חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד מתכננים מחסן לאור ניתוח צרכי האחסנה במפעל וחוסכים אלפי שקלים בחודש

מאת: לירז שמואליתעשייה11/06/2013830 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תיאור המקרה שלפניכם מדגים כיצד דחייה של פרויקטי תשתית בסיסיים כגון הקמת מחסנים מסודרים, הקמת עמדות עבודה ייעודיות ועוד, מביאים לבזבוז כסף רב לאורך שנים וגורמים לבעיות תפעוליות קשות וירידה משמעותית בתפוקות המפעל.

במקרה המתואר להלן, דחייה של הקמת המידוף במחסן המרכזי במשך שנים, גרם למחסור חמור בשטחי אחסון, שכירת מבנה אחסנה נוסף שעלה אלפי ₪ בחודש והיה מרוחק מאתר הייצור, בלגן תמידי במחסן שגרם למרוץ וחיפוש מתמיד אחרי סחורה "שהלכה לאיבוד", ירידה חדה בתפוקות עקב זמן בטלה של המכונות ועובדי הייצור בעקבות חוסר זמינות של חומרי הגלם.

תכנון והקמת המחסן שבצעתי במפעל הכוכב מגופים:

  • חסך כ 5,000₪ מידי חודש באחסנה מרוחקת מהמפעל.
  • הגדיל נפחהאחסנה במחסן המרכזי מ 850 משטחים ל 1,500 משטחים ועוד 150 התקני אחסוןלמגופי ענק.
  • הגדיל השטחהתפעולי למחסנאים ושטח לפריסת סחורה עבור ביקורת איכות לפני שילוח מ 100מ"ר ל 500 מ"ר, פעולה הכרחית שאפשרה למחסנאים לטפל באריזה ושילוחשל כמויות עצומות של סחורה לפרויקטים גדולים שהחברה ביצעה.
  • אפשראיתור קל ומהיר של הסחורה שמאוחסנת בצורה מסודרת על מדפים, קיצר אתזמני חיפוש הסחורה ובטלת קווי הייצור.

מפעל הכוכב מגופים בקרית גת מקבוצת גאון אגרו, עוסק ביצור מגופים למגוון רחב של שימושים תעשייתיים, חקלאיים ועירוניים. למפעל צרכי אחסון רבים הנובעים מקניית ח"ג בעלי זמן אספקה ארוך מחו"ל, אחסנת תוצרת גמורה לאספקה שוטפת, אחסנת תוצרת גמורה פרויקטלית, אחסנת מוצרים בתהליך עקב תהליכי יצור ארוכים ועוד.

את תכנון המחסן בצעתי על בסיס איסוף נתונים פרטני הכולל כמויות משטחים לאחסנה, נפחי האחסון, שיטות המשטוח הרצויות, שרטוטים פרטניים של תכנית המידוף החדשה בכפוף לשרטוטים האדריכליים של המבנים, ביצוע אופטימיזציה לשיטת האחסון - מידות המדפים, רוחב המעברים, מספר קומות האחסון, התאמת אמצעי השינוע וההעמסה ועוד.

בשלב שני בצעתי אפיון של שטחי האחסון החדשים על פי זרימת החומר במפעל, חישוב השטחים הנדרשים לכל סוג סחורה, התאמת אמצעי אחסון חדשים כגון כלובים ייעודיים לתפזורת.

גודל המחסן שתוכנן הוא כ 3,000 מ"ר ומכיל כ 1,500 משטחים ו 150 התקני אחסון נוספים.למגופי ענק.סופקו שרטוטים הכוללים את מגוון האופציות האפשריות ומסמך מלווה המפרט את כלל החקר שבוצע והשיקולים שנשקלו בעת תכנון המחסן וכן כתב הכמויות לרכש והצטיידות עבור התכנון.

לאחר בחירת האופציה המועדפת על ידי ההנהלה, סייעתי באיתור ספקים לציוד הנדרש – מדפים, מלגזה וכו', ריכזתי יחד עם מנהל הרכש את כל הצעות המחיר וסייעתי בבחירת ספק הציוד. ליוויתי את מהלך בניית המחסן כולל ביצוע המדידות למיקום כל המדפים, הנחיית צוות העבודה והסברים על השרטוטים לביצוע ותכנית העבודה עד להקמת מושלמת של המחסן.

לסיפורי הצלחה נוספים של תכנון וארגון רצפות ייצור ומחסנים, לחץ כאן...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
לירז שמואלי נייד: 050-5632737 פקס: 153-50-5632737 www.liraz-pm.co.il liraz@liraz-pm.co.il
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לירז שמואלי

מאת: לירז שמואליתעשייה11/06/13804 צפיות
התרחבות המפעל והקמת מחלקות או עמדות עבודה חדשות הן הזדמנות פז לבחינת תהליכי עבודה במפעל בכלל ובאולם הייצור בפרט. במסגרת פרויקט במפעל הכוכב מגופים, התבקשנו על ידי הלקוח לבחון את מערך ההרכבות הקיים במפעל ולתת פתרונות למספר נושאים: • ריכוז כל עמדות ההרכבה באולם היצור המרכזי • הוספת שתי עמדות הרכבה חדשות • טיפול בנושא הזנת ח"ג וחלקים אל עמדות ההרכבה ואיסוף התוצ"ג • שדרוג אמצעי הייצור וההרכבה בכל עמדה לנוחות עבודה מקסימלית

מאת: לירז שמואליתעשייה11/06/13746 צפיות
המקרה שלפניכם מדגים עד כמה חשוב לתכנן, לשרטט ולדון בכל ההיבטים שבפתיחת מחלקה חדשה או אולם חדש ביצור, הרבה לפני שמגיעות המכונות. מכונות וציוד שיוצבו על פי תכנית ברורה ומתועדת, יגרמו להקטנת שעות הבטלה של המכונות למינימום, מיעוט תקלות והפתעות בהצבת הציוד, נוכל "לעלות" מראש על כל הבעיות התפעוליות הצפויות במחלקה ובשורה התחתונה לחסוך המון כסף, זמן עבודה וזמן ניהולי שלכם – הציוד יוצב במהירות שיא, המחלקה תחזור לעבוד במינימום זמן, כל האמצעים הדרושים יהיו מוכנים וכך לא נגיע למצב של השבתת יצור.

מאת: לירז שמואליתעשייה11/06/13866 צפיות
שיפור תהליכים מתמיד בתעשייה המסורתית היא הדרך היחידה לשרוד את התחרות העזה מסין ושאר מדינות המזרח. שיפור התהליכים במחלקת ההרכבות במפעל ויסוניק השייך לתאגיד Tyco העולמי היא ההצדקה היחידה להפעלת הייצור בארץ. שיפור תהליכים הוא הכרחי כי מי שלא מתקדם כל הזמן, לא דורך במקום אלא מידרדר אחורה במהירות רבה.

מאמרים נוספים בנושא תעשייה

מאת: nirתעשייה15/02/22963 צפיות
מדריך לבחירת חברת הובלות דירה עם ביטוח! הובלת דירות למעבר דירה שלכם לקל מאי פעם! פנו אלינו היום לפרטים והצעת מחיר אטרקטיבית להובלת דירה עם חברת ההובלות של ישראל!

מאת: מעיין חטאבתעשייה08/08/211204 צפיות
חברת פ.ק. מעבדות כיול וייעוץ בע"מ מציעה מניפה רחבה של שירותי כיול מתקדמים

מאת: yoni romתעשייה03/02/211141 צפיות
מה עושה מומחה לאיתור נזילות? מה תפקידו? בעזרת אילו מכשירים מאתרים נזילת מים?

מאת: ניב אבןתעשייה07/05/191769 צפיות
מה היתרון של צבע אפוקסי עבור רצפה

מאת: ליאורתעשייה07/08/181810 צפיות
מכונות שרינק למפעלים שונים, מבצעות אריזה מהירה. מכונות השרינק, עוטפות את המוצר ביריעת ניילון. אחר כך, הן מלחימות את הניילון, ומקררות את פס ההלחמה.

מאת: SEOMANתעשייה26/02/181309 צפיות
מנוף הרמה הוא ללא ספק הכלי המקצועי ביותר עבור כל חברת בנייה אשר זקוקה למשאית מנוף הרמה לגובה.

מאת: shlomy תעשייה27/12/175151 צפיות
הספקה טכנית שוטפת לעסקים היא כמו הדלק שמניע את הגלגל, הידיעה שחומרי הגלם מסופקים באופן יעיל ומקצועי מייעלת את העובדה ומגדילה את התפוקה בכמה רמות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica