חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מבחן טופל- לא על המוח לבדו

מאת: נופרחינוך ולימודים - כללי03/01/2013802 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מדינת ישראל היא נס עולמי והיסטורי. אין אף מדינה או ישות ריבונית בגודל שלה ובתנאים בהם היא קמה ובהם היא מתקיימת אשר הצליחה להעמיד, במשך עשורים ספורים בלבד, כל כך הצלחות מדעיות, רפואיות, תרבותיות וכלכליות וכה הרבה חתני פרס נובל, כמו גם פרסים נחשבים אחרים, בתחומים שיש בהם תרומה ממשית לאנושות. הפיתוחים הישראליים תמיד עומדים בחזית החדשנות העולמית ועיני כל הקהילייה הבינלאומית נשואות תמיד אלינו, על מרכזי המחקר, הפיתוח והאקדמיה שלנו. אולם, וזהו אולם גדול מאוד, קיימת בישראל איזושהי תקרת זכוכית שמחייבת את טובי חוקריה ובניה לצאת אל האקדמיות ואל מרכזי ההשכלה הגבוהה בארה"ב או באירופה על מנת להתקדם ולעשות את קפיצת המדרגה הנדרשת מהם, ומכיוון שאין בכוונת מאמר זה לדון בשאלת ה"למה" אלא בשאלת ה"איך", ננסה להקל על התחלת התהליך ועל הצעד הראשון לקראת עוד פיתוח ישראלי מוביל.

נחיצות מעבר מבחן טופל

עד כמה שהדבר יישמע בנאלי וברור מאליו, לימודים בחו"ל דורשים ידע מסוים בשפה האנגלית. למרות הדבר המובן מאליו הזה, רבים מאלו ששואפים לעבור ללימודי פוסט דוקטורט, דוקטורט ואפילו לימודי תארים מתקדמים שאינם חלק מתהליך הדוקטורט, אינם מקפידים על השחזת האנגלית בפיהם כחלק מתהליך הלימוד השוטף ונתקלים, בפעם הראשונה, בדרישה הזו בבואם לברר את תנאי הסף לקבלה למוסדות המבוקשים. היום, כמעט כל מוסד מערבי המכבד את עצמו ואת תלמידיו, מחייב סטודנטים זרים מארצות שבהן שפת האם אינה אנגלית, לעבור מבחן בינלאומי אחיד הנקרא מבחן  toefl, ופירושו מבחן באנגלית כשפה זרה. זהו מבחן הבוחן את הידע הספציפי הנדרש מסטודנט לצורך מעבר הלימודים הפרונטאליים, הגשת העבודות והצגת הפרויקטים הנדרשים וכולל ארבעה פרקי ידע הבוחנים יכולות הבנה, כתיבה, דיבור ושמיעה. המבחן הזה, עבור המוסדות הדורשים אותו, הוא תנאי סף נחוץ על מנת לקבל לשורותיהם את הטובים ואת האיכותיים ביותר, אלו שלא רק שלא יישארו מאחור בשל הלקות בשפה, אלא יוכלו להיות בשורה אחת עם שאר הסטודנטים, ובמידה רבה, בגלל שמדובר על האינטלקט היהודי והישראלי, אפילו להוביל ולקדם את הכיתה קדימה. עבור הסטודנט עצמו, מדובר על סוג של מדד לבחינת יכולתו וכשירותו לעמוד בתנאי הלימוד במדינה זרה מבחינת השפה, ההשתלבות התרבותית והדרישות האקדמאיות.

האם ניתן להשלים פערים ולהגיע לרמת הידע הנדרשת?

כמו בכל תחום ידע, אין חכם כבעל ניסיון וככל שהידע הנרכש, במיוחד בשפות זרות, הוא מוקדם יותר ומבוסס יותר, כך קל יותר להעלות את רמת הקושי ולהתחבר גם לדרישות גבוהות יותר, כפי שנדרש ממי שמתעתד לעבור מבחן טופל וללמוד בחו"ל. עבור אלו שקצת יותר השקיעו בדיסציפלינות המחקריות והאקדמאיות שלהם, ופחות באוריינות השפה, פותחו, במספר מקומות ומרכזי לימוד ייעודיים, אפיקים המציעים קורס TOEFL בו ניתן לעמוד על נקודות חוזקה וחולשה, לשמר מה שצריך ולשפר את הטעון שיפור.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נופר

מאת: נופראירועים וחתונות – כללי29/12/12618 צפיות
רבים מוצאים עצמם לא מתחברים לאולמות גדולים או לגני אירועים. גודל המקום, מספר רב של מוזמנים, השקעה יתרה, כל אלה לא מושכים כל אחד והגיוני שכך. לארגן אירוע גדול בגן אירועים זה כאב ראש, והרבה עבודה, לעיתים עדיף להסתפק באירוע קטן בעל חוויה אינטימית וצנועה.

מאת: נופרקייטרינג29/12/12657 צפיות
אחד החלקים הכי קשים בארגון אירוע הוא האוכל. בסופו של דבר אירועים נזכרים בגלל האוכל, אירועים גם כושלים לצערנו בגלל האוכל. לכן חשוב לנו לדאוג לשירותי קייטרינג הכי טובים שנוכל, כדי שגם אנחנו נהנה וגם האורחים יהינו מאוכל משובח. במאמר הבא נעזור לכם לבחור שירותי קייטרינג עם דגש על טיפים חשובים לפני שאתם סוגרים.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ולימודים - כללי

מאת: עידן קלייןחינוך ולימודים - כללי20/12/213980 צפיות
Среди множества разнообразных и популярных курсов, предлагаемых в последние годы пенсионерам и пожилым людям, есть ряд особенно интересных и привлекательных вариантов - вот некоторые из них, о которых стоит знать:

מאת: עופר שלוחינוך ולימודים - כללי24/09/204836 צפיות
הכל על מקצוע עיצוב גרפי וקורס עיצוב גרפי.

מאת: רונית שמאי שורץחינוך ולימודים - כללי12/07/191907 צפיות
אם הילד שלכם לומד מתמטיקה ללא שימוש במחשבון או אפילו אם מותר לו כבר להשתמש במחשבון – בכל מקרה כדאי ללמד אותו לבדוק את התוצאות בפתרון השאלות. יש דרך קצרה לחישוב אחוזים, שיכולה לעזור במניעת - או תיקון - טעויות חישוב.

מאת: ליאורחינוך ולימודים - כללי02/05/182253 צפיות
הנדסאים מאזור תל אביב, יכולים לעבוד במרכז הארץ. ההנדסאים העתידיים, לומדים בבתי הספר להנדסאים, שנקראים גם בשם מכללות טכנולוגיות.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181738 צפיות
לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירה פופולארית בקרב אנשים אשר מחפשים מקצוע בעל אפשרויות תעסוקה מגוונות וביקוש נרחב. לימודי הנהלת חשבונות מתקיימים במכללות ובתי ספר מקצועיים רבים ברחבי הארץ בהם ניתנת האופציה ללמוד במתכונות גמישות כמו מתכונות לימודי יום, מתכונות לימודים חלקיות ומתכונות לימודי ערב.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181657 צפיות
אתם יושבים מול המחשב, מדפדפים בין אתרים שונים של לימודים ותוהים לעצמכם מה כדאי לכם ללמוד. בעולם של היום קשה מאוד למצוא תעסוקה ללא תואר או תעודה, ולכן אנשים רבים מתחבטים בשאלה מה עליהם ללמוד כדי שהם יוכלו לצאת לשוק העבודה ולמצוא תעסוקה שהיא גם מעניינת וגם בתחום מבוקש. עבור רבים מאלו שחושבים על כך, התשובה היא הנהלת חשבונות הודות לאופי הדינמי של המקצוע הזה, וגם הביקוש הרב שלו. עם תעודה של מנהל חשבונות, עולם התעסוקה יהיה פתוח בפניכם, ואתם רק תצטרכו לבחור את המקום שאתם רואים את עצמכם נמצאים בו.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181527 צפיות
המסלול ללימודי הנהלת חשבונות נחשב בשנים האחרונות לאחד ממסלולי הלימוד המבוקשים ביותר בישראל. מטרתם של לימודי הנהלת חשבונות הינה להכין את תלמידיהם להשתלבות בעולם המקצועי של מנהלי החשבונות בישראל, כמו כן במהלך הקורס ניתנת הכנה למעבר מבחן ההסמכה של משרד התעסוקה אשר מסמיך מנהלי חשבונות צעירים לעבודה בשוק המתפתח בארץ. לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירת מקצוע חכמה אשר טומנת בחובה יתרונות רבים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica