעים אל השלב הזה של החתונה מגלים עד כמה כל מה שהיה עד עכשיו נראה כמו משחק ילדים מפני שכל העבודה שצריכים לבצע עבור הקמה של חתונה מצריך התמקדות ביעד והבנה במורכבות של איך לארגן חתונה מבלי להגיע אל מצב של ריבים ופרידה סופית...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica