חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיטות הדברת טרמיטים

מאת: דוד לוקשביץהדברה12/07/20131093 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
כאשר אנו מבצעים הדברה טרמיטים ישנו מגוון רחב של שיטות
הדברה טרום בנייה שלב הכרחי כאשר אנו רוצים למנוע את התפשטות הטרמיטים באזורנו
ישנם מספר שיטות אופיניות להדברת טרמיטים כמו :
טיפול באדמה המשמש כטיפול טרום בנייה למניעת טרמיטים תת קרקעיים, חומרים אלו מיושמים בטיפול ממוקד על כל נקודות הכניסה הפוטנציאלים של הטרמיטים לשטחינו.
הדברה טרמיטים על ידי מכונת ריסוס בלחץ גבוה 30 bar
על מנת שהדברת טרמיטים תבוצע כראוי יש צורך להחדיר כמות לפעמים של מאות ליטרים של חומר הדברה לתוך האדמה .המטרה בהדברה זאת להכניס בלחץ חומר הדברה בכמות אדירה על מנת לפגוע ככל שניתן בטרמיטים הקיימים מתחת לאדמה.
הדברת טרמיטים אינה מבוצעת על ידי מכשיר ריסוס ידני כדאי לקרוא לחברה המבצעת הדברת טרמיטים אך ורק על ידי מכונת ריסוס בלחץ גבוה

אידו בגז נגד טרמיטים

כאשר אנו מגלים ברהיטים עץ ארונות נגיעות של טרמיטים הפתרון לכך אינו על ידי ריסוס או קדיחת חורים והזרקת חומרי הדברה ,ניתן לבצע איוד על ידי גז,במהלך פעולת האיוד המדביר אוטם בצורה הרמטית את הרהיט הנגוע ומוחדר גז ,חובה על המדביר להיות בעל רישיון לאיוד,מעטפת החלל חייבת להיות אטומה ככל האפשר על מנת שהגז יפגע בטרמיטים בצורה היעילה ביותר,חומרי האיוד הם קוטלי מזיקים הפועלים במצב גזי וחודרים לתוך המוצר בריכוז המספיק לפגוע בטרמיטים,ישנם 3 שלבים בטיפול באיוד
החדרת הגז,שלב החשיפה פרק הזמן שהגז פועל ובשלב האחרון איורור,כיום משתמשים במדינת ישראל בגז הפוספין או בגז מתיל ברומיד.

הדברת טרמיטים באמצעות זרחן אורגני

הדברה בשיטה של קדיחת חורים והזרקת חומרים נהוגה ברוב המקרים ,עד לפני מספר שנים היה נהוג בשימוש קבוצת הזרחניים,הדברה זאת מחייבת שימוש בחומרים על בסיס זרחן אורגניי הנחשבת לקבוצת חומרים הפוגעת בטרמיטים אולם גם גורמת לנזק סביבתי ואקולוגי,השיטה היא קידוח חורים בערך כל 50 ס"מ כולל המשקופים הנגועים והחדרת חומרי ההדברה הכימיים לתוכה הדברת זאת משמשת יותר כהדברה נקודתית ומתבצעת מסביב לכל היקף הבית ,בנוסף לקידוחים הרבים מתבצע ריסוס בהיקף הבית כולו על מנת ליצור חגורת מגן מפני הטרמיטים,מחוץ לבית ניתן לחפור תעלה ובה להחדיר את חומרי ההדברה הכימיים על מנת ליצור חגורת הגנה מחוץ לביתנו כמובן יש צורך בסתימת החורים ברובע,הדברה זאת יעילה אולם החסרונות הבולטים בה חומרי ההדברה הכימיים זרחן אורגני הוצא מהחוק במדינת ישראל בשנת 2008 להדברת מזיקים ,והותר לשימוש אך ורק בקרב מדבירים מוסמכים בהדברת טרמיטים , חיסרון נוסף יש קושי רב להגיע לקן הטרמיטים ולעיתים לאחר כמספר שנים תוכל מושבת הטרמיטים לחזור לפעילות באותם שטחים נגועים.

הדברת טרמיטים בחומרים ידידותיים

כיום בעקבות המודעות על שימוש בקבוצת הזרחניים ,ישנם חומרי הדברה המותרים לשימוש כמו הפרמיס ועוד חומרי הדברה נוספים,חומרים אלו בעלי רעילות נמוכה לסביבה ולאדם ומספקים מענה לבעיות טרמיטים,דרך פעולתם של החומרים זהה לפעולת הזרחניים פגיעה במערכת העצבית של הטרמיט,גורם לטרמיט להפסיק את החיפוש אחר המזון והעץ ,ריסוס בחומרים אלו מתבצעת בדומה להדברה בזרחן אורגני יצירת הגנה מסביב לבית .

עישון
עישון נגד טרמיטים אינו נפוץ כל כך,העישון מתאים לטיפול במכת טרמיטים כאשר קשה מאוד להגיע לקן עצמו העשן מאפשר שליטה אפקטיבית אך אינו מספק הגנה מספקת נגד הטרמיטים
השליטה בטרמיטים
מה עליך לעשות אם אתה חושב או מגלה כי הבית שלך שורץ טרמיטים?

 

האם אנו יכולים לטפל בטרמיטים לבדנו ולבצע ריסוס לטרמיטים

לפעמים אנו רואים את הטרמיטים יוצאים מהחורים ואנו נכנסים לפניקה ומנסים לקחת כל מוצר ריסוס בייתי ולרסס את הטרמיטים, הריסוס אמנם ישפיע נקודתית ויחסל את אותם עשרות או מאות טרמיטים בודדים ,אולם זאת פעולה חסרת טעם הטרמיטים די מהר חוזרים לפעילות כמו כן כאשר מדובר ב 200000 פרטים לא נוכל להתגבר עליהם, קן הטרמיטים ארוך ומפותל בתוך מנהרות ומחילות תת קרקעיות, הטרמיטים מתחבאים לעיתים בעומק של מספר מטרים באדמה ואין לנו סיכוי בריסוס בייתי לחסל אותם ,זאת פעולה שצריכה לעשות אך ורק על ידי מדביר מקצועי ,ביתם ומושבתם של הטרמיטים דורש מיומנויות מיוחדות הידע בבנייה, הידע בזיהוי הטרמיטים וכיצד והיכן הטרמיטים נוטים לחדור ולהכנס,רבים ממקומות המסתור בעלי גישה קשה,כמו כן יש צורך בציוד מיוחד כמו מקדחה פטישון ומקדח הקודח לעומק האדמה ,מיכלי ריסוס היכולים לעיתים להזרים כמות גדולה של חומר ריסוס מתחת לאדמה ,החומר חייב להיות מוחדר לתוך הקרקע לצד היסודות ומתחת ללוחות הבטון ,כמו כן סוג חומר ההדברה מצריך רישיון הדברה
בקיצור, טיפול טרמיטים היא עבודה לאנשי מקצוע. בלי יוצא מן הכלל לכן אם פתאום אנו רואים מודעה על עשה זאת בעצמך או מוצרים הנמכרים בחנויות או מוצרים הנקנים באינטרנט יהיו ברוב הפעמים רחוקות מאוד ממיגור בעית טרמיטים קיימת.

איך בוחרים חברת הדברת טרמיטים ? מדוע יש שונות כזאת במחיר בין חברה לחברה ?

אלו שאלות מורכבות. החברה צריכה להיות מורשה על ידי משרד איכות הסביבה ,החברה צריכה להיות מאומנת ועובדים המנוסים בהדברת טרמיטים,השוואת מחירים כדאי וחובה במקרה כזה,כדאי להזהר ולקחת חברה בעלת מיומנות שלא יעשה נזק לדירתנו,לעיתים מחירים זולים עלולים להוות סכנה בייחוד במקרה של טרמיטים,חשיבות מספר הקדיחות והיכן יש צורך לקדוח הנזק מהדברת טרמיטים לקוי עלול לפגוע במראה האסטטי של דירתנו,כדאי לבדוק את משך האחריות לעיתים יש חברות המציעות אחריות נרחבת כדאי להזהר ,החברות מציעות סוגים שונים של שיטות טיפול ואחריות.במידה והטרמיטים יחזרו ויצטרכו לחזור לטיפול שני האם לא יקחו עלות נוספת תשלום נוסף,קח את זמנך בבחירת החברה כדאי לקבל החלטה מושכלת ,טיפול בטוח דורש מדבירים מקצועיים ולא מישהו חדש בתחום.

האם צריך לבצע טיפול בבית שלם או שאפשר לטפל נקודתית רק במקומות
שאנו רואים טרמיטים ?

מושבה של טרמיטים עשויה להכיל מאות אלפי פרטים ,כאשר החיפוש אחר המזון העץ נע לכיוונים שונים לרוב מדובר בהימור כשאנו מבצעים טיפול נקודתי ,ורוב חברות ההדברה לא יתנו אחריות לעבודה שכן הטרמיטים ימצאו נקודות נוספות שבהם יוכלו לחדור למבנה בחיפוש אחר מקורות עץ

כיצד ניתן להרתיע את הטרמיטים

בנוסף לבדיקה הרגילה ובדיקת מדבירים מומחים ושיטות הדברה משולבת IPM ניתן לסייע במניעת פעילות טרמיטים בביתך על ידי הגבלת מזון מחסה וגישה למזיקים הללו
ניתן לסגור סדקים מסביב לבסיס הבית,פתחי עליית גג,חלונות מפורקים להחליף,תיקון מרזבים,הגבלת נקודות הכניסת מקורות מזון לטרמיטים על ידי הסרת בידוד מוקצף ועץ הנוגע באדמה,כדאי לבדוק באופן קבוע סיפוני עץ גדרות עץ וסימנים של נזק,במידה ויש הסקה בבית שבבי עץ לזרוק ולא לאפשר,ניקוי מרזבים ,שמירת שיחים בגינה במרחק של לפחות 6 אינ'ץ מהבית שלך על מנל להגביל את המחסה.
ניתן לפזר חצץ מסביב לבית בחצר פיזור חצץ מרתיע טרמיטים.

כיצד להפטר מטרמיטים תת קרקעיים

מומחים להדברה מבצעים לעיתים טיפול כנגד טרמיטים תת קרקעיים על ידי קידוחים והזרקת חומרי הדברה כימיים מסביב לבית על ידי ליצור מחסום הגנה ,במקרים מסויימים מדבירי טרמיטים מזריקים חומרי הדברה ישירות לעץ הנגוע ,ניטור ופיתיון ותחנות ניטור הם שיטה אחרת לזיהוי ושליטה במכת הטרמיטים התת קרקעיים ,ראשית תחנות הניטור ממוקמות באזורים הסמוכים לפעילות או מקומות פוטנצייאלים,מדבירים יחליפו את תחנות הניטור עם פיתיון שימשוך את הטרמיטים המחפשים מקורות מזון חדשים ,הטרמיטים יבלעו את הרעל מהמכשיר ויחזירו אותם למושבה שם הם יחלקו את הפיתיון הקטלני,טיפולי הפיתיון יכולים לשלוט באוכלוסיה גדולה בהרבה מאלו שבאים במגע ישיר עם העץ ,מושבות של טרמיטים עלולות להיות במרחק מאות מטרים מביתך ועד 18 סנטימטר מתחת לקרקעית ביתך, מכשירי הפתיון יכול להיות בעל היקף פעולה רחב יותר ויכול להביא לשליטה בטרמיטים ,הפיתיון אינו מספק לנו הגנה מפני הדבקה בעתיד,לעיתים השילוב של פיתיון וריסוס יכול להרוג את הטרמיטים הקרובים לסביבת ביתנו בעוד שהפיתיון מספק תמיכה יותר איטית שהרי טרמיטים מתחבאים עמוק בתוך הקן, יש שיטות כמו עישון גז ,או טיפולי חום, או מכות ממוקדות היכולות לטפל במושבות כאשר מוזרק חומר ישירות לעץ לדוגמה ,טיפולי טרמיטים מתקיימים לרוב באביב שכן זאת הפעם שרוב בעלי הבתים שמים לב לנחילי הטרמיטים, המכונפים היוצאים החוצה ומזדווגים באוויר זהו הסימן הבולט של התפשטות הטרמיטים ,עם זאת טיפולי טרמיטים צריכים להתבצע בכל פעם שיש סימנים של התפשטות מומחי הדברה יכולים לייעץ באם תנאי מזג האוויר יכולים להשפיע על אפקטיביות הטיפול המומלץ ,טיפולי אדמה נוזליים אינם צריכים להיות מיושמים לפני בוא הגשמים, הגשם יכול להפחית את הריכוז הנוזלי ,הדרך היעילה ביותר על מנת להגן על הבית הוא להשתמש במניעה וטיפול בשיטות המובטחות על ידי חוזה עם חברת הדברה טרמיטים מקצועית בתחום.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דוד לוקשביץ

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד לוקשביץ

מאת: דוד לוקשביץהדברה22/02/181667 צפיות
הדברת פרעושים בחצר היא חלק בלתי נפרד מכל מבצע הדברה של פרעושים. אל החצר נכנסים בעלי חיים זרים, הם עלולים להיות נשאים של פרעושים. כאשר הפרעושים הנמצאים בחצר יזהו פונדקאי מתאים הם ינתרו לעברו ייטפלו אליו וימצצו את דמו. הפרעושים אוהבים לחיות בסביבה עם תנאי לחות גבוהים הקיימים בדרך כלל בין מצבורי אשפה במחילות ובמאורות של בעלי החיים. חשוב לנקות את החצר ולמנוע תנאים שיזמינו את הפרעושים.

מאת: דוד לוקשביץהדברה22/02/181253 צפיות
פשפשי המיטה כיום בישראל מהווים נזק אדיר ומטרד גדול לאדם. כאשר בסוף יום עבודה אנו שמחים ללכת לישון אין אנו מדמיינים בנפשנו ולא לרגע אחד כי יש לנו שותפים למיטה, מדובר בחרק המתפשט מהר ביותר ואלוף במחבואים, פשפשי המיטה גורמים לנו לגירודים עזים אלרגיות קשות היכולות אף להגיע לבתי חולים. הטיפול בו חייב להתבצע אך ורק על ידי מדביר בעל רישיון והיתר הדברה בפועל אל תתביישו לבקש היתר הדברה.

מאת: דוד לוקשביץהדברה21/02/181374 צפיות
הפשפשים והפרעושים שניהם חרקים שונים לחלוטין אחד ממשנהו, אך עדיין רבים מהאנשים מתבלבלים ביניהם. הפרעושים הם חרקים זעירים ביותר קטנים ואלופי העולם בניתור למרחק, לעומת גודל גופם הזעיר. נדבקים בכוח לפונדקאי. הפשפשים לעומתם מהלכים כרגיל ללא יכולת ניתור לגובה ובעל מראה מאוד תמים ובלתי מזיק, יכולתם להתחבא בסדקים צרים עד שיבוא הטרף. המכנה המשותף בין שניהם הוא הבוקר של אחרי המלווה בעקיצות רבות בכל הגוף, מגדרות ומאוד מכוערות, מהם דרכי ההדברה נגד שניהם.

מאת: דוד לוקשביץהדברה13/02/181380 צפיות
פרעושים הם סוגי חרקים. הפרעושים מונים בקירוב למעלה מאלפיים סוגים, אך בישראל מצויים רק כארבעים סוגים של פרעושים והפרעוש הנפוץ ביותר הוא "פרעוש החתול". הפרעושים אינם טפילים מסוכנים אך הם עלולים לעקוץ ולהטריד,

מאת: דוד לוקשביץהדברה13/02/181356 צפיות
כת הטבע החדשה שמאיימת על ישראל היא גדולה בסכנתה, אבל קטנה מאוד במימדים: נמלת האש האדומה גודלה פחות משני מילימטרים, אך היא מסוכנת לבעלי החיים ומכאיבה לבני האדם. היא התפשטה ברחבי הארץ מצפון ועד דרום, ופתרון לבעיה - אין.

מאת: דוד לוקשביץהדברה13/02/181272 צפיות
כת הטבע החדשה שמאיימת על ישראל היא גדולה בסכנתה, אבל קטנה מאוד במימדים: נמלת האש האדומה גודלה פחות משני מילימטרים, אך היא מסוכנת לבעלי החיים ומכאיבה לבני האדם. היא התפשטה ברחבי הארץ מצפון ועד דרום, ופתרון לבעיה - אין.

מאת: דוד לוקשביץהדברה07/02/181267 צפיות
הדברת טרמיטים ללא קידוח זה הטרנד החדש הקיים בתחום הטרמיטים. במידה ויש ברשותכם מוצרי עץ ואתם מתגוררים באזורים אשר קיימת נגיעות טרמיטים כדאי לבצע טיפול והדברת טרמיטים ללא קידוחים כלל.

מאמרים נוספים בנושא הדברה

מאת: נט מדיה- בניית אתריםהדברה12/03/191747 צפיות
חברת הדברה תדאג שהבית יהיה נקי מכל האורחים הלא רצויים בין אם מדובר בתיקנים, עכברים או פשפש המיטה. אבל על מנת שאכן כך יקרה חשוב לבחור חברת הדברה מקצועית.

מאת: דוד לוקשביץהדברה22/02/181667 צפיות
הדברת פרעושים בחצר היא חלק בלתי נפרד מכל מבצע הדברה של פרעושים. אל החצר נכנסים בעלי חיים זרים, הם עלולים להיות נשאים של פרעושים. כאשר הפרעושים הנמצאים בחצר יזהו פונדקאי מתאים הם ינתרו לעברו ייטפלו אליו וימצצו את דמו. הפרעושים אוהבים לחיות בסביבה עם תנאי לחות גבוהים הקיימים בדרך כלל בין מצבורי אשפה במחילות ובמאורות של בעלי החיים. חשוב לנקות את החצר ולמנוע תנאים שיזמינו את הפרעושים.

מאת: דוד לוקשביץהדברה22/02/181253 צפיות
פשפשי המיטה כיום בישראל מהווים נזק אדיר ומטרד גדול לאדם. כאשר בסוף יום עבודה אנו שמחים ללכת לישון אין אנו מדמיינים בנפשנו ולא לרגע אחד כי יש לנו שותפים למיטה, מדובר בחרק המתפשט מהר ביותר ואלוף במחבואים, פשפשי המיטה גורמים לנו לגירודים עזים אלרגיות קשות היכולות אף להגיע לבתי חולים. הטיפול בו חייב להתבצע אך ורק על ידי מדביר בעל רישיון והיתר הדברה בפועל אל תתביישו לבקש היתר הדברה.

מאת: דוד לוקשביץהדברה21/02/181374 צפיות
הפשפשים והפרעושים שניהם חרקים שונים לחלוטין אחד ממשנהו, אך עדיין רבים מהאנשים מתבלבלים ביניהם. הפרעושים הם חרקים זעירים ביותר קטנים ואלופי העולם בניתור למרחק, לעומת גודל גופם הזעיר. נדבקים בכוח לפונדקאי. הפשפשים לעומתם מהלכים כרגיל ללא יכולת ניתור לגובה ובעל מראה מאוד תמים ובלתי מזיק, יכולתם להתחבא בסדקים צרים עד שיבוא הטרף. המכנה המשותף בין שניהם הוא הבוקר של אחרי המלווה בעקיצות רבות בכל הגוף, מגדרות ומאוד מכוערות, מהם דרכי ההדברה נגד שניהם.

מאת: דוד לוקשביץהדברה13/02/181380 צפיות
פרעושים הם סוגי חרקים. הפרעושים מונים בקירוב למעלה מאלפיים סוגים, אך בישראל מצויים רק כארבעים סוגים של פרעושים והפרעוש הנפוץ ביותר הוא "פרעוש החתול". הפרעושים אינם טפילים מסוכנים אך הם עלולים לעקוץ ולהטריד,

מאת: דוד לוקשביץהדברה13/02/181356 צפיות
כת הטבע החדשה שמאיימת על ישראל היא גדולה בסכנתה, אבל קטנה מאוד במימדים: נמלת האש האדומה גודלה פחות משני מילימטרים, אך היא מסוכנת לבעלי החיים ומכאיבה לבני האדם. היא התפשטה ברחבי הארץ מצפון ועד דרום, ופתרון לבעיה - אין.

מאת: דוד לוקשביץהדברה13/02/181272 צפיות
כת הטבע החדשה שמאיימת על ישראל היא גדולה בסכנתה, אבל קטנה מאוד במימדים: נמלת האש האדומה גודלה פחות משני מילימטרים, אך היא מסוכנת לבעלי החיים ומכאיבה לבני האדם. היא התפשטה ברחבי הארץ מצפון ועד דרום, ופתרון לבעיה - אין.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica