חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הרצאות - חשיבה יצירתית מתוך חוכמת היהדות

בחרתי להקדיש הפעם את המאמר הנוכחי לחוכמת היהדות, ולקשר

בין חשיבה יצירתית לבין ספר הספרים הנמכר ביותר בעולם.

נושא שאותו אני אוהב להזכיר ב הרצאות שאני מעביר.

אחד המאפיינים החשובים של חשיבה יצירתית הוא לשמור על פתיחות מחשבתית,

לקבל בהבנה את האפשרות שאיננו רואים את התמונה כולה, ושייתכנו אפשרויות נוספות או פתרונות נוספים טובים יותר.

ברור כי האדם, באשר הוא אדם, אינו יודע כל וברור אף שחמשת החושים שלנו מוגבלים, וכך גם הידע והחוכמה שלנו. לעומת זאת, חוכמת הבורא היא חוכמה עליונה ואין-סופית. החוכמה הזו, העליונה, מסתתרת ומוצפנת בתוך ספר מסוים, הספר הנמכר ביותר בעולם בכל הזמנים, ספר שכולם שמעו עליו וכולם מכירים אותו.

דווקא במקום הנמצא בהישג יד ולעין כל, שם בדיוק מוצפנים להם סודות גדולים, שם מצויה החוכמה השמימית והעליונה של הבורא.

הספר הזה נקרא "התורה" או "חמשת חומשי התורה", על שם חמשת הספרים מהם התורה מורכבת: בראשית, שמות, ויקרא, במדבר, דברים.

אנו חיים היום בעולם מתקדם של אינטרנט, מחשבים ותוכנות מתוחכמות.

אפילו מכשיר טלפון נייד, שנראה היום דבר שבשגרה, עד לפני זמן לא רב היה מדע בדיוני, וכך גם לגבי מכשירים פשוטים יחסית, כמו מכשיר הפקסימיליה.

איך ייתכן שכותבים משהו על נייר, ומישהו אחר שנמצא הרחק מעבר לים מצליח לקרוא זאת? מהו הצופן שעל פיו פועלים כל אותם מכשירי פלא?

מאמרים רבים, הרצאות ומחקרים נערכו בתחום.

דווקא היום, בעולם של טכנולוגיות חדשות ושל תוכנות מתוחכמות, ניתן להתקרב קצת ולנסות להבין את החוכמה המוצפנת בתורה. האותיות והמילים בתורה הם קודים, צפנים, תדרים שיש להם כוח עצום להעביר לנו.

כל מתכנת מתחיל יודע ששינוי של אות אחת או ספרה אחת בקוד במקום הלא נכון, ישבש לחלוטין את שפת התוכנה, והתוצאה הרצויה לא תצא לפועל. זו הסיבה שאפילו אם אות אחת בתורה (או אפילו חצי אות או גודל האות) לא במקום הנכון, כי אז כל הספר פסול ולא כשר לקריאה בציבור. הוא פסול כי הכוח של האותיות והמילים לא ימלא את תפקידו: יצירת חיבור בין העולם הרוחני לעולם הגשמי שלנו.

כל האותיות, המילים והסיפורים בתורה אינם סיפורים סתם. השפה העברית הקדומה איננה שפה שנועדה לדיבור ולכתיבה. המילה "עברית" היא מלשון להעביר ולהעלות מעבר למצב הקיים, ולכן בכוחן של האותיות והמילים העבריות המופיעות בתורה להעביר אותנו למציאות טובה יותר עבורנו.

ישנן פרשות בתורה שנראות כמו הרצאות משעממות מאוד ולא רלוונטיות לחיינו המודרניים. ישנן פרשות עמוסות בפרטי פרטים החוזרים ונשנים ולכאורה מיותרים, אבל לתורה יש הרבה מאוד רבדים, ואפשר להסתכל בה מכיווני חשיבה שונים ורבים.

כבר הרחבתי רבות על כך שאחד הדברים החשובים בחשיבה יצירתית הוא הרעיון שכל בעיה היא בעצם מתנה והזדמנות ליצור משהו חדש טוב יותר.

הבעיות מעוררות אותנו לפנות לכיווני חשיבה שונים ולעשייה שונה, אבל לפעמים השימוש בבעיה עצמה עשוי לשמש כפתרון. בחשיבה יצירתית שימוש בבעיה כפתרון הוא מודל ידוע.

כך למשל, אחת הדרכים לכבות שריפה בשטח פתוח היא ליצור שבילי אש. מבעירים אש בצורה מבוקרת, ופיסת האדמה היבשה והשרופה שנוצרה גורמת לעצירת האש. השתמשנו באש (הבעיה) כדי לגרום לעצירתה (הפתרון).

בעולם הרפואה משתמשים בחיסון אקטיבי שמורכב מנגיפים מוחלשים, המוחדרים לגוף וגורמים לו לפתח נוגדנים כנגד הנגיף. נוגדנים אלו מאפשרים לגוף להתמודד טוב יותר עם הנגיפים כאשר ייחשף אליהם. הנגיפים (הבעיה) משמשים לחיזוק הגוף (הפתרון).

בכל פרשות התורה ניתן למצוא את הרעיון של הפיכת הקושי להזדמנויות מוצלחות, ובמקרים מסוימים מופיע גם הרעיון של שימוש בבעיה עצמה – כאמצעי לפתרון מוצלח.

כך למשל, הרצאות רבות מזכירות את פרשת "חוקת" בה משתמשים באפר של פרה אדומה, שהוא הדבר הטמא ביותר, דווקא כפתרון החזק ביותר לזיכוך ולהיטהרות.

באותה פרשה מסופר גם על נחש הנחושת. "הנחשים השרפים וינשכו את העם וימת עם רב מישראל", אבל דווקא הנחש הבעייתי וגורם המוות הוא זה שמשמש כפתרון להצלת חיים: "ויאמר ה' אל משה, עשה לך שרף, ושים אותו על נס, והיה כל הנשוך וראה אותו וחי ...והיה אם נשך הנחש את האיש, והביט אל נחש הנחושת וחי ".

בפרשת "בלק" הקללות של בלעם הופכות לברכות, ואילו מצאצאיו של בלק הרשע נולדה רות המואבייה, שמצאצאיה נולד ... דוד המלך. אנו נמצאים בעולם שנקרא "עץ הדעת טוב ורע" (לעומת "עץ החיים" שהיה בגן עדן), כלומר שגם טוב וגם רע נמצאים בו בערבוביה, והחוכמה היא להפיק את הטוב מכל דבר שנראה רע.

צורת חשיבה אופטימית, גישה חיובית, התייחסות נכונה לבעיות ועשייה מתאימה הם הדרך הנכונה להפוך את הבעיות להזדמנויות יצירתיות ...

בהצלחה לכולנו. רפאל כהן. www.raphael-cohen.com

הכותב הוא רפאל כהן, מומחה בחשיבה יצירתית, מרצה מבוקש,

מעביר הרצאות וסדנאות בפני חברות וארגונים וגם בפני קבוצות פרטיות.

ההרצאה המובילה שלו נקראת: "מה הקשר בין מזל וחשיבה יצירתית"?

ומשלבת הומור, תחכום והשראה. רפאל נחשב לאחד המרצים המובילים בארץ.

מופיע בתוכניות טלוויזיה, רדיו ובעל טור קבוע בעיתונים שונים.

מחבר הספר "האיש שהצליח לשנות את הסרט".

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

<a href=http://www.ask4.co.il/sites/web.%D7%A7%D7%99%D7%93%D7%95%D7%9D%20%D7%90%D7%AA%D7%A8%D7%99%D7%9D >קידום אתרים בגוגל</a>

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסק4 קידום אתרים

מאת: אסק4 קידום אתריםביטוח בריאות01/12/09991 צפיות
מימוש זכויות רפואיות הינו תהליך ארוך ומייגע. כדי להקל על הפונים חשוב לדעת איך לעבור את התהליך באופן יעיל.

מאמרים נוספים בנושא אימון לרוחניות

איך לחנך ילדים, איך לשכנע אנשים, איך לגרום למישהו לחשוב כמוך, איך לגרום למישהו להסכים איתך, כושר שכנוע, איך להסביר משהו, טיפול הוליסטי, מאמן אישי: עכשיו העניין הוא כזה למה לפעמים בן אדם רוצה להסביר משהו למישהו והוא לא מצליח להסביר לו, אתה רוצה להסביר משהו למישהו ואתה לא מצליח להסביר לו. עכשיו יש תיאוריה שאומרת אם אתה רוצה לדעת אם הבנת לך תסביר למישהו ואנחנו נשדרג את זה ותבקש ממנו גם להסביר מה הוא הבין ותראה שהוא באמת הבין ואפילו תסביר למישהו מפגר וככל שהוא יותר מפגר והצלחת להסביר ...

הכשרת עובדים, ניהול מנהלים בארגון, איך להכשיר עובדים, איך לנהל מנהלים, איך לנהל עובדים, פיתוח עובדים, קואצ'ר מומלץ, טיפול נפשי: עכשיו הנושא הוא כזה אחת הטעויות שעושים מנהלים, יש בעיקרון בארגון שני סוגי עובדים יש עובדים שיש להם מטרה מאוד מוגדרת וספציפית שהם בעצם התחליף הכי זול לרובוט כאילו זאת אומרת יש איזה עבודה מסוימת שהם צריכים לעשות עושים אותה רק פשוט במקום להביא רובוט כי אין רובוט שיעשה את זה אז הם עושים את זה, עכשיו זה עובדים שאין צורך שיהיה להם שכל אפילו יש צורך שלא יהיה ...

הערכה עצמית רעה, עודף ערך עצמי, דימוי עצמי גבוה מידי, חוסר ביטחון עצמי, הסרט הסוד, מפחד להתחיל עם בחורה, אימון אישי לחיים, אימון אישי מומלץ: עכשיו הנושא הוא כזה לפעמים דימוי עצמי גבוהה וערך עצמי גבוהה דופק את הבן אדם, עכשיו מראש בא נגיד שאם היה לו לבן אדם דימוי עצמי באמת גבוהה זה לא היה דופק אותו בסדר אבל בא נדבר על דימוי עצמי כאילו גבוהה, גבוהה אבל דופק את הבן אדם. מה לדוגמא נגיד בן אדם בוא ניתן דוגמא קלאסית נגיד בן אדם מפחד להתחיל עם בחורה כי יש לו דימוי עצמי מאוד גבוהה שהוא ...

אימון אישי, ממי ללמוד, איך לבחור מטפל, איך לבחור מאמן, איך לבחור יועץ, אימון עסקי, מורה רוחני, מאמן אישי לחיים: אז עשו כדלקמן יש את הנושא שאומר שיש בן אדם שיביא לך דגים ויש בן אדם שילמד אותך לדוג, מכירים את הנושא אם מישהו רוצה לשלוט בך הוא יעדיף לתת לך דגים ככה אתה צריך לחזור מחר לקחת עוד דגים, אם הוא רוצה להיפטר ממך כי נמאס לו לראות אותך אז הוא לא ייתן לך לא דגים ולא ילמד אותך לדוג כדי שתמות ברעב והוא לא יראה אותך יותר. אבל אם הוא יודע שזה בלתי אפשרי, סתם פשוט ניסיתי להפוך כאילו ...

לא רוצה לפחד מהמוות, ניסיונות התאבדות, מחשבות אובדניות, התגרות במוות, חרדה מהמוות, מחשבה טורדנית, מטפל רגשי, יועץ טיפולי: עכשיו השאלה היא כזאת יש מישהי נגיד לצורך העניין, מישהי מישהו לצורך העניין זאת מישהי שהתופעה המתוארת היא כדלקמן נניח היא ראתה בטלוויזיה משהו בחדשות "מישהי התאבדה, התאבדה עם צעיף", אוקי היא עכשיו נכנסה למחשבה טורדנית היא צריכה לבדוק אם אפשר להתאבד עם צעיף או לא היא הולכת נגיד עכשיו לא היה לה צעיף אז נגיד היה לה בבית כבל של טלפון סלולרי, היא לקחה את הכבל קשרה ...

הססנות, מה זה fomo, חשש מהחמצה, תחושת החמצה בחיים, התמודדות עם תחושת החמצה, fear of missing out, אימון אישי לחיים, מטפל אישי: עכשיו יש תופעה שנקראת FOMO. ש: מה זה FOMO? אליעד: FOMO זה ראשי תיבות fear of missing out אתה מפחד להחמיץ דברים. ש: פחד מלהחמיץ דברים. אליעד: כן. ש: מוכר לי. אליעד: אתה אומר לבן אדם "אולי תצא עם זאתי, לא אני מפחד להחמיץ את האחרות, אולי תעשה ככה למה שלא תהנה בסרט, אני מפחד להחמיץ סרט אחר". ש: אוקי החמצה כלשהי. אליעד: נכון, מה עושים עם זה אתה בא לעשות תרגיל ...

שיפור הישגים, פתרון בעיות, התפתחות אישית, כמה לתרגל, תרגול מיומנות, פיתוח מיומנות, מטפל רוחני, הכוונה אישית: מה אתה אומר? ש: אוקי הבנתי אז בסופו של דבר מתי באמת התרגול עובד? אליעד: התרגול עובד כשהבעיה מלכתחילה הייתה פונקציה של חוסר תרגול זאת התשובה, אם מלכתחילה הבעיה המקורית נבעה מכך שאתה לא מתרגל מספיק אז אם תתרגל זה יעבוד ואם הבעיה לא נבעה מזה זה לא יעבוד. ש: אז אם כך אז נשאלת השאלה אז מה הייתה הבעיה מלכתחילה זה מובן מאליו. אליעד: לא מובן מאליו יש אנשים שחושבים שתרגול יפתור ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica