חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לשכנע - NLP - טכניקות שכנוע - העברת מסרים - יצירת אמון - רכישת אמון - איך לתת מחמאה - איך לנהל שיחה משכנעת - טכניקות לשיחה טובה - איך לתקשר עם אנשים -

לשכנע / NLP /טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהלשיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולתרטורית / רטוריקה / דיבייטינג

בד"כ, הדרךהטובה ביותר לשכנע מישהו במשהו, היא אם אתה מצליח לגרום לו לחשוב, שמה שהוא חושבכרגע, זה הוכחה וסיבה לכך שהוא יחשוב את מה שאתה רוצה שהוא יחשוב.

ובפועל זהאומר, שעליך לקחת את מה שאתה רוצה שהשומע יחשוב, ועליך לשאול את עצמך, כיצד מה שהואכבר חושב כרגע, כיצד זה יכול להיות סיבה שתגרום לו לחשוב איך שאתה רוצה שהואיחשוב.

ועליך לאתר אתכל המקומות שבהם מה שאתה רוצה שהוא יחשוב, סותר ושולל את מה שהוא חושב כרגע. ועליךלנסות ליצור ברמה הרעיונית, כמה שפחות נקודות חיכוך וקונפליקט, בין מה שהוא חושבכרגע, לבין מה שאתה רוצה שהוא יחשוב.

ועליך לחפשוליצור כמה שיותר נקודות חיזוק חיבור ותמיכה, בין מה שהוא חושב כרגע, לבין מה שאתהרוצה שהוא יחשוב. כך ממילא יותר קל לשומע להשתכנע. כי הוא לא צריך לשנות את דעתו,ומבחינתו הוא מרגיש שהוא דווקא מחזק את דעתו ופועל לפי דעתו.

ואעפ"כ, ישמקרים שבהם השומע מסיבות שונות, רוצה ומעדיף שתשכנע אותו שהוא טועה, ואז יש חוקיותשונה וצריך לפעול הפוך.

אלא שצריךלדעת לזהות, מתי השומע רוצה לחשוב שהוא צודק ומתי הוא רוצה לחשוב שהוא טועה.ולפעמים זה גם וגם לפי רעיונות מסוימים. שיש רעיונות שהשומע היה מעדיף לחשוב שהואטועה בהם ויש רעיונות שהשומע היה מעדיף לחשוב שהוא צודק בהם. וצריך לדעת לזהות אתהרצון של השומע, ולהתאים את המסר שלך עבורו בהתאם לרצונו.

 


אם אתה מבקשממישהו לעשות משהו, ואתה רואה שהוא מביע התנגדות כלשהי, באפשרותך לצמצם את הבקשהשלך ולגרום לו להרגיש יותר קלות לעשות את מה שביקשת. ולא תמיד אתה צריך לבקש פחות.אלא לפעמים מספיק להבהיר לשומע, שלא מדובר על בקשה מחייבת באופן מוחלט, אלא על בקשהזמנית וממוקדת, שממילא השומע מרגיש פחות לחץ לעשות אותה ויותר קל לשכנע אותו לעשותאותה.

 


כאשר מישהואומר לך דעה כלשהי / רעיון כלשהו, ואתה שואל אותו למה הוא חושב כך ולמה בדיוק הואהתכוון, וכאשר אתה מבקש ממנו לנמק את דעתו ולפרט טוב יותר את מה שהוא מתכוון, לדברכזה יש 2 תוצאות אפשריות.

תוצאה אפשריתאחת היא, שזה יגרום לשומע לחזק עוד יותר את דעתו. כי הוא בעצם מסתכל על הנימוקיםלמה שהוא חושב. מצד שני אפשרי גם שזה יגרום לו להחליש את דעתו. כי כאשר הוא יסתכלעל הנימוקים, הוא בעצם יפסיק להאמין לעצמו ויתחיל לבדוק את עצמו, ואז אולי הואיגלה, שהנימוקים לא כל כך הכרחיים.

מה שבעצםאומר, שיש גם אפשרות שלישית, שבה זה שמישהו ינמק לך את מה שהוא חושב, זה לא יגרוםלתוצאה כלשהי או לשינוי כלשהו, לגבי מידת האמון שלו במה שהוא חושב.

 


כאשר אתה מציגטענה כלשהי ואתה מנמק אותה, לפעמים זה מחזק אצל השומע את הטענה שלך, כי לטענה שלךיש נימוק. אבל לפעמים זה מחליש את הטענה שלך. כי לפעמים השומע לא מקבל את הנימוק.ולפעמים יש הרבה נימוקים והצגת רק אחד מהם. ולפעמים עצם הצגת הנימוק שלך, גורמתלשומע לחשוב שאתה לא בטוח כ"כ במה שאתה חושב, כי אתה מתחיל להביא נימוקים ובכך בעצםאתה מראה, שהדעה שלך לא מחוייבת עבורך, אלא היא רק תלויה בנימוקים כלשהם.

ובפועל זהאומר, שלפני שאתה מנמק את דעתך / עמדתך / בקשתך (אפילו לדוגמא בסיטואציה של חינוךילדים וכיו"ב, שבה אתה מבקש מהילד שלך לעשות משהו), לפני כן תשאל את עצמך ותתבונן,האם הבקשה / הטענה שלך + הבאת הנימוק שלה, האם היא תישמע אצל השומע, חזקה או חלשהיותר. וכמובן לפעול בהתאם.

 


לפעמים, כאשראתה שואל מישהו שאלה כלשהי, ואתה חושש שהוא לא ידע איך לענות לך, באפשרותך להציג לותשובות אפשריות לשאלה שלך, כדי שיהיה לו יותר קל לזהות את התשובה הנכונה ולבחוראותה, יותר מאשר לחשוב בעצמו על התשובה הנכונה. החיסרון של זה הוא, שלפעמים זה גורםלתשובה להיות פחות אוטנטית ופחות אמינה, כי אולי אפשרויות הבחירה שהצגת, גרמו בדרךכלשהי להשפעה על התשובה של השומע.

 


לפעמים אתהשואל שאלה כלשהי, ואתה חושש שהשומע לא ירצה לתת לך תשובה כלשהי, שהיא אכן האמת, אבלהוא יחשוש לומר שהיא האמת, במקרה כזה לדוגמא, באפשרותך להציג לשומע תשובות אפשריותלשאלה, ובתוכן גם את התשובה שהיא יכולה להיות אמת, ושאתה חושש שהשומע לא ירצה לומרשהיא האמת, בגלל שהוא לא מרגיש בנוח עם התשובה.

ובכך שבעצםכבר הצגת את התשובה כאפשרית, בכך בעצם אתה נותן לגיטימציה לשומע לענות לך את התשובההאמיתית, גם אם היא לא כ"כ נוחה לו. כי בעצם ברגע שאמרת שיש אפשרות להשיב בצורהכלשהי, בעצם אתה משדר, שזאת תשובה לגיטימית.

וכמובןשלפעמים באפשרותך להציג לשומע אפשרויות תשובה, ולשדר לו שתשובה כלשהי היא יותר טובה/ פחות טובה עבורו, כדי להשפיע על התשובה שהוא ישיב לך.

ולכן, אם אתהחושש שלשומע לא יהיה נוח להשיב לך על שאלה כלשהי, תנסה להציג מראש תשובות אפשריות,שמתוכן הוא יבחר. וזה יקל עליו לומר לך את האמת.

ואם עדיין אתחושש שהשומע לא ירצה אפילו לא לבחור את התשובה האמיתית שהצגת לו, במקרה כזה תציגכמה אפשרויות תשובה, שאחת מהן תהיה דומה במהותה לאמת, אך היא תוצג בצורה פחותמוגדרת ומחייבת. ואז לשומע יהיה כאילו יותר קל לבחור את התשובה הזאת, כי היא קרובהלאמת מבחינתו, ועדיין היא מוצגת בצורה יותר עדינה גם אם פחות מדויקת.

כי לפעמים, קליותר לבחור תשובה דומה לאמת, מאשר את האמת עצמה שמרגישה לשומע לא מספיק בנוח.

 


אם אתה רואה /מרגיש שלמישהו לא נוח לדבר איתך בצורה ישירה על משהו, תעביר לו את המסר / תשדר לושהוא יכול להרגיש בנוח לדבר בצורה עקיפה ומרומזת על מה שהוא רוצה, ושגם תשובה בצורהעקיפה ומרומזת טובה לך. כך הוא ירגיש יותר בנוח לבטא את עצמו.

 


אם אתה שואלמישהו שאלה מוגדרת, והוא מתקשה לענות לך, באפשרותך לשאול אותו שנית את אותה השאלהבצורה פחות מוגדרת, כדי שיהיה לו יותר קל לענות.

ולפעמים גםלהיפך, שאם אתה שואל מישהו שאלה לא מוגדרת, והוא מתקשה לענות לך, באפשרותך לשאולאותו שנית את אותה השאלה בצורה יותר מוגדרת, כדי שיהיה לו יותר קל לענות.

והחוכמה היא,לדעת לזהות את המצבים השונים ולדעת לעבור ביניהם בהתאם.

 


לפעמים אם אתהרואה שמישהו לא מאמין לך למשהו, באפשרותך להביע הזדהות עם זה שהוא לא מאמין לך,ואעפ"כ לומר לו שזאת האמת, למרות שהוא לא מאמין לך.

ז"א שכאשרמישהו לא מאמין לך, קיימת האפשרות להגיב בצורה של התנגדות לחוסר האמון שהוא מביעכלפיך ולטעון שהוא כן צריך להאמין לך ושזה לא לגיטימי שהוא לא מאמין לך. אבל קיימתגם אפשרות לגלות אמפטיה, כלפי חוסר האמון שהוא מביע כלפיך ואפילו להביע סוג שלהזדהות ביחס לחוסר האמון שלו בך. ואעפ"כ לומר את מה שאתה חושב ולומר לו שזאת האמת,למרות שהוא לא מאמין לך.

והחוכמה היאלדעת, מתי תשדר יותר אמינות אם תביע הזדהות לחוסר האמון שלו בך ומתי תשדר פחותאמינות לחוסר האמון שלו בך.

 


אם אתה אומרלמישהו משהו, ואתה מרגיש ורואה שהוא הולך להתנגד למה שאתה אומר, באפשרותך להגיב לכךעל ידי זה שתקדים תרופה למכה, ותביע אתה את ההתנגדות שלו לדבריך ותגיב על ההתנגדותשלו, עוד לפני שהוא הביע אותה. ובכך בעצם אתה חוסך ממנו לנקוט בעמדה מנוגדתלשלך.

 


אם אתה רואהשמישהו אומר רעיון כלשהו, שאתה רוצה לגרום לו לחשוב אחרת מהרעיון שלו, לפעמים כדאילגרום לו לקצר את הצגת העמדה שלו, כדי שהוא לא יחזק אצל עצמו את הדעה שלו, תוך כדישהוא מציג אותה.

ולפעמים אפשרלגרום לו לקצר את הצגת העמדה שלו, על ידי זה שאתה גורם לשומע לחשוב שאתה מבין אותוואפילו מסכים איתו, ואתה כאילו מנסה לחסוך לו את המאמץ להסביר את עצמו ולהציג אתהעמדה שלו. כאשר באמת אתה רוצה שהוא יקצר את דבריו, כדי שלא ישכנע את עצמו יותרמידי בדעה שלו, וכדי שלא יתחפר בה.

ולפעמים, אםלא תקשיב לאדם השני עד הסוף ואם לא תגרום לו לומר את כל מה שהוא רוצה לומר, עד שלאיהיה לו מה להוסיף יותר, לפעמים זה יגרום לכך שהוא יחשוב שלא הבנת אותו מספיק טובושדעתו לא הובעה מספיק טוב, ואז דווקא הוא יתנגד יותר לשנות את דעתו.

כי הוא יחשובכל הזמן על זה שהוא לא הביע את עצמו מספיק טוב, ושאולי לא הבנת אותו מספיק טוב, ואזהוא יתייחס פחות ברצינות לדעה הנגדית שתציג לו וגם הוא יהיה פחות מרוכז במה שתאמרלו.

ובמקרה כזהלדוגמא, כדאי דווקא לדובב את האדם השני, שיאמר את כל אשר על ליבו, עד שהוא יהיהבטוח שהוא כבר אמר את כל מה שהוא חושב ושהוא אכן הובן במאה אחוז. אלא, שהחיסרוןהוא, שכך בעצם הוא מתחפר יותר בדעה שלו שאתה רוצה שהוא ישנה אותה.

 


לפעמים, כשאתהלא מוכן להסכים עם מישהו על משהו קטן, זה גורם לכך שהוא לא יהיה מוכן להסכים איתךעל הרבה דברים נוספים, יותר גרוע ממה שהיה קורה, אם היית מסכים איתו קצת על מהשאפשרי להסכים איתו, שאז הוא היה מסכים איתך על הרבה דברים נוספים.

חלק מהמשוגעיםמשוגעים, כי לא הסכימו איתם ולא ידעו להכיל אותם, כאשר הם הביעו דעה לאסטנדרטית.

 


הרבה פעמיםאתה לא יודע לשכנע מישהו לחשוב כמו שאתה רוצה, כי אתה מרגיש מאויים, מהדעה הנגדיתשהוא הציג, ואז אתה יוצר מולו קונפליקט גדול, שאתה לא מצליח לשכנע אותו בדעתךהנגדית. לכן תבדוק...

המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il

הכנס לאתרותהנה מעוד פסיכותרפיסט, הכוונה אישית, טוב, לקוחות, לנהלשיחה, מאמן אישי, אמון, כיצד לנהל..., פילוסופיה, לשכנע ועוד ...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאת: אליעד כהן - היחיד בעולם שמתחייב - 100% אושר אמיתי בשלמות מוחלטת בכל תחומי החיים - נסו ותראו! 

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אישי / אימון אישי / חרדה / פחד / הפרעת חרדה / טיפול בחרדה / פחדים / דיכאון - EIP.co.il ועוד...

ידע - להצליח

תכנסו ותהנו ...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאמן אישי אליעד כהן אימון אישי Eip.co.il

איך לחנך ילדים, איך לשכנע אנשים, איך לגרום למישהו לחשוב כמוך, איך לגרום למישהו להסכים איתך, כושר שכנוע, איך להסביר משהו, טיפול הוליסטי, מאמן אישי: עכשיו העניין הוא כזה למה לפעמים בן אדם רוצה להסביר משהו למישהו והוא לא מצליח להסביר לו, אתה רוצה להסביר משהו למישהו ואתה לא מצליח להסביר לו. עכשיו יש תיאוריה שאומרת אם אתה רוצה לדעת אם הבנת לך תסביר למישהו ואנחנו נשדרג את זה ותבקש ממנו גם להסביר מה הוא הבין ותראה שהוא באמת הבין ואפילו תסביר למישהו מפגר וככל שהוא יותר מפגר והצלחת להסביר ...

הכשרת עובדים, ניהול מנהלים בארגון, איך להכשיר עובדים, איך לנהל מנהלים, איך לנהל עובדים, פיתוח עובדים, קואצ'ר מומלץ, טיפול נפשי: עכשיו הנושא הוא כזה אחת הטעויות שעושים מנהלים, יש בעיקרון בארגון שני סוגי עובדים יש עובדים שיש להם מטרה מאוד מוגדרת וספציפית שהם בעצם התחליף הכי זול לרובוט כאילו זאת אומרת יש איזה עבודה מסוימת שהם צריכים לעשות עושים אותה רק פשוט במקום להביא רובוט כי אין רובוט שיעשה את זה אז הם עושים את זה, עכשיו זה עובדים שאין צורך שיהיה להם שכל אפילו יש צורך שלא יהיה ...

הערכה עצמית רעה, עודף ערך עצמי, דימוי עצמי גבוה מידי, חוסר ביטחון עצמי, הסרט הסוד, מפחד להתחיל עם בחורה, אימון אישי לחיים, אימון אישי מומלץ: עכשיו הנושא הוא כזה לפעמים דימוי עצמי גבוהה וערך עצמי גבוהה דופק את הבן אדם, עכשיו מראש בא נגיד שאם היה לו לבן אדם דימוי עצמי באמת גבוהה זה לא היה דופק אותו בסדר אבל בא נדבר על דימוי עצמי כאילו גבוהה, גבוהה אבל דופק את הבן אדם. מה לדוגמא נגיד בן אדם בוא ניתן דוגמא קלאסית נגיד בן אדם מפחד להתחיל עם בחורה כי יש לו דימוי עצמי מאוד גבוהה שהוא ...

אימון אישי, ממי ללמוד, איך לבחור מטפל, איך לבחור מאמן, איך לבחור יועץ, אימון עסקי, מורה רוחני, מאמן אישי לחיים: אז עשו כדלקמן יש את הנושא שאומר שיש בן אדם שיביא לך דגים ויש בן אדם שילמד אותך לדוג, מכירים את הנושא אם מישהו רוצה לשלוט בך הוא יעדיף לתת לך דגים ככה אתה צריך לחזור מחר לקחת עוד דגים, אם הוא רוצה להיפטר ממך כי נמאס לו לראות אותך אז הוא לא ייתן לך לא דגים ולא ילמד אותך לדוג כדי שתמות ברעב והוא לא יראה אותך יותר. אבל אם הוא יודע שזה בלתי אפשרי, סתם פשוט ניסיתי להפוך כאילו ...

לא רוצה לפחד מהמוות, ניסיונות התאבדות, מחשבות אובדניות, התגרות במוות, חרדה מהמוות, מחשבה טורדנית, מטפל רגשי, יועץ טיפולי: עכשיו השאלה היא כזאת יש מישהי נגיד לצורך העניין, מישהי מישהו לצורך העניין זאת מישהי שהתופעה המתוארת היא כדלקמן נניח היא ראתה בטלוויזיה משהו בחדשות "מישהי התאבדה, התאבדה עם צעיף", אוקי היא עכשיו נכנסה למחשבה טורדנית היא צריכה לבדוק אם אפשר להתאבד עם צעיף או לא היא הולכת נגיד עכשיו לא היה לה צעיף אז נגיד היה לה בבית כבל של טלפון סלולרי, היא לקחה את הכבל קשרה ...

הססנות, מה זה fomo, חשש מהחמצה, תחושת החמצה בחיים, התמודדות עם תחושת החמצה, fear of missing out, אימון אישי לחיים, מטפל אישי: עכשיו יש תופעה שנקראת FOMO. ש: מה זה FOMO? אליעד: FOMO זה ראשי תיבות fear of missing out אתה מפחד להחמיץ דברים. ש: פחד מלהחמיץ דברים. אליעד: כן. ש: מוכר לי. אליעד: אתה אומר לבן אדם "אולי תצא עם זאתי, לא אני מפחד להחמיץ את האחרות, אולי תעשה ככה למה שלא תהנה בסרט, אני מפחד להחמיץ סרט אחר". ש: אוקי החמצה כלשהי. אליעד: נכון, מה עושים עם זה אתה בא לעשות תרגיל ...

שיפור הישגים, פתרון בעיות, התפתחות אישית, כמה לתרגל, תרגול מיומנות, פיתוח מיומנות, מטפל רוחני, הכוונה אישית: מה אתה אומר? ש: אוקי הבנתי אז בסופו של דבר מתי באמת התרגול עובד? אליעד: התרגול עובד כשהבעיה מלכתחילה הייתה פונקציה של חוסר תרגול זאת התשובה, אם מלכתחילה הבעיה המקורית נבעה מכך שאתה לא מתרגל מספיק אז אם תתרגל זה יעבוד ואם הבעיה לא נבעה מזה זה לא יעבוד. ש: אז אם כך אז נשאלת השאלה אז מה הייתה הבעיה מלכתחילה זה מובן מאליו. אליעד: לא מובן מאליו יש אנשים שחושבים שתרגול יפתור ...

מאמרים נוספים בנושא מכירות

מאת: ישראל רף מכירות24/03/226115 צפיות
לחג הפסח מוזמנים להעביר מסר חם לאנשים החשובים לכם להיכנס לתודעה שלהם ביומיום, עם חוויה ירוקה וצומחת בעציץ. להעביר מסרים ללקוחות ולאורחים באירוע עסקי או פרטי. מסר שלכם ממותג בעציץ מזכרת בלתי נשכחת לשנים רבות. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף מכירות26/04/211888 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. ישראל רף 052-2978583

מאת: עוזי פלגמכירות30/05/202617 צפיות
התשובה לשאלה מי הלקוח שלי?, מתחילה בשאלה מקדימה לאיזה צורך אני מספק פתרון ?. הבנת הצורך, מאפשרת זיהוי ראשוני של סוגי הלקוחות הנדרשים לצורך ואת גודל השוק הפוטנציאלי. אבל לפני פילוח השוק וזיהוי מי זה הלקוח הפוטנציאלי ובהמשך מי הלקוח הממוקד קרי "הפרסונה" אליה העסק יכוון. כדאי להבין מי הוא לקוח ומי הגורמים המעורבים "בשרשרת הקנייה" ומידת השפעתם על תהליך הקנייה.

מאת: עוזי פלגמכירות26/05/202467 צפיות
ניהול תהליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, המתייחסים לניהול תהליך מכירה B2B (עסק מוכר לעסק) של מוצרים טכניים המיועדים לשימוש עסקי.

מאת: ישראל רף מכירות03/01/162163 צפיות
עציצים לטו בשבט, מתנה טבעית שמרגשת את מקבליה, מסוגי צמחים שונים ועד למגוון גדלים, מנעד המחירים הוא דבר חשוב, עציץ שיהיה מתנה נאה עבור כל מי שרוצה לגדל משהו יפה במקום מגוריו.

מאת: אביב יועציםמכירות24/11/152131 צפיות
הצורך בצילום מסמכים הינו נדרש ביותר עבור כל משרד בימינו ולעיתים גם כחלק משירות הניתן ללקוחות, במשרדים ממשלתיים, מוסדות אקדמיים ועוד. מכונות צילום הן המוצר הטכנולוגי שאחראי על ביצוע משימה זו כאשר ניתן לרוכשן בהתאמה אישית מושלמת על פי צרכיכם המדוייקים. להלן כל האפשרויות המוצעות לכם ברשתות המובילות. צבעוני או שחור לבן? מכונות הצילום השונות משתמשות בהפרשי דפוסי החזרת הצבע הנקלטים ממנורה שסורקת את הדף המצולם, ממירות את האותות לשפת תוכנה ומבצעות העתקה מדויקת. ישנן מכונות צילום שמסוגלות לעשות כן בהעתק

מאת: אביב יועציםמכירות24/11/151745 צפיות
הצורך בצילום מסמכים הינו נדרש ביותר עבור כל משרד בימינו ולעיתים גם כחלק משירות הניתן ללקוחות, במשרדים ממשלתיים, מוסדות אקדמיים ועוד. מכונות צילום הן המוצר הטכנולוגי שאחראי על ביצוע משימה זו כאשר ניתן לרוכשן בהתאמה אישית מושלמת על פי צרכיכם המדוייקים. להלן כל האפשרויות המוצעות לכם ברשתות המובילות. צבעוני או שחור לבן? מכונות הצילום השונות משתמשות בהפרשי דפוסי החזרת הצבע הנקלטים ממנורה שסורקת את הדף המצולם, ממירות את האותות לשפת תוכנה ומבצעות העתקה מדויקת. ישנן מכונות צילום שמסוגלות לעשות כן בהעתק

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica