חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עולם הבדים


/ המעצב ארז עובדיה אודות נפלאות הבדים אז ועד היום

"האדם הקדמון כיסה את עצמו בבד כדי להגן על עצמו מפני הקור והחום. מאז ועד היום השימוש בבדים קיבל ביטוי רחב הרבה יותר מעבר לשימושי כסות בלבד", מספר המעצב ארז עובדיה,
מסורת ייצור הבדים הנה מסורת עתיקת יומין, אשר סימלה לאורך ההיסטוריה את ההבדלים בין המעמדות השונים. בימינו, בחירת בד מסוג אחד לעומת אחר מעבירה מסר תדמיתי מסוים, יוצרת תקשורת מכוונת אל הצד השני ומעבירה תחושה מדויקת."

תהליך ייצור הבד הנו מורכב ומרתק. מהרגע שבו תולעת המשי טווה את החוט בתוך הפקעת ועד לרגע שכל זה נהפך לבד של ממש, נדרש תהליך שלם הכולל ידע וטכנולוגיה. למעשה, מאותו סיב שיצרה תולעת המשי ניתן לייצר סוגי בדים שונים: שיפון משי, סאטן משי, אורגנזה משי – השוני באריגה של הבד ובעיבוד שלו יוצר בדים שונים מאותו סיב ומאותו חוט.

התהליך הראשוני ליצירת הבדים התבסס על חומרים מהחי ומהצומח, אשר היו נגישים לאדם, כאשר עם התפתחות הקדמה החלו לעשות שימוש בחומרים סינטטיים שהאדם יצר.
קיימים שלושה סוגי סיבים עיקריים: סיבים מן החי – המשי והצמר אשר מקורם מתולעי המשי ומצמר הכבשים. סיבים מן הצומח ­- כותנה, פשתן, יוטה. והסיבים הסינטטיים, כשבעצם התכונות של הבד נגזרות מהחומר ממנו הוא מיוצר ומצורת הייצור שלו.
ישנן שתי טכניקות ליצירת בד: אריגה בשתי וערב וסריגה.

סוגי בדים שונים עוברים גם הם תהפוכות עם התקדמות הטכנולוגיה והאדם, כך שניתן לראות בדים אשר שימשו וייצגו חתך מסוים באוכלוסיה משדרגים ועולים דרגה.
דוגמא טובה לכך ניתן לראות בבד מסוג ג'ינס, אשר יוצר בתחילת דרכו עבור העובדים בכורי הפחם ומחפשי הזהב, כיוון שנמצא עמיד וחזק במיוחד. מרתק לראות איך הפך הג'ינס, מבד הנועד עבור פועלים לבד אופנתי עבור המונים בכל שכבות האוכלוסייה.

עולם הבדים התפתח מאוד בשנים האחרונות, תודות לטכנולוגיה ולמודעות גבוהה לאפקט של סוגי הבדים השונים. אם בעבר היה ניתן להבחין בין סוגי הבדים השונים במגע יד, כיום גם מביני דבר לא תמיד עומדים בפיצוח החידה. הטכנולוגיה מסוגלת לחקות טקסטורות ומגע מדויקים, כך שמה שמרגיש כמו בד משי, יכול להיות בהחלט בד אחר לגמרי.
בימינו, מעצבי האופנה בוחרים את הבד הנכון על מנת ליצור דגם מסוים, תוך תכנון של "נפילת הבד" והעברת המסר התדמיתי הרצוי.

החוט הפופולארי למעצבי אופנה הוא חוט המשי שממנו נוצרים מספר בדים כמו שיפון משי – בד רך ונשפך ולפעמים קצת שקוף, אורגנזה משי – בד קשיח וחצי שקוף וטיפה קשיח נועד לשמלות עם לוק קשיח ומעוצב וסאטן משי – המפורסם, מבריק וזוהר, שבו יש את הסאטנים היותר כבדים המיועדים לשמלות 'עומדות' יותר, סאטנים דקים הנשפכים לשמלות 'זורמות' יותר. בשיפון משתמשים לשמלות רכות, מאווררות ונשפכות.

בבואנו לבחור בד לשמלת כלה או לבגד אנחנו רוצים לראות שהוא מתאים לגזרה ולטוטאל-לוק שברצוננו ליצור, ולכן יש חשיבות לדעת לבחור את הבדים המתאימים. כל בד מתנהג אחרת מבחינת התפירה שלו ומבחינת המראה שהוא יוצר.

***

כותב המאמר:
המעצב ארז עובדיה - בעל בית אופנה בתל אביב לשמלות ערב ושמלות כלה,
בוגר בית הספר לעיצוב המוביל בעולם Marangoni מילאנו, איטליה ונציגו הבלעדי בישראל.

 



תגיות המאמר: שמלות כלה, שמלות ערב


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אקנה

אקנה הינה תופעה שכיחה בעיקר בקרב בני הנוער, תופעה הגורמת להם להתעסק עם עור הפנים ולעיתים אף לגרום לנזק בלתי הפיך,חשוב לגעת שאקנה ניתנת לטיפול יעיל ונכון. חשוב להקפיד לבצע את הטיפולים המתאימים אצל מומחים כיוון שטעויות בטיפול נאות עלולות להוביל לסימנים וצלקות בעור הפנים,אקנה עלולה להופיע גם אצל נשים שכבר אינן בגיל התבגרות ,עקב שינוי הורמונים בגוף.

אקנה יכולה להופיע בדרגות שונות, הראשונה שבהן היא הקלה ביותר ומאופיינת בנקודות שחורות ונקודות לבנות שומניות. במקרה זה, מומלץ לנקות את עור הפנים בסבון עדין ולעשות פילינג שיפתח את בלוטות החלב. לא מומלץ לשטוף את הפנים יותר מפעמיים ביום ולא לחטט בעור הפנים.

אקנה בדרגה שנייה, מאופיינת בפצעים אדומים ושטוחים ובנקודות שחורות ולבנות. מטרת הטיפול היא להפחית כמות החיידקים בעור ולמנוע החמרת הפצעים. מומלץ לנקות את עור הפנים בסבון עדין ולהשתמש באנטיביוטיקה מקומית שהותאמה על ידי מומחה, כמו כן כדאי להרחיק את השיער מאזור הפנים ולא למרוח בו חומרים שומניים אשר עלולים להגיע לעור הפנים.

אקנה בדרגה שלישית מופיעה על רוב שטח הפנים על ידי פצעים אדומיים ומוגלתיים. הטיפול מחסל חיידקים ומפחית את הדלקות בעור. גם כאן חשוב להשתמש בסבון פנים עדין ובאנטיביוטיקה מעט אגרסיבית. יש להקפיד לשטוף את הפנים במים פושרים ולא חמים מידי.

דרגה חמורה של אקנה תופיע בשילוב ציסטות עמוקות ותצריך טיפול מאסיבי יותר, על מנת להפחית את הדלקתיות בעור והקטנת כמות בלוטות החלב. הטיפול בסוג זה של אקנה יהיה משולב משחות אנטיביוטיות, סטרואידים, וגלולות (כאשר מדובר בנשים). חשוב להמעיט חשיפה לשמש, להרבות בספורט ולהשתמש בפילינג קילוף עור, עפ"י המלצת מומחה.

.

אתר שאפשר למצוא בו קוסמטיקאיות. מומלצות המטפלות באקנה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נינה כהן

מאת: נינה כהןמחשבים ניידים20/05/187723 צפיות
מחשבים ניידים הפכו בשנים האחרונות לחכמים ומסובכים ביותר. בניגוד למחשבים הנייחים, האנשים אשר מתכננים את המחשבים הניידים צריכים להתחשב במשקל ובגודל של כלל המערכת

מאת: נינה כהןרכב20/05/181581 צפיות
מהי פריקה עמוקה? איך פריקה עמוקה משנה את שיטת הפעולה של מצברים? איך מתחזקים ומנקים את המצבר במהלך ההפעלה?

מאת: נינה כהןמחשבים ניידים20/05/187688 צפיות
מחשבים ניידים הפכו לכלי העבודה העיקרי במאה העשרים ואחת ואף על פי שהניידות שלהם נוחה לנו, היא שמה אותם בסכנה. הרכיבים הדחוסים בתוך המחשב

מאת: נינה כהןמחשבים נייחים20/05/185302 צפיות
המטרה העיקרית של ממיר מתח היא להתאים את הזרם החשמלי למוצרי האלקטרוניקה שברשותך.

מאת: נינה כהןמחשבים ניידים20/05/183485 צפיות
מי מספק מטענים חלופיים למחשבים ניידים? מה היא העלות של מטען מקורי למחשב נייד? בכל כמה זמן מומלץ להחליף מטען לטאבלטים ומחשבים ניידים? היכן מומלץ לרכוש מטענים למחשב?

מאת: נינה כהןרכב20/05/181409 צפיות
היכן ניתן למצוא בוסטרים להתנעת הרכב?

מאת: נינה כהןרכב15/01/181223 צפיות
איזה סוגים של מצלמות יכולים להתאים לרכב פרטי? איך בוחרים את המצלמה המושלמת? ממי אפשר לקבל המלצות על מצלמות איכותיות

מאמרים נוספים בנושא שמלות כלה ובגדי חתן

מאת: רוני הכהןשמלות כלה ובגדי חתן07/12/171509 צפיות
איפה מוצאים שמלה שכזו? עבור שמלות ערב תל אביב הוא המקום המושלם, כזה שחוסך הרבה התרוצצויות ברחבי עיר שלמה.

מאת: ניב אבןשמלות כלה ובגדי חתן27/06/171927 צפיות
איך יודעים לבחור את השמלה האחת שתיראה הכי טוב שאפשר על הגוף וגם תהיה נוחה למשך של כמה שעות טובות של אירוע? קראו את הדברים הבאים.

מאת: orya peryשמלות כלה ובגדי חתן03/05/162225 צפיות
חתונה, הינה הזדמנות נהדרת, עבור גברים רבים ללבוש חליפת חתן יוקרתית ולהיראות שונה, מאשר הם נראים במהלך היום יום. מדובר על יום מיוחד ומקודש שבו הם יכולים להראות לכל החברים ובני המשפחה

מאת: orya peryשמלות כלה ובגדי חתן03/05/162093 צפיות
אופנת גברים מתפתחת מדי יום בקצב מהיר, יותר ויותר גברים מקבלים מודעות למראה החיצוני שלהם ומתחילים להשקיע בו זמן וכסף רבים. אם מדובר בחתנים צעירים המחפשים חליפת חתן ייחודית ועשירה, ניתן ללכת דווקא על הסגנון של חליפות שחורות לחתן

מאת: orya peryשמלות כלה ובגדי חתן03/05/161869 צפיות
לא רק לכלה, מגיע ללבוש שמלה מפוארת אלא החצי השני שלה בן זוגה, חייב להיראות מרשים ואלגנטי. בחירה של חליפת חתנים, אינה קלה. יש מבחר רב של חליפות ויש להתאים אותן על פי מבנה גופו וטעמו האישי של החתן. ברים רבים, עשויים להיאבד בתוך שפע של מבחר בתחום החליפות. יש להגיע לחנויות המובחרות שבהן נמצא צוות מיומן של מוכרים שמתמחים באופנת גברים. יש למצוא חנויות שיש בהן הכל מחליפות, חולצות, עניבות, ואפילו חנויות עם נעליים.

מאת: orya peryשמלות כלה ובגדי חתן03/05/161887 צפיות
כיום, על מנת למצוא חליפות חתן זולות, קיימת מספר דרכים מובילות, כגון: חנויות אופנה רבות יוצאות מדי זמן מה, במיוחד בתקופת החגים במבצעי ענק עבור בגדי אופנה לגברים, אם אתם נישאים בתקופת האביב, תוכלו לקחת בחשבון כי בחג פסח תוכלו ליהנות ממגוון רחב של מבצעים והנחות בכל רחבי הארץ.

מאת: orya peryשמלות כלה ובגדי חתן03/05/161852 צפיות
בזמנים המודרניים של היום, ניתן למצוא חליפות גברים שמתאימות לאירועים השונים, אם לעסקים, לעבודה, לאירועים מיוחדים ואפילו חליפות חתן. חליפת גברים, נמדדת באיכות הבד, בהתאמתה למבנה הגוף, וישנן חליפות, המוזמנות בתפירה אישית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica