חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מס השבחה

מאת: אפרת כדיני מיסים12/08/20131260 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מס השבחה ידוע גם בשמו מס שבח או מס שבח מקרקעין. זהו למעשה מס לכל דבר שמוטל על הרווח שעושים ממכירת מקרקעין. מס השבחה קיים רק בישראל היות שבחו"ל לא מבחינים בין מס שמוטל על רווח ממקרקעין לעומת מס שמוטל על רווחים אחרים. מס השבחה לא מוטל על כל הסכום שהרווחתם ממכירת המקרקעין אלא על הסכום שקיבלתם לעומת הסכום שבו רכשתם את המקרקעין, כלומר על עליית ערך הנכס. מס השבחה לא מוטל על רכישת דירת מגורים.

לפני רכישת דירה או עריכת זכרון דברים כדאי להתיעץ עם מומחה במיסוי מקרקעין כדי לדעת האם יש לכם פטור מתשלום מס השבחה על דירת המגורים אותה אתם מתכוונים למכור או לרכוש. חשוב שהייעוץ ייעשה על ידי מומחה בתחום פיקוח בניה ולא כל עורך דין שהוא מפני שהחוק מורכב ויש להכיר אותו על כל היבטיו כדי לדעת מה הזכויות והחובות שלכם בנוגע לתשלום מס השבחה. יש רשימה ארוכה של פטורים ומתי כל אחד זכאי להנות מפטור מס השבחה ולעיתים כדאי להשתמש בפטור מסויים מתשלום מס השבחה ולא מפטור אחר ולכן דרוש עורך דין שמכיר את החוק על בוריו.

יתרון נוסף של עורך דין המתמחה בנושא מס השבחה הוא ההתעדכנות שלו ברפורמות בחוק מיסוי מקרקעין וכן עורך דין מומחה ידע לסייע לכם לחשב את שיעור מס השבחה שתתבקשו לשלם. יש מקרים בהם ניתן לקבל פטור מתשלום מס השבחה. על פי החוק אחת לארבע שנים יש פטור מתשלום מס השבחה למגדלי החאן 38 וכפי שציינו יש פטור מתשלום מס השבחה על דירת מגורים בתנאי שיש לכם דירת מגורים אחת בלבד ועל אותו עקרון תקבלו פטור מתשלום מס השבחה אם מכרתם שתי דירות קטנות כדי לרכוש דירת מגורים אחת גדולה. ישנם אתרים באינטרנט שבהם אפשר לקבל מידע בנושא אך כדאי לפנות לעורך דין מומחה.

 



תגיות המאמר: מס השבחה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפרת כ

מאת: אפרת כריהוט 16/10/131009 צפיות
אין ספק שמערכות ישיבה הם חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית הרי אי אפשר לשבת על הרצפה אנו זקוקים למערכת ישיבה כלשהיא. אם אתם זוג צעיר , או משכירים דירה ורוצים מערכות ישיבה קלילות צבעוניות ולא יקרות מידי יש המלצה וזה רכישה של מערכות ישיבה מבד, הם גם נוחות ,גם מעוצבות בסגנון ומודרני וגם לא יקרות מידי , כך שלא צריך להשקיע יתר על המידה, לא כמו מערכות ישיבה מעור שהם הרבה יותר יקרות . מערכות ישיבה הן קלות לנשיאה וניתן להעביר אותן ולשנע אותן ממקום למקום שזה יתרון מצוין בעת מעבר דירה, או אם אתם רוצים להעביר א

מאת: אפרת כריהוט 16/10/131039 צפיות
מערכות ישיבה מבד הן מערכות ישיבה המשמשות לסלון או למרפסות שונות ברחבי הבית. מערכות אלה טובות במיוחד לאנשים המתנגדים לניצול בעלי חיים, ועל כן לא יהססו שלא להשתמש במוצרי עור, אך מנגד – יהיו מעוניינים לייצר תוצאה יפה ואטרקטיבית. גם אתם יכולים לבחור מערכות ישיבה מבד שישמשו אתכם לטווח הרחוק:

מאת: אפרת כניתוחים פלסטיים15/09/13940 צפיות
בעשור האחרון התפתח מאוד תחום הסרת משקפיים בלייזר. המון אנשים עוברים את הניתוח בהצלחה. בעבר פחדו לעשות ניתוח הסרת משקפיים, בשל זה שהוא היה עדיין חדש ולא הרבה התנסו, אז אנשים לא יכלו לקבל חוות דעת על הניתוח, גם לפני שהוא התפתח לא הרבה יכלו לעבור את הליך הסרת משקפיים בשל סיבות שונות.

מאת: אפרת כניתוחים פלסטיים15/09/131036 צפיות
ניתוחים פלסטיים הפכו לטרנד חזק ונפוץ בקרב אנשים רבים- גברים כנשים, בכל רחבי העולם. הצורך באסטתיקה גדל מאוד בשנים האחרונות ואיצו המודעות להופעה חיצונית. אנשים שלא נולדו מושלמים מבקשים לשנות ולשפץ פה ושם על ידי ניתוחים פלסטיים על מנת להתקרב לאידיאל היופי. ניתוחים פלסטיים הכי נפוצים הם ניתוחי אף. אך נמצא במרכז הפרצוף ולא ניתן להחביא או להסתיר אותו. צורת אפנו משפיעה מאוד על הדימו העצמי.

מאת: אפרת כניתוחים פלסטיים15/09/13948 צפיות
תחום האסתטיקה הינו תחום רחב ביותר, יש הרבה סוגים, ולא רק נשים מתעסקות באסתטיקה אלא גם הגברים. יש גברים רבים שמורטים שערות מאזור החזה, זה לא משהו שהוא חדש כל כך, פשוט זה דבר אסתטי ויפה .

מאת: אפרת כניתוחים פלסטיים15/09/13910 צפיות
משקפיים אמנם עוזרים לחלק גדול מאיתנו לראות טוב יותר וזה מה שחשוב, אבל לא תמיד זה אסתטי ואנו לא תמיד מרגישים עם זה, לשם כך יש פתרון שיכול מאוד לעזור בענין הזה, הסרת משקפיים . הסרת משקפיים היום זהו ניתוח פופולארי מאוד ורבים עושים אותו

מאת: אפרת כבית חכם09/09/13971 צפיות
כשאנו בוחרים מטבחים, כדאי להתחשב במיוחד בחומרי הגלם מהם הם עשויים. המטבח הוא לב הבית והוא נשחק יותר בגלל השימוש הרב בו, לכן, חשוב כי חומרי הגלם יהיו חזקים במיוחד כמו למשל שילוב של עץ מלא עם מתכת וכדומה. מטבחים, לא מחליפים בכל שנה, חשוב כי ההשקעה של עיצוב מטבחים תהיה השקעה לטווח ארוך, ולכן לא כדאי להתפשר על המחיר, עדיף לשלם יותר אבל לדעת שיהיה לנו מטבח שישרת אותנו להרבה שנים.

מאמרים נוספים בנושא דיני מיסים

מאת: בנימין קלינגרדיני מיסים14/01/222141 צפיות
פורסם תזכיר חוק הכולל שורת תיקונים בחוק מיסוי מקרקעין נושא מיסוי מקרקעין תאריך פרסום 13.01.2022 תזכיר חוק שפורסם היום (ה') 13.1.22 להערות הציבור כולל שבעה תיקונים מוצעים בחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) שמטרתם עידוד מכירת קרקעות לבנייה למגורים, הרחבת מדרגות מס הרכישה לרוכשי דירה יחידה ותיקון עיוותי מס שונים. התיקונים המוצעים צפויים לעודד מכירת דירות מגורים בטווח הקרוב ומתוך שאיפה להביא להגדלת היצע ולהורדת מחירי הדירות. התזכיר פתוח להערות הציבור עד 3/2/22 בשעה 23:59

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים30/12/201164 צפיות
בית המשפט השלום, גזר על מהנדס כימיה, במסגרת הסדר טיעון; הטלת עונש - 33 חודשי מאסר בפועל וקנס בגובה חצי מיליון שקלים, זאת בנוסף ובכפוף לתשלום כל המס, בגין ההכנסה שהושמטה -38 מיליון. המהנדס הורשע בהעלמת הכנסות של 38 מיליון שקלים בחשבונות בנק UBS בשוויץ, לאחר שמכר את חלקו בחברה שהיה שותף בבעלותה ברומניה. המהנדס הודה בהשמטת ההכנסה בסך 38 מיליון ₪.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים30/12/201185 צפיות
בשבועות האחרונים, הופיעו או התקשרו למשרדי, אזרחים ישראלים תמימים ומזדמנים, המחזיקים מטבעות דיגיטליים, בעיקר ביטקוין. להפתעתם, הללו התבקשו על ידי מחלקת המודיעין של רשות המסים, למלא טפסים הדורשים מהם גילוי מלא על נכסיהם והמס בהתאם. האזרח צריך למלא את הטופס, תוך ציון הנכסים אותם הוא מחזיק בארץ ובחו"ל. השאלות המופנות לאותם אזרחים הינן כלליות, תוך בקשה להצהרה על נכסים. רשות המיסים מכוונת לנכסי הביטקוין, מאחר ואלה הם נכסיהם העיקריים של מקבלי טפסי ההצהרה.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים26/10/201409 צפיות
חוקי המס בישראל קובעים, כי מתנות פטורות ממס וזאת כל עוד הן ניתנו בתום לב. אולם, פסק דין תקדימי מחייב בבית המשפט העליון מיום 18 באוקטובר 2020, קבע כי הכנסות הרב – המערער, נכנסות בגדר סעיף 2(1) בפקודת מס הכנסה המחייב במס "השתכרות או רווח מכל עסק או משלח יד שעסקו בו תקופת זמן כלשהיא". המשמעות של הפסיקה המחייבת שהתקבלה בבית המשפט העליון הינה, שמעתה ואילך, ידוענים, מקובלים ולמעשה כל אדם בעל פרופיל חברתי – ציבורי – תקשורתי גבוה, צריך לדווח על שווי המתנות שלו, וכן – גם מחתונות ואירועים משמחים אחרים

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/201071 צפיות
בימים אלה – חודש דצמבר 2016, הופיעו במשרדי, סידרה חדשה של אזרחים תמימים ומזדמנים אשר להפתעתם התבקשו על ידי רשות המיסים להסביר את מקורות הכנסתם בגין: נסיעות לחו"ל, ריבוי דירות, דירות יוקרה, רכבי יוקרה.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/201116 צפיות
רשות המסים קיבלה מידע על חשבונות של 35 אלף ישראלים בארה"ב

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/201001 צפיות
נציבות תלונות הציבור על שופטים והמפקח לפי סימן ה' 1 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד- 1984 הכפופה למשרד המשפטים פרסם חוברת הסבר על חובת הגשת הצהרת הון של שופט.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica