חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חשיבות הסינון בתעשייה

מאת: יאירתעשייה02/06/2013986 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כאשר יישומים תעשייתיים נעשים תובעניים יותר ומגוון רחב של תהליכי ייצור מצריכים סינון והפרדת חלקיקים, ישנו צורך הולך וגדל אצל ספקים להעסיק מהנדסים בעלי ידע רב בניתוח מצבים ופתרון בעיות. בשל העובדה שרכישת ציוד התקנה וטיפול הוא הוצאה כספית גדולה, נכון יותר יהיה לפנות לספקי המוצרים עבור תמיכה וטיפול כדי למצוא פתרון יעיל לבעיות סינון והפרדת חלקיקים. יעילות השימוש בתהליכי ייצור היא בעלת חשיבות עליונה. ציוד לסינון והפרדת חלקיקים משמש בעיקר בתחומים הבאים: מטקסטיל ועד לתעשיית הנייר, מכימיה ועד לעיבוד מזון, מתרופות ועד לתעשיית הפלדה, אלקטרוניקה, מכונות לייצור שלג מלאכותי, טיפול במשטחים, מיזוג אויר וגזים.

מסנן הוא מכשיר המפריד חומר אחד ממשנהו, אם כך, סינון הוא בעצם תהליך של הפרדה.

השיטות והתהליכים המגוונים של הסינון ו/או הפרדת חלקיקים נחלקים בהרחבה ל4 קטגוריות:

1. הפרדת מוצקים מגז.

2. הפרדת מוצקים מנוזלים.

3. הפרדת נוזלים מנוזלים.

4. הפרדת מוצקים ממוצקים.

הפרדת מוצקים מנוזלים הוא תהליך מובן כשלעצמו בסינון המכני.

באופן כללי, בתהליכים תעשייתיים, מערכת סינון המתוכננת היטב אמורה להסיר את המזהמים בגבולות המוגדרים מראש וכמו כן לשמור על כמות החומרים המסוננים במהלך חיי המסנן. ישנם סוגים מסוימים של מסננים שהם, פחות או יותר, הבחירה הסטנדרטית עבור יישומים מסוימים אך במקרים אחרים יש כמה חלופות המציעות ביצועים דומים שכדאי לשקול אותן.

השאלות העיקריות הן: מהו הדבר שאתם רוצים לעשות, היעילות והעלות האפקטיבית של הפתרונות האפשריים. אם נדמיין את המסנן המושלם, לא יהיו לו ירידות לחץ, הוא יחזיק כמות בלתי מוגבלת של פסולת, הוא יהיה קטן מספיק כדי להתאים לכל מקום במערכת בו תחפצו להתקינו, הוא יהיה בעל יכולת לכידת חלקיקים גבוהה ועלותו תהיה אפסית. ללא ספק, לא ניתן למצוא את השילוב הזה, לכן הרדיפה אחר הפשרה המושלמת מאז ומתמיד הייתה אתגר ליצרני המסננים.

ישנן חברות המספקות פתרונות בהתאמה אישית לתהליכי סינון/הפרדה משולבים בתעשיות למי שפכים ומים בתהליכים התעשייתיים; הן מציעות מערכת סינון לתעשייה להפרדת מוצקים מנוזלים באיסוף תוך כדי ייצור רציף. מסננים תעשייתיים מפרידים משקעי חלקיקים מוצקים מתוך נוזלים על ידי אלמנט סינון הנקרא תרמילים,  הם מעוצבים כך שיוכלו לפעול במגוון רחב של יישומים. המגוון כולל: מסנני קוים סטטיים בתעשייה ומסננים עם ניקוי עצמי, המסוגלים לענות על כל הצרכים התעשייתיים של טיפול במים כמו מסנני מי קירור, מסנני מי ביוב, מסנני מי מכונות כביסה, מסנני מי שטיפה ראשונית של פירות, מסנני נוזלי פסטור, מסנני מי מעיינות, מסנני מים זורמים, מסנני מים עומדים, הגנת זרבוביות התזה, מסנני מים בתעשייה, מסנני מים לבתי חרושת  *Aerotextile, מסנני מים לבריכות מלאכותיות ועוד. לא כל מערכות הפרדת המוצקים מהנוזלים דומות, מסנני פחם וחול למשל דורשים תחזוקה באופן שוטף מה שיכול לגרום להשבתת ציוד ועלויות עבודה גבוהות יותר.

מסננים עם ניקוי עצמי הם אחת האלטרנטיבות הטובות יותר כפתרון לניקוי מים מזוהמים ומניעת השבתה לא מתוכננת עבור תחזוקה וניקיון.

ניקוי עצמי מופעל על ידי הפרש לחצים ומושג תוך שניות אחדות מבלי להפריע במהלך הזרימה.

יש אפשרות להתקין שלושה סוגים של תרמילים ומגרדים: תרמילים Micro stirred* עם להבי מגרדים משיקים, תרמילים מחוררים עם להבים משיקים או PTFE, מחסניות 'V' עם להבים משיקים או PTFE. המסננים זמינים בSST 304L או 316, מאלומיניום או פלסטיק ובאופן מוכח, הם מסוגלים לביצוע סינון בדרגה של 50 עד 1500 מיקרון, מסננים חלקיקים גדולים בין 1.5 ל 0.005 מ"מ, תלוי בסוג המחסנית שמשתמשים בה ופועלים באופן רציף (ללא תנודות) בירידת לחץ קבוע של 0.2/0.3 בר בלבד.

אחד מהמאפיינים היעילים והחשובים שהם מספקים הוא בקרת זיהום, יש להם גם אורך חיים סביר. כמובן, אפילו למסננים הכי טובים יש אורך חיים מוגבל. לכן, יש חשיבות גבוהה להחליפם על פי המלצות היצרנים או אפילו לעתים קרובות יותר אם אתם עובדים בסביבת עבודה מלוכלכת במיוחד. לתת להם לעבוד מעבר לזמן הרצוי הופך אותם במקרה הטוב לחסרי תועלת ובמקרה הגרוע יותר, למזיקים. צריך לשים לב בתכנון מערכת הסינון כך שתהיה בעלת ערך ויעילה וזה לא תמיד יהיה כל כך זול... יכול להיות שתחסכו מעט בעלויות בהזמנת אלמנטים זולים, אך תקבלו בדיוק מה שאתם משלמים עבורו ולא תמיד הם יהיו אלמנטים איכותיים; אל תשכחו כמה אתם משלמים על הציוד המכני הכבד שלכם.

 



תגיות המאמר: תעשייה, סינון, סנן, מפעלים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

כותב המאמר אינו איש מקצוע וכל הכתוב הינו דעתו האישית בלבד, כמו כן פרט ליעוץ עיסקי הכותב מספק מידע לגבי חברות כח אדם ומשכנתאות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יאיר

מאת: יאירבניית אתרים18/06/194085 צפיות
לא ניתן להפריז בתיאורים לגבי חשיבותו של אתר מקצועי וטוב לתמהיל המיתוג של כל עסק וחברה. האתר מהווה את "חלון הראווה" של העסק, את אמצעי הקשר הישיר שלו אתכם, ולא בכדי הוא נחשב למהותי ביצירת מותג מנצח.

מאת: יאירייעוץ עסקי07/12/091633 צפיות
עסק משפחתי הינו מורכב יותר מעסק שגרתי ולכן חשוב לנהלו בצורה נכונה שתביא להפקת המיטב ממנו. מספר נקודות אשר יעזרו לעסק המשפחתי לתפקד יותר טוב, בין השאר מומלץ לקבל ייעוץ עסקי בכדי שהעסק יצליח בצורה הטובה ביותר.

מאמרים נוספים בנושא תעשייה

מאת: nirתעשייה15/02/22966 צפיות
מדריך לבחירת חברת הובלות דירה עם ביטוח! הובלת דירות למעבר דירה שלכם לקל מאי פעם! פנו אלינו היום לפרטים והצעת מחיר אטרקטיבית להובלת דירה עם חברת ההובלות של ישראל!

מאת: מעיין חטאבתעשייה08/08/211205 צפיות
חברת פ.ק. מעבדות כיול וייעוץ בע"מ מציעה מניפה רחבה של שירותי כיול מתקדמים

מאת: yoni romתעשייה03/02/211144 צפיות
מה עושה מומחה לאיתור נזילות? מה תפקידו? בעזרת אילו מכשירים מאתרים נזילת מים?

מאת: ניב אבןתעשייה07/05/191770 צפיות
מה היתרון של צבע אפוקסי עבור רצפה

מאת: ליאורתעשייה07/08/181812 צפיות
מכונות שרינק למפעלים שונים, מבצעות אריזה מהירה. מכונות השרינק, עוטפות את המוצר ביריעת ניילון. אחר כך, הן מלחימות את הניילון, ומקררות את פס ההלחמה.

מאת: SEOMANתעשייה26/02/181311 צפיות
מנוף הרמה הוא ללא ספק הכלי המקצועי ביותר עבור כל חברת בנייה אשר זקוקה למשאית מנוף הרמה לגובה.

מאת: shlomy תעשייה27/12/175178 צפיות
הספקה טכנית שוטפת לעסקים היא כמו הדלק שמניע את הגלגל, הידיעה שחומרי הגלם מסופקים באופן יעיל ומקצועי מייעלת את העובדה ומגדילה את התפוקה בכמה רמות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica