חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כל הדברים שחשוב לדעת לפני שמזמינים צימרים, בתי מלון, אכסנית, בתי נופש מומלצים אצל סוכן נסיעות או באינטרנט

מאת: יאיר טיוליםבתי מלון02/03/201355863 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


עצור!! קרא מידע רגע לפני שאתה מזמין

שוק התיירות הוא אחד השווקים הפעילים והדינמיים ביותר כיום, גם בארץ, וגם בעולם כולו. מחירי החופשות והסדרי הלינה תלויים בגורמים רבים ומשתנים מרגע לרגע, מה שגורם לכולנו להיות עם היד על הדופק ותמיד לחפש את המחירים הזולים והמשתלמים ביותר. אבל מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת ? האם הגיע הזמן לנטוש את סוכני הנסיעות ? האם אתרי ההזמנות שאנו מכירים באמת מספקים את המחירים הטובים ביותר ? מסתבר שלא תמיד. אתרי השוואת המלונות הגיעו לאינטרנט ומשלבים בתוכם את הטוב מכל העולמות.
ישנן דרכים רבות ומגוונות להזמנת חופשה : אפשר להיעזר בסוכן נסיעות מקומי, לשוטט בין אתרי ההזמנות הגדולים והמוכרים באינטרנט, או לנסות את המזל באתרי הדקה ה-90. לכל שיטה יש יתרונות, וכמובן, גם חסרונות. בשנים האחרונות הופיעה שיטה חדשה המשלבת בתוכה את יתרונותיהן של כל השיטות – אתרי השוואת מלונות. אנו נסקור את הדרכים השונות, נציין את היתרונות והחסרונות, ולבסוף נסיק מסקנות. הבה נתחיל :

סוכן הנסיעות המקומי כולנו מכירים את השיטה הזו, מכיוון שהיא הוותיקה ביותר ומכיוון שלפני עידן האינטרנט זו הייתה אחת השיטות הבודדות להזמין חופשה. בשנות ה-90, האינטרנט אפשר קשר ישיר ומידי בין מיליוני אנשים, חיסל מרחקים גיאוגרפיים, ויצר "כפר גלובלי" חדש. לאט-לאט סוכני הנסיעות הפכו לפחות רלוונטיים והעסקאות שהציעו נהיו פחות אטרקטיביות. מאגרי החופשות והמלונות של הסוכנים קטנים בהרבה מאלו של אתרי האינטרנט ברוב המוחלט של המקרים, או שהם פשוט עושים שימוש באותם מאגרים. אם יש סוכן נסיעות בקרבת מקום מגוריכם ואינכם מומחים גדולים בתחום, אולי כדאי לכם בכל זאת להתייעץ אתו לפני הזמנת חופשה.



אתרי הזמנות מקוונים


1.קבוצת Priceline: חברה מובילה בעולם בתחום הזמנות בתי מלון באינטרנט, עם מאגר של למעלה מ-170,000 מלונות ברחבי העולם כולו. הקבוצה מורכבת מארבעה מותגים עיקריים – Agoda, Booking, Priceline, ו – Traveljigsaw. בנוסף יש לקבוצה מותגים נלווים שונים. קבוצת Pricelineמספקת שירותי תיירות מקוונים באירופה, צפון אמריקה, דרום אמריקה, אסיה התיכונה, המזרח התיכון ואפריקה. מותגי הקבוצה דומים במאפייניהם, אך לכל אחד תכונות ייחודיות משלו : ·Agoda:האתר ממוקם בתאילנד, עיקר התמחותו במלונות בשווקי המזרח, וכן הוא מאפשר גישה לעסקאות בלעדיות במקומות אלו. נרכש על ידי קבוצת Pricelineבשנת 2007. ייחודו העיקרי הוא שכל הזמנה ניתנת לביטול לפי התנאים המפורטים בתקנון האתר. ·Booking:עיקר התמחותו של האתר הוא בדגש על מלונות אירופאיים, והוא מציג מחירים תחרותיים בתחום המלונות הפרטיים. שיטת התשלום באתר Booking: מסירת פרטי כרטיס האשראי בזמן ההזמנה, כאשר החיוב מתבצע בפועל רק בשלב עזיבת המלון. ·Priceline:אתר זה עושה שימוש בגימיק של מכרז הפוך. המזמין הוא זה שמציע את המחיר עבור חדרי המלון (יש לציין גם את היעד והתאריכים). במידה והספק מאשר את ההצעה, אין אפשרות לבטל את ההזמנה. כמו כן, על המזמין להיות בעל כתובת דואר תקנית בארצות הברית, קנדה, מקסיקו, בריטניה ואחרות (כתובת מישראל אינה מתקבלת).

2.קבוצת Orbitz:חברה עולמית ומובילה בתחום התיירות המקוונת, העושה שימוש בטכנולוגיות חדשניות על מנת לאפשר למטיילים, גם למטרות פנאי וגם לעסקים, ליהנות ממחירים זולים במגוון רחב של מוצרי תיירות.קבוצת Orbitzהחלה את דרכה כאתר הזמנת מקומות שהתמקד בטיסות בלבד, במשך עשר שנים עד שמקימיה, חברות התעופה הגדולות בארצות הברית, התפרצו לתוך תחום שירותי המלונאות לאירועים, הפלגות, והשכרת רכב, בנוסף למוצרי לווין.הקבוצה מורכבת משבעה מותגים עיקריים : Orbitz, CheapTickets, ebookers, HotelClub, RatesToGo, away, Orbitz Business.

3.קבוצת Expedia:קבוצת הזמנת טיולים באינטרנט המהווה את משרד הנסיעות הגדול והוותיק ביותר המתמחה בעסקאות עם רשתות בתי המלון הגדולות. אתרי הקבוצה בעלי יכולת שילוב טיסות, הזמנות למופעים ואפילו הכללת מספר פריטים שונים, כמו למשל הזמנת כרטיסים והעברה משדה התעופה, בהזמנה אחת. החברה נוסדה לפני כ-15 שנה על ידי מיקרוסופט ונמצאת בשימוש על ידי עשרות מיליוני לקוחות מדי שנה.הקבוצה מורכבת משמונה מותגים עיקריים : Expedia, Hotels, eLong, Hotwire, Egencia, CruiseShipCenters, Venere, Classic Vacations.אחד האתרים הראויים לציון מתוך רשימה זו הוא Hotwire, שעושה שימוש בשיטת המכרז ההפוך, אך בצורה ייחודית למדי. המזמין מקבל הצעות מחיר זולות מאוד מבלי לדעת את שם המלון וכתובתו. הנתונים שהוא כן מקבל הם : אזור, דירוג כוכבים ודרוג הגולשים. במידה ובוצעה הזמנה, שם המלון וכתובתו נשלחים באופן מידי. המזמין יודע שהוא מקבל הסדרי לינה מרשתות ידועות שעברו אישור של החברה ומפורטים באתר החברה. חסרונה של השיטה הוא שלא ניתן לבטל הזמנה.

4.אתר Travelocity:אתר אמריקאי שהוקם בשנת 1996 על ידי Sabre Travel Networkונחשב למשרד הנסיעות הוותיק ביותר באינטרנט. עד עצם היום הזה הוא אחד מ-"ששת הגדולים" בשוק העולמי. החברה מפעילה גם שרותי נסיעות מלאים ללקוחות עסקיים. כאשר מדובר בהמצאת דרכים חדשניות לתכנן הזמנת חופשה, Travelocityהיא אחת מחברות הנסיעות החדשניות ביותר באינטרנט ללא ספק.


כל הקבוצות שולטות יחד על יותר מ-80% משוק ההזמנות המקוונות. מאגרי הנתונים של אתרי כל הקבוצות זהים למדי, אך לעיתים רחוקות אפשר למצוא הבדלים במחירים. כמו כן, חברות הבת משתמשות באתרי חוות הדעת שלהן בתור מקור מידע זהה לזה של חוות דעת של הגולשים. כאשר ניגשים לקבל מחיר בכל אחד מן האתרים הללו, קיים סיכוי רב שהמחירים באתרים השייכים אותה קבוצה יהיו זהים. אם רוצים לדעת את חוות הדעת של הגולשים אודות מלון מסוים, יש סיכוי שחוות הדעת יהיו זהות לחלוטין באותה קבוצה. בנוסף, כמות החדרים בכל קבוצה מוגבלת עקב הסכמים ייחודיים שנערכים בין הקבוצות.

דבר נוסף משותף לכל אתרי ההזמנות הללו – כולם מבטיחים לכם את המחיר הזול ביותר. הטענה הזו מעלה מספר שאלות חשובות : איך אפשר למצוא את האתר שמציע את המחירים הכי זולים בכל רגע נתון ? האם יש צורך לפנות זמן כה רב כדי לחפש בכל האתרים ? איך להימנע מהבלבול הנוצר עקב ריבוי האתרים ? האם אתם באמת שולטים בחומר ? כדי לענות על השאלות האלה, נוצר פתרון חדש המשלב בתוכו את הטוב מכל העולמות – אתרי השוואת מלונות.


אתרי השוואת מלונות הרעיון שעומד מאחורי אתרי השוואת המלונות, הוא חיפוש תוצאות מתוך מאות אתרי אינטרנט בתצוגה מאוחדת על פי קריטריונים ספציפיים שנקלטים מהמשתמש, ומאפשרים הצגת תוצאות מותאמות אישית ברמה גבוהה. הרובוטים של מנועי ההשוואות מחפשים במאות אתרים בו זמנית, תהליך שלוקח מספר שניות בודדות, כדי לתת למשתמשים את התוצאות המדויקות ביותר. הדבר חוסך זמן ואת הטרחה שבביצוע חיפוש ידני. כמובן שהם יכולים גם לחסוך כסף, על ידי סימון תוצאות החיפוש הזולות ביותר.

חשוב להיעזר באתר השוואות אובייקטיבי ללא חסויות, פרסומות וחלונות קופצים. אחד האתרים המובילים והחדשניים ביותר בתחום הוא Hotels-Seeker.com. זהו כלל איננו אתר הזמנות, והוא משמש אך ורק בתור מנוע השוואת מחירי לינה. האתר עובד בשיטה ייחודית לקבלת התוצאות הטובות ביותר לפי קריטריונים שהמשתמש מגדיר לפני ביצוע החיפוש. האתר סורק בזמן אמת את כל אתרי ההזמנות בעולם, לפי מדינה, עיר, שם מקום הלינה, תאריך, כוכבים, מרחק ממרכז העיר, שרותי תיירות, טווח מחירים, פופולאריות ועוד. המחירים מתעדכנים בכל רגע ורגע, והתוצאות המתקבלות משקפות את מצב השוק בצורה השקופה והמפורטת ביותר. האתר מתגאה במאגר מקומות הלינה הגדול ביותר ברשת האינטרנט, כ-350,000 מקומות לינה ב-240 מדינות, 121,278 יעדים בכל העולם. סך הכול 2,360,426 עסקאות לינה (הנתונים נכונים לחודש מרץ 2013). ע

ל מנת למנוע את תופעת הביקורות הממוסחרות והספאם, עבור כל מקום לינה יש ביקורות מאתרי הנסיעות הגדולים, שבהם הזינו הלקוחות את דעותיהם אחרי ששילמו ועזבו את המלון, כך שמובטח שמי שכתב את חוות דעתו אכן שהה במלון. כתוצאה משכלול האתרים שבהם נכתבות חוות הדעת, רמת האמינות הסטטיסטית של אתר השוואות המלונות היא גבוהה ביותר.

האתר נקי מכל סוג של פרסומות, חסויות וחלונות קופצים על מנת לשמור על אובייקטיביות מרבית.

לאחרונה, הושקו במסגרת האתר שלושה שירותים חדשים לשיפור חווית המשתמש וסיוע בקבלת החלטות מושכלות:

1.  שרות שוק "תן וקח" של הזמנת מלונות - קנייה ומכירה של הזמנות פנויות למלונות, שאינן ברות החזר. כלי מהפכני בעולם התיירות - קנסל-און. בכל יום ישנם כ-200,000 חדרים פנויים עקב ביטולים בלתי צפויים של מתארחים, וכתוצאה מכך אותם מזמינים מפסידים כ-10 מיליארד דולר בשנה מכיוון שאת כספם לא ניתן להשיב. שירות זה מאפשר לגולשים לרכוש ולמכור הזמנות מבוטלות שאינן ברות החזר, ולחסוך מאות עד אלפי שקלים. המחירים בשרות זה זולים בצורה מהותית מהמחירים שמציעים המלונות או אתרי ההזמנות הקיימים. מטיילים, שהיו צריכים לבטל את חופשתם עקב אירועים בלתי צפויים וביצעו עסקה של הזמנה ללא אפשרות החזר, מצמצמים את הנזק הכספי ובנוסף מאפשרים ללקוחות מזדמנים להרוויח. המוכר נותן הצעה ולקונה יש אפשרות להסכים להצעה או להציע מחיר נמוך יותר.

שירות זה נבחן  בעבר וקיבל המלצות חמות מהאתרים המקצועיים: בי.בי.סי טרוול (BBC Travel) ותנוז (Tnooz).

ערוץ שתיים בחן את השירות והמליץ עליו בחום במהדורת "תכנית חיסכון".לצפייה בכתבה לחץ כאן כדי לראות בקטע של הדקה 10:40- 12:20

לחץ כאן לראיון שבוצע בתוכנית הבוקר בערוץ 2 עם עמיר גרנות ממציא השיטה

2.  שרות חזותי – סיורים וירטואליים במלון. סיורים ווירטואליים של 360 מעלות (הדמיה פנורמית) בהפרדה גבוהה על מסך מלא, תמונות, מידע  וספרים אלקטרוניים של מלונות שיצרה חברת אייס-פורטל (ICE Portal), המאפשרים לגולש לחוות את המלון בצורה מקוונת, ברמה שלא הייתה מוכרת עד היום.

3. שרות וידאו חכם – אטרקציות ומסלולי טיול סביב המלון. בכל דף השייך למלון מסוים ישנו אייקון בצדו השמאלי. לחיצה על האייקון מאפשרת לכל גולש לצפות בכעשרה סרטוני וידיאו הקשורים למלון ולסביבתו. המידע נלקח מ-47 מקורות שונים בתחום הווידאו.זהו מנגנון בינה מלאכותית ומערכת וידאו חכמה המציגה את האטרקציות הזמינות בסביבת המלונות, כמו גם סיורים ווירטואליים. זהו כלי ייחודי ובלעדי לאתר, והוא נוסף במטרה להעניק למשתמשים "תצוגה מקדימה" של המקום בו הם הולכים לשהות במהלך החופשה.

לסיכום

ישנן דרכים רבות ומגוונות להזמנת חופשה, בין אם זו שיטת המכרז ההפוך, מבצעי הדקה ה-90, או אתרי ההזמנות הוותיקים והמוכרים. יש עובדה אחת שאי אפשר להתכחש לה – אתרי השוואת המלונות נמצאים כאן ועכשיו, ומומלץ מאוד להיעזר בהם לפני שמזמינים חדר במלון. הם יכולים לחסוך לכן זמן יקר, כסף רב וכאב ראש מיותר. את הזמן והכסף שחסכתם תשקיעו בתכנון הטיול, זו הרי המטרה העיקרית. לא משנה באיזו שיטה תבחרו בסופו של דבר, תמיד חשוב לזכור מספר כללים : · תמיד תקראו את כל האותיות הקטנות, לפני כל הזמנה, גם אם כבר הזמנתם מאותו אתר בעבר. · שימו לב שיש הזמנות מוזלות שאי אפשר לבטל שירותים ספציפיים מתוכן. לכן, מומלץ לבדוק עם סוכן הביטוח או סוכן הנסיעות שלכם האם אפשר לעשות ביטוח עקב בעיות בריאות. · לכל אתר יש מגבלה על כמות החדרים בהזמנה אחת. היזהרו לפספס מלון איכותי וזול יותר בגלל חריגה מכמות החדרים שבמבצע.


חופשה נעימה !

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מידען, עיתונאי ויזם בתחום התיירות והצרכנות

אתר טיולים מידע למטייל העצמאי(מסלולים, אטרקציות, ארועים ועוד

תמונות ממלונות רומנטיים ומפנקים ברחבי העולם (PR=5, 35,642 likes)

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יאיר טיולים

מאת: יאיר טיוליםבתי מלון10/12/123762 צפיות
במאמר זה ניתן למצוא את המלונות המובילים בקי ביסקיין, ארצות הברית במחירי הרגע האחרון והזולים ביותר באינטרנט, עד 75% זולים יותר מכל אתרי ההזמנות וסוכנויות הנסיעות המובילות בשוק. תוכלו לחסוך אלפי שקלים ! לכל מלון מצורפת סקירה כוללת, תמונות (ובגרסה האנגלית גם וידאו) ודרוג של גולשים אמתיים ששהו במקום ונתנו לו ציון

מאת: יאיר טיוליםבתי מלון10/12/127453 צפיות
במאמר זה ניתן למצוא את המלונות המובילים בסאות' מיאמי, ארצות הברית במחירי הרגע האחרון והזולים ביותר באינטרנט, עד 75% זולים יותר מכל אתרי ההזמנות וסוכנויות הנסיעות המובילות בשוק. תוכלו לחסוך אלפי שקלים ! לכל מלון מצורפת סקירה כוללת, תמונות (ובגרסה האנגלית גם וידאו) ודרוג של גולשים אמתיים ששהו במקום ונתנו לו ציון

מאת: יאיר טיוליםבתי מלון10/12/127423 צפיות
במאמר זה ניתן למצוא את המלונות המובילים בנורת' מיאמי, ארצות הברית במחירי הרגע האחרון והזולים ביותר באינטרנט, עד 75% זולים יותר מכל אתרי ההזמנות וסוכנויות הנסיעות המובילות בשוק. תוכלו לחסוך אלפי שקלים ! לכל מלון מצורפת סקירה כוללת, תמונות (ובגרסה האנגלית גם וידאו) ודרוג של גולשים אמתיים ששהו במקום ונתנו לו ציון

מאת: יאיר טיוליםבתי מלון10/12/127381 צפיות
במאמר זה ניתן למצוא את המלונות המובילים בנורת' ביי וילאג', ארצות הברית במחירי הרגע האחרון והזולים ביותר באינטרנט, עד 75% זולים יותר מכל אתרי ההזמנות וסוכנויות הנסיעות המובילות בשוק. תוכלו לחסוך אלפי שקלים ! לכל מלון מצורפת סקירה כוללת, תמונות (ובגרסה האנגלית גם וידאו) ודרוג של גולשים אמתיים ששהו במקום ונתנו לו ציון

מאת: יאיר טיוליםבתי מלון10/12/127351 צפיות
במאמר זה ניתן למצוא את המלונות המובילים ביוניברסיטי פארק, ארצות הברית במחירי הרגע האחרון והזולים ביותר באינטרנט, עד 75% זולים יותר מכל אתרי ההזמנות וסוכנויות הנסיעות המובילות בשוק. תוכלו לחסוך אלפי שקלים ! לכל מלון מצורפת סקירה כוללת, תמונות (ובגרסה האנגלית גם וידאו) ודרוג של גולשים אמתיים ששהו במקום ונתנו לו ציון

מאת: יאיר טיוליםבתי מלון10/12/127036 צפיות
במאמר זה ניתן למצוא את המלונות המובילים בג'קסונוויל, ארצות הברית במחירי הרגע האחרון והזולים ביותר באינטרנט, עד 75% זולים יותר מכל אתרי ההזמנות וסוכנויות הנסיעות המובילות בשוק. תוכלו לחסוך אלפי שקלים ! לכל מלון מצורפת סקירה כוללת, תמונות (ובגרסה האנגלית גם וידאו) ודרוג של גולשים אמתיים ששהו במקום ונתנו לו ציון

מאת: יאיר טיוליםבתי מלון10/12/127652 צפיות
במאמר זה ניתן למצוא את המלונות המובילים באוקלנד פארק, ארצות הברית במחירי הרגע האחרון והזולים ביותר באינטרנט, עד 75% זולים יותר מכל אתרי ההזמנות וסוכנויות הנסיעות המובילות בשוק. תוכלו לחסוך אלפי שקלים ! לכל מלון מצורפת סקירה כוללת, תמונות (ובגרסה האנגלית גם וידאו) ודרוג של גולשים אמתיים ששהו במקום ונתנו לו ציון

מאמרים נוספים בנושא בתי מלון

מאת: ליאורבתי מלון02/10/182163 צפיות
מלון ברמת גן שממליצים עליו, יכול להיות יעד מוצלח לחופשה באזור המרכז. מלונות ברמת גן, יכולים להיות באזורים שונים בעיר. מלון בעיר רמת גן, יכול להיות מלון בוטיק יוקרתי, שמעניק יחס אישי לאורחיו.

מאת: שלום כהןבתי מלון05/08/182026 צפיות
מציאתו של בקבוק מים אשר יהיה אידאלי עבורכם זהו לא דבר פשוט. עליכם יהיה לדעת את כמות המים שאתם צפויים בכל פעם שתטיילו עם הבקבוק וזאת לצד כך שתצטרכו לבחור בבקבוק עם צורה נכונה ועיצוב אלגנטי. בדרך זו יתאפשר לכם ליהנות מחוויית צריכה של מים אשר תהיה אידאלית ובמאת האחוזים. בדיוק כפי שכל אחד ואחד מכם בוודאי היה רוצה שיהיה בעצם.

מאת: עופר שלובתי מלון29/06/181395 צפיות
אם אתם מחפשים מקום טוב ואיכותי לנפוש בו בזמן נסיעה לעיר הקודש ירושלים, תוכלו להנות מלינה איכותית במלון ממילא.

מאת: שלום כהןבתי מלון09/04/181498 צפיות
אחד הדברים שמאפיינים את המלונות המובלים באילת זה עצם היותם מלונות אשר ניחנים בנוף קסום לים האדום. לפיכך כל אחד מכם בוודאי יהיה מעוניין ליהנות מאותו נוף

מאת: ליאורבתי מלון01/03/181577 צפיות
מלונות ספא בתל אביב, מושכים תיירים מישראל, ומחוץ לארץ. במלון ספא, יש ספא עם שפע של טיפולים מפנקים. חלק מבתי המלון בתל אביב, מתאימים לחופשה, וגם לאנשי עסקים.

מאת: SEOMANבתי מלון14/01/181481 צפיות
איך בוחרים מלון ספא בוטיק לחופשה רומנטית ומפנקת בצפון אשר לא תוכלו למצוא באף מקום אחר? יש מספר דברים שעליכם לעשות לפחות פעם אחת בחיים וזהו בהחלט אחד מהם.

מאת: שלום כהןבתי מלון05/01/181470 צפיות
כאשר אנו מרגישים שהחיים עמוסים מדי ושאנחנו צריכים לקחת הפסקה כדי לתת מרגוע לגוף ולנפש, חשוב שנקשיב לתחושה הזו ונצא לחופשה שתאפשר לנו לנוח כמו שצריך ולאגור כוחות עבור הימים הבאים. בדיוק עבור המטרה הזו קמו מלונות נפלאים באילת שמטרתם היא לספק מרגוע לגוף ולנפש, ולאפשר לנו לנוח מטרדות היום בסביבה רגועה בה נוכל להתפנק כמו שמגיע לנו ולחזור לשגרה שלנו עם חיוך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica