חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איפה ללמוד הנדסת מזון?

הנדסת מזון

האוכל אשר מגיע לצלחת שלנו נראה כמובן מאליו ודבר יחסית בעל תהליך פשוט, אך לא כך הוא, המזון שאנו צורכים עובר תהליכי פיקוח כל כך רבים עוד בטרם מגיע לצלחתנו, שאנו כלל לא מודעים אליהם, אלא, חלילה, במקרה של התרשלות.  ניתן לפרט את כל שלבי הפיקוח לפרטיו הקטנים או לקרוא להם בשם כולל- הנדסת מזון. הנדסת מזון היא תהליך פיקוח המבוצע על כל מזון באשר הוא, איפשהו בין היציאה מהמפעל לבין ההגעה לצלחת. כל מזון שמיוצר חייב לעבור תהליך פיקוח שכזה, המבטיח שהמוצר ראוי למאכל אדם גם לאחר כל תהליכי העיבוד באשר הם. תהליכי הפיקוח מבוצעים החל משלב תכנון המכונות בהם יעבור המזון בתהליכיו השונים, ייצור המזון, הרכבתו תכולתו, התוספים אשר מוספים אליו, אם יש כאלו, תנאי שימור המזון, אריזתו, הובלתו והגעתו אל הצחת של כל רוכש אותו. הנדסת מזון היא תחום מאוד מורכב ונלמד כחלק ממכלול תחומי לימודי הנדסה , במוסדות לימודים כדוגמאת במכללה להנדסה על שם סמי שמעון, או כל מוסד אקדמי המנהיג מסלול כללי בהנדסה או ייעודי בהנדסת מזון.

מסלולי הלימוד השונים

רוב לימודי הנדסת המזון נלמדים במסגרת תואר ראשון בהנדסה, הן במכללות השונות והן באוניברסיטאות השונות. התואר הוא ככלל התארים, אורך כארבע שנים, תוך התמחות בתעשיית המזון. כמו כן, ישנה אפשרות ללמוד הנדסת מזון במסגרת לימודי תעודת הנדסאי, אשר לרוב נמשכים כלימודי תואר ראשון ובסופם ניתנת תעודת הנדסאי עם התמחות במזון, כלומר- טכנולוג מזון. את מסלול ההנדסאים ניתן גם כן למצא במכללות השונות ובאוניברסיטאות השונות, הן הכלליות יותר והן המיועדות יותר למקצועות הטכנולוגיה השונים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ציפי זינגר

wwww.justintime.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ציפי זינגר

מאת: ציפי זינגררהיטים03/06/13822 צפיות
עונת הקיץ מביאה איתה לא רק גל גדול של חום, אלא גם של מעברי דירה. כיצד לדעת שפנית לחברת ההובלות המתאימה לך ביותר? כיצד בוחרים חברה אמינה?

מאת: ציפי זינגרלימודי תעודה ומקצוע26/05/13797 צפיות
לימודי נטורופתיה הינם חלק מלימודי רפואה משלימה, אשר סחפה וסוחפת תללמידים רבים ותומכים רבים בכל עת. מהם לימודים אלו ומה הם מקנים?

מאת: ציפי זינגרפסיכומטרי08/04/13902 צפיות
דקה לפני ששנת הלימודים הנוכחית נגמרת ומתחילה הנהירה הגדולה לאוניברסיטאות ולמכללות, זה הזמן לשפר את סיכויי הקבלה

מאת: ציפי זינגרקורסים וסדנאות28/03/131502 צפיות
כל אחד ואחת מאיתנו הוא צינור העברת אנרגיה, רק שרובנו כלל אינם מודעים לכך. רייקי הינו שיטת ריפוי משלים אשר ממקדת את אותה אנרגיה אל כפות הידיים, כך שניתן לסייע באמצעותה הן לעצמנו והן לאחרים

מאת: ציפי זינגרקורסים וסדנאות24/03/131398 צפיות
מי מאיתנו לא הייתה רוצה לקום בבוקר, כמו נשות הוליווד עם האודם על השפתיים, האייליינר במקום והכל מתוקתק כאילו השניה יצאנו ממכון איפור? לימודי איפור קבוע יכולים להביא אותך ואת לקוחותייך לבוקר כזה, אחד מיני רבים.

מאת: ציפי זינגרמוסיקה20/03/13902 צפיות
בוגרים רבים של מוסדות לימוד מוסיקליים בארצנו מוצאים עצמם מהר מאוד שחקנים ראשיים בזירת המוסיקה בארצנו, אשר נותנת במה וביטוי כמעט לכל סגנון קיים. זה הזמן שלכם להיות גם חלק מהמשחק

מאת: ציפי זינגרקורסים וסדנאות20/03/131357 צפיות
הרפואה המשלימה שחדרה לחיינו בעשורים האחרונים הביאה עמה מגוון קורסים והתמחויות אשר מושכים אליהם אנשים רבים ופתחה עמה שפע הזדמנויות לתעסוקה לבוגרים

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182591 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182438 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181890 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181708 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171478 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172267 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171936 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica