חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

10 עובדות מעניינות על מוסיקה

מאת: נדב דויטשרמוסיקה22/11/20091256 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הכתבה הנוכחית תתמקד ב10 עובדות מעניינות שמצאתי בנושא מוזיקה.

1.נתחיל בעובדות. בתואר האלבום הנמכר ביותר אי פעם מחזיק לעת עתה "Thriller" של מייקל ג'קסון - האלבום מחר למעלה מ-50 מיליון עותקים ברחבי העולם. המדינה שבה מכר האלבום הכי הרבה עותקים היא ארה"ב - האלבום נמכר ב27 מיליון עותקים (וקיבל 27 אלבומי פלטינה).

2. הסינגל הנמכר בעולם הוא Candle in the Wind 1997 של אלטון ג'ון, שהוקלט במיוחד בעת מותה של הנסיכה דיאנה. מספר העותקים שנמכרו מהסינגל עומד לעת עתה על 33 מיליון.

3. הקהל החי הגדול ביותר שנכח בקונצרט רוק בו זמנית מנה לפי האומדן מיליון בני-אדם, בקונצרט Live 8 שנערך ב-2 ביולי 2005 בעשר ערים ברחבי העולם. הקונצרט שבר גם שיא נוסף – ההגרלה הגדולה ביותר שנערכה באמצעות SMS, שכן למעלה מ2 מיליון הודעות נשלחו לשם הגרלת 150 אלף הכרטיסים למופע.

4. להקת U2 היא הלהקה הרווחית ביותר בעולם. בשנת 2005 בלבד הכנסות הלהקה עמדו על 255,022,633 דולר.

5. בתואר הראפר המהיר בעולם נושא בן אדם אלמוני למדי. זהו לא אמינם, גם לא 50 סנט – אלא ריקי בראון. ריקי השמיע 723 הברות ב51.27 שניות, בטראק No Clue ששוחרר ב15 בינואר 2005. נסו לעקוף אותו (:

6. השיר הראשון שהורידו למעלה ממילון אנשים דרך האינטרנט בתשלום הוא Hollaback Girl של גוון סטפאני. ההורדה המיליון התבצעה באוקטובר 2005.

7. בסקר נרחב שערך מגזין המוזיקה החשוב בעולם, הבילבורד, נבחר השיר "like a rolling stone" של Bob Dylan לשיר הטוב ביותר בכל הזמנים.

8. בתואר "ריף הגיטרה" הטוב ביותר על פי אותו מגזין, מחזיק "Stairway To Heaven" המצוין של לד זפלין.
9. בתואר השיר האהוב ביותר עליי כרגע (שמשתנה כמעט מדי יום :) מחזיקים כרגע שני שירים – "November Rain" של גאנז' אנד רוזס וImagine של ג'ון לנון.

10. ג'ון לנון, המוזיקאי המחונן, נרצח ב8 בדצמבר, 1980 בפתח ביתו, גופתו של לנון נשרפה ואפרו פוזר. קרוב מאוד למקום הרצח, סמוך לכניסה לסנטרל פארק בניו יורק, הוקם מעגל משובץ אבנים לזכרו של לנון. מעריצים מניחים שם ובכניסה לבניין פרחים ותמונות במשך כל השנה, אבל ביום הרצח  (8.12) מתאספים במקום כמה מאות שעומדים, שרים את Imagine ומנסים לדמיין את לנון חי.

ג'ון אמור היה לחגוג השנה יום הולדת 67, אולם רציחתו הפתאומית הותירה את עולם המוזיקה בשוק. אף על פי כן יצירותיו השנונות כחבר בביטלס וכיוצר עצמאי הותירו על עולם המוזיקה חותם עצום. השפעות של יצירות המוזיקה של ג'ון יישארו עימנו לשנים רבות.
לכל מי שלא מכיר את היוצר הנפלא הזה, השנה יצא דיסק מחווה ליצירותיו הגדולות בשם "Instant Karma: The Amnesty International Campaign to Save Darfur". בפרוייקט לקחו חלק מיטב האמנים העכשוויים: Green Day, אבריל לאבין, U2, REM ועוד. האמנים חידשו את יצירותיו הגדולות של ג'ון. מומלץ ביותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בברכה,
נדב דויטשר - מנכ"ל iFirst קידום אתרים

קישור מומלץ: משחקים ברשת , מוזיקת רוק

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נדב דויטשר

מאת: נדב דויטשרתרבות דיגיטלית27/11/091371 צפיות
בשנים האחרונות, מדובר רבות על האפשרות שהעיתונות המודפסות כפי שאנחנו מכירים אותה, תיעלם לאט לאט מהעולם. האם בקרוב נגיד שלום לדפים המודפסים המזהמים את כדור הארץ, ונתיישב לקרוא חדשות בבוקר עם מקבוק?

מאת: נדב דויטשרמשחקים באינטרנט22/11/091066 צפיות
משחק הטטריס הנוסטלגי חוגג 25. בואו להיזכר במשחק פורץ הדרך מסוף שנות ה-80. ממציא המשחק: "המשחק ישוחק לפחות עוד רבע מאה".

מאת: נדב דויטשרמשחקי כדור22/11/091987 צפיות
כדורגל הוא ענוף הספורט הנפוץ ביותר בעולם. 10 עובדות מעניינות שלא ידעתם על כדורגל מחכות לכם בכתבה!

מאמרים נוספים בנושא מוסיקה

מאת: רויטל ל מוסיקה02/12/204795 צפיות
אחת מצורות הבילוי הפופולריות בשנים האחרונות היא הקריוקי אשר מקורו במדינת יפן ופרושו "תזמורת ריקה". אנשים מסתבר מאוד אוהבים לשיר, ולכן כל אירוע בו תהיה הפעלה אקטיבית, כזו שהאורחים יוכלו להביע עצמם ולהתבטא בשירה, יהפוך למשהו מוצלח.

מאת: חיים נוימוסיקה12/08/205267 צפיות
הסינגל החדש של הזמרת והיוצרת יעלה אלישיב, CRAZY TIMES הוא מצמרר, מרגש ומבליט את יכולותיה הווקאליות והמוזיקליות. את השיר כתבה והלחינה יעלה בתקופת סגר הקורונה והוא כבר זכה לתהודה רבה בקרב מאזיניה וציבור נרחב.

מאת: חיים נוימוסיקה26/07/205269 צפיות
גם זה הגיע: המנון לקורונה, המגפה שנחתה על העולם, זוכה גם לשיר קליל וקצבי ולסינגל חדש של הזמר יהודה אברון.

מאת: אידובמוסיקה29/12/195918 צפיות
הייתה תקופה לפני הרבה מאוד זמן שראש-הממשלה שלנו, ביבי נתניהו, השתמש במשפט הבא בשביל להגדיל לעצמו את כמות המצביעים - לכל ילד יהיה מחשב בבית. ביבי השתמש במשפט הזה בתור כלי שכנוע. מכוון שהייתה תקופה שלא היה מחשב בכל כיס והגישה לאינטרנט הייתה מאוד מצומצמת. לעומת התקופה של היום שבו לכל ילד כבר יש גישה כמעט בלתי-מוגבלת בשביל לגלוש באינטרנט.

מאת: אידובמוסיקה13/12/193566 צפיות
אם היינו חיים עשור אחורה והייתם רוצים לבנות אולפן-הקלטות הייתם צריכים לעבוד כלכך הרבה שעות בשביל להקים את האולפן הכי פשוט. אבל היום, ההוצאה הכי יקרה שלכם כנראה תהיה מחשב ואם אתם קוראים את המאמר הזה אז אני מניח שיש לכם מחשב. במאמר הזה אני רוצה להסביר מה הם כוחם של פלגינים.

מאת: אידובמוסיקה09/12/193521 צפיות
כיום אנחנו חיים בתקופה שמאוד קל לשמוע שירים. בלחיצת כפתור אנחנו יכולים לשמוע איזה שיר שאנחנו רוצים או אלבום שלם מבלי לחשוב יותר מדי. אנחנו כלכך רגילים לשמוע שירים לפי בחירה שלא קיים אתר אחד, אלה כמה אתרים שתהליך הורדת שירים מיוטיוב או מכל אתר אחר היא מאוד פשוטה. למרות שאיכות השירים פחותה מזו של השירים שהופקו באלבום, אנחנו בתור צרכנים מעדיפים את הנוחות של לשמוע מתי שאנחנו רוצים מאשר לשמוע שירים באיכות גבוהה.

מאת: אידובמוסיקה02/12/193802 צפיות
מי מאיתנו לא שומע היום שירים דרך יוטיוב? היום הדרך המקובלת לשמוע שירים היא דרך שירות סטרימינג כלשהו כשהדרך הכי פופולרית היא מיוטיוב. אני נתקל בהרבה מקרים שבהן כל קבל עם ועדה מבקש ממני להסביר לו איך מורידים שירים מיוטיוב. בדר"כ אני גם שואל "למה צריך להוריד את השירים מיוטיוב? הרי מאוד נח וקל פשוט להיכנס ליוטיוב ואז לשמוע את השירים שאנחנו רוצים", התשובה הקבילה שאני מכבד היא דווקא מזמרים שרוצים להתאמן על שירים מסויימים אבל הם לא תמיד נמצאים במקום שהטלפון שלהם קולט וויפי (wifi) בשביל להפעיל יוטיוב...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica