חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיולים צימרים ואטרציות בערבה - לך אל הערבה עצל

מאת: seowebטיולים בארץ31/10/20091084 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחרי שחזרתי מהטיול של אחרי הצבא לניו זילנד, היכן שיצא לי לטייל באינספור שבילים ומסלולים, כמהתי מאוד לטיול בחיק הטבע שלנו - אבל לא בצפון שאותו חרשתי עד שיכולתי לצייר מפה שלו מתוך שינה - אלא דווקא בדרום. אני פשוט רוצה חופשה בישראל!

יותר נכון באזור הערבה. בשעתו היה לי קשה מאוד לשים את האצבע על הסיבה לכך, אבל היום אני יודע להגיד שזה בגלל ששם, בניכר, יצא לי להיתקל בכל כך הרבה סוגי נופים שונים - החל מקרחונים ואגמים וכלה בהרים ועמקים.

רק בסוג אחד של נוף לא נתקלתי באף פינה בה שוטטתי שם: במדבר.

עמוס בניסיון של טיולים במקומות שעליהם ניתן רק לחלום בארץ, רציתי לצאת ולחקור את אותו מקום אחד ומיוחד שלנו, שהזיכרון האחרון שלי ממנו היה אי שם מטיול בית הספר בחטיבת הביניים.

זה אמנם לקח שנה, אבל בסוף השגתי את מבוקשי כשגררתי את חברי מאותו מסע מופלא בניו זילנד לטיול בנבכי הערבה.

לא הרבה יודעים, אבל חוץ מהעובדה שאזור ייחודי זה הוא שמחבר אותנו גיאוגרפית לאקלים המדברי של אפריקה, יש בו גם לא מעט מסלולי הליכה יפהפיים, ואפילו מושבים שבונים על כך שישנם עוד אנשים שהזריחה המקסימה מעל הרי אדום תביא אותם ללון באחד מהצימרים הרבים.

למרות שמפתה הרבה יותר לנוח במתחם צימרים מפנק ולהשתכשך בג'קוזי מצד אחד, או לצאת לטיול ג'יפים מדברי מצד שני, אני דווקא ממליץ לחוות את הערבה ברגל, באחד משלוש אפשרויות.

נחל ברק

אחד מ"ה"מסלולים שמדגימים היטב כיצד הנוף המדברי יכול להשאיר אותנו פעורי פה, הוא נחל ברק, בואכה היישוב פארן.

בנחל ניתן לטייל בשתי אפשרויות: הראשונה היא ביקור קצר וזריז של כשעתיים במסלול מעגלי שייקח אתכם לטיפוס תלול וקצר במעלה הנקיק בעזרת סולמות וחבלים, ממש כמו פעילות אתגרית. השנייה היא המשך של המסלול המעגלי בעוד כשלוש-ארבע שעות של הליכה ממושכת בחום המדברי לאורך נופים שיעצימו את ההנאה והחוויה.

בשני המקרים מומלץ ללכת בחורף, הן בגלל העובדה שחם מאוד במדבר בקיץ, והן בגלל שאם תגיעו לאחר גשמים, אולי תזכו גם להשתכשך מעט במימי הנחל.

טיולים באזור חצבה

מעט צפונית יותר מפארן נמצא היישוב חצבה שמכיל אפשרויות טיול מגוונות שבזכותם תראו שהערבה היא הרבה יותר מאשר סתם מדבר עם חול. ישנן לא מעט חמדות שכיה, כגון טיפוס תלול של כ-20 דקות להר צין ממנו נשקפים רכסי צפון הנגב, או האכלה של זנבנים בשמורת שיזף - ציפורים מיוחדות שאוהבות בני אדם.

אפשר גם לטייל לגבעת הפרסה העשויה אבן חול אדומה ולהשקיף על השקיעה מעל מרחבי הערבה מצד אחד או על הרי אדום מהצד השני. אלו שמתעקשים ממש לקבל גם קצת מדבר, יכולים לטייל לאורך הקניון של נחל צפית ולפגוש את סוגי הצמחייה המדברית בדרך.

על כל המסלולים האלו, ועוד רבים וטובים, ניתן לקבל מידע מאנשי ביה"ס שדה חצבה, שישמחו לעזור ללא תשלום למעוניינים.

טיולים באזור פארק תמנע


אחרון חביב הוא טיול בבקעת תמנע שהיא אטרקציה גיאולוגית של ממש שנמצאת בפאתי אילת.

לפני מאות שנים, הפעילות הגיאולוגית הייחודית באזור היוותה בסיס להתחלה של פעילות כריית נחושת באזור, אשר נמשכה ממש עד לפני כעשרים שנים. לאחר סגירת המכרות זיהתה הקרן הקיימת את הפוטנציאל התיירותי שטמון באטרקציה גיאולוגית הנמצאת בקרבה לאילת והקימה פארק רחב מימדים שמציע אטרקציות רבות המיועדות בעיקר למשפחות ולילדים.

מחפשים איפה לישון באילת ולא בבית מלון יקר? ליחצו: צימרים באילת

לצד כל אלו, יש גם כ-25 מסלולים שונים, שחלקם הגדול נעשים רגלית. כמעט כולם קצרים ממש ומתאימים, ברוח האתר, לכל המשפחה, אבל כל אחד ייחודי ומהנה בפני עצמו. למגיעים לאזור מומלץ לתכנן מראש איפה בדיוק רוצים לטייל - יש מסלולים בשפע, וחבל לבזבז זמן יקר כשאפשר להספיק כמה שיותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קידום אתרים SEOweb

אינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת seoweb

מאת: seowebבעלי חיים - כללי27/12/1018510 צפיות
לא כולם יודעים מה הכלב שלהם אוכל, אבל לכל מי שיש כלב בבית, יש אוכל לכלבים מועדף. אז באמת הכלב שלך אוכל?

מאת: seowebאופניים11/10/101957 צפיות
בואו לשמוא ולקרוא על טור דה תרום - מסע אופניים למען כולם!

מאת: seowebנדל"ן ומקרקעין16/09/102472 צפיות
רוצים לעשות הרחבות בניה בבית או בעסק? בואו לקרוא ולהבין איך ניתן להשיג היתר בניה במינימום זמן ומאמץ...

מאת: seowebפרסום באינטרנט11/07/101772 צפיות
קצת מידע על לימודי פרסום באינטרנט בקורס של הבצפר בחסות גוגל ישראל

מאת: seowebמוסדות לימוד14/06/101740 צפיות
בואו ללמוד הנדסת מכונות ברשת אורט - הרשת המדעית המובילה בישראל!

מאת: seowebדיוור אלקטרוני14/06/102183 צפיות
הקמת ועדת מדרוג לאינטרנט באישור הממונה על ההגבלים העסקיים...

מאת: seowebהריון ולידה04/05/102185 צפיות
בואו לקרוא פרטים על מטרנה בפארק וכל מילה נוספת מיותרת...

מאמרים נוספים בנושא טיולים בארץ

מאת: שלום כהןטיולים בארץ05/02/192502 צפיות
אזור הגולן מלא בקיבוצים נפלאים, נופים טבעיים, וכן אתרים היסטוריים שניתן לטייל ביניהם במשך השנה. בין היישובים הקהילתיים בגולן ניתן לטייל בנופים של נחל הירמוך, אזור הכנרת, נהר הירדן, גבול סוריה, ואזורים רבים אחרים הכוללים שלל סוגי נופים המושלמים לטיולים. עבור אלו שרוצים לטייל באזור הזה, אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא עם טיולי ג'יפים בגולן המאפשרים לכם לעבור שלל הרפתקאות בין נופי ישראל.

מאת: שלום כהןטיולים בארץ04/12/182456 צפיות
מחפשים אטרקציה מסוג אחר עם המשפחה, לחברים או לעצמכם - אך מוצאים את עצמכם מתלבטים במה כבר אפשר לחדש הפעם? הרשו לנו לסבר את אזניכם עם אפשרות חדשה שאולי לא חשבתם עליה, או לכל הפחות לא ברצינות - והקדישו כמה דקות כדי לחשוב על כך באופן אמיתי לגבי עצמכם, ולהבין לבד מדוע כל כך הרבה אנשים ונשים בארץ ובעולם מתאהבים בכך, וחוזרים על כך שוב ושוב. כן, גם אתם תופתעו לגלות עד כמה טיולי ג'יפים יכולים לדבר אליכם, ולא משנה אם אלה טיולי ג'יפים בצפון, בדרום במרכז או בכלל בחו"ל.

מאת: שלום כהןטיולים בארץ18/09/181817 צפיות
העובדים שלכם צמאים לזמן איכות אחד עם השני? ברור לכם שהם זקוקים לגיבוש כדי להכיר אחד את השני קצת יותר לעומק? אם כך, אין ספק שאפשר להבין מדוע אתם, בתור בעלי העסק, תוהים מה תוכלו לעשות בנידון. יש אינספור אפשרויות בכל מה שקשור לגיבוש העובדים ואם כבר ניסיתם הכול, מדוע שלא תיקחו אותם היום לחוויה כמו טיולי ג'יפים בגלבוע? טיולי ג'יפים בגלבוע מוציאים אותנו מהמרחב הרגיל שלנו, מפגישים אותנו עם נופים נהדרים ונותנים לנו את ההזדמנות לעשות משהו אחר. לכן כדאי גם לכם לחשוב על האפשרות הזאת כי אין ספק שהעובדים שלכ

מאת: שלום כהןטיולים בארץ13/07/181401 צפיות
כיום ניתן למצוא דילים לאילת אשר יציעו לכם לישון במלונות חמישה כוכבים או אוהלים מפוארים, מלונות רגילים או אכסניות מיוחדות. בסופו של דבר כל אחד מכם יוכל להיות בטוח כי הדרך שלו לחופשה חד פעמית בעיר המיוחדת תהיה קצרה מאי פעם וזאת אם באמת ירצה בכך. רק תצטרכו לוודא כי אתם בוחנים בהקדם האפשרי את האופציות השונות שקיימות וזאת כל עוד מדובר על דילים לאילת וזאת אם תרצו ליהנות כפי שלא היה מזה זמן רב.

מאת: טל בן דודטיולים בארץ16/04/181443 צפיות
למצוא מקום שאפשר לשכור אופניים לקבוצות, ולרכוב על רקע נופים קדומים, מוריקים, בשילוב שחיה בבריכה טבעית אינו עניין של מה בכך. אם תוסיפו ארוחה ומדריך מעולה שייתן הסבר ככה על הדרך, זו אחת החוויות החזקות שלכם בקיץ הקרוב.

מאת: tiloniטיולים בארץ01/02/181528 צפיות
קיץ ישראלי הוא עונה חמה מכל בחינה שהיא. הורים וילדים מטפסים על קירות במאמץ נואש, בציפורניים כסוסות, במאמץ למצוא עוד אטרקציה, עוד בילוי, עוד מופע ובעיקר – מה לעשות עם ילדים ובלעדיהם.

מאת: רוני הכהןטיולים בארץ10/12/171443 צפיות
הבחירה בחופשה אשר מתרחשת בקיץ היא גם הרבה יותר חכמה מלפחות שלושה היבטים שונים, בייחוד כאשר רוצים לצאת אל עיר הנופש האהובה על הישראלים, הלוא היא אילת, וגם כאשר רוצים לצאת אל הפלגה באילת בתקופה שהיא אינה הקיץ.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica