חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תשלומי מיסים – להתנהל נכון מול הרשויות

מאת: harelמס הכנסה22/11/201255363 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הקמת עסק חדש, המכירות גדלות וגם ההכנסות בצמיחה.

האם אתה דואג להגדיל במקביל את תשלומי המיסים? אם לא אז מחכה לך הפתעה מיד אחרי הסיבוב הבא.

עוסקים רבים מקדישים את מירב זמנם, כוחם וכספם בקידום העסק, באיתור הזדמנויות עסקיות חדשות, בספירת המזומן בסוף כל יום עסקים מוצלח ובצפייה מחודשת לגידול במחזור המכירות מיד בחודש הבא.

אבל חשוב מאד לזכור שהעסק נשען, איך לא, על תזרים המזומנים שלו.

בין אם אתם נשענים על הון עצמי, ובין אם אתם פורעים הלוואה בתשלומים חודשיים, הרי שמטרת העסק היא להכניס בסופו של יום מזומנים לקופה.

בכול עסק קיימים שותפים סמויים, שותפים סבלניים אשר יקבלו את חלקם בעוגת המזומנים שלכם בוודאות רבה.

אלה הם שלטונות מס ההכנסה, ביטוח הלאומי ומס ערך מוסף.

התשלומים לרשויות מבוצעות על פי רוב, על דרך של מקדמות חודשיות אשר מבוססות על הערכה שנתית.

המקדמות האלה משולמות הן לביטוח לאומי והן למס הכנסה.

איך נקבעת גובה המקדמה החודשית המשולמת?

לגבי מקדמות מס הכנסה, מדובר על מקדמות אשר נקבעות כאחוז ממחזור המכירות של העסק.

גובה אחוז המקדמות משתנה ונקבע הן על פי הענף בו העסק פועל והן מגודלו ואופיו של העסק (עצמאי או חברה בע"מ). גובה המקדמות ניתן לשינוי במהלך השנה באמצעות פנייה בכתב, או על דרך הגדלה או הקטנה שמבצע מייצג (רואה חשבון או יועץ מס) המחוברים ישירות למחשבי מס הכנסה ומסוגלים לבצע גם בדיקת החזר מס.

לגבי ביטוח לאומי, המקדמות נקבעות על פי הצהרת הנישום על גובה הכנסתו, מיד עם פתיחת התיק ועדכון המוסד לביטוח לאומי. גובה המקדמות נקבע לפי מדרגות ביטוח לאומי לעצמאי והוא מחולק ל- 12 תשלומים חודשיים שווים.

גם מקדמות לביטוח לאומי ניתן לשנות במהלך התקופה, הגדלה מתאפשרת על ידי המייצג ואילו הקטנה, מחייבת חתימתו של העוסק המבוטח על הטופס.

 מתי רצוי לבחון הגדלה או הקטנת שעור המקדמות?

על פי רוב, כל גידול משמעותי או לחילופין קיטון משמעותי בגובה ההכנסות בעסק מחייב בחינת גובה המס השנתי המשתלם על דרך המקדמות החודשיות.

מומלץ לבצע בדיקה שכזאת בתדירות של אחת לרבעון. יש לקחת בחשבון את ההכנסות הצפויות בעסק מכל הענפים בהם הוא פועל ונהוג להכין תחזית של רווח והפסד אשר תתמוך בהחלטה שמתקבלת.

בנוסף לבדיקה שגרתית של גובה המקדמות והאם הוא מספיק לאור התחזית, יש לבצע בחינת מקדמות גם כאשר ענף בעסק נסגר, או לחילופין כאשר העסק מתרחב לענפים שונים אשר יגדילו את הכנסותיו החייבות במס (עצמאי או חברה).

 מה ההשלכות של הקטנת מקדמות או של אי הגדלה נדרשת?

אם בסופה של שנת המס יתברר, לפי הדוח השנתי שמוגש למס הכנסה שהנישום לא שילם מספיק מקדמות, או שהקטין מקדמותיו במהלך השנה מבלי שהייתה הצדקה לכך, אזי לתשלומי ההפרשים יתווספו הפרשי הצמדה וריבית כחוק.

מעבר להגדלת התשלום, במרכיב הריבית וההצמדה אשר היו נחסכים למשלם באם היה פורס תשלומיו כנדרש על פני החודשים, הרי שמדובר בבור תזרימי, אשר על פי רוב לא תמיד ימצא העסק מהיכן לכסות אותו.

רוצה לומר שעניין התזמון כאן חשוב וקיימת כאן בעיה של יכולת השגת המזומן בנקודת זמן קריטית, דבר אשר היה נחסך אם היו משולמות המקדמות הנכונות.

לסיכום

ניהול נכון של עסק, נשען בעיקר על ניהול נכון של תזרים המזומנים בו.

ככזה קיימת חשיבות רבה, שלעיתים יש בה השלכה קריטית על "להיות או לחדול" בעסק שזונח את נושא תזרים המזומנים הצפוי בו.

לתשלומי מקדמות המס יש חלק חשוב מאד, בתכנון תזרים המזומנים הקיים והצפוי בעסק והתייחסות נכונה להגדלת או הקטנת סכומי המקדמות החודשיים, בהקשר ישיר לצמיחה או האטה בפעילות העסקית עוזרת בהשגת יעדים לזמן הקרוב ולזמן הרחוק כאחת.

לטיפים נוספים בקרו באתר taxprice.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת harel

מאמרים נוספים בנושא מס הכנסה

מאת: רוני הכהןמס הכנסה23/04/181607 צפיות
איך בדיוק מקבלים מאת מס הכנסה החזר מס ומה צריכים לבצע כדי שכל זה יקרה? קראו את הדברים הבאים.

מאת: רוני הכהןמס הכנסה19/07/172255 צפיות
הרמה של ההוצאות רק הולכת וגדלה לה בעוד הרמה של ההכנסות רק הולכת ומצטמקת מנגד, מה כבר יכולים לעשות

מאת: נטלי הרוש מס הכנסה01/01/172447 צפיות
בעקבות חישובים שאינם מדויקים או משתנים במהלך השנה נוצרים עודפים ומכאן מגיעים לחלק ממשלמי המיסים גם החזרי מס. החזרי מס הכנסה..

מאת: מנחם כהןמס הכנסה30/12/1510728 צפיות
תיקון 206 לפקודת מס הכנסה[1] הינו תיקון עקיף לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל)(תיקון מס' 13 והוראת שעה), התשע"ו-2015. תחילתו של התיקון מיום פרסומו ב-5.11.15.

מאת: מנחם כהןמס הכנסה05/11/159092 צפיות
1. כללי תוספת ז' להוראות עוסקת בניהול החשבונות על ידי בעלי בתי ספר לנהיגה, וקובעת לאמור: "תוספת ז' ניהול פנקסי חשבונות על-ידי בעלי בתי-ספר לנהיגה

מאת: מנחם כהןמס הכנסה28/07/152408 צפיות
מטרתה של תקנה 2(6) לתקנות הדיווח במס הכנסה היא להצביע בפני רשויות המס על אותם מקרים, שבהם מסיבות שונות עלול בעל המניות להסוות הכנסה בצורה של הלוואה שניטלה. זאת, באמצעות סגירת יתרת החובה שלו בחברה לקראת סיומה של השנה, והגדלת יתרת החובה בחזרה בתחילת השנה העוקבת. כך, למשל, במקום להצהיר על משיכת דיבידנד בסכום מסוים ולהתחייב במס, בעל מניות עשוי לתת למהלך כסות של נטילת הלוואה מהחברה, אשר מוחזרת על ידו לקראת סוף השנה, כאשר בתחילת השנה הבאה נותנת החברה לבעל המניות "הלוואה" נוספת.

מאת: אלוני שחר- יועץ מסמס הכנסה15/09/142900 צפיות
בעת פתיחת תיק עצמאי במס הכנסה צצות, בדרך כלל, שאלות רבות בנושא. להלן הסבר קצר, מתוך אתר מס הכנסה, לעצמאי החדש.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica