חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

NLP, איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו להפסיק לעשן? איך לגרום למישהו לעשות משהו? הפסקת עישון, איך שותלים מחשבה? לתכנת את התת מודע, לשתול מסרים, איך ל

NLP, איך לשתולמחשבות? איך לגרום למישהו להפסיק לעשן? איך לגרום למישהו לעשות משהו? הפסקת עישון,איך שותלים מחשבה? לתכנת את התת מודע, לשתול מסרים, איך לשכנע את התתמודע?

אני רוצהלדוגמא להשפיע על מישהו להפסיק לעשן, אני רוצה להחדיר לו, קודם כל רציתי להתייעץאיתך לגבי העניין הזה. חשבתי אחת הדרכים שחשבתי לנסות זה להחדיר לו, להצמיד לו איזהמשהו.

אליעד: אתהמוצא לו פתרון יחסי, פתרון מוחלט?

ש: מה זהיחסי, אני מניח שזה יהיה יחסי זה לא יהיה משהו, אני רוצה כאילו, אני רוצה למישהושהוא יעשן לסדר לו את המחשבה הרעה שזה עושה לו שיגרום לו תחושה רעה שיפסיקלעשן.

אליעד: אוקי,אז מה עושים?

ש: עכשיושאלתי אותך.

אליעד: אז מההשאלה, לא הבנתי.

ש: איך עושיםאת זה.

אליעד: תסבירלו כמה עישון זה רע וכל פעם שהוא יעשן הוא יחשוב שזה רע.

ש: לא אנירוצה משהו שלא ישים לב שאני הולך לשכנע אותו, אני רוצה לשתול לו מחשבה שלא ישים לבשעשיתי את זה.

אליעד: הבנתיהוא אמר כזה דבר, הוא רוצה לגרום למישהו להפסיק לעשן לצורך העניין והוא רוצה לעשותאת זה על ידי זה שהוא יכניס לבן אדם השני מחשבה שכשהוא יעשן הוא לבד יבין שזה רעאבל הוא לא רוצה באופן גלוי להגיד לו "תקשיב לעשן זה רע" אז הוא יפסיק לעשן, "אתהגרמת לי להפסיק לעשן", לא הוא אומר "אני רוצה לעשות עליו איזה מניפולציה שאני בכללסתם משהו, אני אכניס לו מחשבה כזאת שכשהוא יעשן הוא יהיה לו כל כך רע שהוא יפסיקלעשן אבל הוא לא ידע שאני הכנסתי לו את המחשבה הזאת".

ש: בדיוק, אגבזה נכון לכל דבר אחר, אני נותן מקרה ספציפי מקרי.

אליעד: דוגמא.מה עושים, מה אתה חושב? תקשיב אתה בעצם אומר שאתה לא רוצה לחשוף לבן אדם את הקשרבינך לבין המחשבה שלו אחר כך אתה הולך למחויבים. מה אתה אומר? שכאשר הוא יעשןוירגיש רע מכך שהוא יעשן אתה לא רוצה שיקפוץ לו שאתה דחפת לו את המחשבה לכן קודם כלאתה צריך לדעת שצריך שהוא יצטרך בשלב כלשהו להשתמש גם בדמיון שלו כי זה או שאתהתגיד לו "תקשיב עישון זה רע" או שתגיד על משהו אחר שהוא יבין שעישון זה רע. אז מהעושים? את מתחיל "באיזה דברים לדעתי יכולים לגרום לו להפסיק לעשן", קודם כל אתהרושם רשימה עבודת הכנה איך לתקוף, "איזה דברים לדעתי יגרמו לו שאם הוא יחשוב שבגללהעישון יגרמו לו, שאם הם יהיו קשורים אליו הוא יפסיק לעשות", קודם כל עושה רשימה.מה

ש: לדוגמאהבריאות, עם זה התחלת.

אליעד: דוגמא,לא משנה נניח, עכשיו מה שאתה צריך לעשות אחר כך זה, שני דברים צריך לעשות, אחדלהפוך את הדבר הזה למחויב, זאת אומרת אם "בריאות" אתה צריך לגרום לו בצורה עקיפהלהגיד שבריאות זה הדבר הכי חשוב בחיים ושלהיות חולה זה הדבר הכי גרוע בחיים, ושבןאדם חולה חבל שהוא חי ואתה לא מבין איך אנשים חולים לא מתאבדים, ויש אנשים שהם במצבכל כך גרוע שהם חולים הם לא מצליחים להתאבד, ואוי איזה סבל איזה חיים קשים שאנשיםחולים ומה שגורם לזה, וכמה גרוע זה להיות חולה וכמה זה שבן אדם בריא וזה טוב לו.כמה זה גרוע חולה וכמה זה טוב בריא.

ש: הבנתי.

אליעד: ועכשיואתה צריך לחשוף אותו לאינפורמציה שהוא יבין שכשמישהו מעשן הוא נהיה חולה ואז לבדהוא יקפיץ "אה אז אם אני אעשן אני אהיה חולה וזה הכי רע בעולם" ואז הוא יפסיק לעשן.בקיצור אתה הולך כאילו צעד אחד אחורה, במקום להגיד לו באופן ישיר "תקשיב, לעשן זהרע כי...", אתה אומר "אוקי, אני רוצה שהוא יבין שלעשן זה רע כי לעשן גורם...", מהגורם לעשן? נזק בריאותי נגיד. אוקי, אז מה בעצם אנחנו צריכים לעשות, שני דברים, אחדלגרום לו להבין מעצמו שעישון גורם נזק בריאותי, שתיים שזה אפשר לחשוף אותו בצורהזאת או אחרת למידע, אפשר גם את זה להסביר, לדוגמא נגיד שאין לו מידע הוא לא יודע אתזה, מה עושים? חושפים אותו למידע מקביל "הבריאות של האדם תלויה בחומרים שהוא מכניסלגוף, תלוי באיכות האוויר שהוא נושם, תלוי ברעלים שיש במזון וחברות המזון דופקותאותנו עם רעלים ומסממות אותנו, "מסממות עישון", והן גורמות לנו להתמכר, "להתמכרעישון", והן גורמות לנו להתמכר לרעלים שיש במזון, "גורמות לך להתמכר לסיגריות". אתהכאילו גורם לו להבין...

ש: זה גם כןסוג של מניפולציה.

אליעד: אבל זהמה שביקשת לא?

ש: לא, עלכולנו.

אליעד: מה לאמשנה, לא על ה - כולנו.

ש: לא, אתהיודע למה אני מתכוון?

אליעד:לא.

ש: שאני בא,אם אני אומר אותך לקחת, אותך אותך, וגם לא מסממים אותנו בזה.

אליעד: לאבסדר, הבנתי כן זה מחויב זה ככה, זה ידוע.

ש: כאילו אנילא אומר את זה לך בכלל, אין על זה וויכוח.

אליעד: כן,אתה כאילו מדבר על נושא אחר, אתה בכלל מתלונן על הצרות שלי, בעצם אתה מספר לו מהשקורה אצלו, בסדר נכון. ובנוסף לכל זה אתה מסביר לו כמה שאתה בכלל שוקל להפסיקלצרוך, אתה בכלל שוקל להפסיק לצרוך מוצרי מזון תעשייתיים ואתה חושב להתחיל לאכול רקטבעי, וכמה רעל דוחפים לנו באוכל, ולא יודע מה, וכמה זה גרוע הרעלים האלה הרעליםהאלה הורסים לנו את החיים ואחר כך זה עושה לך מחלות, לפעמים מחלות סופניות. כאילובמקום המילה "עישון" תשים לו מילה אחרת, תשים "שומן", בסדר, לא יודע מה.

ש: ואז אתהמדליק סיגריה.

אליעד: אתה,אתה מבין, תידחף איזה מילה אחרת ותיתן לפעמים מילים שהוא אסוציאטיבית הן יתחברולסיגריה. ואז אתה אומר לו "ואתה יודע הם לא עושים את זה רק פה, הם עושים את זה גםבעוד תחומים וזה גם כל התחומים ככה".

ש: בסדר,העניין הוא שמהצד הזה אני יכול גם "לזרגג" אותו מצד אחד להכניס לו חרדות גם.

אליעד: זה מהשאתה רוצה אבל.

ש: כן אנירוצה אבל שיפסיק לעשן.

אליעד: רגע,אז מה אכפת לך, אתה אומר שהוא לא יהיה בחרדות ממחלות ממוצרי מזון אחרים או אין לךעניין להפחיד אותו?

ש: אני מכניסאותו לאלף לחרדות.

אליעד: טובטוב, אחרי שהוא יפסיק לעשן, קודם כל צריך שיהיה "מרוב פחד תפסיק לעשן" זהו, אחרישהוא יפסיק לעשן עכשיו תגיד לו "טוב, תראה נו לא חייבים, בסוף מתים, בסוף פה, בסוףשם".

ש: אני חשבתיעל עוד איזה כיוון דרך השאלות של "הלמה", באיזשהו שלב הבן אדם מבין לדוגמא שהואעושה את זה נניח משעמום אבל מה כשאתה עושה את זה משעמום כאילו זה מחבר לך, כאילו זהסוג של התבוננות שגורמת לך אי נוחות מסוימת. כשלדוגמא אני יכול להצמיד את זה אבללהגיד "אתה רואה כשאתה מעשן אתה משועמם", להכניס אותו למחויבות.

אליעד: לאנכון אבל. קודם כל אתה אמרת שאתה לא רוצה בצורה גלויה להגיד לו. אני שאלתי למה אתהרוצה, אני אתן דוגמא נוספת. אתה יכול להגיד "אני רוצה שהוא יפסיק לעשן כי הוא ירגישרע מכך שהוא בורח מתחושת השעמום שלו לסיגריות", אז מה אתה צריך לעשות? להסביר לוכמה זה אנשים שבורחים מהתמודדויות באופן כללי וכמה זה רע אנשים משועממים שמוצאיםפתרונות כאלה ואחרים, ולגרום לו להבין שאנשים מעשנים כי הם משועממים. ואם תשכנעאותו שלברוח מהתמודדות זה לא טוב, "אנשים שבורחים מהתמודדות מהשעמום שלהם, אנשיםשבגלל השעמום שלהם עושים ככה ועושים ככה, ותראה כמה רע בן אדם עושה לעצמו בגללהשעמום והשעמום הורס אותו, בן אדם צריך למצוא עניין בחיים ולפתוח דלתות בפנים,ושעמום זה גרוע וצריך לפתור את זה בתוכך ואסור לך להיות תלוי בדברים אחרים".

תלביש אתהחסרונות היחסיים שיש, בן אדם פותר את השעמום בסיגריה עכשיו זה חסרונות עלויות, אזאת אותם דברים במוח תציף לו על משהו אחר. אז איכשהו הוא יבין כבר "רגע ומה אתה עושהבשביל כשמשעמם לך? מה אתה מעשן, אתה יודע כמה זה גרוע?", דוגמא, אתה מבין. נגיד אתהכאילו תתבונן איפה אצלך אתה עושה דברים כאלה גם בצורה סבירה כזאת.

ש: אפשר לשאולשאלה בקשר לזה?

אליעד:כן.

ש: נגידואפילו ברמת הפוטנציאל אתה מבין שאין לך יותר אפשרות להשיג סיגריה, נגיד אתה על איבודד אין סיגריות, אתה עדיין תרצה את הסיגריות?

אליעד: אתהיכול לדמיין סיגריה.

ש: בסדרלדמיין סיגריה.

אליעד: אתההרבה יותר פחות תרצה אבל עדיין תרצה. תשובה, אם אתה על אי בודד אין אוכל, אתה לאחושב יותר על אוכל?

ש: על אוכלכן.

אליעד: אבלאין אוכל איך אתה חושב עליו אם הוא לא נמצא?

ש: עלהסיגריות.

אליעד: מהההבדל?

ש: העוצמה היאשונה לגמרי.

אליעד: בסדראבל תלוי כמה אתה רוצה את הסיגריה מלכתחילה, תלוי כמה אתה תלוי בסיגריה יש בן אדםשמוכן לא לאכול בשביל סיגריה, היה "באח הגדול" שהוא אומר "אני רוצה קופסת סיגריותבמקום אוכל", נכון?

ש: השאלה אםהמוח מבין שאין אפילו ברמת הפוטנציאל אפשרות.

אליעד: המוחלא יכול להבין את זה.

ש: למהלא?

אליעד: אםהמוח מבין שאפילו ברמת הפוטנציאל אתה לא יכול למצוא אוכל ואז מה הוא עושה? הוא אומר"ואולי פתאום מהשמיים ירד לי פה מים".

ש: לא, אז הואמחכה המון.

אליעד: אבל זהלא נכון, רגע זה נכון, באופן יחסי "מחכה" נכון אבל בתת מודע הוא אומר "ואולי פתאוםיקרה לי נס אולי...

המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il

הכנס לאתרותהנה מעוד מטפל אישי, קואצ'ר, עישון, מודעות, אימון עסקי,NLP, חינוך, שתילת מחשבות, לגרום למישהו לעשות, לגרום למישהו... ועוד...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאת: אליעד כהן - היחיד בעולם שמתחייב - 100% אושר אמיתי בשלמות מוחלטת בכל תחומי החיים - נסו ותראו! 

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אישי / אימון אישי / חרדה / פחד / הפרעת חרדה / טיפול בחרדה / פחדים / דיכאון - EIP.co.il ועוד...

ידע - להצליח

תכנסו ותהנו ...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאמן אישי אליעד כהן אימון אישי Eip.co.il

איך לחנך ילדים, איך לשכנע אנשים, איך לגרום למישהו לחשוב כמוך, איך לגרום למישהו להסכים איתך, כושר שכנוע, איך להסביר משהו, טיפול הוליסטי, מאמן אישי: עכשיו העניין הוא כזה למה לפעמים בן אדם רוצה להסביר משהו למישהו והוא לא מצליח להסביר לו, אתה רוצה להסביר משהו למישהו ואתה לא מצליח להסביר לו. עכשיו יש תיאוריה שאומרת אם אתה רוצה לדעת אם הבנת לך תסביר למישהו ואנחנו נשדרג את זה ותבקש ממנו גם להסביר מה הוא הבין ותראה שהוא באמת הבין ואפילו תסביר למישהו מפגר וככל שהוא יותר מפגר והצלחת להסביר ...

הכשרת עובדים, ניהול מנהלים בארגון, איך להכשיר עובדים, איך לנהל מנהלים, איך לנהל עובדים, פיתוח עובדים, קואצ'ר מומלץ, טיפול נפשי: עכשיו הנושא הוא כזה אחת הטעויות שעושים מנהלים, יש בעיקרון בארגון שני סוגי עובדים יש עובדים שיש להם מטרה מאוד מוגדרת וספציפית שהם בעצם התחליף הכי זול לרובוט כאילו זאת אומרת יש איזה עבודה מסוימת שהם צריכים לעשות עושים אותה רק פשוט במקום להביא רובוט כי אין רובוט שיעשה את זה אז הם עושים את זה, עכשיו זה עובדים שאין צורך שיהיה להם שכל אפילו יש צורך שלא יהיה ...

הערכה עצמית רעה, עודף ערך עצמי, דימוי עצמי גבוה מידי, חוסר ביטחון עצמי, הסרט הסוד, מפחד להתחיל עם בחורה, אימון אישי לחיים, אימון אישי מומלץ: עכשיו הנושא הוא כזה לפעמים דימוי עצמי גבוהה וערך עצמי גבוהה דופק את הבן אדם, עכשיו מראש בא נגיד שאם היה לו לבן אדם דימוי עצמי באמת גבוהה זה לא היה דופק אותו בסדר אבל בא נדבר על דימוי עצמי כאילו גבוהה, גבוהה אבל דופק את הבן אדם. מה לדוגמא נגיד בן אדם בוא ניתן דוגמא קלאסית נגיד בן אדם מפחד להתחיל עם בחורה כי יש לו דימוי עצמי מאוד גבוהה שהוא ...

אימון אישי, ממי ללמוד, איך לבחור מטפל, איך לבחור מאמן, איך לבחור יועץ, אימון עסקי, מורה רוחני, מאמן אישי לחיים: אז עשו כדלקמן יש את הנושא שאומר שיש בן אדם שיביא לך דגים ויש בן אדם שילמד אותך לדוג, מכירים את הנושא אם מישהו רוצה לשלוט בך הוא יעדיף לתת לך דגים ככה אתה צריך לחזור מחר לקחת עוד דגים, אם הוא רוצה להיפטר ממך כי נמאס לו לראות אותך אז הוא לא ייתן לך לא דגים ולא ילמד אותך לדוג כדי שתמות ברעב והוא לא יראה אותך יותר. אבל אם הוא יודע שזה בלתי אפשרי, סתם פשוט ניסיתי להפוך כאילו ...

לא רוצה לפחד מהמוות, ניסיונות התאבדות, מחשבות אובדניות, התגרות במוות, חרדה מהמוות, מחשבה טורדנית, מטפל רגשי, יועץ טיפולי: עכשיו השאלה היא כזאת יש מישהי נגיד לצורך העניין, מישהי מישהו לצורך העניין זאת מישהי שהתופעה המתוארת היא כדלקמן נניח היא ראתה בטלוויזיה משהו בחדשות "מישהי התאבדה, התאבדה עם צעיף", אוקי היא עכשיו נכנסה למחשבה טורדנית היא צריכה לבדוק אם אפשר להתאבד עם צעיף או לא היא הולכת נגיד עכשיו לא היה לה צעיף אז נגיד היה לה בבית כבל של טלפון סלולרי, היא לקחה את הכבל קשרה ...

הססנות, מה זה fomo, חשש מהחמצה, תחושת החמצה בחיים, התמודדות עם תחושת החמצה, fear of missing out, אימון אישי לחיים, מטפל אישי: עכשיו יש תופעה שנקראת FOMO. ש: מה זה FOMO? אליעד: FOMO זה ראשי תיבות fear of missing out אתה מפחד להחמיץ דברים. ש: פחד מלהחמיץ דברים. אליעד: כן. ש: מוכר לי. אליעד: אתה אומר לבן אדם "אולי תצא עם זאתי, לא אני מפחד להחמיץ את האחרות, אולי תעשה ככה למה שלא תהנה בסרט, אני מפחד להחמיץ סרט אחר". ש: אוקי החמצה כלשהי. אליעד: נכון, מה עושים עם זה אתה בא לעשות תרגיל ...

שיפור הישגים, פתרון בעיות, התפתחות אישית, כמה לתרגל, תרגול מיומנות, פיתוח מיומנות, מטפל רוחני, הכוונה אישית: מה אתה אומר? ש: אוקי הבנתי אז בסופו של דבר מתי באמת התרגול עובד? אליעד: התרגול עובד כשהבעיה מלכתחילה הייתה פונקציה של חוסר תרגול זאת התשובה, אם מלכתחילה הבעיה המקורית נבעה מכך שאתה לא מתרגל מספיק אז אם תתרגל זה יעבוד ואם הבעיה לא נבעה מזה זה לא יעבוד. ש: אז אם כך אז נשאלת השאלה אז מה הייתה הבעיה מלכתחילה זה מובן מאליו. אליעד: לא מובן מאליו יש אנשים שחושבים שתרגול יפתור ...

מאמרים נוספים בנושא מכירות

מאת: ישראל רף מכירות24/03/226110 צפיות
לחג הפסח מוזמנים להעביר מסר חם לאנשים החשובים לכם להיכנס לתודעה שלהם ביומיום, עם חוויה ירוקה וצומחת בעציץ. להעביר מסרים ללקוחות ולאורחים באירוע עסקי או פרטי. מסר שלכם ממותג בעציץ מזכרת בלתי נשכחת לשנים רבות. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף מכירות26/04/211888 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. ישראל רף 052-2978583

מאת: עוזי פלגמכירות30/05/202617 צפיות
התשובה לשאלה מי הלקוח שלי?, מתחילה בשאלה מקדימה לאיזה צורך אני מספק פתרון ?. הבנת הצורך, מאפשרת זיהוי ראשוני של סוגי הלקוחות הנדרשים לצורך ואת גודל השוק הפוטנציאלי. אבל לפני פילוח השוק וזיהוי מי זה הלקוח הפוטנציאלי ובהמשך מי הלקוח הממוקד קרי "הפרסונה" אליה העסק יכוון. כדאי להבין מי הוא לקוח ומי הגורמים המעורבים "בשרשרת הקנייה" ומידת השפעתם על תהליך הקנייה.

מאת: עוזי פלגמכירות26/05/202466 צפיות
ניהול תהליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, המתייחסים לניהול תהליך מכירה B2B (עסק מוכר לעסק) של מוצרים טכניים המיועדים לשימוש עסקי.

מאת: ישראל רף מכירות03/01/162163 צפיות
עציצים לטו בשבט, מתנה טבעית שמרגשת את מקבליה, מסוגי צמחים שונים ועד למגוון גדלים, מנעד המחירים הוא דבר חשוב, עציץ שיהיה מתנה נאה עבור כל מי שרוצה לגדל משהו יפה במקום מגוריו.

מאת: אביב יועציםמכירות24/11/152131 צפיות
הצורך בצילום מסמכים הינו נדרש ביותר עבור כל משרד בימינו ולעיתים גם כחלק משירות הניתן ללקוחות, במשרדים ממשלתיים, מוסדות אקדמיים ועוד. מכונות צילום הן המוצר הטכנולוגי שאחראי על ביצוע משימה זו כאשר ניתן לרוכשן בהתאמה אישית מושלמת על פי צרכיכם המדוייקים. להלן כל האפשרויות המוצעות לכם ברשתות המובילות. צבעוני או שחור לבן? מכונות הצילום השונות משתמשות בהפרשי דפוסי החזרת הצבע הנקלטים ממנורה שסורקת את הדף המצולם, ממירות את האותות לשפת תוכנה ומבצעות העתקה מדויקת. ישנן מכונות צילום שמסוגלות לעשות כן בהעתק

מאת: אביב יועציםמכירות24/11/151745 צפיות
הצורך בצילום מסמכים הינו נדרש ביותר עבור כל משרד בימינו ולעיתים גם כחלק משירות הניתן ללקוחות, במשרדים ממשלתיים, מוסדות אקדמיים ועוד. מכונות צילום הן המוצר הטכנולוגי שאחראי על ביצוע משימה זו כאשר ניתן לרוכשן בהתאמה אישית מושלמת על פי צרכיכם המדוייקים. להלן כל האפשרויות המוצעות לכם ברשתות המובילות. צבעוני או שחור לבן? מכונות הצילום השונות משתמשות בהפרשי דפוסי החזרת הצבע הנקלטים ממנורה שסורקת את הדף המצולם, ממירות את האותות לשפת תוכנה ומבצעות העתקה מדויקת. ישנן מכונות צילום שמסוגלות לעשות כן בהעתק

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica