חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דרוש משקיע המוכן להקשיב

מאת: GONOGO Business planיזמות עסקית30/05/2013773 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כיום קיים מצב של  מספר משקיעים מצומצם אל מול מספר יזמים עצום

כיום קיים מספר גדול מאוד של יזמים והדבר מביא לכך שמרביתם של הפונים נאלצים להתמודד עם דחיות רבות ומתסכלות. סיבות לדחייה יכולות להיות נעוצות באי התאמה בין המיזם למשקיע או בשל הצגה לא נכונה ולא מספקת של הדברים החשובים באמת.

שאלות נוספות הרלוונטיות טרם פנייה למשקיע:

·         סכום ההשקעה הנדרש – סכום זה הינו נגזרת של המודל העסקי מגובה בניתוחי רגישות הכלולים בתוכנית העסקית שעל היזם להכין. בחב' טכנולוגיות נגזר סכום ההשקעה משני משתנים עיקריים: 1. פעילות שיווקית. 2. השקעה במחקר ופיתוח. בחב' אחרות מדובר בדר"כ על סכום השקעה ראשונית הכולל הוצאות הקמה וסכום נוסף המיועד להון חוזר.

·         אל מי לפנות – קיימות מס' אפשרויות: משפחה ו/או משקיע פרטי  - במידה ומדובר בסכום כסף שאינו גבוה. חממות טכנולוגיות – במידה וסכום ההשקעה הוא עד כ -  500,000 $ . קרנות הון סיכון -  במידה וסכום ההשקעה הנדרש גבוה יותר. חשוב להבין כי הקרנות אינן מעוניינות להשקיע במוצר המיועד לשוק המקומי אלא בחברה היכולה להתברג בין החברות הבינלאומיות המובילות בתחומן. בנוסף, הן דורשות מכפלי רווח גבוהים והחזר השקעה מהיר במיוחד  ולכן הן לא תשקענה במיזם הצפוי להניב הכנסה קטנה במשך השנים.

·         מה היא זהותו האמיתית של המשקיע – חשוב לערוך מחקר מעמיק לגבי מי הוא אותו משקיע. חשוב לדעת דבר מה או שניים לגבי אופי פעילותם, על השקעותיהם בעבר, והאם הם מתעניינים בתחום ספציפי. בעידן טכנולוגי של היום ניתן להשיג מידע רב על משקיעים וקרנות באמצעות רשת האינטרנט.

·         מה אני מוכן לתת תמורת סכום ההשקעה –  יזמים מסויימים מעוניינים למכור את הסטארט אפ שהקימו(לעשות אקזיט) וישנם כאלו אשר יהיו מעוניינים להשאיר אחוז מסויים מהחברה תחת ניהולם. במקרה כזה יהיה על היזם להחליט כמה אחוזים יהיה מוכן לתת למשקיע וכן מהו הקו האדום  עד לאיפה יהיה מוכן ללכת ע"מ לזכות בסכום הכסף הנכסף, האם תהיו מוכנים להעניק למשקיע שליטה על המיזם (51% או יותר מהמניות) או לחליפין באילו סעיפים ביכולתכם להתגמש ע"מ לצמצם את ההוצאות הנדרשות.

·     מהי תקופת ההחזר הצפויה על ההשקעה –  ישנה חשיבות רבה בבניית תזרים מזומנים, באמצעות התזרים יהיה ניתן להציג למשקיעים נתונים נכונים ומסודרים לגבי הרווחים העתידיים הצפויים מהמיזם.  יש לקבוע יעדיים כלכליים ובנות דו"ח של רווח והפסד. בתזרים המזומנים צריכה להיות התייחסות לסעיפים כמו השקעות, פחת, הון חוזר ושיעור היוון אשר חלקם אינם באים לידי ביטוי בדוח רווח והפסד. סעיפים אלו מאפשרים לבחון באופן מדויק יותר מהי תקופת ההחזר על ההשקעה.

·    איזה תכונות נדרשות ממני כדי להצליח  - יזם חייב להיות שחקן צוות מלבד היותו יזם מבריק. במידה וברצונו לנהל את המיזם עליו להוכיח שיש לו את היכולת לבנות צוות מנצח. יש לציין כי ברוב המקרים כדאי להגיע לפגישה עם צוות מגובש הכולל מנהל, איש בעל ידע טכנולוגי (או איש פיתוח עסקי – תלוי במיזם) ואיש שיווק. בנוסף חשוב שיהיו לו תכונות נוספות כגון: אומץ ויכולת קבלת החלטות לשם התמודדות עם קשיים שיתכן ויתעוררו במהלך הדרך. כמו כן, אחד הדברים החשובים ביותר עבור המשקיע הוא לדעת כי היזם רציני, דבק במיזם שלו ומוכן לבצע וויתורים בכלל זה בחייו האישים כדי להשיג את המטרה.

·     האם אני יכול להציג ניסיון מקצועי משכנע – במידה ואתם יזמים מנוסים וותיקים או שיש לכם ניסיון ניהולי כלשהוא, סביר להניח כי יהיה לכם קל יותר לפנות  למשקיעים פוטנציאלים. אך עם זאת, ההיסטוריה של השנים האחרונות לגבי ההשקעות בחברות הזנק  בארץ מעלה כי גם ליזמים צעירים ו/ או חסרי ניסיון ניהולי יש יכולת לזכות באמונו של המשקיע במידה וישכילו להציג יכולות מרשימות ואישיות כובשת. בנוסף גם אם נכשלתם במיזמים קודמים תוכלו ברוב המקרים לנסות שוב שכן מי לא נכשל כנראה שמעולם לא ניסה.

·         איך מציגים בפעם הראשונה את המיזם למשקיע –  במהלך הפגישה הראשונה עם המשקיע בוודאי תתבקשו להציג את המיזם שפיתחתם. לשם כך אין צורך בהכנת פרזנטציות עמוסות אפקטים ושאר יכולות טכנולוגיות. עדיף להציג מצגת ברורה וממצה המעבירה את המסר המרכזי והערך הנוסף של המיזם שלכם. יש חשיבות גדולה לבקיאות בפרטים, בשוק אליו אתם מכוונים, בכל נתון המשפיע באופן ישיר או עקיף על סיכוייו של המיזם. נתונים כמו הערכת גודל השוק החזוי ומבנה המודל העסקי – חייבים להיות שגורים וברורים. ברוב המקרים, במהלך הצגת הדברים תתבקשו להרחיב בסוגיה מסוימת.

חשוב לזכור שפגישה ראשונה מוצלחת חשובה ככל שתהיה, היא תמיד רק צעד ראשון בדרך למטרה המיוחלת, ואורך הנשימה והדבקות במטרה  של היזם קובע, בהרבה מאוד מקרים, את סיכויי הצלחתו.

     

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת GONOGO Business plan

מאת: GONOGO Business planיזמות עסקית30/06/13884 צפיות
כיצד באמצעות ביקוש אנו יכולים להגיע לתחזית המכירות וההכנסות – באמצעות התכנית העסקית. תחזית המכירות של החברה תיבנה באחת משתי דרכים 1. הביקוש הקיים בשוק (מעלה – מטה) 2. או בחינה של מה שקורה בשטח (מטה – מעלה)

מאת: GONOGO Business planיזמות עסקית17/06/13937 צפיות
בישראל נסגרים מדי שנה כ – 40,000 עסקים ולכן אנו יודעים היום כי ישנה חשיבות גדולה ביותר לחידוד ההבנה בתחום ההתנהלות העסקית. בראשית הדברים עלינו להבחין בין כלים לניהול שוטף ונכון של העסק ובין הצורך לפעול להגשמת האסטרטגיה העסקית של החברה.

מאת: GONOGO Business planיזמות עסקית09/06/13916 צפיות
הרשתות החברתיות מהוות את הדבר החם ביותר ברשת בשנים האחרונות. מלבד העובדה שמיליוני אנשים צעירים, מבוגרים ומכל מגוון האוכלוסייה פוקדים אותן מידי יום, נוכחותן עוזרת לגיוון אמצעי הפרסום והשיווק המסורתיים שהיו נהוגים עד כה.

מאת: GONOGO Business planיזמות עסקית14/05/13799 צפיות
בעשור האחרון הביאה המהפכה הדיגיטלית, יחד עם תהליך הגלובליזציה לשינויים כלכליים, תרבותיים וחברתיים נרחבים. אחד השינויים הדרמטיים שהתרחשו בתקופה זו, הינו הגידול בסחר העולמי ואפשרויות המסחר השונות בין מדינות ...העולם. גם ישראל מושפעת מהגלובליזציה, בצורת רפורמות כלכליות רבות אשר חלקן יושמו בהצלחה בעשור האחרון. רפורמות אלו הן בעיקר בתחום המט"ח והמיסוי ובעצם הכשירו את הקרקע ליזמים ישראלים רבים לצאת מגבולות ישראל ולעשות עסקים בחו"ל.

מאמרים נוספים בנושא יזמות עסקית

מאת: ישראל רף יזמות עסקית31/07/232350 צפיות
מתנות אישיות ממותגות לראש השנה ללקוחות ולעובדים, ההצלחה מובטחת, נשמח לעזור. מסר אישי שלכם ממותג בעציץ, מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן ולא במגירה. המטרה לחבר בין אנשים בקשריכם העסקיים והאישיים להביע את הערכתכם ואהבתכם בדרך מקסימה הזוכה ל-100% הצלחה! מוזמנים להעביר מסר אישי חם ממותג בעציץ לאנשים החשובים לכם העובדים והלקוחות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית20/07/232387 צפיות
מתנות לראש השנה, מחפש דרך מקורית להעביר מסר של הצלחה לעובדים והלקוחות אתם משקיעים מחשבה ומשאבים רבים לקראת ראש השנה שהלקוחות והעובדים יצאו מרוצים שהקשר ביניכם יתהדק יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית13/07/231593 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית11/01/232461 צפיות
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר או לקדם פטנט או רעיון שיש להם – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית13/12/222845 צפיות
ידוע כי בנייה בשטחים המשותפים בבית משותף, תתאפשר רק בהסכמת 75% ומעלה מכלל דיירי הבניין בבית המשותף, וזאת עפ"י חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969. אך מה הדין כאשר דיירים הרחיבו את דירת הגג שלהם תוך ניצול שטח המוצמד לדירת גג זו על חשבון השטח המשותף של הבית המשותף, בלא הסכמה של 75% מכלל דיירי הבית המשותף? ודוק – האם הצמדתו של שטח משותף לדירה, מקנה לבעלי הדירה זכות בנייה בשטח זה?

מאת: ישראל רף יזמות עסקית16/03/221320 צפיות
מתנות לעובדים, העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים ב עציצים ממותגים, מתנות לחג הפסח, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם. מסרים ממותגים בעציצים בערכים של העצמה, שגשוג, הצלחה, פריחה, בריאות, אהבה, אושר, שפע ועוד. בעציצי קרמיקה, בטון וזכוכית. אנו מציעים להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית27/02/221375 צפיות
רקע רשיון בישראל עשרות אלפי עסקים הפועלים ללא עסק . ניכר חלק מעסקים אל ה) לפי הערכה-כרבע ( אינם לקבל זוכים רשיון ב עסק של אי עמידה בהוראות חוק התכנון והבניה,התשכ 1 , "ה 965. רשיון בעסק הפועל ללא לא ניתן לפקח על המטרות האמורות בסעיף לחוק רישוי עסקים,התשכ 1 , "ח . הן 968 המטרות :הסביבה איכות נאותה של , מניעת סכנות לשלום הציבור ,במקום בטיחות הנמצאים , מניעת מחלות בעלי חיים וזיהום מקורות מים , בריאות הציבור וקיום דיני התכנון והבניה ודיני הכבאות.והבניה כתוצאה מכך הליקוי מתחום דיני התכנון , המונע קב

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica