חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הכן מלגזתך לחורף

הביטוי "הכן רכבך לחורף" הפך למטבע לשון השגור בפיו של כל ישראלי, היודע שכדי לשמור על בטיחות מרבית גם בימי הקור והגשם, עליו לבדוק את הצמיגים, המגבים ומרכיבים נוספים. אז נכון, בשונה מחלקים אחרים של העולם מפעילי המלגזות בארצנו אינם צריכים לפלס את דרכם בשלג. אך על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בכלים כבדים כמו מלגזות הפועלות בקרבת אנשים אחרים, חשוב להקפיד על מספר כללי בטיחות חשובים במיוחד בימי החורף, כדי לשמור על סביבת עבודה בטוחה.

הכנת מלגזות לחורף – פעולות מקדימות

במיוחד כאשר מתפעלים מלגזות דיזל המיועדות לעבודה בשטח פתוח, יש לנקוט במספר פעולות כדי להבטיח את פעולתן התקינה גם במזג אוויר גשום וקר. אחת החשובות שבהן היא לבדוק את תקינותם של הצמיגים, מערכת החשמל ומערכת הבלמים. בנוסף, יש לבדוק גם האם פנסי המלגזה מספקים תאורה הולמת – בימים קודרים שבהם הראות לקויה הם יאפשרו למפעיל לראות את כל מה שנקרה לפניו , ויהיו בולטים בסביבת העבודה.

תחזוקה שוטפת של מלגזות בחורף

הכנת מלגזה לימי החורף אינה מסתכמת בפעולות של זבנג וגמרנו – אלא כוללת גם את התחזוקה השוטפת. כך למשל התלכלכות מבוץ הופכת לעניין שבשגרה, ומצריכה ביצוע פעולות ניקיון שוטפות שימנעו חסימה של חלקים חיוניים במלגזה. על מנת לשמור על המנוע מכל משמר גם במזג אוויר קר במיוחד, יש לגרז בחומרי סיכה שיאפשרו עבודה תקינה ולא ישתפו בגשם.

הכן גם את המפעיל לחורף

חשיבותו של המפעיל לעבודה תקינה של המלגזה חשובה בכל תנאי, אך הופכת להיות משמעותית אפילו יותר בימי החורף. האם הוא מיומן בתפעול המלגזה בתנאים של רטיבות? נסיעה במשטח רטוב למשל עשויה להסתיר מכשולים כמו בורות ומצריכה ערנות גבוהה. האם הוא יודע עד כמה חשוב לבדוק מידי יום את תקינות המלגזה, באמצעות בדיקת הסוללה ומערכות החשמל? תקינות מלגזות חשמל או דיזל בימי החורף תלויה גם בתפעול השוטף שלהם: בימי החורף הגשומים המשטח הרטוב מצריך נהיגה זהירה במיוחד על מנת להימנע מתאונות לא רצויות.

העיקר הבריאות!

לא פחות חשוב משמירה על תקינותן של מלגזות דיזל העבודות בחוץ הוא דאגה לבריאות המפעילים שיושבים בתוכן. דאגה לביגוד חם כגון מעיל חסין מים וכפפות יסייעו לשמירה על בריאות המפעילים, שיעשו את עבודתם ביעילות רבה יותר.

תחזוקה נכונה ושמירה על כללי בטיחות במלגזה חשובים בכל ימות השנה. וככל שתנאי העבודה הופכים לקרים, גשומים ובוציים יותר – חשיבותה רק עולה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: