חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משחקים וחברה. איך משחקי מחשב ודפדפן משפיעים על אופי הצעירים

מאת: דודו בנימיןמשחקי מחשב01/11/20129307 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כדי להרגיע את החברה המודרנית ואת ההורים המודאגים בפרט, החוקרים יוצאים שוב ושוב עם מחקרים שונם המראים את השפעותיו של האינרנט ומשחקי מחשב על הנוער והחברה ככלל. ישנם אלו אשר מצמידים את צירוף המילים "השפעה שלילית",  כמו כן אלו האומרים את ההיפך המוחלט. אלה הנוטים לשלול כל דבר חיובי ממשחקי מחשב חושבים בצורה  פרימיטיבית, אם כי שוכחים את המשחקים המעשירים, התכנים המלמדים והערכים המועברים בדרכים של משחקים במסך.

משחקי מחשב קיימים מכל הסוגים הגדלים הצבעים והצורות. חלקם לימודיים, חלקם מחדדים מיומנויות, חלקם אפילו עוזרים לאנשי מקצוע בטיפולים בבני אדם. לדוגמא,בחברה המודרנית שלנו כיום, הדאגה הפרימיטיבית ביותר הינה מזון. עם כל הגירויים של הג'אנק פוד והממתקים, חשוב לנו לשמור על אורח חיים מזין ובריא, הרי שבססמא "לגוף אין חלקי חילוף" לא ניתן להטיל ספק, כשהדבר נוגע בילדים הכל הולך ומסתבך. כלומר, הילדים מתפתים נורא בקלות לחטיפים ומתוקים למרות כל הפילוסופיות של הוריהם.  חברות רבות החליטו לצאת בתקדים ונסות ולמגר תופעות הנ"ל בפיתוח משחקי מחשב – בואו נודה שהיום הדבר הראשון שיוצא מפיו של תינוק בן יומו זה לא אמא אלא "לייק"-  שיעבירו תכנים וילמדו ילדים תזונה נכונה, יסבירו על ארבעת אבות המזון.

מחקרים הוכיחו, כי קיים שינוי בתזונה בקרב הילדים שנחשפו לתכנים אלו לעומת אלה שלא. מחקר באוניברסיטת ג'ורג'טאון אשר בוושינגטון, העלה כי ילדים אשר שיחקו במשחקים אלה ניסו לבחור אוכל בריא ומזין יותר.

עם התפתחותה של הטכנולוגיה, נחשפה החברה לדבר ושמו "אינטרנט", אשר יצר עולם חדש של אפשרויות לכל רבדי האוכלוסיה. במאמר זה הדגש הוא על בני נוער אשר קיבלו הזדמנות נוספת להיתפתח במובן החברתי בעקבות שימוש באנטרנט. הכוונה היא לבני נוער שמצאו עצמם מבודדים חברתית בבתי ספר, ללא חברים ממשיים, מצאו לעצמם מפלט  במשחקי מחשב המערבים שחקנים אחרים. נוצרו חברויות ברשת אשר חיפו על החורים בחיים בריאליים. בין אם לילדת יש מעגל חברים רחב או קטן, לבין קשיי ההסתגלות שנוצרו לו במהלך ילדותו, הוא תמיד ימצא חברי אשר ישמחו לשחק איתו. כך תיווצר הרגשת שייכות חברתית אשר לפעמים כה קשה למציאה. לאחרונה, משחקי דפדפן תפסו תאוצה בקרב הנוער הישראלי, מה שהגביר את רמת הגיבוש והחוסן החברתי בציור הצעיר בישראל. משחקי דפדפן שמפתחים רצונות  לעצמאיות, לרווח כלכלי או פיתוח הבטחון והערך העצמי של הנוער מצליחים להגיע למקומות הגבוהים ביותר.

הנוער הישראלי מגיע לתובנות כי בעצמאות יש המון יתרונות, אך להיזרק למים העמוקים בבוא הזמן הינה חוויה לא מן הנעימות. השאיפה לעצמאות כלכלית הינה החזקה ביותר בקרב מתבגרי התיכון, אלה שלא יכולים לעבוד יעדיפו להרוויח כסף לשימוש עצמי דרך משחקי מחשב המקנים להם כזאת אפשרות. אחד מהמשחקים הנ"ל הינו – פלאוורה, אתר משחקים שבו האתר עצמו משלם לכם כסף, רק כי שיחקתם, רק כי השקעתם מזמנכם, והכל – ללא דמי הרשמה או התחייבות. אתר זה הינו ייחודי במינו מכייון שאין רבים כמוהו בישראל. המשחקים פשוטים, הרווח נקי. אז אם אתם, חשבתם להרוויח כסף אך עצלנים מדי להתחיל לחפש עבודה, האתר הזה בשבילכם.

להפתעתנו הרבה, משחקי מחשב משומשים גם ע"י פסיכיאטרים לצורך טיפול באנשים חולי רוח ונפש, כחלק מהטיפול השגרתי שלהם. הרוגע, המתינות וקו המחשבה הישר אשר במשחק, הם אלו המסיחים את דעתו של הבנאדם מבעיותיו ומשנים את קו מחשבתו. רק לאחרונה החברה הופתעה כי התחום הטענולוגי של האינטרנט כה עוזר למטופלי פסיכולוגים ופסיכיאטרים, וכי הדבר מומלץ בחום ע"י לא מעט מטפילם. הדבר התגלה תוך כדי טיפול באישה, אשר הייתה מטופלת כ10 שנים, עם אבחנה של דיכאון קליני ונטיות אובדניות. באחד מהתקפיה היא החליטה לשחק במשחק מחשב פשוט. המשחק העסיק אותה כמה שעות וגרם לה לצאת ההתתקף, ולאחר זמן מה נראה שיפור ניכר באורח חייה ומצבה. לאחר מחקרים רבים בנושא משחקי מחשב והקשפעתם על המוח האנושי והנפש, נמצא כי עירוב טכנולוגיה כחלק מהטיפול הינו צורך הכרחי.

קיימים מפר מחקרים אשר עוסקים בתחומים שוליים להבדיל מהענקת ערכים  או שיפור מיומנויות של הדור העתיד. המחקרים הללו כוללים בדיקות הקיפיות למוח ולתפקוד היומיומי של חברה הבוגרת יותר. הידעתם, שאנשים אשר נוהגים לשחק משחקי מחשב על בסיס יומי מקבלים החלטות ב25% מהר יותר מאלו שלא משחקים? בהחלט מידע מפתיע. המחקר התבסס על חקירת התנהגות של קבוצות אנשים ללא חנה משותף. ממצע מפתיע נוסף עלה מהמחקר הקובע כי אנשים המשחקים במשחקים פשוטים ביותר יכולים לזכור 6 דברים בו בזמן לעומת 4 דברים שזוכרים אנשים ללא משחק. אנו בטוחים, כי משחקים ברשת, כולל אתר פלאוורה, יעזרו לכם , החברה המגוונת בישראל, להבין ולפתח את המוח והמיומנויות אשר לא שמתם לב אליהן לפני כן, הרי המשחקים הפשוטים והנגישים יותר, הם אלו המהנים יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דודו בנימין

מאמרים נוספים בנושא משחקי מחשב

מאת: דודי שמשמשחקי מחשב22/12/139285 צפיות
מה כבר הכרנו לפני עידן הפוקימון? הכרנו סדרות כגון שאלתיאל קוואק, המומינים, טאזמניה, הפנתר הורוד, הלב ועוד מגוון סדרות אנימציה מוכרות וידועות. אך אי שם בתחילת שנות ה-2,000 הוציאה חברת נינטדו (יצרנית המשחק מריו המפורסם), את הסדרה שלפוקימון לישראל, כבר בתחילתו של עידן הפוקימון ניתן היה לזהות מאות אלפי מעריצי פוקימון , לאו דווקא מגילאים נמוכים.

מאת: shmolikמשחקי מחשב08/07/132241 צפיות
איך ניתן לגרום לילד שלכם לפתח את הקואורדינציה על ידי משחקים פשוטים ברשת? בואו לגלות כיצד במאמר הבא.

מאת: שגיא כליףמשחקי מחשב28/10/128495 צפיות
משחקי מחשב הפכו לתחביב פופולרי, במיוחד בקרב סטודנטים ומקצוענים צעירים. עם כל כך הרבה סוגי משחקים, כמו אסטרטגיה, משחקי פעולה ומשחקי הרפתקאות, משחקי מחשב (לבד או עם אחרים) מספקים שעות של בידור. להלן המדריך עבור הורדות משחקים בחינם

מאת: אלי יהואמשחקי מחשב06/09/129183 צפיות
מאז התגבש בצורתו המודרנית במאה ה-19 באנגליה, הפך הכדורגל לספורט הפופולארי ביותר בעולם. מיליוני אנשים משחקים כדורגל במסגרת כ-300,000 מועדים בצורה מקצוענית או חובבנית, ועוד עשרות מיליונים צופים מידי שבוע במשחקים, קונים חולצות, מוצרים נלווים וכד'. מהפכת המחשוב ולאחריה מהפכת האינטרנט, השפיעו במידה רבה גם על אוהדי הכדורגל.

מאת: אריאל כהןמשחקי מחשב30/05/128787 צפיות
מקדש האור זה משחק אינטרנט מאוד מיוחד מההיבט של צורת השליטה בו. במשחק אינטרנט זה, שחקן אחד משחק בשתי דמויות מרכזיות ומתאמץ לקחת אותן בכל שלב לעבר נקודת הסיום. נציין שהדרך לנקודת הסיום היא לא פשוטה והיא רצופה בקשיים ואתגרים שצריך לעבור, ובהתאם לכך אחד המרכיבים שכל אדם במשחק נאלץ להתחשב בהם הינו שיתוף נכון בין הדמויות.

מאת: אריאל כהןמשחקי מחשב23/05/128638 צפיות
באבלס. זהו משחק מאוד פשוט ומאוד נעים לעין, למרות שאין לו דבר-מה ערך מוסף ושום משמעות עקרונית נראית לעין.

מאת: miklb29משחקי מחשב21/04/128840 צפיות
המאמר מדבר על צפייה ישירה בסרטים , צפייה ישירה בסדרות , צפייה ישירה במדריכים ! .

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica