חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יאיר צברי - היה כאן פעם גן חיות

מאת: יאיר צבריוטרינריה06/01/20131662 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לאורך השנים מקומות רבים בתל אביב שינו ידיים. חלק מהתרבות של העיר הזו כמו ערים רבות בעולם היא העובדה שהדבר הכי קבוע בהן הוא ששום דבר לא באמת קבוע.

גם בניינים ומוסדות נבחנים באותה המידה, גם הם לעיתים משתנים והופכים לנכסי עבר ונוסטלגיה.


גן החיות של תל אביב הוא מוסד כזה.

לפי זיכרון ילדות היה פה גן מקסים, מלא ירק ובעלי חיים.

הזיכרון החזק הוא מהגודל והשפע.

לפי הויקיפדיה היה מגוון רחב ביותר של בעלי חיים בגן החות:
בגן החיות היו מכלאות לצבאים ואיילים, זברות ואנטילופות. בריכה לעופות מים, כולל פלמינגו, צבים ענקיים ואקווריום עגול, שאליו ירדו בשלוש מדרגות. באגף הציפורים שוכנו עופות דורסים, תוכונים, תוכי ג'אקו אפור, קקדו, טוקנים ואחרים.

בכלובים מסיביים, מעבר לגדרות שנועדו להרחיק את הקהל מן הסורגים, הוחזקו הנמרים, בהם נמר בנגלי שחור וטיגריס ענק שנודע בשאגותיו. בכלוב פינתי מעוגל שוכנו אריה ולביאה. לא רחוק משם נמצא כלוב הדובים – דב סורי חום ודב שחור. כמו כן באגף זה היה גם כלוב זאבים. בפינה אחרת, שכנו הקופים – בבונים ולנגורים, קופי סנאי קטנים ולמורים.

במכלאה פתוחה, גדולה ככל שהתאפשר בשטח המצומצם, נעו הפילים. הולדת פילון, דבר שהתרחש מדי פעם, היה אירוע שסחף את כל העיר ומילא את הגן במבקרים.


מלבד בעלי החיים, היה בגן החיות גם פארק שעשועים קטן לילדים ובו גלגל ענק קטן מאד, בריכה רדודה שסירות שטות בה במעגל, קרוסלה עם סוסי עץ ומכוניות קטנות, גם הן נוסעות במעגל קבוע. גם בית קפה קטן היה שם.

הדמות המוכרת והאהובה ביותר בגן, מלבד החיות, הייתה של ג'וני המטפל. ג'וני אהב חיות, והילדים שאהבו חיות, אהבו גם את ג'וני, שהונצח עם כל גן החיות,


המון זכרונות מגן החיות יש להמון ילדים של אז.

עלי מוהר עשה סרט על האריה שברח מגן החיות.

בסרט עלי מראה אדם המחופש לאריה המסתובב בשדרות קק"ל שהפכה ברבות הימים לשדרות בן גוריון.

מעניין להיוודא ולראות כי גם האזורים שליד אותו גן חיות שינו את שמם וכן את אופיים, העסקים השתנו, מוקדי ההתעניינות השתנו, העיצוב והמיתוג והכסף תפסו את המקום שבו שכנה פעם התמימות.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יאיר צברי הארץ, העיר ומה שביניהן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יאיר צברי

מאת: יאיר צברישלטון מקומי10/07/131088 צפיות
כלכלת בחירות. מוזר איך דוקא עכשיו עיריית תל אביב מכריזה על ענייני דיור בר השגה, וכמות הפקחים על אבן גבירול קצת נרגעת, עצים ניטעים בשיכונים שונים על כבישים ראשיים ומבטיחים לנו עיר חופשית.

מאת: יאיר צברישלטון מקומי09/07/13944 צפיות
"ישראבלוף", כינה שופט ביהמ"ש העליון רובינשטיין את האופן שבו אוכפת עיריית תל אביב-יפו את חוק העזר העירוני, שאמור לגרום למניעת פתיחת סופרמרקטים בשבת. אלא מה? פסיקת בתי המשפט בכל הקשור לפעילות עסקים בשבת היא בעצמה ישראבלוף.

מאת: יאיר צברישלטון מקומי26/06/131088 צפיות
המצב בדרום העיר לא מעודד, בבתים רבים רוב הדיירים בבנייני המגורים הם פליטי עבודה מאריתראה ורק מיעוט יהודי. רצוי להזכיר כי מדובר ברחוב לוינסקי, רחוב מרכזי בעיר. עובדה זו היא מאד חשובה נוכח הממשלה הממשיכה להראות כי הגדר שהקימה והמדיניות שהיא אוכפת בגבול הדרומי עצרה את שטף המסתננים. אמנם השטף אכן עצר, אך עשרות האלפים עדיין כאן, ובהם חייבים לטפל.

מאת: יאיר צבריהודעות לעיתונות - כללי12/06/131568 צפיות
אין ספק כי האלימות בכלל והאלימות נגד קשישים חוצה גבולות, והם גבולות שליליים במיוחד. ההלם במקרה הזה הוא מאד גדול, ואם חושבים רגע, מבינים שמי שמתעללים אליו היא אחת האוכלוסיות שבזכותן אנחנו פה, הדור שבנה את הארץ. נשאלת השאלה הכואבת, האם כך היינו רוצים שיתייחסו אלינו כשנגיע לגבורות? נם כך גם אנחנו רוצים שיתנהגו אלינו בדמי ימינו? אני מאמין שלא.

מאת: יאיר צברישלטון מקומי01/06/131114 צפיות
למה חולדאי והורוביץ לא נוקטים עמדה בדבר המסתננים? שני המתמודדים הראשיים כרגע לראשות העיר נמנעים מלתפוס עמדה במקרה הטוב ומעבירים את האחריות למדינה כשלוחצים עליהם, אבל ממש חזק. נראה שהאסטרגיה שיועצי התקשורת של השניים דוגלים במדיניות "אין תגובה" דוקא באחד הנושאים הרגישים יותר במערכת הבחירות המתקרבת.

מאת: יאיר צברישלטון מקומי27/05/131172 צפיות
היכל התרבות, שהשלים לאחרונה שיפוץ מרגל ועד ראש נפתח לאחרונה לקונצרט פתיחה. הבעיה היא שעוד לא ניתן לו אישור כיבוי אש, בטיחות ואיכלוס (טופס 4) איך יכול להיות שהתקיים קונצרט ללא אישור? לפי ידיעות תל אביב, אמנם נערכו ישיבות בהולות בדבר העניין עם אחראים ממדור הדליקות אבל הוחלט איכשהו בסופו של דבר לערוך את הקונצרט כמתוכנן. האם לא למדנו כלום? האם מקרי הדליקות והשריפות רחוקים מאיתנו כמו הוריקנים וסופות טורנדו?

מאת: יאיר צברישלטון מקומי26/05/131127 צפיות
לפי המכתב שכתב העיתונאי יגאל סרנה לשופטת ורדה אלשייך, נראה שהיא מחוברת הייטב לטייקונים החייבים מיליונים ומיליארדים למדינה ועוזרת להם להיחלץ מהחובות, ומציעה להם את הסדרי החוב. יגאל מבקש מורדה לסוע ללונדון כדי לראות איך שם גם אחרי עשר שנים מכניסים לכלא זוג, הוא כיהן כשר האנרגיה הבריטי, והיא אשתו.

מאמרים נוספים בנושא וטרינריה

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/01/197138 צפיות
אם היינו יודעים כמה חתולים וכלבים מומתים כיוון שהתרבותם אינה נעצרת על ידי עיקור וסירוס.. כלבים וחתולים רבים משוטטים ברחובות וחלקם לצערנו עשויים למות באופן טבעי בשל קשיי ההישרדות בחוץ. אם יש לכם כלב או חתול, זו אחת ההמלצות החמות שהיינו מציעים לכם לעשות.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/12/187250 צפיות
מגוון בעלי חיים יוכלו לתת מענה מעולה לרצון לגדל חיית מחמד בבית. אך מעטות באמת יענו על הצורך של בני הבית שזה דבר עיקרי ולא פחות חשוב מכל פרמטר אחר כאשר מתכוונים להביא חיית מחמד לביתכם.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה30/09/187417 צפיות
חיית החמד שלכם, בריאותה אינה שונה משל כל יצור חי אחר כולל אותנו בני האדם. כאשר אנו בוחרים ווטרינר/ מרפאה ווטרינרית לחיית המחמד שלנו אנחנו צריכים להתחשב במגוון פרמטרים מעבר לנוחות או שמועות חיוביות שמפה לאוזן. במאמר שלפניכם נרחיב על כך.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה27/06/187751 צפיות
למה למעשה כל כך חשוב שיהיה ווטרינר קבוע לחיית המחמד שלך? או לפחות מרפאה קבועה? מאותה הסיבה שחשוב שלנו תהיה מרפאה קבועה ורופא מטפל קבוע...וזה לא רק נוחות האמינו לנו..

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/05/187822 צפיות
כשחיית מחמד מצטרפת למשפחה תאמינו לנו... החיים בבית יהיו הרבה יותר מהנים! התענוג שבחזרה הביתה, לטפל בהנאה, להאכיל ולטפח אין הרבה רגעים שישתוו להרגשה הנהדרת הזאת. עם כל ההנאה והקסם שבהחלט יש בדבר חשוב מאוד לברר מספר דברים.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה29/03/187893 צפיות
כמו בכל דבר בחיינו לפני שאנו לוקחים החלטה משמעותית אנחנו חייבים לוודא שמרבית הפרמטרים מתאימים לציפיות שלנו . כך גם באימוץ כלבים, נורא מתחשק לכם שכלב יפה ומתוק או גדול וקשוח יתרוצץ בחצר ביתכם אך חשוב לוודא מספר דברים קודם לכן.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה28/02/184130 צפיות
היפוך קיבה קורה כאשר כלבים בולעים אוויר תוך כדי ארוחה ובאופן כללי ולא מצליחים לשחררו מה שגורם לקיבה להסתובב ונוצרת חסימה בזרימת הדם שעשויה להגיע עד למצב של נמק ולמקרי מוות. באם הכלב לא יטופל באופן מידי הוא יהיה בסיכון שעשוי להוביל למותו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica