חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודי פסיכולוגיה קלינית

פסיכולוגיה קלינית היא ענף המתמקד באבחון בעיות נפשיות ופתרונן, ומדובר בתחום עיסוק מאתגר הדורש תעצומות נפש, כאשר הדרישות הגבוהות ניכרות כבר בעת לימודי פסיכולוגיה קלינית לתואר שני. לימודים אלו נועדו להכשיר סטודנטים להתמודד עם מגוון גדול של בעיות עימן נפגש הפסיכולוג הקליני, ובתוך כך לסייע לאנשים בעלי הפרעות ובעיות נפשיות קשות הנובעות מסיבות חברתיות, התפתחותיות, רגשיות וביולוגיות.

אודות פסיכולוגים קליניים

הפסיכולוגיה הקלינית החלה להתפתח בתחילת המאה העשרים, והתמקדה בתחילה יותר באבחון בעיות מאשר בפתרונן.  עקב הצורך לטפל בנפגעים ובחיילים לאחר מלחמות העולם, החלה הפסיכולוגיה הקלינית לפנות יותר ויותר אל הפן  הטיפולי. כיום מקובלים הפסיכולוגים הקליניים כמומחים שבסמוכתם לטפל בכל סוגי בעיות הנפש, החל בילדים וכלה בקשישים, הגם שלרוב קיימת נטייה לטווח גילאים מסוים. הפסיכולוגים מתמחים במהלך לימודי פסיכולוגיה בדרך כלל בשיטות טיפול ספציפיות כגון טיפול משפחתי, טיפול קוגניטיבי או הומניסטי, אך נוטים גם לשלב בין הגישות. בישראל, פסיכולוג קליני הינו אדם בעל תואר שני אשר התמחה במשך מספר שנים במערכות הבריאות, ועבר בהצלחה את בחינות ההסמכה. חשוב לציין שפסיכולוג קליני אינו פסיכיאטר, ושהאחרון עוסק יותר בצד הרפואי של בעיות הנפש ומוסמך לרשום תרופות למטופליו.

תנאי קבלה ללימודי פסיכולוגיה קלינית

עקב הביקוש הרב ללימודי פסיכולוגיה קלינית, והחשיבות של אנשי מקצוע איכותיים בתחום, תנאי הקבלה לתואר הינם גבוהים וקשים:

תואר ראשון בפסיכולוגיה או במדעי ההתנהגות ממוסד מוכר, עם ממוצע ציונים גבוה המשתנה בין המוסדות אך מתחיל לרוב בממוצע של שמונים וחמש.

• הצלחה בציון גבוה בבחינות מתא"ם - בחינות ייחודיות ללימודי פסיכולוגיה מתקדמים.

• ראיונות אישיים.

• מכתבי המלצה.

אפשרויות תעסוקה

בעלי תואר שני בפסיכולוגיה קלינית יוכלו  לעבוד במערכות ובמוסדות הבריאות כמטפלים, וכן במוסדות החינוך, בעמותות סיוע נפשי וברשויות המקומיות. עם השנים והניסיון בוחרים פסיכולוגים קליניים רבים לעבוד כעצמאיים, ופותחים קליניקת טיפולים פרטית המאפשרת להם להגדיל את הכנסותיהם באופן ניכר.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מוגש מטעם המרכז ללימודים אקדמיים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נעמה ראובן

מאת: נעמה ראובןלימודים אקדמאיים27/10/13882 צפיות
לימודי משאבי אנוש לתואר ראשון יעניקו לכם מקצוע מבוקש ועדכני, הנחוץ בימינו בכל ארגון וחברה גדולים ומתקדמים.

מאת: נעמה ראובןלימודים אקדמאיים27/10/13889 צפיות
בשעה טובה, סיימתם את השירות הצבאי וגם הטיול הגדול כבר מאחוריכם, כך שהגעתם לגיל בו מתחילים לשקול ברצינות את העתיד המקצועי.

מאת: נעמה ראובןלימודים אקדמאיים27/10/13903 צפיות
לאור המצב הכלכלי נדרשים סטודנטים רבים בישראל לסיוע במימון לימודיהם. ביניהם כאלו המתגוררים באזורים שונים של המדינה, משתייכים למגזרים מגוונים, או עוסקים בתחומים אקדמיים שונים.

מאת: נעמה ראובןלימודים אקדמאיים27/10/13908 צפיות
כל אדם המעוניין לגשת ללימודי חשבונאות לתואר ראשון או תואר שני נדרש להיות בעל כישורים מתמטיים ואנליטיים גבוהים במיוחד, ויכולות לעמוד בתוכנית לימודים קשה, עמוסה ומאתגרת.

מאת: נעמה ראובןלימודים אקדמאיים27/10/13844 צפיות
לימודי מנהל עסקים מהווים מסלול מבוקש בקרב סטודנטים, בזכות יתרונות רבים שמעניק המקצוע בשוק העבודה.

מאת: נעמה ראובןמיתוג30/09/131135 צפיות
כמו כל דף נחיתה אחר גם זה של תוכנית שותפים, או affiliate marketing, נדרש להביא את הגולש ליעד הרצוי להניעו לפעולה המבוקשת. לכן, על דפי נחיתה לתוכניות שותפים להיות יעילים מבחינת עיצובם, תכניהם וכתיבתם השיווקית, וכמו כן להיות מותאמים למכשירי הסלולארי.

מאת: נעמה ראובןביטוח נסיעות30/09/131139 צפיות
ההחלטה על Relocation לחו"ל הינה מרגשת וחשובה, ובמידה שהינכם בעלי משפחה בוודאי תשפיע ותשנה את כל אורחות חייכם ושגרת יומכם.

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182594 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182440 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181893 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181711 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171480 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172270 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171945 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica