חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שבעת הקשיים במכירת אמנות בישראל

מאת: אלדד מרוםאומנות - כללי18/06/2013924 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שבעת הקשיים במכירת אמנות בישראל

אמנים רבים מתקשים למכור כיום את יצירות האמנות שלהם. כמובן שתמיד אפשר לתרץ את זה במצב הכלכלי הקשה ולכן אנשים חוששים להוציא כספים על אמנות.

הקושי הראשון קשור ישירות לחינוך בישראל. אמנות אינה מקצוע חובה במערכת החינוך ואלה שהולכים ללמוד אמנות הם בדרך כלל האמנים עצמם. תוצאה עקיפה למצב זה היא שאמנות אינה מוערכת בצורה הנכונה. זו אחת הסיבות שאנו שומעים את המשפט: "אמנות זה מותרות..." "כשיהיה לי כסף אני אקנה את זה..."

קושי נוסף מגיע דווקא מהסיבה הראשונה שציינתי כאן ממש מעל: למה מחירי האמנות גבוהים כל כך? לשם כך ישנם מספר גורמים, ברשותכם אציין רק שניים: "מיתוג" – אם נמתג את יצירות האמנות במחירים גבוהים נחשב לאמנים טובים... – כולנו יודעים שזו לא חשיבה נכונה ואפילו תוקעת – הציבור חכם מספיק בשביל להעריך את שווי היצירה ובמידה והיא אינה שווה את המחיר שלה אף אחד לא ירכוש אותה. גורם אחר הוא: ההוצאות שנופלות על האמן – גלריות רבות גובות סכומי כסף גבוהים עבור הצגת יצירות האמנות ובנוסף הן גובות אחוזים גבוהים מהמחיר בעת רכישה. מה שגורם לאמן, על מנת להחזיר את השקעתו, להעלות את ערך היצירות במאות אחוזים.

קושי נוסף במכירת אמנות הינו טכני לחלוטין – אמנים רבים לא חיים מאמנותם אלה מתייחסים לאמנות שלהם כאל תחביב. לכן הם אינם פותחים עסק, וכאן שאין להם סידור כספי נאות – כך שמשרדים, חברות, ארגונים, מועצות וכדומה לא יכולים לרכוש מהם אמנות כי לאמן אין קבלות ו/או חשבוניות.

קושי טכני נוסף במכירת אמנות הינו קשור ישירות לקושי הקודם, כיוון שהאמן אינו עסק לכל דבר אין הוא מחזיק אמצעי סליקה. בישראל של היום ובעידן האינטרנט בעיקר הרכישות נעשות באמצעות כרטיסי אשראי. קהל ענק שאינו מחזיק מזומנים או צ'יקים אינו מסוגל לרכוש אמנות.

חוסר ידע – אמנים רבים בחרו ללמוד, באופן הגיוני, אמנות והתעלמו לחלוטין מלימודי שיווק ומכירות, ובעידן החדש ידע בקידום אתרים. חוסר ידע בתחומים אלה יוצר מספר בעיות: חוסר נסיון במו"מ, חוסר ידע כיצד למתג את עצמך נכון וחוסר יכולת לפתח שיטות שיווק "מחוץ לקופסא" רוב האמנים עדיין מאמינים שצריך להופיע בגלריות הגדולות על מנת למכור, או לחלופין רוצים לעשות "קיצורי דרך" ולהגיע ישירות למוזיאונים. ואני שואל אתכם ואת עצמי: האם מה שמוביל אמנים אלה הוא הרצון למכור או הרצון לזכות בהכרה?

קושי אחד לפני אחרון במכירת אמנות הוא שהאמן צריך למכור את יצירותיו שלו בעצמו. אין מה לעשות... לכל אדם, כמעט, ולא משנה אם הוא אמן יש קושי למכור עבור עצמו. ולא משנה באיזה תחום, לדוגמא: נניח שאתם רוצים למכור מכונית, דירה או אפילו להתחיל עם בן/בת זוג, כמה מכם נאלצו לעשות: טרייד אין לרכב, למכור את הדירה עם מתווך או שחבר משותף הכיר ביניכם לבן / בת הזוג?

לפעמים צריך מישהו אחר שיעשה עבורנו את העבודה... אדם או חברה שיש להם את היכולת והידע למכור, לשווק אמנות ולייצג אמנים מול חברות ארגונים וכודמה, כך שהאמן יהיה פנוי לעסוק ביצירה.

קושי אחרון במכירת אמנות קשור לכך שלאמן לבדו אין כח פוליטי. איגוד האמנים תחת חברה אחת גדולה תאפשר להם כח מול הגופים הגדולים. גם לגופים הגדולים, המעוניינים לרכוש אמנות או להפיק תערוכה / יריד אמנות אצלם, יהיה נוח משמעותית לעבוד מול גוף אחד ולא מול אמנים רבים. האמנים זקוקים לארגון שהאינטרסים שלו עולים בד בבד עם האינטרסים של האמן. דהיינו, מכירת אמנות ולהתפרס מהאמנות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אלדד מרום

זימלארט - במה של אמנים

שיווק אמנים ומכירת אמנות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלדד מרום

מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223268 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223552 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: danisapirאומנות - כללי07/01/223294 צפיות
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205152 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאת: Danaאומנות - כללי01/07/205194 צפיות
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר. זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.

מאת: מסגרתאומנות - כללי01/01/206129 צפיות
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו

מאת: שלום כהןאומנות - כללי27/09/192331 צפיות
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica