חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיפור תהליכי עבודה מתמיד במחלקה להרכבות הפלסטיק במפעל ויסוניק

מאת: לירז שמואליתעשייה11/06/2013866 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שיפור תהליכים מתמיד בתעשייה  המסורתית היא הדרך היחידה לשרוד את התחרות העזה מסין ושאר מדינות המזרח. שיפור התהליכים במחלקת ההרכבות במפעל ויסוניק השייך לתאגיד Tyco העולמי היא ההצדקה היחידה להפעלת הייצור בארץ. שיפור תהליכים הוא הכרחי כי מי שלא מתקדם כל הזמן, לא דורך במקום אלא מידרדר אחורה במהירות רבה.

ההישגים המרכזיים ב 3 חודשי פעילות במחלקה להרכבות פלסטיק בויסוניק, הם:

  • גיבוש תהליכיעבודה סדורים בין התפ"י למחלקה הכוללים פורמטים ברורים לתכניות עבודה,לוחות זמנים, הספקי עבודה ועוד, דבר שנותן לתפ"י אופק תכנוני רחוק יותר,ביטחון שהפער בין תכנון לביצוע יהיה מינימלי, הקטנת תופעת "כיבויהשרפות" , שקט תעשייתי ונפשי למנהלים.
  • גיבוש  תהליכי עבודה פנים מחלקתיים כגון: הגדרת"רץ קאן-באן" שתפקידו לדאוג לכל הלוגיסטיקה במחלקה, הכשרת עובדתמובילה כסגנית מנהלת המחלקה והגדרת תפקידיה הכוללים דיווחי מלאי, אבטחת איכותפורמלית, תפעול מערכת MESלניהול ייצור ועוד. התוצאה היא הקטנת העומסעל מנהלת המחלקה, ניצול מירבי של העובדות לייצור והרכבה במקום משימותלוגיסטיות והעלאת תפוקות הייצור.
  • תכנון מחודש שלרצפת הייצור ושולחנות ההרכבה, סידור המחלקה בצורה התומכת בזרימת החומרבמחלקה, תפוקה מירבית של עובדות הייצור, סדר וארגון המספקים יחד עלייהבתפוקות, חיסכון בזמן מחסנאי ועוד.

במחלקת ההרכבות הצלחתי להגיע ל:

  • איסוף נתוניעבודה מדויקים והצדקת קרוב ל 100% מהתקציב שמוקצה למפעל על ידי הנהלת החברה. אם בעברבסוף כל חודש נרשמו פערים של עד 40% בין מספר ש"ע כפי שהוא מגיע משעוניהנוכחות אל מול מספר ש"ע שנרשמו בפקודות העבודה, הרי שאיסוף הנתוניםכיום הביא להקטנת הפער לפחות מ10% תוך חודש, ואנחנו מאמינים שבחודשים הקרוביםהפער יצטמצם לאחוזים בודדים עד כדי אפס מוחלט.
  • ייצוב גודלהמחלקה על 14 עובדי הרכבה במקום 20 עובדים – חיסכון של 6 עובדים המשקף חיסכוןשל למעלה מ 30,000 ₪ בחודש, על ידי העלאת תפוקות הייצור.

במפעל ההזרקה מבוצעות פעולות הרכבה ופעולות משלימות על ידי עובדים בסמוך למכונות ההזרקה, אך בנוסף קיים מערך הרכבה המבצע הרכבות מורכבות יותר מבחינת מספר החלקים ורמת ההרכבה. תמהיל המוצרים גדול מאוד וכולל עשרות רבות של מקטי"ם בכמויות בינוניות , דבר שלא מאפשר הכנסת אוטומציה יקרה ומחייב פתרונות כגון מתקני עזר, פתרונות הזנה פשוטים לחלקים , שולחנות עבודה יעודיים, פתרונות אחסון על השולחנות ועוד.

בחודשים הקרובים ובמהלך השנתיים הקרובות ישנו צפי לגידול חד בכמויות הפריטים וישנו צורך ליעל את המערך.

הנהלת המפעל ביקשה ממני לארגן את מערך ההרכבה בצורה חדשה תוך כדי הטמעת שיטות עבודה חדשות ובניית מתקני עזר למרכיבות, על מנת להעלות את תפוקות המחלקה ללא הכבדה מיותרת על המרכיבות תוך כדי שמירה על מצבת כ"א וגידול מינימלי הכרחי.

פתרונות שנבחנו עד כה והתבררו כמוצלחים, היו שינוי שיטת העבודה משיטה בה כל מרכיבה דואגת גם לכל הלוגיסטיקה סביב עמדת העבודה, קרי הבאת ח"ג מהמדפים, אריזת מוצרים מוגמרים, הפקה והדבקת מדבקות על הקרטונים, פינוי ארגזי התוצ"ג ושקילתם ועוד, לשיטה בה עמדות ההרכבה לא מפסיקות לעבוד וכל הלוגיסטיקה מתבצעת על ידי "מחסנאי רצפת יצור" או "רץ קאן באן". שיטה זו גורמת לכל פעילות לוגיסטית או יצרנית להיעשות ברצף ללא הפרעות תוך כדי העלאת מהירות ההרכבה ושיפור התפוקות.

על מנת לתמוך בשיטות העבודה החדשות, ביצעתי תכנון של כלל המערך באולם חדש במפעל, מיקום שולחנות ההרכבה, אמצעי העזר, מדפי הסחורות בצורה התומכת בשיטות עבודה מתקדמות, אפשרתי זרימת חומר נכונה במפעל, סידור הציוד כך שיתמוך בעבודה רציפה ומהירה, תכנון אחסנת סחורה על מדפים קלים, על מעמדים ייעודיים הסמוכים לשולחנות, ואפילו על גג עמדת העבודה, הכל על מנת לחסוך מקום יקר ולאפשר נגישות מקסימלית לסחורה על מנת שהעבודה לא תעצור.

ביצעתי פילוח לתמהיל המוצרים וקבעתי חלוקה למוצרים גדולים ומרובי חלקים שיורכבו על שולחנות גדולים ורחבים ומוצרים קטנים שיורכבו על שולחנות קטנים יותר. החיסכון בגדול השולחן מאפשר מעברים רחבים יותר בין השולחנות ושינוע לוגיסטי קל ומהיר יותר.

לכל שולחן ולכל משפחת מוצרים הגדרתי את  שיטת העבודה – סדר ההרכבה, האם המוצר יורכב על ידי מרכיבה אחת או על ידי שתי מרכיבות שיעבדו אחת אחרי השנייה, הצבת הפריטים על השולחן בארקליות מגדלים שונים על פי הצורך ועוד.

התכנון התבצע באופן מדויק לאור ניתוח כמויות היצור במחלקה, הגידול הצפוי, כ"א ועוד. תפוקת העבודה היא שרטוטי רצפה מדויקים, הגדרת רכש נדרש לביצוע והקמת המערך בפועל. המערך הוקם בהצלחה תוך מספר שבועות בודד וכעת המחלקה ערוכה להגברת תפוקות הייצור.

בנוסף לתכנון וביצוע השיפור במערך הפיזי, ליוויתי את מנהלת המחלקה בתהליכי העבודה השוטפים שלה וביצענו יחד מספר מהלכים לשיפור שיטות עבודה בתוך מחלקת היצור, ניצול כ"א, הגדרת תפקידים מדויקת, קביעת תקני עבודה, ביצוע מדידות זמנים, תיעוד מדידה ומעקב והן בצורת העבודה של מחלקת היצור מול מחלקת התפ"י המפעלית והמחסן.

במסגרת עבודה זו נקבעו נהלים לאופן בו מתקבלת תכנית העבודה השבועית, איך נותנים עליה פידבק, איך מייצרים תמונת מצב של זמינות כ"א ואמצעי יצור והכל תוך כדי הגדרת זמני התגובה לכל שלב בגיבוש תכנית העבודה. כמו כן הוגדר פורמט לאיסוף כלל נתוני היצור השבועיים הכוללים בתוכם חריגות, ביצוע פעולות ומשימות שאין עליהם תיעוד מסודר בפקודות עבודה, ביצוע מיונים חוזרים וטיפול בבעיות איכות ועוד. איסוף נתונים זה ברמה השבועית וסיכומו מידי חודש נותן תמונה מלאה על ניצול ש"ע העבודה במחלקה וגוזר פעולות לשיפור ותיקון ברמת המחלקה וברמת המפעל, עדכון עצי מוצר, פתיחת מקטי"ם חדשים מתן שיקול דעת למנהלים באופן הפיתרון לבעיות איכות אל מול זמן הטיפול ועוד.

לסיפורי הצלחה נוספים של תכנון ושיפור רצפות ייצור ומחסנים, לחץ כאן...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
לירז שמואלי נייד: 050-5632737 פקס: 153-50-5632737 www.liraz-pm.co.il liraz@liraz-pm.co.il
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לירז שמואלי

מאת: לירז שמואליתעשייה11/06/13804 צפיות
התרחבות המפעל והקמת מחלקות או עמדות עבודה חדשות הן הזדמנות פז לבחינת תהליכי עבודה במפעל בכלל ובאולם הייצור בפרט. במסגרת פרויקט במפעל הכוכב מגופים, התבקשנו על ידי הלקוח לבחון את מערך ההרכבות הקיים במפעל ולתת פתרונות למספר נושאים: • ריכוז כל עמדות ההרכבה באולם היצור המרכזי • הוספת שתי עמדות הרכבה חדשות • טיפול בנושא הזנת ח"ג וחלקים אל עמדות ההרכבה ואיסוף התוצ"ג • שדרוג אמצעי הייצור וההרכבה בכל עמדה לנוחות עבודה מקסימלית

מאת: לירז שמואליתעשייה11/06/13746 צפיות
המקרה שלפניכם מדגים עד כמה חשוב לתכנן, לשרטט ולדון בכל ההיבטים שבפתיחת מחלקה חדשה או אולם חדש ביצור, הרבה לפני שמגיעות המכונות. מכונות וציוד שיוצבו על פי תכנית ברורה ומתועדת, יגרמו להקטנת שעות הבטלה של המכונות למינימום, מיעוט תקלות והפתעות בהצבת הציוד, נוכל "לעלות" מראש על כל הבעיות התפעוליות הצפויות במחלקה ובשורה התחתונה לחסוך המון כסף, זמן עבודה וזמן ניהולי שלכם – הציוד יוצב במהירות שיא, המחלקה תחזור לעבוד במינימום זמן, כל האמצעים הדרושים יהיו מוכנים וכך לא נגיע למצב של השבתת יצור.

מאת: לירז שמואליתעשייה11/06/13831 צפיות
תיאור המקרה שלפניכם מדגים כיצד דחייה של פרויקטי תשתית בסיסיים כגון הקמת מחסנים מסודרים, הקמת עמדות עבודה ייעודיות ועוד, מביאים לבזבוז כסף רב לאורך שנים וגורמים לבעיות תפעוליות קשות וירידה משמעותית בתפוקות המפעל. במקרה המתואר להלן, דחייה של הקמת המידוף במחסן המרכזי במשך שנים, גרם למחסור חמור בשטחי אחסון, שכירת מבנה אחסנה נוסף שעלה אלפי ₪ בחודש והיה מרוחק מאתר הייצור, בלגן תמידי במחסן שגרם למרוץ וחיפוש מתמיד אחרי סחורה "שהלכה לאיבוד", ירידה חדה בתפוקות עקב זמן בטלה בייצור בעקבות חוסר בח"ג.

מאמרים נוספים בנושא תעשייה

מאת: nirתעשייה15/02/22963 צפיות
מדריך לבחירת חברת הובלות דירה עם ביטוח! הובלת דירות למעבר דירה שלכם לקל מאי פעם! פנו אלינו היום לפרטים והצעת מחיר אטרקטיבית להובלת דירה עם חברת ההובלות של ישראל!

מאת: מעיין חטאבתעשייה08/08/211204 צפיות
חברת פ.ק. מעבדות כיול וייעוץ בע"מ מציעה מניפה רחבה של שירותי כיול מתקדמים

מאת: yoni romתעשייה03/02/211141 צפיות
מה עושה מומחה לאיתור נזילות? מה תפקידו? בעזרת אילו מכשירים מאתרים נזילת מים?

מאת: ניב אבןתעשייה07/05/191769 צפיות
מה היתרון של צבע אפוקסי עבור רצפה

מאת: ליאורתעשייה07/08/181810 צפיות
מכונות שרינק למפעלים שונים, מבצעות אריזה מהירה. מכונות השרינק, עוטפות את המוצר ביריעת ניילון. אחר כך, הן מלחימות את הניילון, ומקררות את פס ההלחמה.

מאת: SEOMANתעשייה26/02/181309 צפיות
מנוף הרמה הוא ללא ספק הכלי המקצועי ביותר עבור כל חברת בנייה אשר זקוקה למשאית מנוף הרמה לגובה.

מאת: shlomy תעשייה27/12/175151 צפיות
הספקה טכנית שוטפת לעסקים היא כמו הדלק שמניע את הגלגל, הידיעה שחומרי הגלם מסופקים באופן יעיל ומקצועי מייעלת את העובדה ומגדילה את התפוקה בכמה רמות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica