חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מבחן טופל- סיפור הצלחה בארבעה פרקים

על מנת להתקדם ללימודים גבוהים באוניברסיטאות ובאקדמיות בחו"ל, נדרשים תושבי מדינות, שאינן נחשבות לגוש המדינות האנגלוסקסיות, דהיינו, המדינות שבהן שפת האם הרשמית היא אינה השפה האנגלית, לעבור מבחן toefl שמשמעותו היא בחינת הידע של הנבחן, המועמד, בשפה האנגלית כשפה זרה, נתון שיכול להשפיע על סיכויי קבלתו או אי קבלתו, בהתאם למדדים שקבע כל מוסד. לא רק עבור לימודים נדרשים אנשים רבים לעבור את המבחן הזה, אלא גם עבור מעבר למקומות עבודה בארה"ב, בקנדה, באוסטרליה ובאנגליה. הגוף האחראי למבחן הוא ארגון ללא כוונת רווח הנקרא ETS וכל מוסד אקדמאי, ארגון או חברה עסקית יכולים להחליט להוסיף את עצמם לרשימת דורשי נתוני מבחן ולהציע לנבחנים לשלוח אליהם קורות חיים, גיליונות ציונים וכמובן, את התוצאות שהשיגו במבחן טופל שעשו.

איך מחושבים ציוני המבחן

מכיוון שמדובר על בחינה המבקשת לחזות, או לנבא, את סיכויי הצלחתו של הנבחן בסביבה דוברת אנגלית כשפת אם, הרי שהיא בנויה מפרקים מודולאריים הבודקים את כל רמות הידע הבסיסיות הדרושות לשם כך והן קריאה, שמיעה, דיבור וכתיבה. כל המבחן, לפחות כאן אצלנו בישראל, נערך מול מחשב ולכן נקרא גם TOEFL IBT (Internet-Based Test) והציונים בכל פרק נעים בין הציון המינימאלי 0 לציון המקסימאלי 30, כך שציוני המבחן הכלליים והסופיים נעים בסקאלה שבין 0 ל-120 והעקומה הנורמטיבית, כמו בכל אלמנט המבוסס על חוק המספרים הגדולים, היא עקומת פעמון שבה יש מעט מאוד בעלי ציון נמוך, מעט בעלי ציון גבוה והרבה מאוד נבחנים הנעים בתחום הציונים הבינוני, ולשם, למותר לציין, אף נבחן לא שואף להגיע. ישנן כמה דרכים להתכונן למבחן טופל על מנת לשפר את הציונים הסופיים, ועקב כך גם את סיכויי הקבלה למוסד המבוקש בחו"ל, ועל כך בפסקה הבאה.

איך משפרים ציונים של מבחן toefl

בניגוד לראיונות עבודה רגילים וסטנדרטיים, בהם מחזיק המראיין את הקלפים החשובים אצלו, הרי שברשימת ה-ETS יש פירוט של אלפי גופים ומוסדות המחייבים מעבר בחינת טופל ולצידם הציון המינימאלי הנדרש לשם מעבר סף קבלה, כך שכל נבחן יכול לדעת, מראש, לאן הוא צריך לשאוף ולאיזה ציון הוא צריך להגיע, ועכשיו נותר רק לעמוד בכך. בישראל, לעומת הרבה מדינות אחרות, האנגלית היא שפה סמי רשמית ומבוססת, כך שלרובנו ככולנו יש בסיס יציב ויסוד מוצק עליהם אפשר לעמוד ומהם אפשר להתקדם.

הסוד הוא לדעת את נקודות החוזק ואת נקודות התורפה בכל פרמטר ולא רק להתגבר על הפערים ועל החולשות, אלא גם לשמר ולשפר את נקודות החוזק, כי בשעת מבחן ולחץ גם מה שנדמה כקל ופשוט הופך לבעייתי ומסובך. אפשר ללמוד באופן עצמאי, לקרוא המון ספרות ומאמרים באנגלית, לכתוב חיבורים ולשוחח עם חברים דוברי אנגלית, ואפשר גם לנצל את מגוון הגופים והמרכזים המציעים קורס TOEFL למי שיודע כי הוא לא יוכל, או לא יהיה מסוגל, להתמודד עם המשמעת העצמית ועם הדבקות במטרה באופן עצמאי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לירון רחמים

מאת: לירון רחמיםבידור ופנאי - כללי28/11/122644 צפיות
מחפשים מתנה מקורית לבת המצווה? רוצים להעניק מתנה מיוחדת? הדפסה על קנבס היא מתנה נהדרת לכל בת מצווה. אבל איך מכינים תמונה להדפסה?

מאת: לירון רחמיםקייטרינג19/11/12734 צפיות
אירגון אירועים היום זה המון עבודה, כולנו יודעים. יש כל כך הרבה דברים לדאוג להם: הזמנות, מקום האירוע, תקליטן, בגדים לאירוע וזאת רק ההתחלה, מה לגבי האוכל המוגש?

מאת: לירון רחמיםדיני תעבורה14/11/121237 צפיות
השאלה מתי פונים לעו"ד תאונות דרכים עשויה להישמע ברורה מאליה, כלומר, במקרה של תאונה נעזר בשירותיו של עו"ד תאונות דרכים מומחה על מנת לזכות בפיצויים המגיעים, אולם לא כך הדבר. מקרים בהם רכב התנגש ברכב, דריסה של הולך רגל בשוגג ועוד

מאמרים נוספים בנושא חינוך ולימודים - כללי

מאת: עידן קלייןחינוך ולימודים - כללי20/12/214003 צפיות
Среди множества разнообразных и популярных курсов, предлагаемых в последние годы пенсионерам и пожилым людям, есть ряд особенно интересных и привлекательных вариантов - вот некоторые из них, о которых стоит знать:

מאת: עופר שלוחינוך ולימודים - כללי24/09/204854 צפיות
הכל על מקצוע עיצוב גרפי וקורס עיצוב גרפי.

מאת: רונית שמאי שורץחינוך ולימודים - כללי12/07/191912 צפיות
אם הילד שלכם לומד מתמטיקה ללא שימוש במחשבון או אפילו אם מותר לו כבר להשתמש במחשבון – בכל מקרה כדאי ללמד אותו לבדוק את התוצאות בפתרון השאלות. יש דרך קצרה לחישוב אחוזים, שיכולה לעזור במניעת - או תיקון - טעויות חישוב.

מאת: ליאורחינוך ולימודים - כללי02/05/182257 צפיות
הנדסאים מאזור תל אביב, יכולים לעבוד במרכז הארץ. ההנדסאים העתידיים, לומדים בבתי הספר להנדסאים, שנקראים גם בשם מכללות טכנולוגיות.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181742 צפיות
לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירה פופולארית בקרב אנשים אשר מחפשים מקצוע בעל אפשרויות תעסוקה מגוונות וביקוש נרחב. לימודי הנהלת חשבונות מתקיימים במכללות ובתי ספר מקצועיים רבים ברחבי הארץ בהם ניתנת האופציה ללמוד במתכונות גמישות כמו מתכונות לימודי יום, מתכונות לימודים חלקיות ומתכונות לימודי ערב.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181661 צפיות
אתם יושבים מול המחשב, מדפדפים בין אתרים שונים של לימודים ותוהים לעצמכם מה כדאי לכם ללמוד. בעולם של היום קשה מאוד למצוא תעסוקה ללא תואר או תעודה, ולכן אנשים רבים מתחבטים בשאלה מה עליהם ללמוד כדי שהם יוכלו לצאת לשוק העבודה ולמצוא תעסוקה שהיא גם מעניינת וגם בתחום מבוקש. עבור רבים מאלו שחושבים על כך, התשובה היא הנהלת חשבונות הודות לאופי הדינמי של המקצוע הזה, וגם הביקוש הרב שלו. עם תעודה של מנהל חשבונות, עולם התעסוקה יהיה פתוח בפניכם, ואתם רק תצטרכו לבחור את המקום שאתם רואים את עצמכם נמצאים בו.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181531 צפיות
המסלול ללימודי הנהלת חשבונות נחשב בשנים האחרונות לאחד ממסלולי הלימוד המבוקשים ביותר בישראל. מטרתם של לימודי הנהלת חשבונות הינה להכין את תלמידיהם להשתלבות בעולם המקצועי של מנהלי החשבונות בישראל, כמו כן במהלך הקורס ניתנת הכנה למעבר מבחן ההסמכה של משרד התעסוקה אשר מסמיך מנהלי חשבונות צעירים לעבודה בשוק המתפתח בארץ. לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירת מקצוע חכמה אשר טומנת בחובה יתרונות רבים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica