חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תפקידיו של פיתוח הדרכה והמצבים בהם הוא חיוני

מאת: אירה פינסקרניהול ידע12/02/20131301 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פיתוח הדרכה הוא תחום חשוב וצומח בשנים האחרונות. ככל שמנהלים רבים יותר מכירים בחשיבותו של שימור ידע בארגון, כך הם מבינים את הצורך להשקיע בפיתוח הדרכה מקצועי. לעתים ההבדל בין ארגון יציב שיכול להתמודד בהצלחה עם המציאות העסקית ההפכפכה לבין ארגון שמושפע מכל שינוי חיצוני טמון דווקא ביכולת הצוות שלו לשמר את הידע ולהעביר אותו לעובדים חדשים.

פיתוח הדרכה הוא הקמת מערך הדרכה מסודר שמאפשר למנהלים לעקוב ולדעת מהי רמת ההכשרה של העובדים, איך מוטמעים שינויים ארגוניים שונים, מתי ניתן לעבור לסדר היום ומתי יש לצפות להאטה מסוימת בתפוקה. לכן פיתוח הדרכה שונה מהדרכה רגילה, שהיא, מטבע הדברים, פעילות נקודתית.

מתי נדרש פיתוח הדרכה? הדוגמא הקלאסית היא רה ארגון. במצב הזה חלק מהעובדים עוזבים, אחרים מגוייסים, ורבים גם משנים תפקיד. כל שינוי תפקיד או גיוס של עובד חדש מצריך הדרכה מסודרת; כאשר מדובר בתופעה המונית, יש לתת את הדעת על ההדרכה הדרושה לכל אחד מהעובדים מבעוד מועד, ולהקים מערכת שתוכל לתת את המענה המיטבי תוך פגיעה מינימלית בתפקוד הארגון.

דוגמא אחרת למצב בו נדרש פיתוח הדרכה היא קיצוצים או חלוקה מחדש של תחומי אחריות. במצב זה חלק מהתפקידים שהיו מבוצעים עד כה על ידי העובדים המפוטרים עוברים לעובדים אחרים שלא תמיד מנוסים בתחום.  גם במצב בו נקלטת קבוצה גדולה של עובדים חדשים שזקוקים להכשרה, או במצב בו צפוי מיזוג בין יחידות עסקיות וחלוקה מחדש של תפקידים בארגון, יש לחשוב מראש על הדרכת העובדים במקביל לפעילות שוטפת של העסק.

דוגמא אחרת לצורך בפיתוח הדרכה, שאינה קשורה לנושאים של כוח אדם, היא מצב בו נקלט ציוד חדש או טכנולוגיה חדשה שאינה מוכרת בארגון, פיתוח הדרכה עשוי לתת את המענה המתאים.

לסיכום, פיתוח הדרכה הוא מערך שמאפשר לתת את המענה הנדרש לכל שינוי מהותי בארגון שקשור בשימור ידע ובהעברתו המסודרת בין העובדים. בהעדר מערך הדרכה מוסדר עשוי הארגון למצוא את עצמו חסר אונים מול השינויים המתרחשים בו, ואת העובדים – מבולבלים ואובדי עצות. פיתוח הדרכה מאפשר לארגון להתמודד בהצלחה עם השינויים הפנימיים.

 



תגיות המאמר: פיתוח הדרכה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירה פינסקר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131621 צפיות
עגלת מוצי היא המענה האופטימלי לצרכים של משפחות רבות עם תינוקות. המאמר מפרט את היתרונות המשמעותיים של רכישת עגלות מוצי בחברת מאדרלנד.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131198 צפיות
מוצי היא חברה וותיקה ומבוססת בתחום של ייצור ושיווק של עגלות תינוק. המאמר בוחן את הסיבות לפופולריות של עגלות מוצי בקרב ההורים הצעירים.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131178 צפיות
עגלות תאומים מוצגות בשוק במספר קטן יחסית של דגמים, בהשוואה לעגלות הרגילות. בנוסף לכך, מימדים או משקל של חלק מהדגמים עשויים להוריד אותם מהפרק לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131107 צפיות
הורים המצפים להגדלת המשפחה, יכולים להתארגן לקראת האירוע המשמח על ידי רכישת כל החפצים הנדרשים בחנויות הריון גדולות. המאמר מפרט אודות המוצרים המוצעים שניתן לרכוש בהן.

מאת: אירה פינסקראופנה20/05/131191 צפיות
בגדי הריון זכו ליחס של כבוד מצד אנשי מקצוע בתחום ההלבשה לא מזמן. בעבר הלא כל כך רחוק בגדי הריון היו שמלות פרחוניות איומות או חולצות טי ענקיות. נכון להיום, המצב שונה לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131246 צפיות
טויוטה יאריס ההיברידית החדשה היא מכונית קטנה, נאה, שקטה, נוחה וחסכונית . במאמר מפורטים מאפייניה העיקריים של הדגם החדש.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131218 צפיות
טויוטה פריוס היא מכונית היברידית, כלומר המנוע שלה מחולק לשתי יחידות, אשר אחת מהן היא חשמלית, והשנייה פועלת על בנזין. המכונית נחשבת למתאימה לאנשים בעל מודעות סביבתית גבוהה, שמוכנים לשלם את המחיר

מאמרים נוספים בנושא ניהול ידע

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע27/02/221135 צפיות
קיבלת צו הפסקת בניה, הריסה? ייעוץ, הכוונה וטיפול -פנה עוד היום! היתרי בניה, הכנת תוכניות, הגשה וליווי עד קבלת ההיתר. חוו"ד מהנדס קונסטרוקטור בכל הארץ - שרות מידי אישורי עירייה לטאבו לנכסים עם חריגות בניה ודירות מפוצלות! ייעוץ לוועדי בתים, יזמים וחברות בנייה בנושא תמ"א 38

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע16/09/211069 צפיות
הגשת הבקשה לרישיון עסק בתל אביב- מיידע ראשוני על בעל העסק או מיופה כוחו להגיש את הבקשה המלאה (כולל המסמכים הנדרשים) למרכז שירות הלקוחות של אגף רישוי עסקים. את אגרת רישוי העסקים ניתן לשלם בעת הגשת הבקשה. הערה – בקשה ליציאת שותף מהעסק לא כרוכה בתשלום אגרה. הבקשה לרישיון עסק מוגשת לרשות הרישוי העירונית. על הבקשה לרישיון לכלול:

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע16/06/21928 צפיות
צו הריסה מנהלי קשה לבטל- האומנם? בהמשך פסק דין בו בוטל צו הריסה מנהלי. בהתאם להוראות סעיף 238א(ח) לחוק התכנון והבניה, תשכ"ה-1965 (להלן – החוק), לא יבטל בית המשפט צו הריסה מנהלי, אלא אם התברר שהבניה ביחס אליה הוצא הצו בוצעה כדין או שהצו אינו דרוש לשם מניעת עובדה מוגמרת לטענת המבקשים, במתן צו ההריסה נפלו מספר פגמים, שבגינם יש לבטל את צו ההריסה, כפי שיפורט להלן: א. בניית הסככה הסתיימה למעלה משישים יום לפני מתן צו ההריסה. לפיכך לא ניתן היה להוציא את צו ההריסה; ב. צו ההריסה אי

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע29/03/21845 צפיות
הרפורמה ברישוי עסקים מדינת ישראל קידמה רפורמה בתחום רישוי עסקים, שמטרתה לשפר ולייעל את הליכי הרישוי ולהקל ככל הניתן על בעלי העסקים ועל המעוניינים לפתוח עסקים חדשים, כל זאת, תוך הקפדה על הוראות חוק רישוי עסקים ומטרותיו. משרדנו גוייס כחלק מהליך למידת צרכי בעלי העסקים וכיום מסייע בהליך הרישוי לבעלי העסקים תוך כדי חסכון בעלויות וזמן יקר.

מאת: שלום כהןניהול ידע17/08/161769 צפיות
אתם מכירים ישראלי שלא מרכיב משקפי שמש? האמת היא, שקשה למצוא אנשים כאלה, ובצדק: בישראל השמש חזקה ביותר כך שעלינו להגן על העיניים מפניה. עם זאת, לא תמיד קל להתרגל למשקפיים ומי שעדיין אין לו את ההרגל הזה צריך לעשות משהו בנידון.

מאת: רוןניהול ידע12/06/161509 צפיות
מאמר על זכיינות למכירה

מאת: אבי דוידיניהול ידע17/11/152229 צפיות
כיום, על מנת לבצע השוואת מחירי סלולר, צריך פשוט להיכנס לאתר שמאפשר לראות את כל האפשרויות הקיימות. בעידן שבו יש שפע של מידע, ניתן לענות על צרכיו של הצרכן, מבלי לגרור אותו לשיחות ממושכות עם נציגי השירות במרכזי המכירה או בטלפון. הלקוח בעצמו יכול לראות את כל החבילות והמכשירים הקיימים, להשאיר את פרטיו ובזאת מסתיים חלקו. את המשך התהליך תבצענה החברות עצמן, שיצרו עמו קשר בהקדם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica